K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-01-2007, 23:20   #1
andi1975
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2007
Alder: 48
Indlæg: 148
Styrke: 18
andi1975 er ny på vejen
Hvor lang tid skal jeg vente på min ressource-profil ? ?

Har været sygemeldt siden d. 24 aug. 2006 på grund af en arbejdsskade med ryggen. ( Er godkendt som arbejdsskade)
I midten af november ’06, skrev jeg til Socialrådgiveren i Odense kommunen og fortalte at Ringe Rygcenter har sagt god for at sende mig i arbejdsprøvning.
I slutningen af november ’06 havde jeg et møde med kommune, hvor vi sammen udarbejdede min ressource-profil, som jeg efterfølgende stadig venter på at godkende. ? ?

Der er siden mødet gået 6 uger, og jeg har stadig ikke har hørt fra kommunen ang ressource-profilen. Har sendt to E-mail "Svar : du er nødt til at være tålmodig"
Hvor lang tid skal jeg vente, før jeg klager over Socialrådgiveren ?? ?
andi1975 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2007, 03:39   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Hvor lang tid skal jeg vente på min ressource-profil ? ?

Hejsa andi1975 og velkommen til ..

Nu er der det med ressourceprofiler at dem kan man ikke klage over, det er en af de geniale mangler i lovgivningen.

Ud over det du har gjort indtil nu, så kan du ikke rigtigt gøre mere, de skriver at du skal være tålmodig og grunden til at du er nød til at være det er fordi kommunerne har håbløse pukler pga kommune sammenlægningerne.

Hvis jeg var dig ville jeg sætte mig ned og skrive til sagsbehandleren igen, når du skriver så pointer at du nu har ventet så og så længe og at du føler at din sag tager for lang tid, bed om en tidshorisont for hvornår du får din ressourceprofil til gennemlæsning og gør samtidig opmærksom på at jo længere der går, jo længere væk kommer du fra arbejdsmarked samt det at du jo på et tidspunkt kan risikere at falde for sygedagpenge grænsen.

Når du har gjort det kan du faktisk ikke gøre mere, grunden til at det kan være smart at skrive på den måde, er at du hvis du evt på et tidspunkt skulle være så uheldig at falde for sygedagpenge grænsen vil kunne i en evt ankesag dokumentere at du hele tiden har været obs på både at du bliver bragt længere væk fra arbejdsmarkedet samt at du har gjort alt hvad du kunne for at få din sag i gang...
På den måde vil du kunne dokumentere at det er kommunal smøl hvis ikke du når at blive afklaret inden for perioden hvor du kan få sygedagpenge...

Når det så er sagt så vil jeg lige sige til dig at det ikke er unormalt at det tager så lang tid, det er selvfølgelig ikke en trøst når man gerne vil videre i sit liv, men desværre er der ikke i lovgivningen givet mulighed for at klage over ressourceprofilen...

MVH
Hejdien

PS vi skal nok også være opmærksomme på at de sagsbehandler er spændt hårdt op for tiden, men selvfølgelig skal det ikke gå ud over dig
  Besvar med citat
Gammel 13-01-2007, 09:35   #3
andi1975
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2007
Alder: 48
Indlæg: 148
Styrke: 18
andi1975 er ny på vejen
RE: Hvor lang tid skal jeg vente på min ressource-profil ? ?

Service !

Ville du købe et nyt TV i Merlin, hvis du skulle vente på det i 6 uger ? ?

Alle virksomheder der havde en så dårlig service som odense koummne ville lukke indenfor ½ år.
andi1975 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2007, 11:17   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Hvor lang tid skal jeg vente på min ressource-profil ? ?

Nææ det ville jeg ikke, men hvis alle kommuner med dårlig service skulle lukkes så havde vi nok ikke mange kommuner tilbage

Kig bare på deres telefon køer, deres ligegyldighed over for borgerne, ja mange kommuner svinger sig endda helt op til ulovligheder, efter devisien går det så går den...

Så jeg kan kun give dig ret i at det er for dårligt og ville blive lige så irriteret som du, også derfor at jeg skriver sarkistisk om den danske lovgivning som gør at vi feks ikke kan klage over en ressourceprofil til nogen instanser...
Når først det går helt galt og de lukker for feks sygedagpenge eller giver afslag på noget søgt som feks fleksvisitation kan man feks bruge sådan noget som ressourceprofilen, og pointere at havde den været i orden og lavet som loven foreskriver, ja så ville man ikke være kommet i en dum situation , men ofte er det jo for sent og borgerne er dem der lider under det..

Vi sidder i samme situation hvis vi feks søger aktindsigt og sagsbehandler bare vælger at ignorere en henvendelse.. ifølge loven skal vi have aktindsigten inden for 10 hverdage, men de kan vælge at lade være og den eneste mulighed vi har ,er at klage til borgmersteren..

Så tag endelig ikke fejl jeg forsvare ikke odense kommunes behandling af din sag ej heller syntes jeg det er ok at der skal gå så lang tid, men du kan ikke med loven i hånden gøre noget ved det, dog kan du jo altid klage til borgmesteren over den lange tid .
  Besvar med citat
Gammel 29-10-2010, 18:09   #5
MartinAngelo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2010
Lokation: Århus Kommune
Indlæg: 2
Styrke: 0
MartinAngelo er ny på vejen
er der nogen som ved hvor lang tid der normalt går fra at speciallægen finder en egnet til førtidspension til at man får svar?
hører at de fleste får førtidspension ca. en måneds tid efter at speciallægen har godkendt en.
men hvis i ved mere om det vil jeg være rigtig taknemlig for hjælp.

undskyld hvis denne tråd ikke passer ind,jeg er ny her.
MartinAngelo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2010, 18:30   #6
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af andi1975 Se meddelelser
Service !

Ville du købe et nyt TV i Merlin, hvis du skulle vente på det i 6 uger ? ?

Alle virksomheder der havde en så dårlig service som odense koummne ville lukke indenfor ½ år.
helt ærligt så var det svar ikke i orden.

du fik ellers et fornuftigt svar. men du må som alle andre være i køen til det er din tur.. og systemer er langt og sejt.. og ikke en eneste mulighed springer de over..

og hvis du ikke kan vente på det. så kan du tage det valg at søge på §17.

Sidst redigeret af maja-bell; 29-10-2010 kl. 18:33.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2010, 18:38   #7
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MartinAngelo Se meddelelser
er der nogen som ved hvor lang tid der normalt går fra at speciallægen finder en egnet til førtidspension til at man får svar?
hører at de fleste får førtidspension ca. en måneds tid efter at speciallægen har godkendt en.
men hvis i ved mere om det vil jeg være rigtig taknemlig for hjælp.

undskyld hvis denne tråd ikke passer ind,jeg er ny her.
en speciel læge afgør ikke om dine resurser er udtømt. nu er du undersøgt. men hvis alle dine papir ikke stemmer over ens med tidligere . så kan du henvises igen. og eventuelt testes i andre muligheder/områder.

da du ikke er ældre.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2010, 20:04   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MartinAngelo Se meddelelser
er der nogen som ved hvor lang tid der normalt går fra at speciallægen finder en egnet til førtidspension til at man får svar?
hører at de fleste får førtidspension ca. en måneds tid efter at speciallægen har godkendt en.
men hvis i ved mere om det vil jeg være rigtig taknemlig for hjælp.

undskyld hvis denne tråd ikke passer ind,jeg er ny her.
Dette spørgsmål er også i en anden tråd.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
???? ask - sagsbehandler - ressource profil nielsen69 Alt det andet 3 26-06-2012 23:10
Hvor lang tid skal jeg vente på svar? mama63 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 05-04-2011 20:08
Hvor lang tid skal man vente på svar? Indiansummer Dit og Dat 1 06-01-2010 14:41
Hvor længe skal man vente . . . L. Hagenau Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 12-11-2009 11:36
Hvornår skal jeg rykke få min ressource-profil igen ?? andi1975 Dit og Dat 2 15-01-2007 09:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension