K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg er kommet i praktik.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg er kommet i praktik. Her kan du skrive om din praktik og forløbet af din praktik.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-02-2009, 15:45   #1
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
Overdragelse af indsats for revalidenter

Jeg har fået et brev om at kommunen har overdraget den beskæftigelsrettede indsats og myndighedsudøvelsen til et privat firma.
Efter hvad jeg kan se ud af brevet er jeg overdraget med hensyn til alt.
Nu ved jeg ikke om det er godt eller skidt men troer mest det er skidt da de jo får penge for og have mig under deres beskyttende vinger.
Ind til videre har jeg været hos den private aktør i 7 mdr og ikke nået 1millimeter længere.
Citat
Overdragelse af faktisk forvaltnings og myndighedsudøvelse til kompetenceporten er i medfør af lov om en aktiv beskæftigelsindsats §4b, §4c og §105 og i medfør af bekendtgørelse nr. 1150 af 4 oktober 2007

Citat

Er der en venlig sjæl der kan forklare mig hvad de har gang i ?
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2009, 17:35   #2
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Nu kan jeg ikke lige huske hvor i systemet du befinder dig.
(Vist nok noget med en del fysiske problemer, og noget praktik?)
Men da jeg (som ledig flex'er) blev henvist til anden aktør, var der også nogen der advarede mig, for de er jo resultatlønnede.
Men jeg så sådan på det, at det var helt fint med mig, for så sker der vel noget.
Jeg havde forestillet mig, at han i en fart ville finde mig en flex-praktik, som jeg så forventede ikke at kunne klare, hvorefter han hurtigt ville finde noget andet til mig o.s.v.
Men nej, han var meget obs på, at finde noget som var det rigtige til mig.
Det lykkedes så ikke. Men til gengæld har han fået overbevist min sagsbeh. om, at der vist er sket nogle "fejl" i forbindelse med min sidste arb.prøvning, så nu forventer jeg at komme i en ny virksomhedspraktik (arb.prøvning) snart.

Det jeg vil anbefale dig at gøre, er at sætte dig ind i de love og regler, som er gældende for det område som er gældende for dig, så de ikke kan køre om hjørner med dig.
Øverst på siden her, er der noget der hedder "Nyttige links", der tror jeg du kan finde det du skal bruge.
Og ellers spørger du jo bare her.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2009, 18:51   #3
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Nu ved jeg jo ikke om du, pinballs, i forb. med dit tidligere forløb hos privat aktør, har fået udarbejdet en ressourceprofil; men hvis jeg var dig, ville jeg gå op i søgemaskinen og skrive "ressourceprofiler" og så ville jeg finde side 6 samt scrolle ned til zuza "22-01-2009, 13:47 og så læse der fra.

For hvis der i den beskrivelse af aktørs opgave med dig står så meget som en prut om udarbejdelse af din ressourceprofil, så kan du med sindsro klage/anke, for Hjorten skal først liiiige have vedtaget den "plasterlov", der giver kommunerne lov til at smide rundt med dine og mine personlige oplysninger til 'gud og hver mand'.

På den måde kan du ENDNU spænde ben for den 'skalten og valten' med dig, som jeg synes jeg kan læse mig til, og så skal du som Trold siger, gå op i nyttige links og læse grundigt på lektien, så du er på forkant med din situation.
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2009, 20:21   #4
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
Jeg frygter det værste, indtil videre har samtlige både fra kommune og private aktører.
Været dybt uegnet til deres job.
Kommunen er som jeg opfatter det ved og vaske fingre og tørre det af på den private aktør.
Som det står nu er min resurceprofil den gamle fra tidligere sygdom (2005) det fremgår fra sagsakter at den er kopieret, der er bare kommet meget mere til.
Deres handlingsplan forholder til til gammel resurceprofil.
Privat aktør har absolut intet bidraget til min sag ikke andet en" bla bla det har vi det sorte bælte i osv osv" første praktik sted fandt jeg selv da privat aktør ikke kunne finde noget jeg har troeligt raportert ind hvordan det gik og med timer og privat aktør har hvergang bare skrevet "han er glad for og være der" privat aktør har på intet tidspunkt talt med praktiksted gennem de 6 mdr jeg gik der.
Kommune blev ringet op af min tidligere arbejdsgiver og sagsbehandler udtalte sig selvfølgelig da arbejdsgiver oplyste de kørte en retssag på mig ( min fagforening kørte en arbejdsskadesag på arbejdsgiveren som de senere vandt) efter hvad jeg kan se var samtalen med gammelarbejdsgiver (det passer med datoer) grunden til kommunen lukkede af for min revaldieringsydelse, og først 3 mdr efter samtalem med arbejdsgiver bliver det skrevt ind i min journal at dette har fundet sted. Sagsbehandler troede jeg var narkoman siden jeg var på metadon.
Privat aktør sidder stadig og ævler om hvor dygtige de er og stadig har det sortebælte i og hjælpe sådan nogle som mig, målet er stadig jeg skal blive selvforsørgende i et normalt job efter hvad jeg kan se.
Samtidig sidder sagsbehandler stadig og intet foretager sig ja det eneste jeg har hørt hende sige er på et spørgsmål fra socialrådgiver fra min fagforening der spurgte om det ikke var arbejdsprøvning jeg skulle ud i og svaret og det eneste hun sagde var "NEJ det bruger vi ikke" samtidig kan jeg senere se at hun i min journal har skrevet at jeg ikke er samarbejdsvillig.
Indtil videre syndtes jeg alt går galt og nu ryger jeg åbentbart helt i hænderne på en aktør der får penge for og være tilknyttet dem.
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2009, 01:21   #5
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
Lidt opfølgning.
Har været til møde ved privat aktør igen GAB igen deres bla bla
Skal igen ud i arbejdspraktik da der er beviliget revalidering til ud på efteråret og min sag først kan tages op til vurdering når perioden er færdig (lyder mærkeligt)jeg skulle prøve om jeg ikke kunne kæmpe mig igennem de næste 7-8 mdr og få så lidt fysiske knubs som muligt. efter hvad jeg kunne forstå vil de finde et eller andet der ligner den første praktik jeg var ude i (her var jeg 10,5 time om ugen i 6 mdr) så det bliver spændende om jeg ikke ryger ud igen når perioden er udløbet da jeg jo ikke blev prøvet i et andet fagområde.
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2009, 03:36   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
pinball sikke noget rod, jeg kan ikke lade være med at tænke på om du har skrevet til dem (eller kun snakket med det ) skrive er guld i vores tilfælde ....

Jeg tænker ikke desideret på en klage mere noget i stil med et jeg forstår ikke brev ...

Sådan et kan i forklare mig grunden til at min ressourceprofil ikke skal opdateres, kan i fortælle mig hvorfor jeg falder uden for loven som udtrykkelig skriver bla bla osv ,kan i fortælle mig hvad der vil ske når i nu ikke kender til mine forværringer af mit helbed, hvad der vil ske hvis mit helbred forværres yderligt under en ny arbejds prøvning .. kan i fortælle hvad det skal gavne at være i ny arbejds prøvning ...man kan sætte meget mere på i den dur...

feks noget om at der ikke har været kontakt mellem aktør og tidligere arbejds prøvning sted og når så du er startet så skriver du jobdagbog og sender den til sagsbehandler hver 14 dag og beder om at få den ind i din sag og bekræftelse på at den er modtaget , på den måde kan de ikke senere komme og sige at det var en fejl at de ikke fulgte loven

og så skal man forlange at få et skriftligt svar , hvis din ressourceprofil er fra 05 og der er kommet yderligt til så er det uforsvarligt at ikke opdatere den og tage hensyn til nye helbreds oplysninger ...

er der indhentet nye lægepapir på dig ?
  Besvar med citat
Gammel 08-02-2009, 09:28   #7
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
Jeg skriver og skriver har mailet om aktindsigt hos privat aktør har mailet kommune om de papirer de har fra lægekonsulent da jeg kan se sagen har været hos en lægekonsulent men jeg får kun de svar de syndtes jeg skal have.
Jeg kan se kommunen har et system der hedder KMD da jeg på et tidspunkt bad om aktindsigt og fik papirer derfra med en masse oplysninger det var bla der jeg kunne se der havde været en lægekonsulent ind over sagen.
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Statistik værktøj om job indsats ABC Alt det andet 3 28-09-2010 08:51
OBS: Åbent samråd om overdragelse af myndighedsopgaver til private aktører buster Politik og Samfund 8 05-05-2010 10:49
Øget indsats for svigtede børn Webmaster K10 Nyheder 0 03-04-2009 01:51
Oppositionen samlet om indsats mod fattigdom Maj-Britt Politik og Samfund 15 12-12-2008 14:09
Den kommunale indsats . Stella Et godt link! 0 21-03-2007 11:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension