K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob Når du er visiteret til fleksjob og skal igang med at søge "JOBBET" er der nogle ting der er værd at vide!

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-02-2009, 14:49   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
knokle fire år i ulovligt fleksjob.

...OG nu bander jeg...HOLD KÆFT hvor bliver jeg edder rasende når jeg læser sådan en fleksjob historie her...tror de vi er IDIOTER ...SLAVER.... mennesket er et rovdyr af værste kaliber , ingen moral eller omsorg FØJ ...misbruger en svækket dame i et ulovligt fleksjob...Sikke en svinsk historie ...nå men det blev opdaget og damen har fået ret.


I Jytte Henriksens fleksjob-papirer står der, at hun "skal have hvile efter behov." Alligevel arbejdede hun på fuldt tryk - og ofte mere til - når hun var på arbejde.

Arbejdsretten har dømt Glaskroen til at betale 15.000 i bod og 100.000 i manglende løn og pension, fordi den lod 3F'er knokle fire år i ulovligt fleksjob.

I 4 ÅR....??? hvor var de folk fra JSV der skulle kontrollere at alt var i orden i hendes ansættelse ?

Hvor var 3F ?

læs videre her

http://forsiden.3f.dk/article/200902...1/2140/NYHEDER

Sidst redigeret af Stella; 21-02-2009 kl. 15:08.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2009, 15:38   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg vil nærmere spørge... HVOR VAR NÆSTVED KOMMUNE HENNE?

Der er FEJL i sagen osv...

Citat:
Ifølge Louis Rasmussen, den ene ejer af Glaskroen, blev kroen misinformeret af kommunen, men kroejerne har ikke haft held til at få penge ud af den nye Næstved Kommune.
Vi hører jo ofte, at kommunerne spænder ben for fleksjobberne, fordi kommunerne "glemmer" at betale arbejdsgiverne.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2009, 15:45   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
kommunen er jo den enhed der hedder Job på særlige vilkår det er en gruppe der er ansat til at tage sig specielt at fleksjobbere og tage ud en gang om året og tjekke hvordan de har det og om jobbet er i orden eller der skal ændres ved noget...det er også dem fleksjobbere møder når de er visiteret til fleksjob...så er der et fleksteam på jobcentrene som revurderer fleksere men fra 1 april bliver det ændret således at alle fleksere skal revurderes af JSV job på særlige vilkår .



..og ja de glemmer at refundere løn til arbejdsgiveren...det er velkendt...og ja det er kommunen der egentligt skulle betale også men at de lad hende knokle for deltidsløn...uden skånehensyn...er sg deres skyld.

Guderne ved hvor mange andre fleksere der arbejder ulovligt rundt omkring .

Sidst redigeret af Stella; 21-02-2009 kl. 16:30.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2009, 18:49   #4
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Utroligt at det kan lade sig gøre.

Kender en flekser...hun blir kontaktet hvert år...om alt er som det skal være....om der skal ændres ved noget.

Og at kommunen nøler med at betale arbejdsgiver er ikke unormalt....en arbejdsgiver herude havde på et tidspunkt ca 80.000,- ude at stå hos kommunen.

Og ved at arbejdsgiverer efterhånden tøver med at ansætte flekser.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2009, 20:16   #5
paw thomsen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2009
Indlæg: 148
Styrke: 16
paw thomsen er ny på vejen
opfølgning i flexjob

Problemet er at når man bliver kontaktet af kommunen med henblik på opfølgning af sit fleksjob, så er det altid en standardformular,som fleksjobber og arbejdsgiver skal skrive under på. Hvilket går det sværere at sige fra. jeg synes fleksjobberen skulle have lov at svare uden om arbejdsgiveren, og at der efterfølgende blev aftalt et opfølgningsmøde. Jeg vil vove den påstand at størstedelen af folk der beholder deres fleksjob idag, er dem som er villige til at overskride deres skånehensyn, eller ikke tør gøre opmærksom på dem desværre hilsen paw
paw thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2009, 22:43   #6
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Der er mange arbejdsgiver der udnytter og presser deres fleksansatte til mere end godt er.......og det ved kommunerne også udmærket godt.

Men så længe vedkommende bliver og jeg tror det sker at folk bliver overtalt til at blive ...så er de ude af statistikken....og så er kommunen tilfreds.

En på kontanthjælp bliver brugt som afløser/vikar som køkkenleder på en institiuon...indtil køkkenlederen kom tilbage efter sygdom på 4 uger...vedkommende er ikke uddannet som køkkenleder...men men kommunen spare penge.

Og der mange som bliver i et fleksjob selv om de rent faktisk ikke kan klare det.

De inddirekte truer folk til at gøre som de vil have det....og når det er kommunen der gør det...så det tilsyneladende lovligt at gøre det......Desværre
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Match fire? Stueplanten Alt det andet 4 05-03-2011 16:48
Ulovligt fravær af handicapråd! buster Politik og Samfund 2 13-04-2010 21:54
Er det ikke ulovligt sika Alt det andet 7 16-11-2009 13:12
Fire år i arbejdsprøvning Stella Politik og Samfund 0 02-11-2007 18:50
Ulovligt stop af sygedagpenge zuza Det er da strengt ! 1 28-05-2007 20:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension