K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-03-2009, 22:50   #1
Bambi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Lokation: Assens
Indlæg: 66
Styrke: 16
Bambi er ny på vejen
Exclamation Hvad skal jeg gøre?

Hej alle brugere.

Jeg vil på forhånd gerne undskylde hvis min tråd virker lidt uoverskuelig. Men jeg vil gøre det så godt jeg kan.

Jeg har siden jeg var spæd lidt af svær eksem (børne-eksem / atopisk dermatitis) som kun er blevet værre med årene.
Eksemen klør meget og jeg får derfor ikke særlig megen søvn. Jeg er selvfølgelig i begandling for det.
Jeg får nogen piller der får mig til at være meget træt som hedder Atarax (25mg)
Jeg er stadig ikke i stand til at passe et arbejde og tro mig jeg har prøvet lidt af hvert.
Jeg har flere gange været i arbejdsprøve over 10 gange men kun én gang i min nye kommune. Hvor mange arbejdsprøvninger kan de tillade sig at sende mig ud i?
Det skal lige siges pga. min tidligere sagsbehandler ikke har skrevet NOGET SOM HELST ned (fra jeg var 16 og til jeg var 23 og blev flyttet til min nuværende kommune.) Der er derfor kun nogen papirer i min journal hvor der står: hvor, hvad og hvor længe jeg har været de forskellige steder.

Kommunen har fået både papirer fra min læge og fra sygehusets hud afdeling (hvor jeg bliver behandlet).
Der udover har jeg været til psykolog for at få lavet en personligheds undersøgelse (mener jeg de kaldte det)

Hvad skal jeg gøre?

Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig.

Varme hilsner fra

Bambi

Ps. i er selvfølgelig velkommen til at spørge hvis der er noget jeg har glemt eller overset.
Bambi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2009, 23:36   #2
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Hej Bambi og velkommen til

Hvis jeg var dig ville jeg bede min gamle kommune om at sende disse papiere, da du selvfølgelig skal have agtindsigt i disse. Det kunne jo være at sagsbehandlingen blev lidt nemmere
Der må ligge en rp. på dig efter som du har været i arbejdsprøvning så mange gange.
Hvordan er du blevet arb.prøvet ?

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2009, 23:43   #3
Kohai
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2009
Indlæg: 132
Styrke: 16
Kohai er ny på vejen
Min far fik førtidspension for netop det du fejler, blandt andre ting. Han fik afslag i første omgang, men medhold i sin klage til ankenævnet. Så det har i hvert fald på et tidspunkt været muligt at få førtidspension på et grundlag der ligner dit.

Har du tænkt over hvad du gerne vil? Vil du gerne have et fleksjob? Vil du på førtidspension? Det er svært at give gode råd, hvis vi ikke ved hvor du gerne selv vil hen. Hvis du ikke selv ved det, så er det der jeg ville starte, hvis jeg var dig. At få klarhed med dig selv, over hvor du vil hen. Så er det også nemmere at have med systemet at gøre, for der vil du ikke nødvendigvis møde folk der tænker på hvad der er bedst for dig, men meget vel hvad der er billigst for kommunen. Hvis du selv har en klar idé hvad du kan og hvad du vil, så er det nemmere at slå hælene i hvis du bliver trukket rundt i manégen.

Sidst redigeret af Kohai; 11-03-2009 kl. 00:32.
Kohai er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2009, 13:32   #4
Bambi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Lokation: Assens
Indlæg: 66
Styrke: 16
Bambi er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af bmdc Se meddelelser
Hej Bambi og velkommen til

Hvis jeg var dig ville jeg bede min gamle kommune om at sende disse papiere, da du selvfølgelig skal have agtindsigt i disse. Det kunne jo være at sagsbehandlingen blev lidt nemmere
Der må ligge en rp. på dig efter som du har været i arbejdsprøvning så mange gange.
Hvordan er du blevet arb.prøvet ?

bmdc
Hej bmdc.

Min gamle kommune har sendt alle papirer de har og havde på mig men der lå kun et A4 ark i hvor der stod hvad jeg havde prøvet. Der var ikke indhentet noget fra de forskellige virksomheder eller skrevet noget.

Jeg har prøvet næsten alt.
Jeg har prøvet:
Tømrer, cykelsmed, rengøringsassistent, motorcykelmekaniker, autolaker, møbelsnedker, pædagogmedhjælper, pedelmedhjælper (det er lige det jeg kan huske nu) Der udover har jeg været på tekniskskole som lastbilchauffører og gået 3-4 gange på vuc. ALLE tingene er blevet stoppe pga jeg enten skulle indlægges med min eksem eller at jeg havde det så dårligt at det var lige før jeg skulle.
Bambi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2009, 13:34   #5
Bambi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Lokation: Assens
Indlæg: 66
Styrke: 16
Bambi er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kohai Se meddelelser
Min far fik førtidspension for netop det du fejler, blandt andre ting. Han fik afslag i første omgang, men medhold i sin klage til ankenævnet. Så det har i hvert fald på et tidspunkt været muligt at få førtidspension på et grundlag der ligner dit.

Har du tænkt over hvad du gerne vil? Vil du gerne have et fleksjob? Vil du på førtidspension? Det er svært at give gode råd, hvis vi ikke ved hvor du gerne selv vil hen. Hvis du ikke selv ved det, så er det der jeg ville starte, hvis jeg var dig. At få klarhed med dig selv, over hvor du vil hen. Så er det også nemmere at have med systemet at gøre, for der vil du ikke nødvendigvis møde folk der tænker på hvad der er bedst for dig, men meget vel hvad der er billigst for kommunen. Hvis du selv har en klar idé hvad du kan og hvad du vil, så er det nemmere at slå hælene i hvis du bliver trukket rundt i manégen.


Hej Kohai.
Jeg vil gerne på førtidspension men min sagsbehandler siger bare "jamen lad os nu lige prøve at se hvad fremtiden bringer" eller "jamen det er meget svært at få når man er så ung som du er" (jeg er 26) og så sker der ikke mere.
Bambi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2009, 14:14   #6
Kohai
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2009
Indlæg: 132
Styrke: 16
Kohai er ny på vejen
Skriv et brev om at du gerne vil have undersøgt muligheden for førtidspension. Så er kommunen forpligtig til at undersøge sagen. De skal indhente lægelige oplysninger og arbejdsprøve dig. Derefter kan de så vurdere. Hvis du får afslag kan du anke dette. Du skal ikke stille dig tilfreds med det din sagsbehandler siger. De skal undersøge muligheden. Hvis de bliver ved med at sende dig arbejdsprøvninger, efter de lægelige oplysninger er indhentet, og du har været i en arbejdsprøvning, så søg på det foreliggende grundlag. Men der er ikke endnu.

Lige nu skal du bare skrive et brev hvor meddeler at du vil have undersøgt muligheden for førtidspension iht til Lov om Social Pension §17 og §18, og notér at du ikke ønsker at søge på det foreliggende grundlag, men ønsker at kommunen skal indhente oplysninger, og at du giver samtykke til dette.
Kohai er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2009, 14:46   #7
Bambi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Lokation: Assens
Indlæg: 66
Styrke: 16
Bambi er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kohai Se meddelelser
Skriv et brev om at du gerne vil have undersøgt muligheden for førtidspension. Så er kommunen forpligtig til at undersøge sagen. De skal indhente lægelige oplysninger og arbejdsprøve dig. Derefter kan de så vurdere. Hvis du får afslag kan du anke dette. Du skal ikke stille dig tilfreds med det din sagsbehandler siger. De skal undersøge muligheden. Hvis de bliver ved med at sende dig arbejdsprøvninger, efter de lægelige oplysninger er indhentet, og du har været i en arbejdsprøvning, så søg på det foreliggende grundlag. Men der er ikke endnu.

Lige nu skal du bare skrive et brev hvor meddeler at du vil have undersøgt muligheden for førtidspension iht til Lov om Social Pension §17 og §18, og notér at du ikke ønsker at søge på det foreliggende grundlag, men ønsker at kommunen skal indhente oplysninger, og at du giver samtykke til dette.

Jeg er bare bange for at jeg ikke kan lyde "proffessionel" nok.
De har allerede indhentet papir fra lægen og sygehuset og begge steder skriver de at jeg aldrig vil kunne passe et arbejde.
Har godt nok kun været i én arbejdsprøvning i min nuværende kommune :s

Sidst redigeret af Bambi; 11-03-2009 kl. 14:49. Årsag: glemte llige noget
Bambi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2009, 01:16   #8
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bambi Se meddelelser
Hej bmdc.

Min gamle kommune har sendt alle papirer de har og havde på mig men der lå kun et A4 ark i hvor der stod hvad jeg havde prøvet. Der var ikke indhentet noget fra de forskellige virksomheder eller skrevet noget.

Jeg har prøvet næsten alt.
Jeg har prøvet:
Tømrer, cykelsmed, rengøringsassistent, motorcykelmekaniker, autolaker, møbelsnedker, pædagogmedhjælper, pedelmedhjælper (det er lige det jeg kan huske nu) Der udover har jeg været på tekniskskole som lastbilchauffører og gået 3-4 gange på vuc. ALLE tingene er blevet stoppe pga jeg enten skulle indlægges med min eksem eller at jeg havde det så dårligt at det var lige før jeg skulle.
Hej Bambi
Det er surt at skulle manegen igennem.

Eksem er da virkeligt smertefuld, specielt hvis de ikke har anden behandling end homoner og de heller ikke hjælper.

Må jeg spørge hvor din eksem sidder.

Jeg ville da spørge ind til hvorfor der ikke er hentet oplysninger omkring de mange jobs du har været i. Der må da findes en løsning for dig.

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2009, 02:56   #9
Oraklet
Føler sig hjemme på K10
 
Oraklets avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2009
Lokation: Danmark
Indlæg: 32
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Oraklet er ny på vejen
arbejdsprøvninger og fp

Sørg for at få speciel læge udtalelser, snak evt. med din læge om smerteklinik (eksemen) og få deres vurderinger.
Få lægen til at søge pension - ellers søg selv og ank afslaget.
Speciellægerapporter kan de fleste kommuneansatte læger ikke bare affærdige/underkende. - Bed også på baggrund af din kløe/eksem lægen om at sætte evt. timer - eller en afvisning af du skal den træde mølle igennem igen.

Klag til din gamle kommune til kommunalchefen over de har forsømt at skrive dine papirer og send en kopi til den der beskæftigelsesminister og spørg ham direkte hvad han har tænk sig - (udover han vil have dig af offentlig forsørgelse). - Bare aldrig giv op!
Oraklet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2009, 14:55   #10
Bambi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Lokation: Assens
Indlæg: 66
Styrke: 16
Bambi er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af bmdc Se meddelelser
Hej Bambi
Det er surt at skulle manegen igennem.

Eksem er da virkeligt smertefuld, specielt hvis de ikke har anden behandling end homoner og de heller ikke hjælper.

Må jeg spørge hvor din eksem sidder.

Jeg ville da spørge ind til hvorfor der ikke er hentet oplysninger omkring de mange jobs du har været i. Der må da findes en løsning for dig.

bmdc
Hej igen.

Jeg har det så godt som over hele kroppen.

Det vil jeg spørge hende om næste gang vi skal ha' møde.
Sendte den formular ang. aktindsigt her fra sitet i går og har fået mail om at hun har modtaget den.
Bambi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad skal jeg gøre? Jasmina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 27 31-10-2011 21:02
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Hvad skal jeg gøre ? Physen Alt det andet 4 16-04-2010 17:55
Hvad skal jeg gøre? mumle_mund Alt det andet 10 10-06-2009 10:47
Hvad skal jeg gøre? krebs25 Spørgsmål ang fleksjob 3 09-03-2007 12:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension