K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-03-2009, 00:58   #1
Crazycatlady
Hvor skulle jeg ellers være
 
Crazycatladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 104
Styrke: 16
Crazycatlady er ny på vejen
Ventetid...

Hej med jer.
Håber, jeg har fået smidt den her tråd i det rette forum.
Jeg har ved at søge pension på baggrund af en psykisk sygdom, der gør mig for syg til at arbejde.
Det har været en lang proces efterhånden. Min sagsbehandler foreslog selv efter en samtale, vi havde i august, at vi skulle have lavet en speciallægeerklæring på mig til grundlag for en pensionsansøgning. Har siden fået den lavet og også fået lavet papirer på det fysiske, jeg lider af, fra min egen læge.
Nu har papirerne så ligget på kommunens bord i næsten 5 uger, uden jeg har hørt noget (ud over at der ikke er noget at høre...), så den ligger jo på lægekonsulentens bord. Er ved at blive tosset af at gå og vente og ikke vide, hvornår han kommer med en udmelding. Så vidt jeg ved, er der jo ingen tid på, hvor længe han må tage om at vurdere den

Hvor længe har I andre ventet på at høre noget fra lægekonsulenten, og hvor lang tid har jeres sag taget? Ønsker bare, at der snart sker NOGET. Næsten hvad som helst. Eller nej selvfølgelig vil jeg gerne have, den går igennem. Men at gå i et tomrum, som jeg gør nu, er til at blive toset af
Crazycatlady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2009, 04:15   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hej og velkommen til K10...

Ja det er helt korrekt at man kan bliver mere eller mindre idiot af at gå og vente på svar...Det er en af de ting som rigtig mange mennesker går psykisk ned på i dette system...

Så her må du gøre alt hvad du kan for at dette ikke sker...

Nu har du jo fundet K10 og her er mange mennesker der har det på samme måde som dig....
Disse mennesker er ganske flinke at snakke/skrive med....og man kan tit få afløb for sine frustrationer ved bare at skrive herinde...

Der er enorm stor forskel på hvor lang tid folk venter...så det er ikke noget som du kan bruge som rettesnor...
Nogle venter et år på at få en pension igennem imens andre har ventet i op til 20 år...og der er stadig ikke sket noget i deres sag...

Du skriver at du har fået lavet papirer på det psykiske og papirer på det fysiske...hvilket er fint nok....

Men har du fået lavet en ressourceprofil...og er du afprøvet i følge Arbejdsevnemetoden...
Disse ting skal man også have i orden før der kan gives en pension...

Hvis ikke du ved hvad jeg snakker om...så vedlægger jeg lige et link her hvor du kan læse om dette http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet

Hvis ikke du har søgt aktindsigt i din sag...så kunne det være en god ide...

Her er et link hvor du kan læse mere om aktindsigt http://www.k10.dk/index.php?pageid=aktindsigt

Lige til sidst kan jeg da fortælle at du har fået lagt tråden det rigtige sted
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2009, 09:28   #3
lisapigen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2008
Lokation: Vilsund
Indlæg: 76
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
lisapigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Crazycatlady Se meddelelser
Hej med jer.
Håber, jeg har fået smidt den her tråd i det rette forum.
Jeg har ved at søge pension på baggrund af en psykisk sygdom, der gør mig for syg til at arbejde.
Det har været en lang proces efterhånden. Min sagsbehandler foreslog selv efter en samtale, vi havde i august, at vi skulle have lavet en speciallægeerklæring på mig til grundlag for en pensionsansøgning. Har siden fået den lavet og også fået lavet papirer på det fysiske, jeg lider af, fra min egen læge.
Nu har papirerne så ligget på kommunens bord i næsten 5 uger, uden jeg har hørt noget (ud over at der ikke er noget at høre...), så den ligger jo på lægekonsulentens bord. Er ved at blive tosset af at gå og vente og ikke vide, hvornår han kommer med en udmelding. Så vidt jeg ved, er der jo ingen tid på, hvor længe han må tage om at vurdere den

Hvor længe har I andre ventet på at høre noget fra lægekonsulenten, og hvor lang tid har jeres sag taget? Ønsker bare, at der snart sker NOGET. Næsten hvad som helst. Eller nej selvfølgelig vil jeg gerne have, den går igennem. Men at gå i et tomrum, som jeg gør nu, er til at blive toset af
Hej med dig..

Går igennem akkurrat det samme som dig, jeg skal så efterfølgende bare efter speciallæge erklæringen til Neuropsykologisk undersøgelse... Dette venter jeg på nu, men før det... ORK.. Jeg har ventet i hvert fald 2år, før de ville sende mig til speciallæge... Hvilket også gav mig en vis afklaring, nu døjer jeg bare med at sluge diagnosen.. Det med kommunen er en laaaaaaang og hård procces.. Det er ikke lavet til at vi skal kunne få hurtige svar overhovedet.. Væbn dig med Tålmodighed.. Det kan tage længere tid, siger min erfaring..

Tanker og Kram
Lisa
lisapigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2009, 21:00   #4
Crazycatlady
Hvor skulle jeg ellers være
 
Crazycatladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 104
Styrke: 16
Crazycatlady er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Hej og velkommen til K10...

Ja det er helt korrekt at man kan bliver mere eller mindre idiot af at gå og vente på svar...Det er en af de ting som rigtig mange mennesker går psykisk ned på i dette system...

Så her må du gøre alt hvad du kan for at dette ikke sker...

Nu har du jo fundet K10 og her er mange mennesker der har det på samme måde som dig....
Disse mennesker er ganske flinke at snakke/skrive med....og man kan tit få afløb for sine frustrationer ved bare at skrive herinde...

Der er enorm stor forskel på hvor lang tid folk venter...så det er ikke noget som du kan bruge som rettesnor...
Nogle venter et år på at få en pension igennem imens andre har ventet i op til 20 år...og der er stadig ikke sket noget i deres sag...

Du skriver at du har fået lavet papirer på det psykiske og papirer på det fysiske...hvilket er fint nok....

Men har du fået lavet en ressourceprofil...og er du afprøvet i følge Arbejdsevnemetoden...
Disse ting skal man også have i orden før der kan gives en pension...

Hvis ikke du ved hvad jeg snakker om...så vedlægger jeg lige et link her hvor du kan læse om dette http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet

Hvis ikke du har søgt aktindsigt i din sag...så kunne det være en god ide...

Her er et link hvor du kan læse mere om aktindsigt http://www.k10.dk/index.php?pageid=aktindsigt

Lige til sidst kan jeg da fortælle at du har fået lagt tråden det rigtige sted
Jeg har lavet en ressourceprofil. Jeg har ikke været igennem en egentlig arbejdsprøvning, fordi jeg har været for syg. Min sagsbehandler, som jeg i dag har fået at vide, at jeg ikke har mere, har sagt, at ikke alle skal i arbejdsprøvning nødvendigvis. Jeg blev sendt i et kursus i foråret, som kun var 7 timer om ugen, og det gik jeg hurtigt ned på og blev meget syg af. Så det er ikke sikkert, de vil afprøve mig, når de kan se, hvor lidt jeg kan.
Tak for links'ne, vil kigge på det, når jeg får energien til det engang.
Crazycatlady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2009, 21:06   #5
Crazycatlady
Hvor skulle jeg ellers være
 
Crazycatladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 104
Styrke: 16
Crazycatlady er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lisapigen Se meddelelser
Hej med dig..

Går igennem akkurrat det samme som dig, jeg skal så efterfølgende bare efter speciallæge erklæringen til Neuropsykologisk undersøgelse... Dette venter jeg på nu, men før det... ORK.. Jeg har ventet i hvert fald 2år, før de ville sende mig til speciallæge... Hvilket også gav mig en vis afklaring, nu døjer jeg bare med at sluge diagnosen.. Det med kommunen er en laaaaaaang og hård procces.. Det er ikke lavet til at vi skal kunne få hurtige svar overhovedet.. Væbn dig med Tålmodighed.. Det kan tage længere tid, siger min erfaring..

Tanker og Kram
Lisa
Ja, det lyder det desværre til. Har haft kontakt med en anden sagsbehandler i dag som sagde, at i den sag, hun lige havde kørt, lå sagen 7 uger hos lægekonsulenten (samme kommune), så nu må vi se.. håber snart at høre noget. Vil bare så gerne have en afklaring.
Jeg har haft min diagnose i 2½ år efterhånden, så vidste godt, at jeg er syg. Det har bare taget lang tid at "give op". Droppe uddannelser og begynde at tage vare på mig selv.

Har en enormt dårlig dag i dag, fordi jeg nu ikke har min sagsbehandler mere. Jeg har haft hende i 4 år nu, men i dag får jeg så et brev om, at jeg har fået en anden, fordi de har omstruktureret i jobcentret, hvor jeg er blevet sat i gruppen "ungeteam" for folk mellem 18 og 29 år (er 27) og min nu tidligere sagsbehandler er tilknyttet gruppen for folk over 30 nu.
Synes, det er det værste lortetidspunkt at skulle skifte sagsbehandler på. Har ikke særlig stor tiltro til, at kommunen vil mig det bedste, og det har været svært for mig at lære at stole på min nu tidligere sagsbehandler. Så det er lidt af en katastrofe for mig, at jeg er blevet kastet i armene på en ny.
Crazycatlady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2009, 11:33   #6
lisapigen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2008
Lokation: Vilsund
Indlæg: 76
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
lisapigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Crazycatlady Se meddelelser
Ja, det lyder det desværre til. Har haft kontakt med en anden sagsbehandler i dag som sagde, at i den sag, hun lige havde kørt, lå sagen 7 uger hos lægekonsulenten (samme kommune), så nu må vi se.. håber snart at høre noget. Vil bare så gerne have en afklaring.
Jeg har haft min diagnose i 2½ år efterhånden, så vidste godt, at jeg er syg. Det har bare taget lang tid at "give op". Droppe uddannelser og begynde at tage vare på mig selv.

Har en enormt dårlig dag i dag, fordi jeg nu ikke har min sagsbehandler mere. Jeg har haft hende i 4 år nu, men i dag får jeg så et brev om, at jeg har fået en anden, fordi de har omstruktureret i jobcentret, hvor jeg er blevet sat i gruppen "ungeteam" for folk mellem 18 og 29 år (er 27) og min nu tidligere sagsbehandler er tilknyttet gruppen for folk over 30 nu.
Synes, det er det værste lortetidspunkt at skulle skifte sagsbehandler på. Har ikke særlig stor tiltro til, at kommunen vil mig det bedste, og det har været svært for mig at lære at stole på min nu tidligere sagsbehandler. Så det er lidt af en katastrofe for mig, at jeg er blevet kastet i armene på en ny.
Jeg forstår godt du er frusteret.. Det er svært få ny sagsbehandler, så skal man til at sætte den person ind i sagen, diagnoserne og hvordan man har det.. Det er fandeme for dårligt.. 7 uger ved læge konsulenten.. VILDT nok.. Tror min lå i 3-4uger, er ikke sikker, men det var i hvert fald ikke 7..

Kan sagtens følge dig med afklaring, har været "syg" siden jeg var 16-17 år og jeg kom på kontanthjælp som 18 årrig... sårh det er længe gå ... jeg har også været ind og ud af uddannelser, som jeg har måtte drømme, til sidst fik jeg afvide, jeg ikek skulle regne med at få en udd. så det har jeg sat mit hoved op efter. Så har jeg bare en elendig 10klasses exsame.. det er bare ikke fedt.. :/ jeg kan på alle mulige måde følge dig..

Skriv lidt mere herinde, måske vi kan støtte hinanden på den måde..

Kram Lisa
lisapigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2009, 22:04   #7
Crazycatlady
Hvor skulle jeg ellers være
 
Crazycatladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 104
Styrke: 16
Crazycatlady er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lisapigen Se meddelelser
Jeg forstår godt du er frusteret.. Det er svært få ny sagsbehandler, så skal man til at sætte den person ind i sagen, diagnoserne og hvordan man har det.. Det er fandeme for dårligt.. 7 uger ved læge konsulenten.. VILDT nok.. Tror min lå i 3-4uger, er ikke sikker, men det var i hvert fald ikke 7..

Kan sagtens følge dig med afklaring, har været "syg" siden jeg var 16-17 år og jeg kom på kontanthjælp som 18 årrig... sårh det er længe gå ... jeg har også været ind og ud af uddannelser, som jeg har måtte drømme, til sidst fik jeg afvide, jeg ikek skulle regne med at få en udd. så det har jeg sat mit hoved op efter. Så har jeg bare en elendig 10klasses exsame.. det er bare ikke fedt.. :/ jeg kan på alle mulige måde følge dig..

Skriv lidt mere herinde, måske vi kan støtte hinanden på den måde..

Kram Lisa
Jeg har så været i flere forskellige uddannelser og jobs, som jeg har været nødt til at opgive. Jeg havde bestemt heller ikke regnet med at livet skulle være sådan her for mig. Oven i det pssykiske lider jeg også af piskesmæld og har dårlig ryg, så det er ret begrænset, hvad jeg kan klare af jobs selv uden den psykiske faktor.
Ja, vi må støtte hinanden. Det er frustrerende at gå og vente, men det værste for mig er næsten, at jeg ikke ved, hvad tidshorisonten er for, hvornår der kommer svar fra lægekonsulenten. Det kan tage to uger eller det kan tage et år. Når den forhåbentlig bliver rejst til behandling i pensionsteamet, ved jeg jo, at der normalvis er en tidsgrænse på 3 måneder i deres behandling.
Crazycatlady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2009, 22:32   #8
Crazycatlady
Hvor skulle jeg ellers være
 
Crazycatladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 104
Styrke: 16
Crazycatlady er ny på vejen
Nu har jeg så fået indkaldelse til et møde med den nye sagsbehandler på fredag, da hun regner med at få noget fra lægekonsulenten i næste uge. Puha, jeg har det skidt over at skulle til det møde. Det bliver en lettelse, at sagen kommer videre, men jeg er meget nervøs for, at lægekonsulenten vil underkende, hvad læge og psykiater har skrevet og sende mig i noget, der gør mig mere syg
Det er skrevet i undersøgelserne (speciallægeerklæring), at min prognose ikke vil ændres af arbejdsprøvning, flexjob eller medicinering (det psykiske) og lægen skriver (i den generelle helbredsundersøgelse), at han har meget svært ved at se mig i et arbejde (på baggrund af mine fysiske lidelser), og at jeg under alle omstændigheder skal have meget hvile og ikke i meget krævende arbejdsfunktioner, og helst alene eller i små grupper.
Tænker meget på, om lægekonsulenten overfører det, lægen siger, til at gælde hele grundlagt for min ansøgning Altså hvis han VIL gribe til et strå, så er der der. Selvom jeg ikke søger på baggrund af mine fysiske lidelser.
Jeg ved godt, at der jo ikke er noget, jeg kan gøre, før jeg får at vide, hvad han egentlig siger. Men jeg har bare svært ved at slukke for mine tanker og frygt om, hvad der skal ske nu. Den periode med pensionsansøgningen er helt sikkert noget af det hårdeste, jeg har været igennem meget længe.
Crazycatlady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2009, 12:28   #9
Crazycatlady
Hvor skulle jeg ellers være
 
Crazycatladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 104
Styrke: 16
Crazycatlady er ny på vejen
Nu er mit møde med den nye sagsbehandler endelig overstået. Føj, hvor var det bare hårdt

Er helt slået ud lige nu.. Hun havde hørt fra lægekonsulenten, og han havde godkendt, at det lægelige nu er tilstrækkeligt belyst (altså kan jeg ikke behandles ud af det her), men han mente, at det arbejdsmæssige ikke var tilstrækkeligt belyst og vil have mig i arbejdsprøvning
Var lige ved at sidde og tude dernede Fortalte hende om, hvor bange jeg er for at blive vedvarede psykotisk og få det meget værre, end jeg har det nu. Hun sagde, at hvis jeg får min psykolog til at skrive, at det kan gøre mig meget mere syg, kan jeg måske slippe uden om arbejdsprøvningen (det vil så være noget, som pensionsteamet vurderer, når sagen bliver rejst der; de kan stadig sagtens sende mig i arbejdsprøvning, hvis det er det, de vil og underkender det fra min psykolog).
Jeg har snakket med min psykolog, og hun vil lave en statusattest på mig, når kommunen har bedt om en (hun ringer selv til min nye sagsbehandler).

Er bare helt slået ud lige nu. Tudede hele vejen hjem og tårerne sprøjter stadig ud af øjnene på mig. Hvor er det bare hårdt, det her
Crazycatlady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2009, 12:35   #10
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ventetid rose Alt det andet 7 28-10-2011 01:27
Ventetid? Connybirk Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 33 23-10-2011 16:05
Ventetid og atter ventetid Claudine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 16-04-2010 12:13
ventetid pruttenQ34 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 03-09-2009 10:49
Ventetid Mai-Britt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 28-10-2008 15:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension