K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-03-2009, 13:32   #1
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Exclamation Høring 18. marts 2009: Landstingssalen Folketinget

Høring om lægekonsulenters rolle for førtidspensionssager m.fl.

18. marts kl. 10-16 i Landstingssalen, Christiansborg. Tilmelding nødvendig.

Yderligere information eller tilmelding: emil [@] retspolitik.dk

Læs mere her:
Konference om lægekonsulenters rolle | Retspolitisk Forening

Konferencen om lægekonsulenters rolle i kommunerne er arrangeret af Landsforeningen af Førtidspensionister, Socialpolitisk Forening og Retspolitisk Forening.

Fra nyhedsmail Marts 2009 fra retspolitisk forening d. 14. marts 2009
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen

Sidst redigeret af FlemmingLeer; 15-03-2009 kl. 13:46. Årsag: Link til yderligere information
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2009, 14:17   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Flemming vi har en lang tråd om det her http://www.k10.dk/showthread.php?t=7...H%F8ring+marts

Også tilsagn om at nogen herfra tager med og kommer med referat her
  Besvar med citat
Gammel 15-03-2009, 17:10   #3
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Alt udsolgt, der kommer ca. 200 mennesker i alt.

Citat:
Høring 18. marts 2009: Landstingssalen Folketinget

--------------------------------------------------------------------------

Høring om lægekonsulenters rolle for førtidspensionssager m.fl.

18. marts kl. 10-16 i Landstingssalen, Christiansborg. Tilmelding nødvendig.
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Flemming vi har en lang tråd om det her http://www.k10.dk/showthread.php?t=7...H%F8ring+marts

Også tilsagn om at nogen herfra tager med og kommer med referat her
Benny G.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2009, 09:13   #4
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Der 2 tråde på dette emne - denne er der dato på i overskift.

Dette omdeles ved konferencen.


Formålet med denne konference?

Vi hører tit, at læger gennem lovgivningen har pligt til at udføre deres arbejde med omhu og samvittighedsfuldhed.
Men lægekonsulenterne er fritaget fra dette.

Ved udfærdigelse af erklæringer skal en læge udvise omhu og uhildethed..
Men lægekonsulenterne er fritaget for dette.

Læger er undergivet tilsyn af Sundhedsstyrelsen, der påser, at de i deres gerning holder sig lovgivningen efterrettelig.
Men lægekonsulenterne er fritaget for dette.

Ved afgivelse af lægeerklæringer bør lægen stadig erindre, at lægeerklæringer er dokumenter, der kan få afgørende betydning såvel i offentlige som i private retsforhold. Lægen skal derfor nøje iagttage, at han ikke afgiver erklæringer om sygdomme eller forhold, som han ikke har fornødent kendskab til.
Men lægekonsulenterne er fritaget for dette.

Når kommunerne søger lægekonsulenter er ønskerne om lægernes specifikke kvalifikationer nøje beskrevet
Men Sundhedsstyrelsen hævder, at lægekonsulenterne ikke udfører lægefagligt arbejde.

Hvornår har Folketinget vedtaget alle disse diskriminerende bestemmelser?
> Aldrig <

Alligevel har man delt danskerne op i to grupper, hvor gruppen, som trænger til hjælp fra de offentlige kasser, ikke mere kan trække på den lægelige viden, som findes i samfundet. Dette betyder, at en sygdom i den sociale sektor er helt forskellig fra samme sygdom i behandlerverdenen.

Professorerne ved de Retsmedicinske Institutter er ansvarlige for undervis-ningen i medicinallovgivning af de vordende læger. I deres undervisning findes ovennævnte undtagelser slet ikke. De siger, at lægeloven gælder for alle læger i alt deres arbejde. Hvorfor er de ikke repræsenteret her i dag?

Benny Gerhard og Jytte Hestbech tog initiativ til et møde med Socialpolitisk og Retspolitisk Forening for knap 1½ år siden. Årsagen var, at vi håbede på hjælp til at arrangere en høring om de overfor beskrevne overtrædelser af Lægelov-/Autorisationslov.

Når der nu er blevet arrangeret en konference om lægekonsulenterne udenom den viden, som vi delagtiggjorde dem i, så er vi nervøse for, om konferencens målsætning i virkeligheden sigter på at feje alle lovovertrædelserne ind under gulvtæppet, og i virkeligheden slet ikke har som mål at hjælpe de syge og handicappede til at få en værdig behandling.


Benny Gerhard www.Benny-G.dk Jytte Hestbech www.JytteHestbech.dk
__________________________________________________ _____________

Sådan fik jeg, af en ”LÆGEKONSULENT” som ”FIRMAETS MAND”, saboteret det ”gode” liv som ”HANDICAPPET”, det gennem mange års hård træning var lykkedes for mig – at genopbygge. En genoptræning der startede i en ”Respirator”.

I dag sidder jeg så tilbage gjort til en ”SOCIAL TABER” i et retssamfund, uden nogen sociale rettigheder ved Domstolene – mod kommune og lægekonsulent ???

HER ER DER INDSAT LÆGEKONSULENTENS BREV TIL SAGSBEHANDLER.

http://www.benny-g.dk/laegekonsulent.htm

Benny Gerhard
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2009, 09:58   #5
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Angry Deltager ikke ...

Vågnede op med kraftig hovedpine og utilpashed.

Derfor deltager jeg ej i konferencen/Høringen.

Dette beklager jeg. Men orker det ej.

Har sikkert haft for megen at gøre ude og hjemme i seneste tid. Og det rammer mig så nu.

Har orienteret Benny m.fl.

Hilsen
Per Chr
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2009, 10:14   #6
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
øv per, men kender det godt, nogen gange får man brændt sit lys i begge ender og så hævner det sig.

Men pyt, vi har jo heldigvis Benny derinde og et flot "skrift" der er lavet.
Det bliver spændende at se om der kommer en saglig reaktion.

Med ønsket om et godt møde
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2009, 20:03   #7
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Fra Konferencen den 18. marts 2009, i Landstingssalen på Christiansborg.

SALEN VAR FULD BESAT MED 200 PERSONER.

Læge Ellen Ryg Olsen og Jannie Dyring fra Det Juridiske Fakultet havde nogle udmærkede indslag og præcise bemærkninger om, at læger med autorisation er underlagt lægeloven i "alle" lægens funktioner.

Speciallæge i psykiatri Peter Kaare Østergaard, fremlagde nogle rigtig gode eksempler på sager hvor han bl.a. som klientens læge, er skredet ind overfor kommunale lægekonsulenters kritisable afgørelser.

Så var der Professor Mette Hartlev fra Det Juridiske Fakultet der talte om, "Etiske dilemmaer" der er knyttet til lægekonsulenters arbejde i den kommunale forvaltning.

Mit svar: Der kan vel ikke være nogle "etiske dilemmaer" hvis lægen henholder sig til sit lægefaglige område, som han har brugt 6 år på at uddanne sig til.

En svensk læge fortalte om hvordan det ser ud i Sverige. Jeg kunne ikke forstå ham, men jeg er da ligeglad, da jeg ikke bor i Sverige. Hvorfor fanden skulle han spilde vores tid?

Socialoverlæge Kenneth Kibsgaard fortalte om, Præsentation af model Region Midtjylland.
Det var for mig, for uoverskueligt. Det var endeløs vandring af "rundbordssamtaler".

Der var ingen debat om at få præciseret lægekonsulenternes "ansvar" for deres "oversættelse" af lægeerklæringer, i henhold til gældende lægelov.

Jeg får kopi af lydoptagelserne.

Mvh. Benny


Den 2. tråd om høring/konference den 18. marts

Side 1. http://www.k10.dk/showthread.php?t=7098

Side 5. http://www.k10.dk/showthread.php?p=53371#post53371
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2009, 14:11   #8
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Thumbs up

Hej Benny

Tyder på at der ikke var meget at komme efter der.

Men lidt har jo også ret. Trods alt. 2 possitive meldinger. Resten tilsyneladende spild af tid.

Glæder mig til at høre mere når lydoptagelsen forelægges her.
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2009, 12:43   #9
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Socialpolitisk Forening vil på et tidspunkt udsende et referat af KONFERENCEN.

Jeg vil så lægge det vigtigste her på denne tråd.

Mvh. Benny G.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2009, 17:55   #10
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Thumbs down vibeke Mannicke forkvinde for kommunalt ansatte læger

Denne Læge her er værd at følge op på...hun jager muslimer og støtter op om Karen Js børnepolitik... :tvangsfjern dog børnene ligemeget om der ikke er en reel gyldig grund til det...for nu har de lavet nye regler..bare forældre er fattige så kan man fjerne ungerne nærmest tykke børn skal også tvangsfjernes selv om de elsker deres forældre og modsat I sær indvandrernes børn skal tvangsfjernes...og hun er en hård dame med tendenser til Dansk folkepartis politik...eller er hun DFer ? men læs her om damen der kalder sig top feminist og børne og unge læge...hun er man skal holde øje med efter min mening hun samarbejder ret meget med Karen J og Mette Frederiksen S.....hun har også levet af at være lægekonsulent og er det vist stadig hun er forkvinde eller chef for kommunalt ansatte læger hvad de end betyder .

Hendes sidste indlæg på sin bloq lyder sådan...om høringen om lægekonsulenter.


Citat:
Lægekonsulenter - en forfulgt skare

18. marts 2009, kl. 08.16 | 0 kommentarer

Idag - d. 18.3.2009 - afholdes der på Christiansborg hvad må betrages som et reelt ´hademøde´ mod lægekonsulenter. Arrangøren synes at have det til fælles - at lægekonsulenter er djævelskab. Ihvertfald hvis man skal gætte ud fra program og oplæg. Samt det ejendommelige fænomen, at vi fra Lægeforeningen/FAKL end ikke er inviteret!
Kunne man forestille sig - at man holdt et hademøde mod socialrådgivere (hvis forkvinde taler på mødet)uden at socialrådgiverne trods alt var repræsenteret? Fik lov til lige at give sit besyv med? Næppe.
Derfor må jeg i stedet her præcisere, at hele mødet synes ganske ejendommeligt.
Citat:
Derfor er det selvfølgelig for de lægekonsulenter, som dagligt gør et stort stykke arbejde, dybt beskæmmende, at man afholder sådan ´hademøde´. Faglige chikane eller faglig mobning vil jeg kalde det.


Læs videre her

http://www.laeger.dk/portal/page/por...d=98&event=vis


HVAD MED AT TVANGSFJERNE DAMEN FRA SIT JOB !

Sidst redigeret af Stella; 25-03-2009 kl. 18:05.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nyt fra Ankestyrelsen nr. 1 - Marts 2009 Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 26-03-2009 22:40
Sygedagpengelov i høring zuza Nyt om loven 19 21-03-2009 17:11
Ny vejledning om sygedagpenge i høring zuza Nyt om loven 6 21-04-2008 01:26
Pensionsansøgning §17 - høring Lotte A. Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 17-04-2008 13:42
I høring - om vederlagsfri fysioterapi zuza Politik og Samfund 1 17-03-2008 19:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension