K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-03-2009, 00:37   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Børnesag - §50 undersøgelse!

Denne her kræver altså lige sin egen tråd!

Som jeg har skrevet i en tidligere tråd, stillede sagsbehandleren jo KÆMPE spærgsmålstegn ved, at der aldrig er iværksat en børnesag på mine børn - til dem der ikke er med i den gamle tråd, kan jeg lige nævne at jeg søger førtidspension, og at det i den forbindelse nu er røget over i børnesag og andre indirekte trusler, som overhoved ikke har noget med førtidspension at gøre.....

Nu har jeg så siddet her til aften og kigget lidt på børnesager - for jeg ved jo af gode grunde ikke hvad det drejer sig om. Men har fundet ud af at hun må mene en §50 undersøgelse...??

Endvidere er mine børn jo i daglig kontakt med kompetente pædagoger/skolelærere som er omfattet af pligt til at indberette hvis de finder deres trivsel mangelfuld. Og de SKAM roser mig for ALT ligefra de sunde madpakker, opdragelsen, påklædningen osv

Og dér skal altså være en masse kriterier der skal opfyldes før end den kan i værksættes - og de kriterier vil de få meget svært ved at få i hus. Børnene skal være truede eller mistrives. Og mine trives. Dem der går i skole, går på privatskole (betalt af min Mor), de rejser 1-3 gange om året med deres Far/Onkel/min Mor og har således været i USA, Kuwait, Grækenland, Spanien mf, samt taler to sprog selvom de kun er 3 år, 4 år, 6 år og 17 år...

Vi har en god 5 værelses lejlighed - børnene har egne værelser, fjernsyn, spillekonsoller, dvd og alt det der halløj + de kommer i biografen MINDST en gang om måneden med deres Far. De tager til fødselsdagsfester, har venner hjemme, sover ude hos kammerater, kommer jævnligt på museer osv osv...og er i bund og grund meget udaf vendte, livlige og interesserede i alt omkring dem. De vejer og måler det de skal og er fuldstændig alderssvarende, også motorisk. Den yngste er så lidt forud for sin alder på alle områder, og er ifølge pædagogerne i børnehaven højintelligent, hvorfor hun kræver flere udfordringer mentalt end sine brødre...

Når jeg sammenligner med flere af de børnesager der findes på nettet, så er vi jo ude i noget narkoman/alkoholiker/hash/psykisk syg sengeliggende agtigt, hvor forældrene ikke har ressourcer til at vende skuden for ungerne, og hvor flere af dem mere eller mindre er ude for omsorgssvigt...og hvor de halter kraftigt bagefter i skolen, har et ustabilt fremmøde, eller hvor børnene i børnehaven ikke altid får madpakke med, går i uger gammelt snavsetøj, ikke bliver vasket osv.

Hvordan fanden kan hun finde på at sige sådan noget?? og så midt i ansøgningen og behandligen om førtidspension - det er jo en helt anden sag!!

Men så vidt jeg kunne læse mig frem til, så kan hun ikke iværksætte den uden både Farens og min underskrift - og sådan noget kan der vel også klages over.

Jeg måtte bare lige have luft. Det er SÅ utroligt hvad man skal igennem blot fordi man søger en skide førtidspension - de er parate til at inddrage børn i sagen, familie og hele molevitten, det må for Guds skyld ikke gå let....

Glæder mig helt til at fortælle pædagogerne om det i børnehaven, de er i forvejen rystet over min sagsbehandling!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2009, 00:49   #2
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Hold du bare hovedet oppe du Skønne Helene!! Ingen kan knække en Andersen!

Hellemor

Ps husk optageren en anden gang
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2009, 00:55   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Optageren?? Tror jeg kommer væltende med hele TV2 hvis hun ikke klemmer nummeren stramt sammen, og begynder at opføre sig som en 'dame'...jeg tager absolut ikke mere prut fra hendes side!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2009, 02:15   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
helenekr kan godt forstå hvis netop de ord fylder meget i dig i de her dage, man kan nemt tænke over det så meget at alt andet falder i baggrunden (og skulle også forbavse mig meget hvis ikke også det var hensigten ) ...

Jeg har i en anden tråd sat et inlæg ind fra ritt hvor hun stiller sig uforstående over for mine anklager omkring de ansattes behanling af kommunen for det er ikke noget hun har kendskab til ....

Hvis jeg var dig så ville jeg tage lige det ud af hendes mail og skrive en mail til hende i en fart og skrive jamne hallo så skal jeg oplyse dig , det er jo synd at damen sidder der og ikke aner noget om hvad der foregår i hendes kommune...


Samtidig vil jeg også fortælle dig at jeg kender en som også fik et par ord med på vejen omkring barn da vedkommen søgte pension ...

Men da vi straks spurgte ind til hvad der mentes med det , så kom det derhen at det måske kunne være en god ide med en kontaktperson der kunne tage med til div arrengementer og tage barnet med ud og få nogle oplevelser som barnets handicappet forældre var forhindret i ...

Skal så nok tilføje at skolen anbefaler det samme og det samme gør forældremyndighed indehaver og sagsbehandler , første gang det kom på bordet var i 06 og der ventes stadig på en kontaktperson ....

Så¨når en sagsbehandler snakker om børnesag så sig jamen hvad er det du mener , hvordan mener du at det kan være relevant i forhold til mig og mit helbred , og hvad kender du til mine børn ....

I dag er det jo familie afdelingen der tager sig af sådan noget, men under alle omstændigheder når du nu ikke har optaget samtalen vil jeg mene at du burde skrive til sagsbehandler og referer samtalen og sig at du efter at have tænkt det hele igennem gerne vil have ind i din sag at du finder sagsbehandlers opførsel og fremgangsmåde mere end kritisabel ..

Og så skriv lidt om dine børn...

Syntes det er så groft når de begynder at gå efter os med ungerne de er så udmærket godt klar over at vi heller vil gå fra hus og hjem end at miste vores unger og en hver forældre der ikke er så sikker på sig selv i forhold til deres børn vil kunne blive nervøse ....


Jeg vil så også lige sige at jeg har en sagsbehandler der er sød og som behandler mig ordentligt (endnu) i min ressourceprofil har hun skrevet ind at det er en ressource i forhold til arbejdsmarkedet at mine sønner er flyttet hjemmefra er godt i gang med uddannelse og har job ved siden af begge to , jeg kan godt se hvad hun mener da det har været en hård omgang psykisk at have et barn der levede under trusler om vold og sågar trusler om at blive dræbt af en flok idioter...

Men ikke desmindre så er det jo noget der har været overstået et par år nu og vi har fået rigtig meget hjælp af kommune i form af psykolog osv og politi og hele vores nær område har også bakket op om os, så for mig syntes jeg ikke at det har været en barriere i forhold til arbejdsmarkedet andet end når jeg er drønet af sted fordi min søn råbte på mig

Men da jeg sagde til hende at ja det kunne være en psykisk barrier var forsvundet ikke ved at han var flyttet men ved at han var blevet voksen , men at det i den grad skabte en fysisk barriere for mig i form af at man kunne få ham til at handle på dårlige dage og at han var flink til at lave mad osv , så sagde hun med det samme...

Klart så langt har jeg da ikke tænkt , og når jeg siger at jeg under ingen omstændigheder har tænkt mig at lade en masse hus arbejde overgå til hende på 12 år for at kunne klare et job, så er hun med det samme med på at min datter ikke skal forandre sig til en lille voksen og anbefaler mig at holde fast i det uanset hvad der måtte ske og gør meget ud af at fortælle mig at hun tager hatten af i den grad for min indstilling til mine børn... så der kan være gode sagsbehandlere i mellem

Når alle andre jeg møder fraråder mig at søge hjælp så er hun den første til at sige at jeg skal søge hjemmehjælp og hjælpemidler alt hvad der kan gøre dagen nemmere for mig og gøre at min datter får så normal et liv som muligt ...

Min §82 til min el regning fik jeg også forklaret med store ord fra økonomi afdelingen at den havde jeg aldrig fået hvis ikke min sagsbehandler havde snakket med store ord til dem ...

Så syntes også lige vi skal have de gode sagsbehandlere med så længe vi har dem i kommunerne (det var jo nok ikke så længe endnu ) så helenekr find dig ikke i trusler mht til dine unger, godt du er sikker på dig selv men klag over det og send også en mail til ritt ,, evt på hendes væg på facebook så alle kan se det , så hun VED hvad der foregår og ikke kan frasige sig det .. hvis ikke du har eller vil have profil på facebook så send det til mig så skal jeg gerne plastre din historie op på hendes væg hun skal ikke dø i synde . og det skal din sagsbehandler heller ikke ....

er det en sagsbehandler i task force der sagde de ting til dig ...
  Besvar med citat
Gammel 23-03-2009, 08:13   #5
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Hej Helene

Din sagsbehandler lyder som et skod. Det er dog det værste gang ævl, at true dig med.

Lyder som hun, bare vil prøve at finde et eller andet hun kan genere dig med. Hun har overhovedet ikke empati. Og burde nok undersøge, hvordan dine børn har det, inden sådan noget dumt kommer ud af hendes mund.

Heldigvis virker du til at kunne klare det, men hun skal sq meldes og stå til ansvar for sine udtalelser.

Jeg håber det bedste for dig og din familie. Du får et kæmpe

Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2009, 10:20   #6
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hej helene

må tilstå at lige præcis en sådan bemærkning -fra en stupid truende sagsbehandler, ville jeg straks gå videre med.

Har det præcis som dig for mine børn , dem holder man bare snitterne fra, sådan er det!

Vi havde engang en temmelig grøn og stupid studievejleder(eller hvad han nu var!) til at fortælle os, at hvis vi og vores datter ikke makkede ret(underforstået nu skulle hun/vi tilpasse os systemet OG hun var/er syg, husker jeg lige på!) ja, så kunne alternativet være at tvangsfjerne hende

Behøver jeg sige hvad vores reaktion var. Ganske kort kan siges at den søde og dejlige støtte/kontakt person som havde fulgt vores familie igennem et år eller mere, ja hun fik at vide at skulle vedkommende vise sig her på matriklen ja, så kunne han være sikker på at vi ville finde jagtgeværet frem
Og tro mig, det blev sagt sådan -for trusler, det finder vi os ikke i!

Vi hverken så eller hørte til vedkommende siden og nej, han er stadig ikke velkommen

Hold hovedet højt, og det lyder som om du nok skal vide at passe på dine dejlige unger.
-Meeen måske kunne du jo så omvendt rundt bruge hendes trussel positivt for hvad kan hun tilbyde af HJÆLP til familien, har du overvejet det?
Lur mig om hun så ikke nok skal trække sine trusler tilbage.

pas på dig og dine
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2009, 11:27   #7
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Hej Helene

Du må lige have et STORT fra mig

Jeg bliver rystet den ene gang efter den anden, over hvad de sagsbeh. laver af nye tiltag, for at gører tilværelsen endnu mere sort

Hvis jeg var dig ville jeg invitere en jounarlist med fra et af form.bladene som bisidder, så de kan komme på forsiden og at ret overfor deres udtalelser.

Der hersker ingen tvivl om at du passer godt på dine små, Helene. Ellers var der jo faldet brænde ned forlængst.

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2009, 11:48   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Sådan tænker jeg præcis også!
Jamen en børnesag er jo ikke den trussel en sagsbehandler gør det til, en børnesag kan indeholde ekstra økonomisk støtte (så ungerne får ekstra oplevelser), det kan være i form af legater (så de får mere tøj på kroppen), det kan være på hjemmefronten hvor man får hjælp til rengøring, madlavning, afhentning og aflevering af børnene. Eller en kontaktperson hvor man kan snakke om problemstillinger, eller en hjemmehouser der kommer og bakker op og støtter, og fortæller hvad og hvor man kan søge ekstra hjælp, kommer med gode råd til børneopdragelsen osv.
Og gudskelov der bliver passet på vores børn, og gudskelov der er nogen der interessere sig så en familie i sænk, kan komme på rette køl igen...

MEN DET ER MÅDEN DET BLIVER SAGT PÅ! Der er mig meget imod, for hun fortæller jo ikke om alt den hjælp der ligger i ordet, men siger blot ordet i en negativ sammenhæng (underforstået - du kan ikke passe dine børn og de må hellere tvangsfjernes!).
En normal sagsbehandler som er ude for at hjælpe klient og børn, ville da aldrig sige i en negativ tone ,,Jeg synes det er MEGET mærkeligt, for ikke at sige bekrymrende, at der ikke forlængst er sat en børnesag i gang på dine børn'' og så ikke sige mere!! Hvor jeg selv måtte sige, jamen JEG har da ikke forhindret nogen i det!
En normal sagsbehandler ville da sige ,,hør, jeg tror du har brug for lidt ekstra hjælp i hverdagen - kunne du have brug for det?, så vi får forstærket din okomomi og dine børn kan få lidt ekstra luxus, og du kan få lidt ekstra hjælp hvis det behøves, så du kan komme helt oven på''....

Det er måden det bliver sagt på!
Negativt er en børnesag jo direkte angstfremkaldende hvis man i forvejen ikke aner hvad det betyder. Positivt er det jo en udstrakt arm man kan vælge at gribe fat i...

Min sagsbehandler sagde det altså som en trussel! Og så bliver jeg pissed. Specielt når hun ikke engang kender mine børn, eller på anden måde ved noget om dem, men bare for truslens skyld, synes hun vil slynge sådan noget lige ud i luften.....

Og hendes snagen i mit sexliv var næsten det der slog mig mest ud, TÆNK at jeg måtte sidde og fortælle at mine børn er kunstige befrugtninger - jeg er stadig SÅ rasende over det!!!! Blot fordi hun stillede spørgsmålstegn ved hvordan man kan 'gå ud og møde en mand' og få tre børn med ham når man led af OCD.
Men hun øjnede vel chancen at jeg havde udmærkede kompetancer som eskort pige!!

Grrrr.

Jo, Hejdien - tror jeg vil skrive en mail til Ritt, har du hendes mailadresse??

Og jo, det var den nye sagsbehandler i Task force der sagde sådan. Og jeg som troede at NU ville det endelig falde på plads det hele. Hun er næsten værre end alle de andre, suuuk.

Hun har jo heller ikke sagt hun VIL sætte en §50 i gang. Hun stillede bare spørgsmålstegn ved at det ikke for længst var blevet gjort. Og så kan man jo selv sidde og hygge-tænke over hvad DET så betyder....

Sidst redigeret af Ninja; 23-03-2009 kl. 11:54.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2009, 14:02   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
helenekr her er hendes mail adresse [email protected] og her er hendes facebook http://www.facebook.com/home.php?#/p...p?id=762323183 jeg er blevet venner med hende bare sådan lige for at komme ind og tjekke hendes væg for det er jo fint nok at de har en facebook profil men hvad er den værd hvis bare det er rygklappere hele bundet


Hun skriver sådan her i en mail til mig ....


Du skriver, at mine medarbejdere ikke "overholder diverse lovgivninger". Denne formulering har jeg svært ved at forstå, eftersom det ikke er noget, jeg genkender.

Du kan læse det hele i denne tråd ....

http://www.k10.dk/showthread.php?t=7...itt+bjeregaard

Og lad det ikke blive ved tanken Helene sådan noget crap skal man ikke finde sig i , du har ret i at det kan dække meget sådan en børnesag men de ved sgi godt hvordan de skal sige det så man føler sig truet , og dit sexliv hvad hulen raver det hende .. de er for langt ude i kbh kommune ....
  Besvar med citat
Gammel 23-03-2009, 14:08   #10
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
skrevet af Hejdien : Og lad det ikke blive ved tanken Helene sådan noget crap skal man ikke finde sig i , du har ret i at det kan dække meget sådan en børnesag men de ved sgi godt hvordan de skal sige det så man føler sig truet , og dit sexliv hvad hulen raver det hende .. de er for langt ude i kbh kommune ....
Ved du hvad jeg tænkte helene...måske er hun jaloux over at du har fået 4 dejlige unger...

Du kunne jo fortælle Ritt om denne hændelse...hun er sgu BLIND Ritt ...hun nægter at kikke på at der kan være ting der fungerer af helvedet til i HENDES BY...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hk's undersøgelse af flex! PiaCP Fremtiden for fleksjob og førtidspension 5 03-12-2010 14:06
personlighedsphykologisk undersøgelse ihogåh Alt det andet 4 29-09-2010 23:15
Sygedagpengestop undersøgelse. phhmw Et godt link! 0 15-01-2010 19:06
undersøgelse nille60 Alt det andet 4 18-11-2009 20:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension