K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-01-2009, 12:46   #1
Kathrine
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2008
Indlæg: 83
Styrke: 16
Kathrine er ny på vejen
Syg - er det ok?

Hej!

Jeg vil gerne høre din mening: Jeg er jo ved at skrive min ressourceprofil, og er blevet i tvivl om denne sætning, jeg har skrevet:

"Efter fyringen stod jeg ikke ud af sengen i 2 år."

Problemet er, at jeg i de 2 år modtog dagpenge. Således er jeg blevet i tvivl om, de kan bruge sætningen imod mig.

Kunne de finde på at sige, at jeg så ikke har "stået til rådighed for arbejdsmarkedet"?

Skal jeg omformulere sætningen til fx: "I de 2 år efter fyringen var jeg på herrens mark, og havde svært ved et stå ud af sengen".

Hvad mener I?

Kh
Kathrine
Kathrine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2009, 12:50   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Kathrine tror ikke du skal være bange for at det bliver brugt imod dig , hvis du modtog dagpenge ja så kom det jo ikke fra kommune kassen ....
  Besvar med citat
Gammel 29-01-2009, 14:17   #3
Kathrine
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2008
Indlæg: 83
Styrke: 16
Kathrine er ny på vejen
Ok, tak for svaret!

Hmm... alle instanserne er jo nu slået sammen - a-kasse, kommune og Jobcenter - så der er ikke længere nogen tavhedspligt imellem dem....

I det hele taget, er jeg lidt nervøs for, det jeg har skrevet i min ressourceprofil, fordi jeg meget ærligt, har beskrevet, hvordan jeg har haft det i alle de år, hvor jeg har været på dagpenge. Det er således helt tydeligt, at jeg har været syg!

Nu kan de jo bagefter komme og sige: Du har været syg, og har ikke stået til rådighed for arb.markedet, og nu skal du så betale alle dine udbetalte dagpenge tilbage!

Oh gys!

Kh
Kathrine
Kathrine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2009, 16:00   #4
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Så skal du sq bare sige at du var SPRUNGET ud af sengen, hvis du havde fået tilbudt et arbejde, som passede med DINE psykiske barrierer!

Og det er da heller ikke usandsynligt, vel?

Det er jo ikke helt ualmindeligt at mennesker ryger ind i en depression, efter en fyring, så, alt ialt, har du reageret "normalt".

Man opdager jo heller ikke selv, hvor skidt man har det lige med det samme ... Det indser man som oftest 'in hindsite'!!!

Det bør sq heller ikke være din sagsbehandler ubekendt, selvom de ofte spiller dumme (nogen gange er de dumme)!

Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.

Sidst redigeret af Hyanna; 29-01-2009 kl. 16:30. Årsag: var lige inde og skimme dine andre tråde
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2009, 16:24   #5
Dorthemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 110
Styrke: 17
Dorthemusen er ny på vejen
Hej Kathrine,

Har selv været på dagpenge og samtidig haft en sag kørende i kommunen..
Min A-kasse har ikke vist, at jeg har søgt hos kommunen, men der har aldrig været et problem, og det er jo ikke a-kassen, som formidlet job mere, er jo jobcenteret..
Jeg ville tage det helt roligt, og skrive hvordan du har det 100% ærligt, så du kan få den hjælp du har brug for.. Har du udfyldt dine papirer i a-kassen som man nu engang skal, så er de tilfredse og har deres ryg fri..
Det er trods alt dit liv det drejer sig om, så kæmo for dig selv og brug dine tanker der

Så slap helt af og nyd at du får den hjælp du har brug for
Dorthemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2009, 13:08   #6
Kathrine
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2008
Indlæg: 83
Styrke: 16
Kathrine er ny på vejen
Hej!

I har helt ret.

Det ville jo også give nogle helt uoverskuelige konsekvenser, hvis de begyndte at se tilbage, og fratage en ens allerede udbetale dagpenge, hvor man forøvrigt har opflydt alle forpligtigelser, fordi de i retrospektiv skønnede, at man nok "ikke alligevel var arbejdsdygtig".

Kh
Kathrine
Kathrine er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension