K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-02-2009, 10:52   #1
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Lightbulb Kald din lægekonsulent til orden!!

Citat:
Oprindeligt indsendt af Færselsuheld Se meddelelser
Ville høre om nogen af jer herinde ved hvad man skal gøre ved urigtige oplysninger i ens sag. Især hvis de for alvorlige følger i ens sag??
Citat:
Oprindeligt indsendt af frida Se meddelelser
Jeg har urigtige oplysninger i min ressourceprofil, dem vil kommunen ikke fjerne. Man kan ikke rette i en rp, siger de. Så de har bare skrevet det rigtige nedenunder. Det synes jeg ikke er iorden.
(Begge citater stammer fra Lægekonsulenten ???????)

Nu har jeg efterhånden "hørt på" den slags så længe, at nu vil jeg kommentere...

Det er ikke sikkert, at I vil mene, at mit svar kan bruges. Men enhver kan spørge sig selv om, hvorfor ikke? Selvfølgelig kan det bruges.

Det jeg mener er, at hver gang en K10er må konstatere urigtige oplysninger i sin sag inkl. ressourceprofil - hvilke men sikkerhed er tilført sagen/ressourceprofilen af en lægekonsulent... skal man selvfølgelig gøre det, man nu en gang "plejer" med den slags problemer. Klage til kommunen og som regel vil det jo hjælpe lige lidt, ikk`? Så langt så godt.

Når man så har afsendt sin klage eller anmodning om berigtigelse til de kommunale myndigheder (man som regel ikke får noget ud af) - sætter man sig ned og forfatter en klage over denne navngivne læges brud på Lægeløftet samt "brud på alle tænkelige, skrevne og uskrevne lægeetiske regler".

Man behøver ikke skrive så pokkers meget, idet "dokumentationen" findes jo hos sagsbehandleren tillige med, at når det er "umuligt" at rette f.eks. ressourceprofilen (eller anden erklæring fra lægekonsulentens hånd) på borgerens anmodning - må det nemlig være lige så umuligt for lægekonsulenten at slette spor af sin ugerning. Derfor er dokumentationen for henvendelsens karakter jo til rådighed, i en sikker forvarring hos kommunen, ikk`? Husk at påføre sags/journalnummer. Hold teksten kort, besindigt og høfligt. Henvis til journalnummeret, angiv usandhederne i punkter og beskriv kort konsekvenserne. Et A4 stykke papir skal række! Skriv ikke lange romaner og beskriv IKKE dine egne konklusioner. Lad modtagere om det, på baggrund af de facts du lister op uden egne kommentarer. Vedlæg INGEN dokumentation for klagen (den ligger jo hos kommunen).

Nå! Det korte af det lange er, at denne forfattede (an)klage over usandheder og fejl lægen havde begået inkl. en kort angivelse af de personlige konsekvenser lægekonsulentens ugerning havde medført for èn selv og ens familie - sendes i papirform ANBEFALET til to modtagere:

Lægeforeningen
Att.: Lægeetisk Nævn
Domus Medica
Trondhjemsgade 9
2100 København Ø


og

Sundhedsstyrelsen
Att.: Tilsyn med enkeltpersoner Anne Mette Dons
Islands Brygge 67
2300 Kbh. S

Dernæst kopierer man sin klage (inkl. Att.: til....) til E-mail og afsender den "Til orientering" til:

E-mail: egen sagsbehandler
E-mail: [email protected] (Lægeforeningen)
E-mail: [email protected] (Yngre Læger)
E-mail: [email protected] (Foreningen af Speciallæger)
E-mail: [email protected] (Praktiserende Lægers Organisation)
E-mail: [email protected] (Sundhedsstyrelsen)

Da det ikke er til at sige/vide, hvilken lægeorganisation vedkommende lægekonsulent er medlem af, er man jo nødt til at afsende sin klage over vedkommendes lemfældige omgang med sandheden til alle eventualiteter dvs. til alle. At kollegaer alle vegne hører om det er jo ikke omfattet af nogen form for tavshedspligt, vel? Borgeren har, i hvert fald ikke tavshedspligt og er fri til at videreformidle information om hele eller dele af sin egen sag.

Det er en totalt anderledes fremgangsmåde, end pt kendt i samfundet. Og de første henvendelser vil også blive søgt arkiveret lodret... indtil... der begynder at indløbe flere og flere... Og flere og flere... Alle refererende til lægekonsulentnavne der gentager sig igen og igen... På et eller andet tidspunkt begynder det at virke og virke afskrækkende på samtlige lægekonsulenter i landet. Den slags rygte er ikke til at uddrive når det først har fået fat... Desuden skal en offentlig myndighed (her Sundhedsstyrelsen) besvare breve fra borgere, særlig afsendt anbefalet... og selvfølgelig svarer de til at begynde med, med en sludder for en sladder... Indtil mængden af henvendelserne begynder at gøre sig bemærket.

Og det handler jo overhovedet ikke om at skræmme/chikanrere lægekonsulenter væk fra jobbet som lægekonsulent,vel? Det handler udelukkende om at "skræmme" samtlige lægekonsulenter i Kongeriget Danmark til at holde sig til sandheden og kun det!

En nyttig biting ved denne fremgangsmåde er ikke kun at få kaldt snydepelse til lægekonsulenterne til orden. Nej, det handler ikke mindst også om at forløse sig selv. Om at genvinde, fastholde eller styrke sit eget selvværd og selvrespekt - så enormt meget udsatte for nedvurdering alene ved at være part i sit eget forløb, afhængig af andre menneskers forgodtbefindende. Den slags konsekvent reaktion vil have en velgørende virkning på den selv-reparation ethvert offer for lækekonsulenternes forvaltnings-uskik slås med hver eneste dag - enten lige-nu-og-her eller pga. langtidskonsekvenser for ens liv.

Der er ikke andre til at værne om sit selvværd og selvrespekt end... èn selv!

Er det svært at samle tankerne, finde ud af det eller bare turde (?) - kan denne gammel tråd, jeg lige er snublet over: Er du Compliant??? med fordel støves af.

Sidst redigeret af Tante Ana; 27-02-2009 kl. 10:58.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2009, 12:09   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tja jeg syntes at iden er god og håber at der er nogen der tør at bruge den ...

Jeg har selv lige gået udtaler fra lægekonsulen men de var lige som de skulle være han forholdt sig til sygdom og smerter og skrev ikke noget der kunne modsiges ...

kort og godt så er mine smerter de samme (det vil sige de samme steder ) han skrev så at kvantiteten af mine smerter kunne han af gode grunde ikke udtale sig om det kunne kun jeg selv , så der måtte han anbefale en arbprøvning så man kunne få klaring over det ...

så det kan man vel ikke sige noget til , men færdselsuheld og alle dem der støder ind i sådanne lægekonsulenter eller alle dem der er stødt ind i Jens Bang der syntes jeg da det er en god ide... skrig og råb op på alle fronter jo flere der ved det jo bedre ...

og hvem ved i sidste ende er det jo sådan at måske en af dem i lægeforeninger af div slags og som læser jeres mail måske selv er eller bliver lægekonsulent og derfor måske træder lidt mere varsomt hvis de ved hvad der kan ske
  Besvar med citat
Gammel 27-02-2009, 14:07   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Supergod ide.

Jeg får lige lyst til at tilføje linket til nedenstående, hvor Rigsrevisionen har lavet en laaang rapport om bl.a. lægekonsulenter og førtidspension.

Rigsrevisionen mener, der ligger en "udfordring" på området.

Kan man skrive direkte til Rigsrevisionen?

http://www.k10.dk/showthread.php?p=43879#post43879

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er det her i orden? KLUMPFODEN Spørgsmål ang fleksjob 7 31-08-2012 02:23
Lægekonsulent Adam SR Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 25-05-2011 10:00
Omfattende ønske om aktindsigt: i orden at afvise! buster Politik og Samfund 1 02-12-2010 11:23
Er det i orden at arbejde ved siden af førtidspension. anetta Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 44 15-04-2010 08:23
Forskellen på en Lægekonsulent ansat i lokalforvaltningerne? Og en Lægekonsulent ansa @PerChr Lægekonsulenternes Rolle 2 06-08-2008 01:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension