K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-03-2009, 14:26   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Exclamation Fleksjobbere snydes for lønstigninger

Ja...fleksere er ikke som andre og de får jo rigeligt...de får jo I hoved og R.. de har det alt for godt ...åh hvor er de træls at fleksere er anden rangs borgere... kære flekser du skal hele tiden være på vagt ...du skal hele tiden kæmpe for dine rettigheder...


Fleksjobbere snydes for lønstigninger

3F frygter, at mange fleksjobbere bliver snydt for lønforhandling. Winnie Christiansen fra Skagen fik en lønstigning på 10.000 efter hjælp fra 3F.


- De sagde, jeg fik rigeligt og ikke skulle søge om mere. Så det giver en ro nu at vide, at jeg har ret til lønstigning ligesom de andre. Jeg følte mig uretfærdigt behandlet, siger Winnie Christiansen.

http://forsiden.3f.dk/apps/pbcs.dll/...3/2140/NYHEDER
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2009, 16:22   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvor er det typisk....

Denne kvinde arbejder for en kommune....og de kender tilsyneladende ikke reglerne...

Hvis ikke kommunerne kender reglerne....hvem gør så....

Havde det været en privat arbejdsgiver...så kunne de i det mindste bruge dette som undskyldning...

Citat:
Winnie Christiansens sag nåede helt frem til Kommunernes Landsforening (KL) og 3F Forbundet, før Winnie fik de to løntrin mere, hendes mange års erfaring som omsorgsmedhjælper gør hende berettiget til. Desværre ikke med tilbagevirkende kraft.
Hmm gad vide om dette er lovligt...for hvis hun har været berettiget til den lønforhøjelse i flere år...så burde hun jo kunne få det med tilbagevirkende kraft...

Men igen...det er en kommune som er arbejdsgiver...så måske der findes sær regler for dem på dette område...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2009, 17:09   #3
paw thomsen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2009
Indlæg: 148
Styrke: 16
paw thomsen er ny på vejen
som fleksjobber har du ret til mindstelønnen inden fagområdets overenskomst. dette skulle blive reguleret automatisk hvert år. Hvis dette ikke er sket er der nogen der har sovet gevaldigt i timen, og fleksjobberen bør selvfølgelig kompenseres for tabt indtægt med tilbagevirkende kraft. Hilsen Paw
paw thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2009, 17:15   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
ja med tilbagevirkende kraft men det får hun ikke ?
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2009, 17:22   #5
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Jamen så må de faglige organisationer på banen, for selvfølgelig skal hun have, hvad der tilkommer hende. Også med tilbagevirkende kraft.
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2009, 17:38   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det har 3F prøvet...uden held...ifølge artiklen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2009, 18:11   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hmmm der hvor jeg var ansat i fleks job var der rigtig mange der var kede af at være ansat men det var ikke lige sådan at slippe ud af ansættelsen i følge kommunener (det var flekser) kun jeg havde ikke det store problem med det ...

En af mine kollegaer prøvede længere tid at overbevise jobkonsulenter og sagsbehandler om at det var den mest diskriminerende og dårlige arbejdsplads men lige lidt hjalp det hun var stavns bundet og havde desværre ikke modet til at tage turen med fagforeningen ...

Nå men så fandt hun ud af at hun ikke havde fået sine lønforhøjelse som alle andre påtalte for chefen at også flekser skulle have mere i løn og vupti .. ikke flere problemer hun var fyret og lykkelig
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ni ud af 10 fleksjobbere snydes thomas75 Skal kommuner ikke overholde loven? 3 06-02-2012 14:54
Ni ud af 10 fleksjobbere snydes Webmaster K10 Nyheder 0 06-02-2012 07:40
Sygemeldte snydes for dagpenge buster Politik og Samfund 1 06-10-2010 22:37
Håb for fyrede fleksjobbere zuza Politik og Samfund 0 07-04-2009 13:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension