K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-03-2009, 19:59   #1
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
KÆMP! Det KAN betale sig!

Ja... som nogle måske husker klagede jeg over at min lægekonsulent havde udtalt at han mente jeg godt kunne klare en arb. prøvning.

Som de fleste af jer sikkert ved, må de ikke udtale sig om den slags ting, og kun fagfolk under lægeløfte må komme med den slags vurderinger.
Jeg klagede over at man overtrådte loven om hvad lægekonsulenten må og ikke må, samt at man indstillede mig til en §18 med anmodning om afslag.

Jeg fik dem som sagt til at frafalde lægekonsulentens mening, og få indhentet en speciallægeerklæring, hvilket jeg også har fået foretaget, og i dag modtog jeg så nyrevideret resourceprofil på det grundlag.

Og resultatet er nu:

...At sagsbehandler og lægekonsulent pludseligt efter at have læst specialægens udtalelse er blevet enige om, at det ER uforsvarligt at arb. prøve mig (kontraindiceret), samt at det er NYTTELØST.

Man indstiller mig nu til §18 uden anmodning om afslag, og finder i sin socialfaglige vurdering, at jeg ikke vil kunne indplaceres på hverken det ordinære eller rummelige arbejdsmarked.

Jeg fik den resourceprofil, som jeg føler er MIG nu, samt at alle involverede nu har samme opfattelse af min situation... jeg havde dog ALDRIG fået den ændring så hurtigt, om jeg ikke havde klaget, det er helt sikkert.

Så KLAG DERUDE!!! hold på jeres ret, tru med alt hvad der kan krybe og gå (inklusiv fæhovedet Hjort om nødvendigt)... det KAN betale sig hvis det gøres rigtigt... det gjorde det i hvert fald for mig.

Nu skal jeg bare vente på nævnets afgørelse, som jeg seriøst efterhånden ikke kan forestille mig vil gøre knuder... meeeeen... man er jo (forståeligt) pessimist ind til man står med afgørelsen i hånden

Sidst redigeret af Razmo; 16-03-2009 kl. 20:02.
  Besvar med citat
Gammel 16-03-2009, 20:05   #2
paw thomsen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2009
Indlæg: 148
Styrke: 16
paw thomsen er ny på vejen
Godt kæmpet Razmo bare trist at de svageste skal kæmpe hårdest held og lykke med pensionssøgningen paw
paw thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2009, 20:25   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Godt klaret ! Dette er et eksempel, som jeg synes mange andre bør følge...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2009, 21:00   #4
bam
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
bams avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2007
Lokation: Viborg
Indlæg: 112
Styrke: 18
bam er ny på vejen
godt gået Razmo,
jeg vil krydse fingre for dig, om at du snart får en god besked.

bam
bam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2009, 21:14   #5
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Godt gået

Razmo

Krydser fingre for dig og håber din kamp ender godt for dig

__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2009, 21:17   #6
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Cool Sådan Razmo

skide godt kæmpet

syndes sq det er godt gået Razmo
så kan det være dit marrigt på 20 år snart er slut... og du kan få noget ro
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2009, 22:13   #7
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Godt gået Razmo

Håber det allerbedste for dig. Skal nok krydse, hvad krydses kan.

Håber på snarlig afgørelse til din fordel.

Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2009, 22:45   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, godt kæmpet, Razmo... og hatten af for din 20 år laaaange tålmodighed.

Krydser naturligvis fingre for det videre forløb. Det ser da ud til langt om længe at gå i den rigtige retning.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2009, 22:46   #9
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Rigtig godt gået.
Krydser fingre for hurtigt, og rigtigt, svar.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2009, 00:07   #10
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tak allesammen... det var nu ikke en tråd som skulle fremkomme rygklapperi, men en opfordring til alle om at "det skal kunne betale sig at klage!"

Men jo... jeg er efterhånden mere optimist end pessimist for at være ærlig... jeg ville i hvert fald gerne se hvad et pensionsnævn ville komme med af mulige jobs jeg kan varetage i et afslag...

Det er bare utroligt, at det skal kræve så megen "ballade" at få sin ret igennem i et system der burde være der for borgeren.

Når jeg sider og tænker over min sagsbehandler's "social faglige vurderinger" så er jeg faktisk blevet mere overbevist om, at hun slet ikke har lavet nogen vurderinger overhovedet.

Hendes socialfaglige vurderinger har fra day one været baseret på alle andres vurderinger... lægers, psykologers, psykiateres, private jobformidlere, tidligere udsagn fra min sag og ikke mindst LÆGEKONSULENTEN.

Det eneste hun har "vurderet" har været om der var vurderinger nok... altså ikke en s*** egen vurdering og sund fornuft taget i brug. Hun er ikke Social Rådgiver, men Social Administrator hvis man spørger mig, en "formidler", som ikke har den sociale og psykologiske uddannelse som en RIGTIG rådgiver har.

Så på den måde gør hun sådan set hvad hun gør "godt nok"... hun kan bare ikke alt det hun BØR kunne for selv at kunne vurdere... det betyder i praksis, at ALT hvad der ryger til pensionsnævnet slet ikke er "hendes skyld", for alle beslutninger er "hentet udefra"... hun har blot administreret dem.

Det er hvad man får ud af at ansætte uuddannede "rådgivere", der ikke har kompetence til at lave social-fagligt arbejde og tage et EGET vurderings-ansvar, men er givet "licence to kill" i form af at give dem lov til at tilsidesætte borgernes behov.

Disse "sagsbehandlere" bliver ikke andet end administrative "majonet-dukker" for deres chefer som aldrig sider ansigt til ansigt med den borger det går ud over, og kun er en "sag der vil glæde kommunekassen" og give rygklapperi fra de høje herrer.

ja det var så lige lidt filosofisk tankegang her fra... negativt ja, men jeg har det nu meget fint i dag

Sidst redigeret af Razmo; 17-03-2009 kl. 00:10.
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan det betale sig? Fbr Spørgsmål ang fleksjob 15 30-09-2012 14:07
Kan en §17 betale sig? Lunise Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 05-09-2011 18:17
Kan det så betale sig??? vikingqueen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 07-03-2011 11:06
Kæmp videre.... Blueday Dit og Dat 6 27-08-2009 14:49
RÅB op og kæmp for din sag. annasen Din historie 2 02-10-2008 18:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension