K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Den nyttige viden vi alle har

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Den nyttige viden vi alle har Her kan du sætte link tips og andet ind, som andre i din situation kan have nytte af at vide

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-03-2009, 13:41   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Thumbs up Sanne Salomonsen - reaktioner på sygdom

Jeg er faldet over et dybdeinterview med vores allesammens Sanne.

Hun skriver meget åbent om hendes blodprop, processen, angsten, depressionen og den sociale fobi, der fulgte i kølvandet.

Sannes beskrivelse viser jo, at man netop IKKE skal presses mere af et sygt system, mens man selv kæmper for at komme ovenpå igen.

Alle vil jo gerne være selvhjulpne, selvforsørgende og være raske.

Det er en hel forløsning at kunne genkende de frustrationer, Sanne har oplevet. Og hun er "heldig", for hun har ikke skullet kæmpe med økonomi oveni, hvor man ikke ved, om man har penge til mad næste dag... eller tag over hovedet.

Det, man også kan lære af hendes beretning, er, hvordan man kan skille tingene ad, når man slås med systemet.

De reaktioner man har, fordi man er blevet syg.
De reaktioner man har over for børn.
De reaktioner man har over for fremtiden.
Hvor lang tid det faktisk tager at komme nogenlunde tilbage igen.

Tak til Sanne, fordi du er så åben og ærlig.

Og held og lykke fremover.

Den 9. marts klokken 20 viser DR 1 dokumentaren »Hel Igen« om Sannes liv siden sygdommen.

Se en smagsprøve her:

Citat:
I 10 måneder kæmpede hun med sin depression. Begyndte at gå til psykiater, mens hun genoptrænede sin krop med blandt andet fysioterapi.

»Under depressionen blev min sociale fobi meget slem. Når folk sagde ting til mig, misforstod jeg alting, og der var kun ganske få mennesker, jeg kunne holde ud at se, så jeg levede meget isoleret i den periode. Det blev også meget svært – og krævede stor overvindelse – bare at gå ned og købe ind.
http://www.fri.dk/jeg-er-den-samme-Sanne%20?page=0,0

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2009, 16:12   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ja, og så var hun oveni heldig at komme på sygehuset indenfor det rigtige klokkeslet, og fik behandling som gav hende større chance for genvundet helbred.. den tilbydes nemlig ikke hele døgnet og alle steder... ihvertfald dengang.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygdom mm. pallepunk Spørgsmål ang fleksjob 18 23-06-2011 19:26
FP pga sygdom nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 03-05-2010 11:36
Ledighedsydelse og sygdom Ozelot Spørgsmål ang fleksjob 4 17-02-2010 12:35
Tillykke Sanne 52 Mai-Britt Dit og Dat 2 30-12-2008 01:31
Naturlige reaktioner på en bevilget førtidspension zuza Nyttigt at vide for Førtidspensionister 0 30-06-2008 13:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension