K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-01-2007, 01:01   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Velfærd på vildspor

jeg læser tit inde på landsorganisationen af arbejdsledige og på deres forside er der dette indlæg i dag....jeg syntes det er værd at tænke på hvad der her bliver sagt...

Velfærds på vildspor
Den officielt registrerede arbejdsløshed er meget lav, og Fogh-regeringen bryster sig af dem, men det er fup. De officielle arbejdsløshedstal omfatter ikke de 116.000 på kontanthjælp, de 95.000 på sygedagpenge, de 64.000 i tvangsaktivering og de 5.000 på en såkaldte ledighedsydelser og de unge i aktivering på forrevalidering. Der er ingen mangel på arbejdskraft og ingen 'ældrebyrde'. Der er tværtimod 900.000 danskere i den arbejdsdygtige alder, som holdes uden for arbejdsmarkedet og må lever af overførselsindkomster. Problemet er stadig, at jobs'ene til dem ikke findes, ikke engang flexjob tilbydes de ledige.
Citat slut.

Nu står det 5000 på ledighedsydelse ...det er 14.000 men stof til eftertanke...

Der er sikkert mange af de mennesker der gerne ville deltage i samfundet og give noget.Mon de mener alle de folk der er på en eller anden ordning...pensionister efterlønnere folkepensionister, førtidspensionister, ledige i fagforening, os fleksere ? (Vi figurere ikke som ledige..vidste du det ?)

Jeg så den udsendelse i aften på dr om pisk til ledige i penge udsendelsen...og tænkte at ham DA manden da var skide ligeglad med de ledige...han ville bare tjene penge :@

Jeg håber at 2007 bliver et år hvor det bliver opdaget hvor meget løgn og bedrag vi får hældt i hovedet hver dag om arbejdsløse og sygemeldte og hjemløse , indvandrere , og fleksere og førtidspensionister, de gamle.:|

Kom frit frem med alle jeres historier og jeres bekymringer eller glæde over der er gået godt.

Hilsen og Godnat

Stella.B)
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2007, 07:40   #2
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
RE: Velfærd på vildspor

Jeg så også magasinet penge med både "hjorten" som ikke engang gad prøve at få 3 ledige ( endda med gode kvalifikationer ) i job, næ.. det fik han et firma til ( som det IKKE lykkedes for ) og DA fjolset som havde dollartegn i øjnene, det var skræmmende at se hvad de ledige skal udsættes for, efter det ene nederlag efter det andet så skal man helt ned i skidtet for at få hjælp til et opret holde livet, mit ønske for 2007 er at vi får valg og at folk har fået øjnene op for hvad det er for en regering der sidder nu.... selvom det nok kun er en ønsketænkning.
Jeg er lidt skræmt over hvis jeg får afslag på min ansøgning om pension hvad de så kan finde på... det lyder ikke lovende!!
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2007, 09:08   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Velfærd på vildspor

Ja det er lidt tænksomt når man så læser en artikel som denne her.

Mon ikke det er på tide at man i stedet for mottoet pisk til de ledige, prøvede at få de ledige ud, så lavede noget der hed sanktioner mod virksomhederne hvis ikke de viste lidt ansvarlighed.

A-kasserne: Svært at holde på job
03. jan. 2007 15.42 Penge Opdat.: 03. jan. 2007 15.43

Med en stigning på 22 procent oplevede landets a-kasser fra andet til tredje kvartal i 2006 et rekordhøjt antal medlemmer, der igen stod uden arbejde inden første års ansættelse.

Det kaldes også gentilmelding, når en person må melde sig i a-kassen mindre et år efter at være kommet i arbejde.

Tendensen er den samme i alle a-kasser, og en stigning på over en femtedel i gentilmeldingerne bekymrer Lars Vedel, konsulent i Forbundet Kommunikation og Sprog der mener at den mest nærliggende forklaring er, at virksomhederne afskediger igen, når opgaverne er løst:

- Derfor virker opsvinget ikke stabilt, siger han.


Kilde dr
  Besvar med citat
Gammel 04-01-2007, 16:27   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Velfærd på vildspor

Næsten en halv million danskere er ledige....læs her på 3F i dag....

http://kortlink.dk/3gyn
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2007, 19:43   #5
Kims
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-01 2006
Indlæg: 66
Styrke: 19
Kims er ny på vejen
RE: Velfærd på vildspor

Hej

Jeg har en mening om alt, så her en den

Der er forskel på velfærd og velstand.

Problemet er at det ved regeringen ikke. Så afstanden til de forskellige lav i samfundet bliver større, OG vi er desværre i det laveste lag.

Jeg kan ikke sige hvordan, at vi skal komme vidre. EN måde kan være at skrive breve til lokal og lands politikerne også håbe at det på et tidspunkt er EN der vil slås for os.

Måske skulle vi starte vores eget parti, det kræver kun 25000 underskrifter, for at kunne stille et parti op. Det skulle jo ikke være så svært at lave et parti program.


Hilsen Kims
Kims er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2007, 20:46   #6
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Velfærd på vildspor

hej Kims

Ja borgerrepræsentationen burde få mere besked om det der foregår...og politikerne skal have breve i lange baner....jeg ved ikke med et parti ?
Måske en forening...
jeg vil bestræbe mig på at råbe op om de vanvittige brud på reglerne der kommer herinde...til politikerne...vi kunne bedst skrive sammen fra K10..
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2007, 21:39   #7
Kims
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-01 2006
Indlæg: 66
Styrke: 19
Kims er ny på vejen
RE: Velfærd på vildspor

Hej Stella


En forening er ikke så dumt, SÅ bliver de nødtil at forholde sig til mange af de problemer, som vi har.


Hilsen

Kims
Kims er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2007, 21:46   #8
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Velfærd på vildspor

Kims jeg har meldt mig ind I LAFS i dag fordi de skal være store og de er de eneste der er...og de har gjort meget...og så laver de kurser for fleksere
som skulle være gode...men der er jeg lidt skeptisk....men lad os se om det virker...:|

Jeg tror det er vigtigt at være medlem af LAFS ...især nu hvor vi risikerer forværringer i sagsbehandlingen....ikke for alle men men men bare se de to sager i dag herinde og det strømmer ind med nye medlemmer herinde..
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad er velfærd? Ragdoll Politik og Samfund 19 06-08-2010 16:28
Dumpekarakter til den danske velfærd Odenseaneren Politik og Samfund 8 25-05-2009 08:27
Velfærd, hvor?? Maj-Britt Alt det andet 5 22-06-2008 19:10
Velfærd i fremtiden - fra fagbevægelsen zuza Et godt link! 2 16-04-2008 22:03
Fri os for velfærd skriver JP 23.11.07 @PerChr Politik og Samfund 2 23-11-2007 21:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension