K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-02-2009, 10:36   #1
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Et skridt frem og to tilbage...

Får det her da aldrig ende.

Nu er det over tre måneder siden jeg søgte førtidspension efter § 17.
Ressorceprofilen er lavet færdig og underskrevet og alle lægepapirer er med.

3 måneder er gået og jeg har jævnligt haft kontakt med sagsbehandleren, som gang på gang har sagt at nu var det hele klar.

Nu har jeg så modtage et brev, hvor der står at min sag for 3 måneder siden er overgået til en § 17 sag og at den bliver behandlet som sådan, og at pensionsnævnet nu har 3 måneder til komme frem til en afgørelse.
Synes godt nok jeg burde have haft dette brev for 3 måneder siden.
Yderligere står der at jeg skal give besked, om jeg ønsker at møde pensionsnævnet inden sagen afgøres, og at jeg så i givet fald vil få et brev med en tid.
Der står ikke noget om hvornår sagen afgøres, men da fristen jeg har til at give besked om jeg ønsker dette møde, er en dato i februar og inden jeg har modtaget en dato og tid, er vi langt inde i den 4. måned (det er vi allerede nu) min sag har kørt som §17.

Det der står i brevet, er at jeg for 3 måneder siden søgte om ftp på §17 og at sagen for 3 måneder siden er overgået til §17.
Så står der at pensionsnævnet har 3 måneder til at afgøre sagen.
Nu forstår jeg ikke mere… Hvorfor skriver de til mig nu, at de har 3 måneder til at afgøre sagen ???
Der er gået over 3 måneder. (De skriver jo selv datoen i oktober 2008, hvor jeg har søgt §17)
Fortæller de mig nu, at de 3 måneder først starter nu ????
Jeg søgte §17 da mine sygedagpenge ellers ville stoppe.
Jeg får stadig sygedagpenge.

Håber nogen kan finde hoved og hale i dette.
Er der andre der har oplevet lignende behandling af §17 ?
Nogen der bud på hvad meningen er ??

Mvh. Sommer.
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2009, 11:13   #2
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Hej Sommer

jeg er lidt ude i det samme men min fp er søgt under §18 og det var i sep 08 hvor jeg fik af vide at de havde 3 måneder, fik så af vide at den ville komme for pensionsnævnet i dec og da vi nået midt i dec, fik jeg af vide at den, var udsat i det man syntes at man manglede nogen lægepapir vedr en operation i min hjerne for et anurisme, men det er nu ikke det som jeg min fp skulle søges på, og den var jo vel overstået inden de fik den i pensionsnævnet, min sag havde også væet forbi socialservice for at de kunne se at alt var ok inden den blev sendt til pensionsnævnet, jeg har ikke hørt fra kommune siden midt i dec, og ved ikke om jeg skal kontakte dem ? for hvis de har nye papir som også skal til lægekonsulenten så skal jeg vel have dem til partshøringe? og det har jeg heller ikke fået,( men så kan jeg bruge det i en ankesag) Jeg tror at de i mit tilfælde vil have alle papir så de kan give mig et afslag og så vil de være sikker på at alt er med så de ikke for den afvist hvis jeg anker, så jeg går og venter på at få et afslag.

Selv om at jeg allene på min ryg har fået et erhversevne tab på 65% afgjordt i dec på min ryg,og så er jeg i vente position for diagnosen sclerose, som jeg er næsten sikker på at få inden længe.

Når men jeg ved sku ikke hvad de tænker på der oppe på kommune, jeg er også på sygedagpenge så derfor tager jeg det også stille og rolige, men min psyke vil gerne have det overstået for den trænger til fred og ro.

Mai-Britt Det skal mærkes at vi lever
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2009, 11:26   #3
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
På onsdag er det nøjagtig 3 måneder siden jeg søgte FP §17 og jeg har intet modtaget, hverken RP, breve, telefonbesked eller noget, der er dødt fra kommunens side.

Jeg ser det som et pusterum, den tid der går godt, kommer jo ikke dårligt tilbage.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2009, 12:56   #4
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Sommer, hvis du får det fulde sygedagpengebeløb, ville jeg nyde det så længe det varer, for en FP er en reel nedgang i indkomsten .... Og kommunens smøl er jo så ikke dit problem

Selv var jeg syltet i et halvt år, og det er sq ikke mit problem, hvis de ikke får smølet sig færdige inden for tidsgrænsen, for så anker jeg bare, netop pga. af deres smøl
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2009, 15:48   #5
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Da jeg søgte førtidspension (september 2007), fik jeg at vide, at de regnede med at være færdige med behandlingen inden nytår. Nu skriver vi 2009, og de er stadigvæk ikke færdige, og de har netop inddraget mine sygedagpenge. Ryk, ryk, ryk og forlang at få et udførligt (og skriftligt) svar på på forsinkelsen.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2009, 16:23   #6
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Jeg kan i hvert fald se jeg ikke er ene.

Mai-Britt:
Hvad de tænker på der oppe på kommunen? Det ved jeg heller ikke, men jeg tror da på at de tænker. Sætter mere tvivl ved deres samarbejde på tværs af de forskellige områder.

Maj-Britt:
Det lyder da som om du er faldet helt ud af deres “system”.

Hyanna:
Jeg får skam max sygedagpenge og ved godt at jeg går ned i indkomst, men jeg har svært ved at leve med denne usikkerhed. Det hjælper ikke på helbredet.

Jeg har meddelt nu, at jeg ikke ønsker møde med pensionsnævnet. Kunne ikke med sikkerhed få at vide hvornår sagen bliver afgjort, for den første person jeg snakkede med havde endnu ikke set sagen. Den var ikke nået frem.
Den næste jeg snakkede med mente helt bestem den skulle være nået frem, men at den måske lå et andet sted, end der hvor der var blevet kikket. Men nu skulle der nok blive fulgt op på det.
Og alle er hver især enige om, at det de andre der har lavet fejl og ikke fulgt op.
Og jo det er da rigtig at de har 3 måneder. Men ellers ikke rigtig nogen forklaring på hvorfor vi nu er godt i gang med 4 måned.
Er jeg heldig kommer den med i uge 7.

Jeg er så træt af at vente. Hænge fast i systemet. Ligger nederst i dyngen eller i den forkerte dynge.
Men kan blot konstatere at 3 måneder kan have forskellig længde.

Mvh. Sommer.
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2009, 22:24   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er kommunalbestyrelsen, der skal træffe afgørelse i løbet af 3 måneder.

Hvis denne frist overskrides, SKAL du have brev om det.

Du kan gøre det, at du skriver, at du klager over afslag på førtidspension. Det skal stiles til Beskæftigelsesankenævnet, men sendes til kommunen.

Hvis du skulle få pension, så træder den i kraft den 1. i måneden EFTER udløbet af de 3 måneder... Du får altså pensionen fra den dato, og så modregner man de ydelser, du har fået i ventetiden.

Prøv at læse her:

Citat:
§ 21. Kommunalbestyrelsen skal træffe afgørelse senest 3 måneder efter tidspunktet for sagens overgang til behandling efter reglerne om førtidspension, jf. § 17, stk. 1, 3. pkt., og § 18.

Dette tidspunkt skal fremgå af sagen og meddeles den pågældende. Hvis fristen i særlige tilfælde ikke kan overholdes, skal pågældende have en redegørelse for, hvad der er årsag til den forlængede sagsbehandlingstid, og besked om, hvornår sagen forventes afgjort.
https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=20625

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2009, 16:29   #8
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Hej Zuza.

Citat:
"Det er kommunalbestyrelsen, der skal træffe afgørelse i løbet af 3 måneder.
Hvis denne frist overskrides, SKAL du have brev om det."
Her er det så jeg har fået det mystiske brev. Nu har jeg snakket med kommunen og de var klar over at det var fejl i proceduren. De havde den inde på "lystavlen", og selv om jeg aldrig før havde talt med vedkommende, vidste hun straks hvilke sag det drejede sig om. Der var ikke brug for hverken sagsnr. eller cpr. Min sag har ligget stille (glemt/smølet). Den er bliver forsinket.

"
Citat:
Du kan gøre det, at du skriver, at du klager over afslag på førtidspension. Det skal stiles til Beskæftigelsesankenævnet, men sendes til kommunen."
Jeg har ikke fået hverken afslag eller tilkendelse, men invitation til møde, inden sagen afgøres.

Citat:
"Hvis du skulle få pension, så træder den i kraft den 1. i måneden EFTER udløbet af de 3 måneder... Du får altså pensionen fra den dato, og så modregner man de ydelser, du har fået i ventetiden."
Tak. Det er da en vigtig oplysning, for jeg er godt klar over at jeg falder i indtægt, så
Hyannas råd
Citat:
"hvis du får det fulde sygedagpengebeløb, ville jeg nyde det så længe det varer, for en FP er en reel nedgang i indkomsten .... Og kommunens smøl er jo så ikke dit problem."
er altså ikke så godt et råd, da man jo så kommer til at tilbagebetale for meget udbetalt sygedagpenge.

Nu bliver det så sjovt at se, om de vil bruge den dato som er noteret i min ressorceprofil eller den dato der fremgår af sidste brev, hvor det står at sagen bliver behandlet som en §17 og at de nu 3 måneder til at afgøre sagen.

Tak for hjælpen og advarslen om tilbagebetaling. Det er skønnest at være forberedt.

Mvh. Sommer
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2009, 16:33   #9
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Nu ved jeg ikke, om du kan risikere at få en gæld til kommunen, fordi dine sygedagpenge evt. er højere end din evt. førtidspension.

Men har du eks. fået kontanthjælp, så supplerer kommunen op i perioden.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2009, 16:39   #10
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Vi får da håbe at de beslutter sig inden næste udbetaling.
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hjælp til næste skridt klaus boje Din historie 3 01-07-2013 14:11
ØH frem og tilbage er lige langt eller noget - vedr førtidspension igen Lejeko Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 03-05-2013 20:01
Så kom jeg et skridt videre med min Diagnose KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 2 24-05-2012 12:30
Nået et skridt videre MissChar Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 12-07-2011 08:32
Jeg flyttet mig ikke et skridt. TinaB Alt det andet 14 07-02-2010 22:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension