K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-01-2007, 19:43   #1
kimmer
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2006
Indlæg: 20
Styrke: 18
kimmer er ny på vejen
Hjælp jeg tro de tag rø.... på mig

jeg har til min store forbavlse fådet min afgørls fra kommuen i dag....jeg har ikke motivation for at få en revalidering.der for ophøre min sygepenge og jeg skal søge kontanthjæp..??????????????????
HVAD tænkt jeg hvad sker der lige her.jeg har været i 7 ajbprøninger på revacenter og hele mølle og lægerne ka ik gøre mere v min hånd/arm og heller ik smerterne som er det værste at arme er stiv ka jeg leve med.....men så er det jeg spørg må de godt det jeg har ik fådet et enste tilbud fra dem om noget ud over de sendt mig på reva center.jeg har selv skaffte de ajbpladser jeg har været på og har os sagt at jeg meget gerne vil ha et flexjob på 15 timer om ugen for det ka jeg med nød og næppe klare...men jeg ka jo bare anke den hvis jeg tro det hjælper fik jeg afhvide..er det ik en der kender loven omkring det skal de ik tilbyde mig noget eller er det bare såen..mvhkim:@:@


Kære Kimmer

Du skal anke sagen ...send en klage til kommunen over afgørelsen og hvis de fastholder deres afgørelse så skal de sende sagen til Ankenævnet.
Jeg føler med dig og håber inderligt at du anker sagen fordi magen til svinsk besked du har fået angående om at anke, så er der ikke andet end at gøre det....du må gøre det !

Som Metro siger så er det en grim behandling du har fået.
kimmer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2007, 20:07   #2
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: HJÆLP jeg tro de tag rø.... på mig

Uhadada!! :@

På kun en dag - 2 krystalklare overtrædelser af all menneskelig anstændighed og ikke mindst - reglerne!

Nr. 1: dette indlæg
Nr. 2: Elsebeths her: http://www.k10.dk/forum/viewthread.p...&thread_id=789

Eller er jeg helt forkert på det?

Hvis ikke - se bare på en enkelt dag hele 2 skæbnesvangre fejl bare på denne side. Hvor mange tilsvarende blev mon begået i dag ude blandt alle sagesløse ? :@

Jeg kan desværre ikke andet end udtrykke min medfølelse. Håber andre klogere i "faget" kan bidrage med noget bedre... Fuck, hvor er det deprimerende!
  Besvar med citat
Gammel 04-01-2007, 20:40   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: HJÆLP jeg tro de tag rø.... på mig

Citat:
kimmer skrev:
jeg har til min store forbavlse fådet min afgørls fra kommuen i dag....jeg har ikke motivation for at få en revalidering.der for ophøre min sygepenge og jeg skal søge kontanthjæp..??????????????????
HVAD tænkt jeg hvad sker der lige her.jeg har været i 7 ajbprøninger på revacenter og hele mølle og lægerne ka ik gøre mere v min hånd/arm og heller ik smerterne som er det værste at arme er stiv ka jeg leve med.....men så er det jeg spørg må de godt det jeg har ik fådet et enste tilbud fra dem om noget ud over de sendt mig på reva center.jeg har selv skaffte de ajbpladser jeg har været på og har os sagt at jeg meget gerne vil ha et flexjob på 15 timer om ugen for det ka jeg med nød og næppe klare...men jeg ka jo bare anke den hvis jeg tro det hjælper fik jeg afhvide..er det ik en der kender loven omkring det skal de ik tilbyde mig noget eller er det bare såen..mvhkim:@:@


Kære Kimmer

Du skal anke sagen ...send en klage til kommunen over afgørelsen og hvis de fastholder deres afgørelse så skal de sende sagen til Ankenævnet.
Jeg føler med dig og håber inderligt at du anker sagen fordi magen til svinsk besked du har fået angående om at anke, så er der ikke andet end at gøre det....du må gøre det !

Selvfølgelig skulle de have tilkendt dig en revalidering eller et fleksjob...efter 7 arbejdsprøvninger....

bare klag over den afgørelse :@ det er ren kassetænkning.

Hvis du ikke har noget imod det så ville jeg gerne vide hvilken kommune det er ?

Som Metro siger så er det en grim behandling du har fået.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2007, 20:57   #4
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: HJÆLP jeg tro de tag rø.... på mig

Heeelt korrekt! Du anker allerede i morgen! Jeg håber at du meget hurtigt finder en person, der kan følge dig lidt tættere på i dine fremtidige kontakter med kommunen. Du skal sørge for, aldrig at sidde alene med en sagsbehandler, konsulent eller anden "myndigheds" person. Og som Hejdien skrev før mange gange tror jeg - optag alle samtaler på bånd eller digitalt - diktafon eller lignende. De skal opdage, at du ikke er så forsvarsløs, som det måske ser ud til pt... "går den så går den....".

Jeg er slet ikke i tvivl, at dette er en prøveballon og at det ikke kan passe i virkeligheden.

Kig lige på http://www.bisidder.dk/ og se om du ikke kan bruge dem til noget godt for dig. Det vigtigste er faktisk at demonstrere, at du er ikke alene med det hele.... så tænker de sig nemlig 2-3 gange bedre om før de forsøger sig evt. igen.

Er det ikke sådan vedtaget, at strengt taget har kommunen ikke alene pligt til at vejlede med klagemulighederne - men faktisk også "fysisk" hjælpe med udformning af selve skrivelsen, hvis der er noget der hindrer den pågældende person i at kunne klare det selv? Det ville fryde mig fandme!
  Besvar med citat
Gammel 04-01-2007, 21:01   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: HJÆLP jeg tro de tag rø.... på mig

Kimmer ....

Ja jeg kan godt forstå din overskrift og jeg er tilbøjlig til at sige JA det kan du Fa*** tro at de har

Hvad hulen går der galt med de kommuner...
Når du har været til samtale med din kommune, er der så på intet tidspunkt blevet nævnt noget om revalidering ?
Og på Reva centret hvad har de sagt der om din sag ?
Har du aktindsig i din sag (ellers få det LIGE NU) du har behov for at vide hvert et ord der er kommet fra kommune læge og reva centeret .

Brug evt denne formular den er ikke til at misforstå

http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html

Og du kan bare anke den hvis du tror det hjælper, det lyder sq da mere som om at kommunerne er blevet bindegale ved den kommunalreform.. :@:@

Og anke ja det er helt klart at du skal , du skal have 4 uger til at få skrevet din ankesag i , men jo mere du ved om hvad der står i dine papir jo mere veldokumenteret vil du kunne få en ankesag.
Det lyder som om din sag slet ikke holder vand for at en afgørelse er rigtig skal følgende ting være i orden


En rigtig afgørelse er, sådan som begrebet anvendes i denne vejledning, en afgørelse, der opfylder de formelle sagsbehandlingsregler - spillereglerne - og dermed følgende krav:

1) Vejledningspligten,
2) Notatpligten,
3) Aktindsigt,
4) Partshøring er foretaget,
5) Sagen er fuldt oplyst,
6) Afgørelsen er skriftlig
7) Afgørelsen er truffet inden rimelig tid, og kommunens egen frist for sagsbehandlingstid er overholdt
8) Begrundelsen er fuldt dækkende og let at forstå
9) Tavshedspligten er overholdt,


Se evt hvad div ting betyder her

kortlink.dk/social/3gzr

Jeg ved at det nu er monster frustrerende at være dig, men lige nu er det vigtigt at holde hovdet koldt og gøre alt der kan gavne DIG i din sag..

Det vil sige at det kun stærkt kan tilrådes at du optager alle samtaler med sagsbehandler (også dem i telefonen) sørg for at have bisidder med til alle møder, få hurtigt din aktindsigt (hvad står der i din ressourceprofil ? ) når du søger aktindsig (helst i morgen) så være over dem som en Høgh hvis ikke du har den inden for ti dage, sæt dig ned og skriv hele dit foløb ned til din borgmester og kommunalbestyrelse, find ud af hvad chefen for sygedagpenge hedder og send også en skriftelig klage til hende, sæt gerne K10`s link på hvis du har lyst til det (det gjorde jeg, samtidig med jeg oplyste hvor mange bruger der var, samt hvor mange klik der var) skriv på de klager du skriver med stor fed skrift oppe i hjørnet, KOPI og derefter ...

Dette brev er også sendt til ... så tager du alle socialordføre og arbejdsmarkedsordføre (deres mail adresser står her på siden) alle i kommunalbestyrelsen samt borgmester og div nyheder ... dette brev sørger du også for at sende til din sagsbehandler, men du skal gøre alvor af evt trusler, ellers vil du aldrig blive taget alvorligt igen... :|:|

Jeg ved at det lyder voldsomt, men jeg ved også at i sin tid lavede de også nummerer med mig,,, og sjovt nok i samme øjeblik jeg kom på kontanthjælp så begyndte de at tale fleks job...

Jeg er målløs over det du her skriver...
Og håber du har energi til det jeg har skrevet ovenover.. eller i hvertfald at du har så meget energi tilbage at du har modet til at tage kampen op mod systemet .. det de har lavet her ... er noget SVINERI (he jeg troede ikke der var noget der kunne hidse mig op mere )

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 04-01-2007, 21:38   #6
kimmer
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2006
Indlæg: 20
Styrke: 18
kimmer er ny på vejen
RE: HJÆLP jeg tro de tag rø.... på mig

:|:| mange tak for jerse svar.men fuck hvor følger man man har gjort noget forkert v at komme til skade.men jeg har jo ingen gang fådet det på skrift kun over telfonen da hun ik havdet tid til af skrive det føe engang i næsten uge....men i morgen finder jeg en advokat der ka hjælpe mig.i kender alle ajb skade styrlsen og de har lige hævet min varig men pga det blevet så meget være.men det de slet ik lydhør over for selv om det er det samme som at få 7 rigtig i lotto...men jeg vil gøre hvad i har sagt af hjerte tak..mvh kim:|
kimmer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2007, 21:41   #7
kimmer
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2006
Indlæg: 20
Styrke: 18
kimmer er ny på vejen
RE: HJÆLP jeg tro de tag rø.... på mig

hov forreste det er faxe koummen så skynd jer og flyt hvis i kommer til skade
kimmer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2007, 21:41   #8
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: HJÆLP jeg tro de tag rø.... på mig

Hej kimmer ....Du skal forlange at få det på skrift...og GODT hvis du har en advokat til at hjælpe dig....hold os med på sidelinien....fortæl hvad der sker ik..
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2007, 22:00   #9
kimmer
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2006
Indlæg: 20
Styrke: 18
kimmer er ny på vejen
RE: HJÆLP jeg tro de tag rø.... på mig

det ka du tro jeg gør...men har lige hørt andet sted at hun slet ik må overbring så noget i en telfon.ik at det betyder noget nu:@ men afligevel...men skal de ik tilbyde mig noget før de siger "på dansk at jeg ik vil" har gjort alt hvad de har bedt mig om og lidt til men det nok det der galt.hun har flere gang sagt jeg presser for hårdt på men når man har gådet i to vil man jo godt ha der sker noget jo...
kimmer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2007, 22:14   #10
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: HJÆLP jeg tro de tag rø.... på mig

det må hun ikke...det skal sendes på skrift med en klagevejledning til dig...nej du har samarbejdet og jeg er bange for at hun er en meget dårlig sagsbehandler at lade dig gå i 7 arbejdsprøvninger....til hvad nytte....og hvad skal du på kontanthjælp når du har nedsat arbejdsevne ? Få lige en anden sagsbehandler hurtigt også....du har ret til at få en anden.

Jo da de skulle have tilbudt dig noget andet en kontanthjælp...og som Metro siger så tror jeg det er en såkaldt prøveballon....går det så går det ...men du skal ihvertfald anke sagen til Ankenævnet så de kan afgøre om sagen er helt forkert og jeg tror du vinder den sag...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension