K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-02-2009, 09:05   #1
far
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2009
Indlæg: 5
Styrke: 0
far er ny på vejen
hjælp

jeg er her ny og vil gerne diskutere med jer og måske kan i hjælpe mig.
jeg har fået brøkpension og for februar måned vil udbetaler til mig knap 5000kr og fra mart måned 6290kr .
komuner har sagt til mig for jeg har fået pension at de vil hjælper mig med sulpering.men for par dage jeg har fået afslag . jeg kan ikke overlever med den her penge.når jeg betaler alle min regninger det bliver ikke noget til mig.
jeg er skilt og har førsegelsepligt til 4 børn 4-13 år. og skal betaler børnebidrag.børnene bor hos mor.
jeg er kommet i så en situation og ved ikke hvad skal jeg laver.måske kan i hjælpe mig med jeres erfaringer og råd.
far er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2009, 10:29   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Far.
Velkommen til. Når du har flere spørgsmål så fortsæt her på DIN tråd.

Det FØRSTE du skal er at ANKE. Det skal du gøre hurtigst muligt og inden for den frist som står i afgørelsen. Det er vigtigt.

Men se følgende indlæg:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=4...=br%F8kpension

Er du EU-borger? Mange hilsner Peter Verdensborger
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 25-02-2009, 16:08   #3
far
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2009
Indlæg: 5
Styrke: 0
far er ny på vejen
tak for svar!
jeg er bosnisk stasborger.
far er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2009, 18:02   #4
far
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2009
Indlæg: 5
Styrke: 0
far er ny på vejen
jeg har været hos advokat og han siger jeg har ikke mulighed til at vinde.og jeg har været også i kommune hvor de siger at det vil ikke ændre noget.i dag jeg har fået 5000 kr og nå jeg betaler min regninger det bliver ikke noget til mig.jg overvejer at lever noget til mig.det var sidste skud på mig.
far er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2009, 18:13   #5
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Kære far...sikke en svær situation du er kommet i...

Du sagde at

komuner har sagt til mig for jeg har fået pension at de vil hjælper mig med sulpering.men for par dage jeg har fået afslag . jeg kan ikke overlever med den her penge.når jeg betaler alle min regninger det bliver ikke noget til mig.

jamen så er der jo en mulighed for at få suppleret op og at de giver afslag er ikke ensbetydende med at du ikke ville vinde en sag i ankestyrelsen ...jeg ville prøve ..

hm...din advokat fraråder dig at anke sagen...

Håber der er nogen herinde der ved mere om det end jeg men jeg mener ikke det er ok din advokat fraråder dig at prøve din sag...


Der må være noget der kan gøres...tab ikke modet endnu...og anke skal du.

Kommunene siger altid der ikke er noget at gøre dem skal du ikke regne med siger sandheden.

vent lige og lad os se hvad de andre har af erfaring og råd til dig


Sidst redigeret af Stella; 27-02-2009 kl. 18:22.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2009, 18:28   #6
Oraklet
Føler sig hjemme på K10
 
Oraklets avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2009
Lokation: Danmark
Indlæg: 32
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Oraklet er ny på vejen
Tja - reglerne er ikke for at hjælpe borgerne her i Danmark - og ja når du er tilflytter (udlænding) her i Danmark, så er det ikke altid - eller sjældent at du bliver behandlet positivt, det har vi jo denne regering til at sørge for. - Jeg har i mit arbejde i en kommune hørt en sagsbehandler sige til en pige der havde boet i landet i 16 år (dansk gift) - at hvis der var brok med hende, kunne hun bare rejse hjem til sit hjemland! (østen). Og i forvejen var hun under psykiatrien - og begik selvmord. - Det skal du selvfølgelig ikke gøre!!!!!!! - Ikke om du skal gøre det nemt for disse svinehunde der nægter dig retten til et anstændigt liv.

Der er flere ting du kan gøre:
1. Henvend dig til dit lokale Frelsens hær - Kirkens korshær eller andre frivillige foreninger i din by (nærmeste by), og forklar at du er sulten og forklar din situation.

2. lad være med at betale dit børnebridrag - og skyld dem istedet, de trækker ikke renter, men der skal du have et budget med til skat der viser du ikke har råd til at betale - eller kun kan betale en lille del. - Det er der regler for - (Man kan ikke plukke hår af en skaldet mand!).

Skriv til statsministeren og spørg ham hvad du skal gøre - Evt. kan du jo spørge ham, om det er fordi han mener du skal skrubbe ud af landet?!

Bare en ting mere - giv ikke op! Ank! Klag! og protester! - Og få alle du kender til at stemme på - ja! - SF eller enhedslisten - ikke nødvendigvis af overbevisning for deres politik - men de har tilsyneladende mere hjerte og menneskelig omsorg end de andre partier.

At skrive til Pia kærsgård hjælpe nok ikke - hun kan jo åbenbart kun lide udlændinge der bor unden for landets grænser.

Gå offentligt frem (Tv - læserbreve og bed danskerne om hjælp).

Du skal vide at du også er heldig - en folkepension er mindre - men det er hvad denne sorte regering har at tilbyde, - mærsk og andre rige skal jo have mere, og de svageste i vort samfund har ikke hverken kræfter eller magt til at sige så meget.

Sidst redigeret af Oraklet; 27-02-2009 kl. 18:33. Årsag: glemte noget -
Oraklet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2009, 18:43   #7
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Har brøkpensionister samme rettigheder som førtidspensionister ?

Hvis ja så har du ret til at arbejde lidt uden at miste pensionen

læs også mere her om brøkpension

http://www.k10.dk/showthread.php?t=7...=Br%F8kpension

der er også en afgørelse fra ankestyrelsen her

http://www.socialjura.dk/index.php?i...ash=9977bda5f5

og mere her...fra en brøkpensionist

http://www.k10.dk/showthread.php?t=7476

ved godt det er meget at læse men her fra Karen Jespersen og så vidt jeg kan forstå så har du ret til at få suppleret op eller er der noget jeg ikke ser...?

http://www.folketinget.dk/samling/20...529/566110.HTM

anyway så syntes jeg su skal prøve at anke sagen er der klagevejledning med i afslaget ? hvis ja så skriv at du ikke er enig i afgørelsen og gerne vil anke sagen og send det til kommunen hvis de ikke ændrer mening så skal de sende den videre til højere instanser...hvis du har nogen venner til at hjælpe dig så få dem til at hjælpe dig med at skrive en begrundelse .

Sidst redigeret af Stella; 27-02-2009 kl. 19:12.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2009, 19:12   #8
far
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2009
Indlæg: 5
Styrke: 0
far er ny på vejen
mange tak for jer alle sammen.
jeres råd betyder meget for mig.MANGE TAK.............
far er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2009, 19:14   #9
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
lad os høre hvordan det går ikke dette er din tråd og hold ved og fortæl hvordan det går og spørg hvis der er noget...

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2009, 07:14   #10
far
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2009
Indlæg: 5
Styrke: 0
far er ny på vejen
jeg har fået svar fra beskeftilsenævnet at komune skal igen beregne suplering fordi jeg har ret til suplering.men det er gået 4 uger og komuner har ikke givet svar.
skal det udbetaler til mig fra den dag da jeg har udleveret første ansøning fra 01.03.2009?
far er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension