K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-03-2009, 08:27   #1
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
Så tager vi en praktikperiode igen

Ja så er der aftalt en ny praktikperiode igen Jeg har ellers været ude 2 gange hvor det ellers har vist at det ikke bliver et ordinært job jeg magter.
Jeg har siden sidste periode været på arbejdsmedicinsk klinik hvor de skrev at det var formålsløst og de anbefalte en pension kommunen har fået brevet fra arbejdsmedicinsk klinik men alligevel skal jeg ud igen.
Jeg ved ikke om det er fordi jeg er bevilliget revalidering men det kan åbentbart ikke tages op før at revalideringsperioden udløber siger de
Kan det være rigtigt ?
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2009, 16:59   #2
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
Så har jeg haft mailet om spørgsmål på hvad de er ved og sende mig ud i igen
Men som det ser ud til står jeg igen overfor og være tvunget til og skulle underskrive en ny 9 mdr kontrakt igen
Denne gang har jeg spurgt indtil om det var fordi de regnede med jeg skulle blive selvforsynene igen.
Hvad deres mål var.
Hvor lang tid denne gang.
Som sædvanlig kan jeg ikke få svar før end jeg står med kontrakten på en ny praktikperiode på 9 mdr og det er en kontrakt som jeg ikke kan nægte og skrive under på da kassen ellers bliver smækket i IGEN pgr af modvillighed hos pgr som de så pænt skriver.
Jeg troer ikke endgang en RASK har helbred til og være syg i danmark.
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2009, 23:39   #3
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg synes det lyder mystisk hvis de fortæller dig, at du ikke kan få formålet at vide, før papirerne er skrevet under (er det praktikperioden der skal være på 9 mdr. ?, det lyder mere som opbevaring)
Har sagsbehandleren givet dig disse oplysninger på skrift ?
Hvis ja, så prøv at klage til hendes overordnede. Så vidt jeg husker har man ret til at få lavet en handlingsplan.
Om ikke andet så viser du med en klage, at du ikke finder dig i hvad som helst, det er nogle gange at det hjælper.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2009, 23:52   #4
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
Indtil videre har jeg været sendt ud i 2 praktikperioder hvor kontrakterne lød på 9 mdr og formålet skulle være at jeg blev selvforsørgende første periode nåede jeg og gå i i 6 mdr hvor jeg kun nåede op på 10.5 time næste periode varede kun 3 dage så var jeg i knæ. Nu prøver de igen.
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2009, 00:18   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
pinballs du har mulighed for at anke en praktik det vil sige du skal klage over den til borgmester og ankenævn , har du fået lavet en handleplan hvoraf det fremgår hvad formålet med praktikken er ?
  Besvar med citat
Gammel 21-03-2009, 00:22   #6
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Hvis ikke sagsbeh. vil besvare dine spørgsmål, så må du en tak højere op (eller flere?), prøv at henvende dig til chefen for den afd. du hører under, og se om du ikke kan få et svar der, for jeg kan da ikke forestille mig andet, end at du har ret til at få at vide hvad formålet er med den praktik.
Så vidt jeg husker har du en del fysiske problemer. Når de finder et praktiksted til dig, kan du jo også henvende dig til din læge, og høre hvad han/hun mener om denne form for job til dig.
Hvis man har en god læge kan det være guld værd at have ham/hende med på sidelinien.
Og ellers, så er det vel samme procedure som sidst. Du møder op, og så siger du fra når det begynder at gå galt.

Fra hende der starter i praktik på mandag.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2009, 10:09   #7
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
Jeg har haft klaget hele vejen op gennem systemet men det virker som om der ikke bliver kikket på de udtalelser der er fra lægerne. jeg har spurgt til om det ikke var i prøvning jeg skulle ud i men får svaret at de ikke bruger prøvning men kun praktik og det åbentbart kun i 9 mdr perioder.
Jeg har i går fået svar på hvad praktikken skulle ende med og svaret var "det samme som de andre gange" altså det skal ende med selvforsørgelse i et ordinært arbejde.
Nå men så ved jeg da hvad jeg skal lave året ud.
For mig virker det som om jeg af en eller anden grund skal hænge i systemet året ud.
Om det er kassetænkning ved jeg ikke da jeg ikke ved hvem der betaler for hvad.
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2009, 18:49   #8
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
Så kører de igen.
Sidste sted jeg skulle have været turde de ikke have mig i praktik
Så er der aftalt en ny praktik denne gang skal jeg gå til hånde samt hjælpe med og pakke varer.
Denne gang er det 20 km væk så det er med bus med tilstødende gåtur på ca 1 km det sure er at jeg er halt så 1 km kan jeg ikke gå.
Det endnu mere komiske er at mine skuldre også er ødelagt så jeg ikke kan løfte armene ret meget.
Jeg troer ikke der er nogen af de kloge hoveder der læser nogen lægepapirer da lægerne har skrevet til dem at de skal stoppe og at det er åbentlyst formålsløst.
Det mest komiske er at de forventer at praktiken ender med at jeg bliver selvforsørgende.
Det mest groteske er at jeg er begyndt og grine af alt det de har gang i.

Sidst redigeret af pinballs; 06-05-2009 kl. 18:52.
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2009, 19:33   #9
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af pinballs Se meddelelser
Jeg troer ikke der er nogen af de kloge hoveder der læser nogen lægepapirer da lægerne har skrevet til dem at de skal stoppe og at det er åbentlyst formålsløst.
Razmo her fra K10 er sluppet for arb.prøvning, fordi at flere speciallæger skrev at arb.prøvning ville forværre hans helbred (eller noget i den stil), så måske skulle du prøve, om du kan få din læge eller speciallæge til at skrive, at yderligere afprøvning vil forværre dit helbred.
Hvis du kan få dem til at bruge ordet "kontraindiceret" er det vist rigtig godt.
"kontraindiceret" betyder vist noget nær det samme som, at det vil forværre dit helbred.

Jeg tror, at det nogle gange er et spørgsmål om at få tingene formuleret rigtigt.

For ganske nylig havde jeg en snak med min egen læge, som fortalte, at han efterhånden har lært, at han skal ikke skrive om en patient skal have pension eller ej, for det må en læge ikke blande sig i, og det risikerer borgeren/patienten så at blive banket i hovedet med af en sagsbehandler, MEN han kan skrive, at arbejdsevnen er ubetydelig.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2009, 21:35   #10
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
Lægen der skrev dette var overlægen på arbejdsmedicinsk klinik som min fagforening havde sendt mig hen til for og få en status på min helbredssituation i forhold til arbejdsmarkedet.
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommet i tvivl igen igen Rescurseprofil:) Jette91 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 25-11-2011 22:31
Opfølgning af praktikperiode? Cordulla Alt det andet 8 25-03-2011 00:21
har måtte aflyse igen igen (lidt klynk) ace dk Din historie 8 26-06-2010 21:53
Borgere med handikap snydt i årevis (København igen-igen) Morgause Politik og Samfund 1 07-09-2009 09:45
Vi tager lige arbejdsprøvning igen Maj-Britt Alt det andet 48 10-04-2008 14:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension