K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-02-2009, 09:28   #1
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Flere fleksjobbere fyres i krisen

"Det kan være et problematisk signal at sende til de øvrige medarbejdere at favorisere de svagere grupper i en fyringsproces«, siger Marie Louise Løvengreen Rasmussen." Læs mere...
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2009, 09:49   #2
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tante Ana Se meddelelser
"Det kan være et problematisk signal at sende til de øvrige medarbejdere at favorisere de svagere grupper i en fyringsproces«, siger Marie Louise Løvengreen Rasmussen." Læs mere...
Det er jo det jeg spåede for længe siden... dem med nedsat arbejdsevne kan kun bruges som erstatnings-kvæg. De gamle halvflade batterier kan kun bruges når de nye er i restordre.

Og så er det man tænker lidt over Hjort's mange store ord om at de svage og syge ikke må tabes på gulvet, og at der er plads til alle... det rummelige arbejdsmarked.

Det hele er et stort udnyttelsesprojekt i tider hvor der mangler arbejdskraft, og ikke et projekt der handler om at gøre de svage selvforsørgende, men et projekt om at gøre arbejdsgiverne arbejdskraft forsynet så DE kan tjene penge, ikke en dyt andet.

Vi kommer blot aldrig til at høre den sandhed fra Hjort's afløb.
  Besvar med citat
Gammel 14-02-2009, 12:07   #3
Ole-Oliver
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2008
Lokation: fyn
Alder: 46
Indlæg: 102
Styrke: 17
Ole-Oliver er ny på vejen
ja de svage ryger først

jamen det er jo ikke noget nyt i det
det har vi som er i gruppe jo vidst længe

det er jo vildt vildledende at man skal kastes ud på div
job kursuser for at finde et flexjob der ikke længere findes

jeg er 31 og syntes jeg har kæmpet kampen næsten dagligt fra 1999
og er ganske enkelt ved at give op

jeg har sagt til min sagsbehandler at jeg mente at pension ville være bedere for mig da jeg ikke magter alle de nederlag længerer men du er jo ung ja men jeg er skisme syg og har været det fra jeg var spæd. bla dårligt hjerte

og jamen der er jo msser af job
ja meget muligt hvir du er doktor profossor i et eller andet fag eller har en 20 år lang udd bag dig og hvis du ikke er syg så kan du muligvis også finde et

men at finde et flexjob
damm det er da så at sige ganske umuligt

ja jeg ved ikke om det kun er mig der har den opfattelse

ja og glædelig weekend til alle jer derude i space
Ole-Oliver er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2009, 12:35   #4
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Hej.
Nej oliver , det er ikke kun dig der har den opfattelse.

Jeg er udemærket klar over at jeg for mit vekommende (måske snart flexer)
står sidst i køen.

Og i en tid som denne hvor arbejderne går ned i løn eller vælger ubetalte fridage, for at beholde deres arbejdspladser, så er en halvsyg flexer ski nok ikke det mest atraktive og lukrative en arbejdsgiver kan ønske, når de kan vælge og vrage.

Men som Hjorten siger vi skal ikke miste modet,
http://www.k10.dk/showthread.php?t=7473

Nej Hjort--du skulle gå en tur ud i virkelighedens verden, tale med mennesker af kød og blod , der dagligt kæmper en kamp for der forsørgelses grundlag og rettigheder .
Og vores allesammens kække dansepige fru Anne-Mette Rasmussen-måske du skulle pudse dine danse sko en extra gang og danse lidt på strøget KBH, for forbi gående , med en hat liggende foran dig, så kunne du se virkeligheden i øjenene , og ikke kun danse på DE BONEDE GULVE.
Forøvrigt har jeg så meget humorat jeg ville give et lille bidrag til jeres overlevelse, for at se jer to danse( Svanens Flugt-) læs Hjortens Flugt-
midt på strøget i dine små frække designer syet kostumer, bare du dog ikke også frøs midt i din optræden, for du er gudhjælpemig kommet i kolde vinde hos mange ---
Hilsen Thelma.

Hej.
rettelse til mit indlæg---Det hedder ikke Svanens Flugt-men selvfølig Svanens død,
Ps, det var nok fordi jeg har hjortens flugt så meget i tankerne...at der kom en slåfejl. thelma.

Sidst redigeret af Webmaster; 16-02-2009 kl. 00:00. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2009, 13:41   #5
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Hvad mon Hjorten tænker at gøre eller ikke gøre ved det ...nogen tanker om det fra jer ...

Flere og flere får afslag til fleks for tiden det virker som om der er lukket for flere bevillinger...

Tror I fleksjob ordningen er her om 5 år ?
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2009, 13:52   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg har hele tiden ment, at fleksordningen ville blive slagtet - og det bliver den nok før sommerferien.

Der er jo snart møde om førtidspensionsreformen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2009, 13:55   #7
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Jaaaaaaaaa...noget må de gøre for det bliver hundedyrt for kommunerne at miste refusion for alle flesere på ledighedsydelse særydelse og starthjælp osv....

På de fleste løn sedler står der ledighedsydelse efter 18 måneder...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2009, 14:00   #8
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Thelma Se meddelelser
Hej.
Nej oliver , det er ikke kun dig der har den opfattelse.

Jeg er udemærket klar over at jeg for mit vekommende (måske snart flexer)
står sidst i køen.

Og i en tid som denne hvor arbejderne går ned i løn eller vælger ubetalte fridage, for at beholde deres arbejdspladser, så er en halvsyg flexer ski nok ikke det mest atraktive og lukrative en arbejdsgiver kan ønske, når de kan vælge og vrage.

Men som Hjorten siger vi skal ikke miste modet,
http://www.k10.dk/showthread.php?t=7473

Nej Hjort--du skulle gå en tur ud i virkelighedens verden, tale med mennesker af kød og blod , der dagligt kæmper en kamp for der forsørgelses grundlag og rettigheder .
Og vores allesammens kække dansepige fru Anne-Mette Rasmussen-måske du skulle pudse dine danse sko en extra gang og danse lidt på strøget KBH, for forbi gående , med en hat liggende foran dig, så kunne du se virkeligheden i øjenene , og ikke kun danse på DE BONEDE GULVE.
Forøvrigt har jeg så meget humorat jeg ville give et lille bidrag til jeres overlevelse, for at se jer to danse( Svanens Flugt-) læs Hjortens Flugt-
midt på strøget i dine små frække designer syet kostumer, bare du dog ikke også frøs midt i din optræden, for du er gudhjælpemig kommet i kolde vinde hos mange ---
Hilsen Thelma.
Det kommer ikke bag på mig med fru Fogh... hun er jo næsten dømt til at være som sni mand, ellers ville det sgu' da være et helt igennem ulideligt forhold at befinde sig i, for den mand er da noget af det mest stædige bæst der kan krybe rundt som en rotte... på to ben...
  Besvar med citat
Gammel 14-02-2009, 14:04   #9
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
Hvad mon Hjorten tænker at gøre eller ikke gøre ved det ...nogen tanker om det fra jer ...

Flere og flere får afslag til fleks for tiden det virker som om der er lukket for flere bevillinger...

Tror I fleksjob ordningen er her om 5 år ?
Den bliver "redigeret" så den passer til lavkonjukturen, eller måske snarere mere sansynligt, så består den, men bliver aldrig brugt så længe der er høj ledighed... Kommunerne har ikke økonomi til at gøre som i 80'erne, og bare smide folk på FP, da Hjort er en seriøs stopklods i den henseende med alle hans fandens refusionsskruer.

Mit gæt er, at det nok bare fortsætter... de maler fleksjob ordningen op som noget stort, og menneskeligt... men den kommer til at være virkningsløs i baggrunden hvor vælgerne ikke hører eller ser (eller vil for den sag skyld) noget til dens fiasko.

Vi har jo været vidne til, at ligegyldigt hvor mange beviser der kommer frem om at systemet fungerer ad H til, så sker der ingen opråb... der bliver intet gjort... det hele fordufter som en agtervind fra Hjorts bagdel på notime...

Hele systemet minder mest af alt om en Hollywood kulisse... det ser fint ud fra kamera'ets vinkel... men bag kulisserne... der er der tomt og øde...
  Besvar med citat
Gammel 14-02-2009, 14:17   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Mange kommuner kommer på røven økonomisk, når de mister refusion på alle de ledige fleksere.

Det gælder jo også samtlige langtidssyge, som ikke kan få job.

Der står i bl.a. funktionærloven §5, at man SKAL oplyse om kroniske sygdomme, som kan give mere end 10 årlige sygedage. Ellers kan man fyres på stedet pga. SVIGAGTIGHED.

Og da kommunerne heller ikke giver §56 (som betaler for sygedage), så er mange på røven, når der skal søges job, og de tvinges til at holde kæft om deres sygdom og krydse fingre for, at de ikke bliver syge, eller at arbejdsgiveren ikke opdager noget. Underligt, at vi næsten ALDRIG hører om brugere her på k10, der har fået en §56, selvom de har været syge i over eet år.

Jeg troede ikke, det kunne blive værre, men det kunne det... og det har jeg sagt før.

Jeg gruer da også for, om de kan finde på noget for førtidspensionister... at førtidspensionister skal gøres endnu mere fattige.


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ups! Mini-fleksjobbere kan fyres uden varsel gunvor Fremtiden for fleksjob og førtidspension 3 08-05-2012 09:49
Krisen rammer de svage: Fleksjobbere fyres i stor stil Webmaster K10 Nyheder 0 14-04-2009 09:40
Fleksjobbere fyres som aldrig før Webmaster K10 Nyheder 0 14-02-2009 03:52
5.000 flere fleksjobbere på et år zuza Manglen på Fleksjob 0 08-08-2008 21:13
Risiko for flere ledige fleksjobbere zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 3 24-05-2007 18:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension