K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-03-2009, 18:57   #1
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Thumbs up Bedre vilkår for førtidspensionister

Hvordan kan det være at alle er enige om, at sygeplejersker og andre grupper ikke kan leve for mellem 20 og 25.000 i månedlig indtægt, mens førtidspensionister forventes at kunne leve for noget der ligner det halve?
Med fuldstændige vanvittige prisstigninger bliver det sværere og sværere at få pengene til at slå til og vores indtægt har slet ikke fulgt med det øvrige samfunds igennem de sidste mange år.

Vi har ingen fagforbund der kæmper for os og ingen politikere der bekymrer sig om os. Vi kan bare se til, mens vi sakker længere og længere bagud. Udgifterne til dagligvarer eksploderer, mens vores indtægt kun vokser med et lille bitte beløb årligt.

Nogle førtidspensionister har fået forbedret deres vilkår, men bestemt ikke alle. Og desuden er der en urimelig forskelsbehandling mellem førtidspensionister på ny og gammel ordning.

Førtidspensionen skulle være en kompensation for den arbejdsindtægt man pga. sygdom ikke har mulighed for at skaffe sig, men der er ingen andre i det danske samfund, der bliver trukket i indtægt, fordi de vælger at bo sammen med et andet menneske.

De andre skal såmænd nok klare sig med det store bagland de har til at kæmpe deres sag, men mange førtidspensionister har ikke ordene i deres magt eller har bare ikke de menneskelige resurser det kræver at blive hørt.

Som gruppe er vi ikke særligt interessante for politikere, for vi er ikke smarte, sexede eller uundværlige, men vi er mennesker, der har brug for en anstændig indtægt, for vores fødevarepriser stiger også, og også vi har brug for mad i munden.

Mit forslag er, at man giver hvad der svarer til dagpengesats til alle førtidspensionister og afskaffer al forskelsbehandling. Vi skal have lov at gifte os uden at blive straffet. Det skal respekteres, at vi har fået førtidspension, fordi vi ikke magtede at arbejde. Hvilket vil sige, at vi ikke pludselig skal frygte nyt pres for at komme på arbejdsmarkedet, blot fordi samfundet er i en situation, hvor der er mangel på arbejdskraft.

Det skal respekteres at førtidspensionen er en erstatning for manglende lønindkomst. Den skal ikke reguleres ned eller op afhængig af ægtefællens indtægt. Giv os et fast beløb og spar dermed samfundet for administration af boligsikring og holden øje med samlivsforhold. Dette vil give en ægte følelse af, at man som alle andre mennesker, har en fast indtægt, som man selv kan administrere fornuftigt eller ufornuftigt som man vil.
(tekst Laila Ammitsbøl )

Der er startet en gruppe på facebook på dette link:

http://www.facebook.com/home.php?ref...7073288&ref=mf

Gruppen er startet af: Laila Ammitsbøl (stifter)

Håber der kommer en masse medlemmer så der bliver opmærksomhed omkring dette.... det er simpelthen diskrimination...og krænkelse af menneskerettighederne....det kan vi ikke være bekendt
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2009, 19:57   #2
J.B.
Banned
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2009
Indlæg: 154
Styrke: 0
J.B. er ny på vejen
Godt initiativ.

Jeg vil gerne være med til at afhjælpe krisen og sætte gang i hjulene. Regeringen skal bare give os noget købekraft.
J.B. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2009, 09:09   #3
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Nødråb fra en førtidsparasit

Her er også en tekst af samme forfatter:

Nødråb fra en førtidsparasit

5. feb 2009 17:34, Laila Ammitsbøl

I dagens Danmark kaldes fattige for nasserøve og parasitter. Mennesker på overførselsindkomst har i de senere år fået stadigt mindre at leve af og har samtidigt oplevet stadigt større fordømmelse i den offentlige debat.
Den 13. januar bragte Politiken et debatindlæg af advokat emeritus Fritz Reuther. Titlen var Folkeløn vil afhjælpe finanskrisen. Reuthers påstand var at det vil gavne samfundsøkonomien mere at give de fattige flere penge end det vil at lette topskatten. De fattige vil nemlig i højere grad bruge pengene og derved være medvirkende til at sætte gang i hjulene.
Efterfølgende fulgte jeg debatten om Reuthers artikel på politiken.dk og det var her det berømte bæger flød over. Jeg citerer fra debatten:
- Fattigdom findes ganske enkelt ikke i DK! Pensioner og bistandshjælp o.a. er helt i det niveau de bør være. Folk skulle hellere tilbydes kursus i bedre forbrugsvaner og lære at sætte 'tæring efter næring'.

- Forhøj hellere beskæftigelsesfradraget og så kan det være, at flere af nasserøvene gad lette røven og gå på arbejde!

- Hvis man giver "fattige" flere penge, vil man fastholde dem i "fattigdommen"

- Jeg GIIIDER ikke høre om, at alle disse 800.000 ikke KAN arbejde pga. psykiske og fysiske problemer!



Meld jer til her så vi sammen kan prøve at blive mere synlige

http://www.facebook.com/profile.php?...7073288&ref=mf
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409

Sidst redigeret af Webmaster; 09-03-2009 kl. 04:03. Årsag: Artikel forkortet...følg link for at læse mere
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2009, 13:56   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af jomfruen Se meddelelser
Hvordan kan det være at alle er enige om, at sygeplejersker og andre grupper ikke kan leve for mellem 20 og 25.000 i månedlig indtægt, mens førtidspensionister forventes at kunne leve for noget der ligner det halve?
Med fuldstændige vanvittige prisstigninger bliver det sværere og sværere at få pengene til at slå til og vores indtægt har slet ikke fulgt med det øvrige samfunds igennem de sidste mange år.
Ja ingen tvivl om at Førtidspensionister burde slå sig sammen med flekser på ledighedydelse, flekser på kontanthjælp , kontanthjælpsmodtager og dem på dagpenge og forlange at også vi kan leve af de penge der bliver os til del...

En ting undre mig såre her på K10 og det er økonomi, nu har K10 eksisteret siden 05 og meget sjældent læser vi et indlæg som dit der drejer sig om økonomi , det folk jer efterlyser er fair behandling respekt og en menneskelig tilværelse , det er da vel ikke så svært at honorer vel

De grupper jeg nævner er ved at blive totalt marginaliseret og blive jævnligt forhånet af både politikkere og i den offentlige debat og medierne sidder og sover med hånden i skødet ...

Men det er jo også så dejlig nemt , for der er jo nok ikke nogen af de syge der kommer rendene rundt om hjørnet med en pistol vel ?
Og så ved man hvor man har os ...

En aktion fra vores side er hvad de trænger til men hold op hvor er det svært, for ikke alle er mobile og nogen tør end ikke gå ud af døren .. så der er nok ikke den store fare for brænede rolletora i gadebilledet

Citat:
Vi har ingen fagforbund der kæmper for os og ingen politikere der bekymrer sig om os. Vi kan bare se til, mens vi sakker længere og længere bagud. Udgifterne til dagligvarer eksploderer, mens vores indtægt kun vokser med et lille bitte beløb årligt.
Så er det måske på tide at nogen tager sig sammen og får lavet et forening , her til lands skal man åbenbart stå sammen hele tiden for bare at få et minimum af erkendelse af at man også er mennesker .. men at de blive ved at vade på folk ja den tror jeg ikke på går....

for god ordens skyld syntes jeg også at sygeplejesker er for dårligt lønnet i forhold til uddannelse og ansvar og ikke mindst hvor nødvendige de er for vores samfund ...

Citat:
Nogle førtidspensionister har fået forbedret deres vilkår, men bestemt ikke alle. Og desuden er der en urimelig forskelsbehandling mellem førtidspensionister på ny og gammel ordning.
Der burde ikke være en ny og gammel ordning fatter ikke at man ikke kan ændre det , når man ændre noget der straffer de ledige og syge så kan man jo ellers godt gøre det med tilbagevirkende kraft ....

Citat:
Førtidspensionen skulle være en kompensation for den arbejdsindtægt man pga. sygdom ikke har mulighed for at skaffe sig, men der er ingen andre i det danske samfund, der bliver trukket i indtægt, fordi de vælger at bo sammen med et andet menneske.
Enig ... ingen mennesker skal være så afhængig af andre som den her ordning gør det til ...

Tænk sig engang dem der er enlige, møder deres livs kærlighed men må liiiige fortælle dem at nu skal du høre , hvor godt kan du lide mig , nok til at forsørge mig hvis du har en god indtægt , det er ikke fair....

Citat:
De andre skal såmænd nok klare sig med det store bagland de har til at kæmpe deres sag, men mange førtidspensionister har ikke ordene i deres magt eller har bare ikke de menneskelige resurser det kræver at blive hørt.

Jeg vil mene at mange ftp har ordet i deres magt og de skal ikke kæmpe som ftp de skal kæmpe som syge og handicappet , altså sammen med de syge og handicappet på fleks ordningen og på kontanthjælp sammen er de stærkest ..

og de stærke skal selvfølgelig kæmpe også for de mindre stærke , gør de ikke det så er de selv lige som resten af samfundet , de er sig selv og ens egen pung nærmest ...

og så skal de forene sig med de andre grupper af dårligt behandlet jeg er sikker på at mange social og sundhedhjælpere gerne så at vi fik det bedre sammen med dem , og jeg ved at nogen sagsbehandlere faktisk syntes at det er en grotesk måde vi bliver behandlet på , så foren i stedet for at del .... (øv jeg er idealist ved det godt , nok derfor jeg ikke kommer så langt he he )

Citat:
Som gruppe er vi ikke særligt interessante for politikere, for vi er ikke smarte, sexede eller uundværlige, men vi er mennesker, der har brug for en anstændig indtægt, for vores fødevarepriser stiger også, og også vi har brug for mad i munden.

Hmmm ved nu ikke , jeg syntes nu selv at jeg har charme, selvtillid og lækkert hår .... (nååå nej så skal jeg farve det først ) men tror nu ikke at det kommer an på hvordan vi er men hvad vi siger og ikke mindst at vi bliver hørt , men jeg tror ikke at man kan blive ved at overhøre os , jeg er sikker på at vi på et tidspunkt kommer igennem ... der er i hvert fald mange her på siden der gør hvad de kan og på et tidspunkt lysner det , det er jeg sikker på (eller retter det er jeg nød til at tro på for ikke at ryge ned i et stort sort hul )

Citat:
Mit forslag er, at man giver hvad der svarer til dagpengesats til alle førtidspensionister og afskaffer al forskelsbehandling. Vi skal have lov at gifte os uden at blive straffet. Det skal respekteres, at vi har fået førtidspension, fordi vi ikke magtede at arbejde. Hvilket vil sige, at vi ikke pludselig skal frygte nyt pres for at komme på arbejdsmarkedet, blot fordi samfundet er i en situation, hvor der er mangel på arbejdskraft.
Det tilslutter jeg mig samtidig med at jeg lige smider kontanthjælpmodtager og ikke mindst flekser på kontanthjælp med ind i puljen
  Besvar med citat
Gammel 08-03-2009, 14:39   #5
Hustruen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2009
Lokation: Hedensted
Indlæg: 10
Blog Indlæg: 4
Styrke: 16
Hustruen er ny på vejen
Hvad hedder den gruppe du henviser til, kan desværre ikke finde den, heller ikke selv om jeg søger på Ammitsbøl.
Hustruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2009, 15:16   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
he he jeg var sikker på at jeg var medlem af den gruppe , men den var så smuttet .. Hustruen jeg trykkede på linket og kom direkte derover http://www.facebook.com/group.php?gi...7073288&ref=mf

Man kan ikke bruge det hvis ikke man har en facebook konto
  Besvar med citat
Gammel 08-03-2009, 16:23   #7
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Ja det er rigtig man skal have en profil på facebook

det koster ikke noget at oprette profil

God søndag
Jomfruen
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2009, 22:12   #8
Hustruen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2009
Lokation: Hedensted
Indlæg: 10
Blog Indlæg: 4
Styrke: 16
Hustruen er ny på vejen
Facebook

Tak for hjælpen nu har jeg styr på det
Hustruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vilkår for forlængelse Yezper Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 14-05-2012 11:35
reform af fleksjob det bliver bare bedre og bedre MTVRV1 Politik og Samfund 11 27-02-2012 08:26
Bedre vilkår for pensionister, der vil arbejde? Trine Nyttigt at vide for Førtidspensionister 12 16-07-2008 17:41
Bedre vilkår for pensionister, der vil arbejde @PerChr Politik og Samfund 4 03-03-2008 10:29
Støt førtidspensionisternes ret til bedre vilkår Stella Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 08-10-2007 11:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension