K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-02-2009, 17:49   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Exclamation Hjælp mig så vi sammen kan finde ud af noget

En bøn om hjælp til jer brugere...

Det slog mig, at når der privatiseres, så syge og ledige skal til PRIVATE firmaer i stedet for kommunerne, kommer det så ikke ind under Forbrugernævn mv.?

Jeg blev inspireret af, at der netop nu i høring er sendt noget om, at hvis en erhvervsdrivende dømmes til noget, så SKAL det også efterfølges.

Det gælder vel også private aktører, ikke?

Det kan blive meget vigtigt for mange syge og ledige, hvis det er korrekt.

Jeg ved, at kommunen har det endelige ansvar for, at lovgivningen overholdes, men da det er jo er en "butik", som sælger en vare, så er alle "kunder" i butikken vel klageberettigede til Forbrugerklagenævn (eller hvad det nu hedder).

Se bl.a. her:

Citat:
Formålet med lovforslaget er at sikre forbrugeren et velfungerende og effektivt
klagenævnssystem samtidig med, at den erhvervsdrivendes retssikkerhed
sikres i form af en efterfølgende mulighed for domstolsprøvelse
inden for en frist på 6 uger.

Lovforslaget indebærer, at en forbruger, som har fået medhold i en
afgørelse truffet af Forbrugerklagenævnet eller et af de godkendte,
private klagenævn, kan få tvangsfuldbyrdet afgørelsen ved fogedretten 6
uger efter, at afgørelsen er forkyndt for parterne, medmindre den
erhvervsdrivende forinden har indbragt sagen for domstolene eller
begæret sagen genoptaget.
https://www.borger.dk/Lovgivning/Hoe...aspx?hpid=1533

Selve lovforslaget kan læses her:

https://www.borger.dk/Lovgivning/Hoe...aspx?hpid=1535

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2009, 18:39   #2
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Vil meget gerne hjælpe hvis jeg kan....

Hjælp mig så vi sammen kan finde ud af noget

--------------------------------------------------------------------------------

En bøn om hjælp til jer brugere... ZUZA....

Hej Zuza---det kan du da så rigtigt have ret i, at der mangler et forbruger/klage nævn....
Jeg klagede over min private aktør til min sagsbehandler i jobcentret, jeg følte mig meget *Palle alene* i verden, da jeg gjorde det, det blev til kold luft mellem mig og privat aktør, som jeg var tilknyttet i 7 mdr, arb, prøvning, alt kontakt gik gennem min sagsbehandler, hvis jeg var i tvivl om noget. Den privat aktør kom og besøgte mig i praktikken,/arb, prøvningen og skrev progressionsraporter til kommunen om foløbet, og tjente en formue på det.
Damin praktik blev forlænget blev den private aktør ikke forlænget, de var købt på forhånd til en dato.

Jeg har skrevet mange indlæg her på k10 om min dårlige behandling fra privat aktørs side af, min kæphest er efterhånden *De private aktører og deres rigtig gode forretning, med os borgere som jeg vil nærmest sige gidsler.
Hvis jeg kan bidrage med min 7 mdr, erfaring ang de private aktører vil jeg gerne, da der mangler noget lov på det område syntes jeg.
hilsen thelma
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2009, 19:19   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Herligt, Thelma.

Første skridt er at finde ud af, om man kan klage til Forbrugerklagenævnet over en privat aktør.

Vi skal lege detektiver i lovgivningen.

Se bl.a. her:

Citat:
ForbrugerklagenævnetForbrugerklagenævnet behandler klager fra forbrugerne vedrørende varer eller arbejds- og tjenesteydelser.
Citat:
Forbrugerstyrelsen er sekretariat for Forbrugerklagenævnet.


http://www.forbrug.dk/fs/hvem/fkn/


Citat:
Forbrugerstyrelsen

Forbrugerstyrelsen er den statslige forbrugermyndighed og forbrugernes og erhvervslivets fælles indgang til at få information om hele forbrugerområdet.

Forbrugerstyrelsen er en styrelse under Økonomi- og Erhvervsministeriet og leverer indspil til ministeriet på det forbrugerpolitiske område.

Grundlaget for Forbrugerstyrelsens virksomhed er Regeringens forbrugerpolitik "Ny Forbrugerpolitik" og vækststrategien "Vækst med vilje".

Hovedformål for Forbrugerstyrelsens virksomhed:

Understøtte forbrugernes og virksomhedernes valgmuligheder på markedet

Sikre et højt beskyttelsesniveau i forhold til juridiske rettigheder, forbrugernes sikkerhed og sundhed


Sikre dialog mellem virksomheder og forbrugere, så konflikter forebygges og løses bedre, når de opstår

Skabe gode rammer for, at forbrugere og virksomheder får gensidig fordel af innovation og teknologisk udvikling

Tilvejebringe uvildige testresultater

Forbrugerstyrelsens arbejdsområde omfatter administration af:

- Lov om beskyttelse af forbrugernes interesser
- Lov om Forbrugerforum
- Lov om forbrugerklager
- Lov om mærkning og skiltning med pris m.v.
- Lov om markedsføring
- Lov om en rejsegarantifond
- Lov om tjenester i informationssamfundet, herunder visse aspekter af elektronisk handel

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2009, 20:10   #4
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
zuza, ville rigtig gerne kunne hjælpe men må tilstå at min knold pt ikke er til det helt store.

blot kan jeg sige at hvis man betragter hele dette "cirkus" som en vare ja, så må det i min verden høre under forbruger lovgivningen eller hur?

en vare kan være et vidt begreb men når kommunen køber sig ind på diverse ydelser så er det vel ret beset en form for fuld tilfredshed eller pengene tilbage!

ved så ikke lige om man kan sætte borgeren ind i centrum for dette, hmm, den må der tænkes over.
mener, er det borgeren der kan klage over produktet eller er det kun kommunen?

hold da op, hvor jeg fik kludret rundt en del, men håber trods alt det er forståeligt
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2009, 20:48   #5
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Nej, Buster ... sad og tænkte det samme: "VI er VAREN det drejer sig om ... sq IKKE forbrugeren, som er KOMMUNEN .... SÅ langt er vi ude!!!!!!

JEG ER IKKE LÆNGERE ET MENNESKE, MEN EN SKIDE VARE

Til Webmaster; undskyld mit franske
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.

Sidst redigeret af Hyanna; 12-02-2009 kl. 20:56.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2009, 22:00   #6
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Er vi bare til salg for førstbydende private aktør?

Hej.

Helt enig Buster og hyanna,
Vi er en vare, der sælges meget dyrt .

http://www.cabiweb.dk/forside/genere...e+akt%C3%B8rer



Som det er nu kan vi kun klage til vores jobcenter eller evt, fagforening , det betyder jo også, at det tager lang tid før de reagerer, når de nu har betalt, så dyrt for os på jobcenterne, det er min erfaring, da jeg klagede---

Jeg fattede simpelt hen ikke mit jobcenter, at de ikke kontaktede privat aktør, men sagde til mig, at jeg skulle komme til dem, hvis jeg var i tvivl om noget, det gjorde jeg så flere gange, og havde jeg ikke tilfældigt søgt på nettet, og på den måde fandt k10, så havde jeg gået ned med flaget, tror jeg over den behandling jeg fik.
Som jeg ser det, handler det kun om at pesse og presse os der var/er i arb, prøvning op i tid, jeg sidder faktisk og bliver helt vred over at det kan foregå.
Men den vrede vil jeg vende til detektiv arbejde istedet for.
thelma.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2009, 22:09   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Thelma... det er netop derfor, det er så vigtigt at finde noget anden lovgivning.

At bruge private betyder endnu en "klageforhindring" - som trækker sagen yderligere i langdrag.

Vi er NØDT TIL at finde ud af noget andet, så folk kan slippe for det bureaukrati.

Citat:
JEG ER IKKE LÆNGERE ET MENNESKE, MEN EN SKIDE VARE
Ja, det kan vi takke VKO for.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2009, 22:28   #8
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Thelma... det er netop derfor, det er så vigtigt at finde noget anden lovgivning.

At bruge private betyder endnu en "klageforhindring" - som trækker sagen yderligere i langdrag.

Vi er NØDT TIL at finde ud af noget andet, så folk kan slippe for det bureaukrati.



Ja, det kan vi takke VKO for.

Nemlig Zuza--helt enig, jeg ville lige chekke om der egentlig var et *klagested* inden jeg satte det link på fra cabi og ja nemlig jobcenterne---og endnu længere tid som du også skriver, det er vi enige om.
Ja, vi skal på en eller anden måde chekke forbrugernævnet, hold da op. jeg føler mig som en vare idet jeg skriver,.
Jeg henvendte mig også i min sag først til borgerrådgivningen i KBH, de henviste mig til jobcentret.
Meget skræmmende, jeg skrev (at klage over privat aktør)og googlede det, det mylder frem med klager .
Så jeg graver videre.
Thelma
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2009, 13:55   #9
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg er IKKE den eneste, der har fået "øje" på problematikken.

Se her:

Citat:
'Den bedst mulige beskæftigelsesindsats opnår vi ved at give kommunerne muligheden for at samarbejde med private aktører om opgaver, de ikke selv ser sig i stand til at løse.'

Citatet falder helt i tråd med beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksens tidligere udtalelse om, at socialrådgiverne ikke fik klienterne i arbejde, fordi de var,bange for at miste deres job. Der skulle private firmaer til for at få borgerne i arbejde.
Citat:
Det er altså ikke en mulighed, kommunerne har, og de kan heller ikke vælge at løse opgaven selv, med mindre de kan få alle, der skal have et fleksjob, i arbejde, hvilket ikke er sandsynligt. Det er nogle af de svageste og mest udsatte på arbejdsmarkedet, der på den måde bliver udlejet og bliver til en arbejdsopgave for private firmaer.
Citat:
I stedet for en kommunal sagsbehandler, der har et vist kendskab den ledige, får borgeren nu mindst tre sagsbehandlere, en økonomi-sagsbehandler, en beskæftigelses-sagsbehandler og en jobkonsulent.

http://www.arbejderen.dk/index.aspx?..._ID=55&C_ID=37

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2009, 14:01   #10
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Jeg synes, det lyder som en meget spændende mulighed. Det kan godt være, at man kan kringle den juridisk, så vi hører ind under den lovgivning.

Hvad angår private aktører, så tror jeg, der både kan være gode og dårlige. Da jeg blev sendt til en privat aktør, var det det absolut bedste, der var sket i min sag i 1½ år. Her var der søde og kompetente mennesker, der hørte, hvad jeg sagde, ikke skrev mærkelige ting ned, og som gjorde deres arbejde ordentligt og hurtigt. Det er mere, end hvad jeg har oplevet fra kommunen.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til at finde Principafgørelse O-9-97 Stonie Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 02-09-2012 14:25
HJÆLP: Førtidspensionister, der flytter sammen Emil Sunesen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 09-11-2011 01:43
Hjælp mig med at finde en tråd. Wodpoulsen Dit og Dat 7 01-09-2011 07:08
Hjælp til at søge og finde Mariepigen Alt det andet 6 11-08-2011 11:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension