K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-01-2009, 18:32   #1
Kathrine
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2008
Indlæg: 83
Styrke: 16
Kathrine er ny på vejen
UPS - forkerte oplysninger!!

Hej Alle sammen!

Det CV som min a-kasse og Jobcenter har, har jeg pyntet ret meget på. DVS. at jeg har skrevet omkring 4/5 arbejdspladser på, som er direkte forkert.

Her den 1. januar er alt lagt sammen i kommunen (a-kasse, Jobcenter og kommunen) og så er der ikke længere tavshedspligt imellem de forskellige afdelinger (nogen der ved mere om det?).

Dvs. at jeg kan forestille mig, at de indhenter CV og informationer fra a-kasse og Jobcenter? På den anden side, virker det lidt dumt, at indhente alle de informationer, fordi hvorfor så overhovedet lave en ressourceprofil. Men hvad plejer de at gøre?

Min ressourceprofil kommer således ikke til at stemme overens med de informationer, som a-kassen og Jobnet har. Altså hvad nu hvis, de skriver alle de fiktive jobs på min ressourceprofil? Hvad skal jeg gøre ved det?

KH
Kathrine
Kathrine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2009, 20:40   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Tja ris til egen rumpette for ikke at være ærlig.
Jeg kan kun råde dig til at begynde at være ærlig, tag den inden de indhenter oplysninger, så kan det være at de tror på dig.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2009, 20:54   #3
Kathrine
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2008
Indlæg: 83
Styrke: 16
Kathrine er ny på vejen
Hej!

Uha - det lyder jo storslemt - bliver helt nervøs. Går de virkelig så meget op i enhver lille detalje? Det kan da godt være, at de ikke engang henter oplysningerne fra Jobcenter og a-kassen?

Til et af de der Jobcenter-møder fik jeg selv at vide, at jeg skulle "pynte" på CV'et....

Hvad siger I andre? (OHH GYS)

Kh
Kathrine

Lige en tilføjelse:

Hvis de med 100% sikkerhed checker oplysningerne hos a-kassen og Job-center, da kunne det være, at man skulle forsøge at komme dem lidt i forkøbet (som LUM skriver), ved at skrive en indledende bemærkning, som kunne lyde:

Jeg har tidligere forsøgt at pynte lidt på mit cv, men her er mine arbejdsmæssige erfaringer:

Argh, det er jo ikke så godt

Kh
Kathrina

Sidst redigeret af Webmaster; 27-01-2009 kl. 21:58. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et..brug "REDIGER" knappen for tilføjelser til indlæg
Kathrine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2009, 23:00   #4
Tutti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tuttis avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2008
Indlæg: 137
Styrke: 16
Tutti er ny på vejen
PÅ den anden side, hvis du direkte skriver til dem, at du har "pyntet" på dit CV, så kan de sagtens finde på at lave denne "pynten" til at gælde andre ting også, så jeg synes at du skal slå koldt vand i blodet på det. Skulle du blive direkte spurgt om disse arbejdspladser, så kan du da meddele, at du har søgt disse jobs samt evt. været til samtale (?) - dog mener jeg ikke, at det er sådanne ting de bruger deres krudt på - men får de direkte at vide på skrift, at du har "pyntet" lidt på sandheden, ja så tror jeg at du kommer til at fortryde det. Det kan og vil sikkert blive brugt imod dig. Find et klart svar (evt sandheden) og hav dette parat i tilfælde af, at du bliver direkte adspurgt. Du kan jo sige, at dette CV blev brugt til at søge en bestemt stilling, og at du derfor havde medtaget noget der ikke var for smart. Desværre havde du glemt at fjerne det til senere brug, og at disse sidste steder ikke skulle have været med.

Heldigvis har jeg ikke selv erfaringer af denne art, men jeg er dog overbevist om, at det ikke vil være i dit bedste at give dem gratis "ammunition" som de kan bruge mod dig i en helt anden sammenhæng.
Tutti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2009, 23:11   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg ved intet om hvor meget de tjekker, hvad eller hvor, men HVIS nu de gør... konsekvensen af det har jeg heller ingen ide om, men et godt bud er en økonomisk straf.

At jobcenteret har opfordret til det, håber jeg at du har det på skrift, eller som minimum en optagelse eller en besider som kan bekræfte det, og så ville jeg se af at klage over det i en fart... og ja være ærlig, forklare at jeg følte mig truet til snyderiet (for det kan jeg nu nemt forestille mig at du har) og så ellers se af at få det op i systemet så de høje hatte bliver klar over at det er et problem.

Personligt ville jeg foretrække at tage det i opløbet, eller rettere sagt jeg ville slet ikke have gjort det i første omgang, netop fordi det kan have konsekvenser for mig som person, og det vil sikkert bare være ord mod ord, jeg jeg har en gang for meget oplevet hvem der bliver troet mest på, og det er ikke klienten, men nu har du jo gjort det, og der ville jeg bekende kulør, med det samme (og samtidig indgive klage over centerets metoder, til hele kommunalbestyrelsen inklusiv borgmester) for det vil øge chancen for at det ikke ender med ris til egen rumpette.

For kun få måneder siden blev jeg ikke bare opfordret men pålagt at lyve over for min egen læge ifb en helbredsundersøgelse, for nemmere at få en FP i gennem. Nu er det bare lige til sagsbehandlers uheld sådan at jeg ikke er vild efter at få en FP, der til ved jeg at det vil kunne skade et evt skånejob senere, for det er noget kommunen skal give tilladelse til at man må, så nytter det jo ikke noget at jeg beder om lov til at arbejde med noget, som lægepapirene siger at jeg ikke kan vel? Så det fik hun ikke meget ud af. Men jeg hungre efter at få en afslutning på min snart 10 år lange sag, og det alene gjorde det faktisk meget fristende, havde en FP hungrende klient, fået smidt det samme i hovedet vil jeg forstå hvis denne valgte at snyde, men JEG ville simpelthen ikke ture, for sæt nu... det vil nemt kunne blive en MEGET dyr omgang, samtidig er jeg ALT for medmenneskelig indbygget til at kunne få mig til at gøre det over for resten af DK´ses syge befolkning, en gang opdaget snyd, er nok til at stramme reglerne 20 gange, og der rammer det tusinde vis af mennesker, og ikke kun lille mig, det vil jeg ikke byde andre mennesker, det er umoralsk og usympatisk, altså bare ikke ok.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2009, 23:28   #6
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jeg ville da forsøge at slette de forkerte oplysninger, hvis det er et online CV... ellers må du jo prøve at sige at det har du aldrig skrevet og det må være fejl...eller som foreslået sige at du følte dig truet til det.. måske var I flere på det hold der..
og så lære at løgn aldrig kan betale sig. sandhed vil altid være nemmere at huske..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2009, 23:28   #7
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Du kan jo bare rette dit CVet på JobNet NU

Ret CVet inden de ser på det - Jeg mener iøvrigt man har pligt til at holde CVet opdateret og ændre noget hver 3 måned. Fiktive ansættelser er ikke smart fordi a-kassen i princippet skal godkende dit CV - du kan så få ballade fordi det ser ud til at du har været ansat og fået dagpenge samtidig - så skynd dig at ret det. Det er rigtig dårlig rådgivning når Jobcentret opfordrer til at "pynte" på sandheden - jeg er også blevet opfordret til at skjule sandheden - men det er dig der risikere balladen.
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2009, 23:39   #8
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
UPS Kathrine, det er ikke okay

Det er bedst, at vi altid er ærlige. Det kan være surt show, men i længden er det nok nemmest, at huske hvad der oprindelig er sket i din sag

Jeg ved ikke hvad de tjekker men i Dagens Danmark er det både i hoved og r..
Så som K10, facebook osv. De er rigtige dyne løftere

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2009, 01:16   #9
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Hej Katrine.
Du kan jo også skrive til dem, at du er blevet opfordret til at pynte på CVét. Vi er kun mennesker, og når de instanser der er sat i verden til at rådgive os,har den holdning, så er det dem der har et kæmpe problem - ikke dig.

Er det den fremgangsmåde de bruger, så skulle der gøres opmærksom på det.

Venlig hilsen
Anna
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2009, 20:18   #10
Kathrine
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2008
Indlæg: 83
Styrke: 16
Kathrine er ny på vejen
Hej!

Tak for svarene.

Ja, self var det forkert af mig, men jeg gjorde det jo kun fordi, min situation er/var fuldkommen håbløs, og jeg håbede at blive rask...

Ida: Yep - god ide! Jeg går ind og opretter et korret cv i morgen... Hvis de vil have et cv, går de jo nok ind og ser der først, kan jeg forestille mig!

Tutti: Helt rigtigt! Der er ingen grund til at trampe rundt i det! Ingen grund til at udlevere gratis ammonition! Og godt tænkt - jeg vil klart bruge dit råd, hvis det bliver nødvendigt!

annasen: Det er virkelig rigtigt

Har slået lidt koldt vand i blodet nu. Jeg snakkede med Jobnet, og cv'et er blevet slettet, så den eneste måde de skulle få det "forkerte" på er, hvis de kontakter a-kassen, og får en kopi af det de har printet ud for lang tid siden og liggende i min sag!! Men hvorfor skulle de dog det, når nu jeg laver det rigtige og lægger ind på Jobnets hjemmeside!

Reddet på målstregen. Pyha - var ellers helt panikslagen og grædefærdig!

Ha en god aften alle sammen!

KH
Kathrine
Kathrine er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Det går kun den forkerte vej _René_ Din historie 48 11-12-2016 21:43
forkerte oplysninger?? sørensen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 28-11-2009 09:49
bander af den forkerte Ingrid Dit og Dat 7 27-11-2008 16:01
Endnu engang forkerte oplysninger om udviklingen i antallet af førtidspensionister FlemmingLeer Politik og Samfund 3 03-09-2008 10:35
Har du fået forkerte papir ? Hejdien Politik og Samfund 3 14-08-2007 12:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension