K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-01-2007, 22:44   #1
andi1975
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2007
Alder: 48
Indlæg: 148
Styrke: 18
andi1975 er ny på vejen
Hvornår skal jeg rykke få min ressource-profil igen ??

Nu er der gået et uge siden, jeg har fået email fra kommunen. Men jeg har forsat ikke modtag min ressource-profil ! Hvad gør jeg ?? Hvornår skal jeg rykke få min ressource-profil igen ??
hvor lang tid det normalt ?
Vh
jimmi

-------------------------------------------------------
E-mail 6/1-2007
Til Lene Nielsen (Socialrådgiver )


I midten af november ’06, skrev jeg til dig og fortalte at Ringe Rygcenter har sagt god for at sende mig i arbejdsprøvning.
I slutningen af november ’06 havde vi møde, hvor vi sammen udarbejdede min ressource-profil, som jeg efterfølgende stadig venter på at godkende. ? ?

Der er siden vort møde gået 5 uger, og jeg har stadig ikke har hørt fra dig. Hvordan ser tidshorisonten ud, mht. min ressource-profil og min henvisning til Reva-huset?

Kan jeg selv kontakte REVA-huset for at høre, hvornår jeg kan komme i gang med mit afklaringsforløb ?

Jeg ser frem til et svar hurtigst muligt


Med venlig hilsen
Jimmi

NB: Helst svar pr. Email

--------------------------------------------------------------------
Svar fra Lene Nielsen

Hej Jimmi!

Jeg udarbejder din ressourceprofil og henvisningsskema til RevaHuset så hurtigt jeg kan. Herudover vil jeg oplyse dig om, at det ikke er Ringe rygcenter der afgør hvorvidt du er omfattet af bestemmelserne, som kan medfører afklaringsforløb på RevaHuset. Det er noget kommunen afgør.
Til sidst er jeg nødt til at gøre dig opmærksom på at jeg gør hvad jeg kan for at sagsbehandle så hurtigt og godt som jeg kan. Du må huske på, at der er mange der har brug for sagsbehandling. Det er ikke muligt for mig at svare på hver enkelt mail du sender, men jeg noterer i din sag.
Jeg beklager hvis du synes der går for lang tid, men du er nødt til at være tålmodig. Kommunen har haft lukket mellem jul og nytår og jeg har haft ferie.
Men du er nødt til at være tålmodig. Også selvom det kan være svært, når man er i venteposition.
andi1975 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2007, 02:51   #2
losuma - Slettet Medlem
Banned
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2006
Indlæg: 52
Styrke: 0
losuma - Slettet Medlem er ny på vejen
RE: Hvornår skal jeg rykke få min ressource-profil igen ??

Hvis jeg ikke husker helt galt, må der gå 3 måneder.

Den gang for lææænge siden da min sagsbehandler ville have lavet min, fik jeg en lille piece der fortlte lidt om hvad dte gik ud på og hvorfor man skal lave sådan en profl, i piecen var der en internet adr, som jeg var nde at lure på, og jeg mener at det var på den side at der stod at det max må tage 3 måneder.

Her tog det meget længere tid, og sagsbehandler var udemærket godt klar over at den var gal, så hendes undskyldning var at hun ikke havde gjordt mere pga min tilstan, hvilket er den værste gang lort jeg længe har hørt, for med alle mulige andre ting kunne hun sagtens prasse mig uden det generede hende. Så i mitten af febuar kan du tillade dig at rykke.

Men jeg syntes nu godt at vi lige kan tage at have lidt tolmodighed her i januar måned, de har hamrende travl med at komme på plads kommunerne, de fleste steder virker telefoner computersystemer osv ikke endnu, og jeg tvivler slet slet ikke på at de knokler der ud af for at få tingene på plads, samtidig ved jeg at de er hamrende træt af det rod de arbejder i lige i tiden, min støtte kontakt person beklager sig helt vildt, hun har et par gange nu, fået af vde om morgenen at hun skulle aflyse aftaler fordi hun om eftermiddagen skulle til te møde som slet ikke berørte hende, med der var mødepligt, se nu godt efter hun har kun fået et par timers varsel.
Samtidig er jeg slet ikke i tvivl om at der sider en pokkers masse borgere der ude og tager unødigt at kommunernes tid lige i tiden, for alle vil jo gerne at der kommer gang i tingene og mange forstår ikke hvorfor de ikke kan komme i gnnem til div mennesker, jeg ved at her i kommunen er der mange ældre borgere der er forvirede over sammenlægningen og derfor i tide og udtide vil vide hvorfor hvordan og hvornår.

De stakkels sagsbehandlere er stressede nok i tiden.
losuma - Slettet Medlem er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2007, 09:20   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Hvornår skal jeg rykke få min ressource-profil igen ??

Jeg har siddet og læst om ressourceprofiler fordi jeg ikke mener at der er nogen fastsatte tider, og jeg kan heller IKKE finde noget om nogen tider, men ved at søge på google efter det fandt jeg ud af at kommunerne selv har fastsat tider.

I de fleste tilfælde er det 6 måneder, dog er der nogen kommuner der har 3 måneder på men de tager forbehold for hvis det er en omfattende ressourceprofil at det kan tage op til 6 måneder.

Det skal lige pointers at IKKE alle kommuner har sat tidsfrister for sig selv.

Jeg ved at alt er kaotisk på kommunerne lige pt og at sagsbehandlerne er meget stresset, men hvis jeg var dig så ville jeg nok vente i 14 dage - tre uger også ville jeg igen skrive til min sagsbehandler, dog ville jeg når jeg rykkede for den bede om en tidshorisont for udarbejdelse af min ressourceprofil.

Når man tænker over hvor vigtig en ressourceprofil er og det hvad enten man er på kontanthjælp, sygedagpenge, eller er indstillet på en ftp så er det en kæmpe brist i vores retssikkerhed at der ikke er nogen fast lovgivning omkring den , også det at man ikke kan klage over en ressourceprofil er en kæmpe brist...

Jeg syntes at du har vist forståelse for din sagsbehandlers arbejdsbyrde hvis du giver hende et par uger eller tre mere, og så må det være hendes tur til at vise forståelse for din situation, og se at komme igang med den ressourceprofil...

Du skal trods alt have mulighed for at komme med indsigelser mod den og desværre ses det tit at jo længere tid en sagsbehandler er om at komme igang med den efter mødet med borgeren jo dårligere er det udfærdiget og jo flere mangler er der i den , og dermed vil det jo tage lænere tid ...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvornår skal man flytte adresse Abraxus Politik og Samfund 8 27-06-2013 09:06
???? ask - sagsbehandler - ressource profil nielsen69 Alt det andet 3 26-06-2012 23:10
hvornår kan jeg blive sygemeldt igen stiglic Alt det andet 8 23-01-2012 15:34
Hvor lang tid skal jeg vente på min ressource-profil ? ? andi1975 Dit og Dat 7 29-10-2010 20:04
Afslag på FP - hvornår kan man søge igen Mariepigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 06-05-2008 08:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension