K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-03-2009, 12:39   #1
akizuri
Føler sig hjemme på K10
 
akizuris avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 46
Styrke: 16
akizuri er ny på vejen
Er lidt usikker???

Hej alle.

der står i reglerne vedr. lægekonsulentens rolle:

1) Lægekonsulenten må ikke træffe afgørelse om førtidspension og må ikke udtale sig om, hvorvidt borgeren samlet set opfylder betingelserne for førtidspension eller andre sociale ydelser.

2) Når der indhentes oplysninger fra praktiserende læger eller speciallæger, må lægeerklæringerne ud over en beskrivelse af ansøgerens helbredsmæssige forhold ikke indeholde synspunkter eller konklusioner om patientens ret til sociale ydelser.

3) Præmisserne for afgørelsen skal fremgå klart og tydeligt af sagen, herunder hvilken betydning helbredsoplysningerne som et delelement i sagen har haft for den samlede vurdering af arbejdsevnen.

Jeg har klaget over den udtalelse min lægekonsulent er kommet med (han udtaler at jeg godt kan klare arbejdsprøvning, hvor han tidligere har udtalt at han ikke så nogen muligheder?), men bliver lidt usikker på om han egentlig godt må det??? For som jeg læser ovenstående regler, så er han egentlig ikke inde på noget han ikke må udtale sig om?
akizuri er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2009, 12:50   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Kort og godt nej det må han ikke han skal holde sin mund og oversætte hvad de andre læger har skrevet ....

Men det ved kommuner og lægekonsulenter ikke... de gør som det passer dem ,men klag over lægekonsulenten også for hans ord ..
  Besvar med citat
Gammel 17-03-2009, 13:30   #3
fønix
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2009
Indlæg: 24
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
fønix er ny på vejen
fedt lige at får det belyst jeg lige præcist sammen problem at LK bliver dommere

istedet for at være et objektivt værktøj sagsbehandlerne kan læne sig op ad.

tak for en super fed side som har givet mig troen igen.
fønix er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Usikker fremtid.... Fib-Spurven Alt det andet 8 26-09-2012 00:30
IT-koks gør jobstatistik usikker buster Politik og Samfund 0 21-10-2010 18:56
Usikker på mit nye arbejde Simmer Jeg har fået job. 3 11-09-2009 18:23
Usikker fremtid Blueday Dit og Dat 4 11-08-2008 19:29
meget usikker sanne52 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 10-01-2008 13:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension