K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide for Førtidspensionister

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide for Førtidspensionister Er du faldet over nogle oplysninger, eller bare generelt har et godt råd ang ftp så er det her stedet

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-03-2009, 09:04   #1
Hammershus
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2006
Indlæg: 98
Styrke: 19
Hammershus er ny på vejen
Udbetaling af LD-opsparing.

Jeg læste lige, at hvis man er hurtig og får sin LD-opsparing flyttet over på sin SP-opsparing, kan man få begge beløb udbetalt. Man skal dog regne med at flytningen tager omkring 2 måneder, så man får lidt travlt, da de jo skal være flyttet inden SP opsparingen kan udbetales til sommer.
Jeg loggede ind på www.ld.dk og fandt følgende oplysning:

For en lønmodtager, der var fuldtidsansat i perioden fra 1977-79, blev der til LD indbetalt et beløb på 4.368 kr. Dette beløb er, for et medlem der ikke har valgt investeringspuljer, vokset til 83.000 kr. Beløbet udbetales som en engangssum, når medlemmet ønsker det, og efter at medlemmet er fyldt 60 år.

Hvad jeg dog ikke vidste var, at man som førtidspensionist eller som modtager af invalidepension, eller engangssum, fra et pensionsselskab pga erhvervsevnetab på over 50%, kan få disse penge udbetalt til hver en tid.
Correct me if I am wrong.

Jeg har dog kun 3520kr stående, så for mit vedkommende, kan det vidst ikke betale sig, da den gennemsnitlige nettoforrentning har været på omkring 10%. Ved udbetaling ville jeg få 2143kr.

Men log ind, læs og skriv, om I synes det kunne være en god ide at få LD-opsparingen udbetalt.

Efter hvad jeg forstår, udbetales det som et engangsbeløb og skal vel derfor ikke modregnes i førtidspensionen. Men måske i boligydelse/boligsikring ligesom SP-opsparingen åbenbart vil blive.
Hammershus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2009, 09:15   #2
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
så var vi to kvikke hoveder til morgen
nu må det have dobbelt effekt
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2009, 09:59   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
He he tror der er mange kvikke hovder her til morgen for hold da op hvor er den side langsom ... men er er kun betalt ind til ld i 77-79 ? for så er jeg da AAAAALT for ung til at have noget stående
  Besvar med citat
Gammel 04-03-2009, 10:42   #4
Hammershus
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2006
Indlæg: 98
Styrke: 19
Hammershus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
He he tror der er mange kvikke hovder her til morgen for hold da op hvor er den side langsom ... men er er kun betalt ind til ld i 77-79 ? for så er jeg da AAAAALT for ung til at have noget stående
Ja, du skulle nok lige have været et par år ældre .
Jeg er 46, og kan regne mig tilbage til, at det må have været i mine sidste skoleår, hvor jeg havde sommerjob.
Hammershus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2009, 10:46   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
ak ja den ungdom he he sad også lige og talte på fingere og kan også se deltids job der (er 43 selv om jeg hele tiden tror jeg bliver 43 ) så kan være at der er en lille bitte smule
  Besvar med citat
Gammel 04-03-2009, 15:17   #6
Trine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2008
Indlæg: 128
Styrke: 16
Trine er ny på vejen
Hej Hammershus,

Da jeg blev FTP og mit erhvervsevnetab var større end 50%, fik jeg udbetalt LD.

Du skriver, at hvis man er hurtig nok, kan LD udbetales sammen med SP ordningen?
Da min mand (han er ikke pensionist) har et beløb stående i LD, kan det sagtens blive aktuelt, men jeg kan ikke se nogen steder hvordan det rent praktisk lader sig gøre?

Ved du det?

Trine


Citat:
Oprindeligt indsendt af Hammershus Se meddelelser
Jeg læste lige, at hvis man er hurtig og får sin LD-opsparing flyttet over på sin SP-opsparing, kan man få begge beløb udbetalt. Man skal dog regne med at flytningen tager omkring 2 måneder, så man får lidt travlt, da de jo skal være flyttet inden SP opsparingen kan udbetales til sommer.
Jeg loggede ind på www.ld.dk og fandt følgende oplysning:

For en lønmodtager, der var fuldtidsansat i perioden fra 1977-79, blev der til LD indbetalt et beløb på 4.368 kr. Dette beløb er, for et medlem der ikke har valgt investeringspuljer, vokset til 83.000 kr. Beløbet udbetales som en engangssum, når medlemmet ønsker det, og efter at medlemmet er fyldt 60 år.

Hvad jeg dog ikke vidste var, at man som førtidspensionist eller som modtager af invalidepension, eller engangssum, fra et pensionsselskab pga erhvervsevnetab på over 50%, kan få disse penge udbetalt til hver en tid.
Correct me if I am wrong.

Jeg har dog kun 3520kr stående, så for mit vedkommende, kan det vidst ikke betale sig, da den gennemsnitlige nettoforrentning har været på omkring 10%. Ved udbetaling ville jeg få 2143kr.

Men log ind, læs og skriv, om I synes det kunne være en god ide at få LD-opsparingen udbetalt.

Efter hvad jeg forstår, udbetales det som et engangsbeløb og skal vel derfor ikke modregnes i førtidspensionen. Men måske i boligydelse/boligsikring ligesom SP-opsparingen åbenbart vil blive.
Trine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2009, 15:40   #7
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Det med at overføre sin LD opsparing og få den ud sammen med SP, er vist lukket igen så det ikke bliver muligt alligevel...


Citat:
Hvad jeg dog ikke vidste var, at man som førtidspensionist eller som modtager af invalidepension, eller engangssum, fra et pensionsselskab pga erhvervsevnetab på over 50%, kan få disse penge udbetalt til hver en tid.
Correct me if I am wrong.
Da jeg blev førtidspensionist fik jeg hele min LD opsparing udbetalt og havde en kapitalpension som også blev hævet...
Det har ikke fået indfydelse på min boligsikring og er vel sådan at det kun er hvis det bliver udbetalt løbende at det får indflydelse...

Har ca. 14.000 kr på SP som jeg overvejer at hæve nu... er der nogen der kan fortælle hvor det står det bliver modregnet i boligsikring ??? kan kun finde at det bliver modregnet hvis det bliver udbetalt som en løbende ydelse og her bliver det jo udbetalt som engangsydelse...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2009, 11:58   #8
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Lukket land for kontanthjælpsmodtagere starthjælpsmodtagere og hvad med fleksere på KTHM ( de der har mindst) men de rige skal sørme have så hatten passer for de mangler jo alt de stakler ikke sandt Pia K

http://politiken.dk/tjek/penge/article662303.ece

Bettina Post, formand for Socialrådgiverforeningen, mener, at politikerne skal lade kontanthjælpsmodtagerne deltage i festen - uden at beløbet bliver trukket i ydelsen fra kommunen.

Kontanthjælp er ikke løn

Umiddelbart er Dansk Folkeparti dog mere tilbageholdende.

»Kontanthjælp er den sikkerhed man har, når man ikke har andet. Der har altid været sådan, at får man penge, skal man bruge dem først, og det gælder også her. Det kan man sige er uretfærdigt, men kontanthjælp er ikke en løn, men en hjælp til at klare sig«, siger arbejdsmarkedsordfører Bent Bøgsted, der dog ikke helt vil afvise en undtagelse.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2009, 12:46   #9
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Undskyld, men jeg kunne ikke dy mig...

Udbetaling af...
Hammershus

Stop - vi har krisetider, og Hammershus er for længst lagt i ruiner!

Benny G.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2009, 13:47   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Også flekser på kontanthjælp vil få det modregnet og det viser så igen hvor social DF er ...

At nogen tror dem er sq da så langt ude .. jeg skriver til dem om det og til de andre .. det er sq da dobbelt straf til syge mennesker det her , først er kommune så sløv til at behandle deres sag at de kommer på kontanthjælp bagefter så visitere man dem til fleksjob og bagefter igen så forbyder man dem at bruge de penge som de for manges tilfælde har sparet op mens de knoklede sig til de sygdomme de har , det er sq en hån
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Udbetaling af Ld-opsparing asti Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 07-07-2012 12:34
opsparing på fp alanabith Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 22-05-2011 17:17
Sp-opsparing mimse Politik og Samfund 131 22-05-2009 12:10
To spørgsmål - om opsparing på FP og om udbetaling og evt. anke... Bissen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 20-01-2009 04:25
Opsparing... Silke Alt det andet 25 27-05-2008 15:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension