K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-02-2009, 11:40   #1
nillee
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2009
Indlæg: 3
Styrke: 0
nillee er ny på vejen
ved ikke hvad jeg skal gøre

hej

jeg skriver fordi jeg håber at der er nogle som kan hjælpe mig, jeg har lidt af en diskusproabls i mange år, det tog lægen 3 år at finde ud at at jeg havde diskusprolabs, og da det blev opdaget var det nødvendigt at opererer den, det fik jeg så gjordt.

efter operationen fik jeg det ikke bedre det blev værre og værre, en ny scanning viste at jeg havde arvæv, efter et stykke tid hvor det blev værre og værre søgte jeg om en ny scannning og jeg fik fortaget denne og den viste at jeg skulle ahve en ny operation en stivgørende operation (jeg har ikke helt forstået hvad det er).

jeg flyttede i mellemtiden til en anden kommune og fik en ny læge, her kom jeg ind til en samtale med sagsbehandler som spurgte ind til mig om arbejde osv jeg forklarede min sag, og fik det råd at så skulle jeg søge fortids pension hvis jeg ikke kunne arbejde jeg har så søgt om fortids pension, og sagsbehandleren skriver til min nye læge om at få mine papier, han sender dem ikke men i en kort samtale med ham siger han til sagsbehandleren at jeg godt kan klare kontor arbejde, han kender mig næsten ikke han er ny læge for mig, min tidligere læge afviste dette i sin tid meget katagorisk.

min sagsbehandler siger at han ikke har fået nogle papier fra min nye læge og at han derfor tager udgangs punkt i det han havde sagt til ham over telefonen.

hvad skal jeg gøre
nillee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2009, 11:56   #2
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
journal

Du bør kunne få udleveret din journal ved din gamle læge, og evt. eftersende den. (eller uddrag heraf).

Desuden kan du skrive til sagsbehandler og gøre indsigelser mod at der ikke er tilstrækkelig lægelige oplysninger - herunder anmode om en speciallægeerklæring.

Det er umiddelbart mine bud
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2009, 12:27   #3
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Av, for søren .... sikke en klemme du er kommet i

Har din sagsbehandler ikke fået lægepapirer fra dine scanninger, operationer og fra din gamle læge?

Du lader til at have været rigtig uheldig med din nye læge, så hvis jeg var dig, ville jeg skifte læge hurtigst muligt ... Og, ja, det er nemt for mig at sige, for sidst jeg hørte om det, kostede et lægeskift 350 kr., og da jeg ikke ved hvor du bor, kan jeg jo ikke engang vide om du har mulighed for lægeskift med den lægemangel vi har i det her land.

Har du indhentet dine journaler fra de sygehuse du har været på? Ellers skal du se at få det gjort ... Og jeg mener ALLE steder!

Og har du bedt om aktindsigt i din kommune? Hvis ikke, skal du også anmode om dette, så du kan se om de har ALLE de relevante journaloplysninger osv. i din sag. Der skal også foreligge en ressourceprofil og en handlingsplan for dig, som skal være udarbejdet sammen med dig.

Hvis du, som sagt ikke har fået aktindsigt, så gå op i nyttige links og scrol ned til nyttige formularer, hvor du også vil finde en færdig formular, hvor du begærer aktindsigt i din sag. Den kan du printe ud og udfylde den med dit navn.

Så går du ned til Borgerservice (eller hvad det nu hedder i din kommune) og afleverer anmodningen om aktindsigt (HUSK at få en kvittering ... Dit bevis på at du har afleveret anmodningen )

Svarfristen er 10 dage.

Med hensyn til at indhente dine journaler, er det for at du, når du får tilsendt dine sagsakter, kan kontrollere at ALLE relevante lægepapirer er med, når din sag skal bedømmes.

Det var lige hvad jeg kunne komme i tanke om nu; men der kommer sikkert andre med gode råd til dig, og ellers spørger du bare.

Og, forresten VELKOMMEN TIL! Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2009, 12:51   #4
pjuske
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2008
Lokation: fyn Middelfart kommune
Indlæg: 134
Styrke: 16
pjuske er ny på vejen
Hej Nille

Jeg har fået lavet en stivgørende operation og vil gerne besvare sprgsmål.

en stivgørende operation er en operation hvor de går ind og stivgøre nogle led for at de så ikke kan flytte sig,i mit tilfælde har jeg fået stivgjord lænden 2 steder med plader og skruer,jeg har 3 diskuspolapser.

spørge endelig

Pjuske
pjuske er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2009, 00:30   #5
nillee
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2009
Indlæg: 3
Styrke: 0
nillee er ny på vejen
en stivgørende operation

hej
hjalp det med at få en en stivgørende operation ? jeg er virkelig bange fordi sidste gang hjalp det mig ikke at blive opereret, et gjorde det kun værre.

vedr kommunen så er de meget hårde jeg forstår det ikke, jeg ville gerne arbejde men jeg kan ikke, jeg kan ikke stå op i særlig lang tid jeg kan ikke sidde i særlig lang tid, om morgenen går der nogle gange flere timer inden jeg kan rette ryggen helt.

jeg ved ikke om jeg kan klare det.

jeg har bedt om papirne fra hospitalet, jeg må nok også bede om akt indsigt men skal jeg gøre dette i den gamle kommune eller i den nye?
nillee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2009, 01:54   #6
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Kære Nillee, Din nye kommune er forpligtiget til at sende bud efter papirerne i din gamle kommune ... altså sagsakter, lægepapirer osv. ... Så begær du endelig aktindsigt i din nye kommune.

Må jeg spørge om hvor længe du har været sygemeldt og om du modtager sygedagpenge og er du medlem af en fagforening?

Du er naturligvis ikke forpligtet til at svare; men det er lidt svært at råde dig med så få oplysninger.

Mange kommuner er meget hårde, så jeg håber også du finder modet frem til at stå imod det pres du er ude for i din nye kommune ... Du skulle jo nødig blive mere syg og smerteplaget end du er i forvejen!!!!

Derfor, fat mod og hent råd og vejledning hvor du kan og spørg bare her inde på K10 ... Der kommer altid et svar og du vil altid kunne finde moralsk støtte og trøst i svære stunder

En masse Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2009, 02:16   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg fik i min nye kommune alle papir også dem fra gamle kommuner af, men jeg fik i forbindelse med aktindsigt at vide at de kun er forpligtede til at udlevere papir der har noget med den nuværende kommune at gøre , så jeg skulle have aktindsigt fra min gamle kommune i den gamle kommune, så jeg ville nu også vælge at sende en aktindsigts erklæring til dem , desuden kan man ikke altid være sikker på at alle papir er kommet med over de er nogen klovner når det kommer til at holde styr på borgernes papir
  Besvar med citat
Gammel 03-02-2009, 08:03   #8
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg mener at der er nogen der har skrevet om stivgørende operation (deseoperation) på netdoktor.dk.
Prøv at gå ind og kig i debatten, under rygsmerter.
Der er vist både gode og dårlige erfaringer, med den type operation.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2009, 19:39   #9
nillee
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2009
Indlæg: 3
Styrke: 0
nillee er ny på vejen
mange tak

mange tak for det med netdoktor.dk jeg vil læse derinde.

jeg er ikke medlem af nogen fagforening eller noget, min rygproblemer startede for ca 7 år siden og er kun blevet værre

jeg har nogle papier fra hvidovre hospital hvor lægen har skrevet af min nederste båbndskive er under nedbrydning det kaldes vist discusdegerantion.
de skriver at de ville tilbyde mig en 360 graders fusion??? jeg ved ikke hvad det er.

men jeg er meget bange for at blive opereret igen, hvad vis det bliver værre ?
kommunen siger et eller andet med at jeg skal lade mig operere??

lægen kunne ikke garantere for at det ikke blev værre selv om han sagde at det var sjældent mend et var også det jeg fik at vide sidst og jeg blev så en af dem som blev ramt.


enten er det en 360 graders fusion ellers intet.

jeg har snakket med min læge og han mener også nu efter at have kigget i mine papier og snakket med mig at jeg ikke har nogen udsigt til at komme i arbejde igen.

kan kommunen godt tvinge mig til at blive opereret?
nillee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2009, 08:21   #10
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Så vidt jeg husker, så kan man blive nødt til at få foretaget en operation, med mindre den er eksperimentel ell.l., hvis man altså ikke vil have kassen lukket. Det står i en eller anden lov, som findes i nyttige links.
Discusdegeneration KAN betyde, at discen er klemt (altså klemt lidt flad), men det har alle over 30 (ifølge min tidligere læge).
Jeg har ikke været på netdoktor de seneste uger, men så vidt jeg husker, er der mindst en der beskriver et forløb, som ikke har været positivt.
Giv lige lyd om du finder det, ellers så prøver jeg at finde det til dig. Men min ryg er tosset, så jeg prøver at undgå for meget tid ved pc'en.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Slidt og ved ikke hvad man skal gøre. Byggemand Bob Alt det andet 6 19-12-2012 19:41
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Sygepengestop, ved ikke hvad vi skal gøre. JensJakob Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 01-03-2011 23:33
Hjælp mig, jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Julcha Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 105 17-11-2010 12:46
hvad skal jeg gøre hvis jeg ikke kan få førtidspension ? Fellino Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 22-06-2010 13:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension