K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-01-2009, 00:49   #1
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
både §17 og §18

Nu efter 5 måneders arbejdsprøvning hvor det ikke lykkedes mig at komme op på mere end en 10 timers arbejdsuge ,er jeg efter et møde med jobteamet blevet instillet til førtidspension ,har lige modtaget recurceprofilen til parthøring og sendt den til min scocialrådgiver i fagforegningen så han kan tjekke den for fejl og mangler. Ud fra det jeg kan læse og forstå ,er jeg instillet til førtidspension ud fra begge både §17 og §18 kan det passe ???

Det er nu snart 3 år siden jeg kom ud for en arbejdsulykke ,ser frem til at få min arbejdsskadesag afsluttet , samt en afgørelse fra ankestyrelsen vedrørende min arbejdsskade og for ikke at glemme pensionsnævnets afgørelse.

Så det bliver 3 lange måneder hvis de strækker den det de må ,jeg sover efterhånden kun det halve af natten ,konen er også godt træt af den langtrukne sag , men det er jo forståeligt nok .Det hører da hvist til sjældenheder hvis ens partner eller ægtefælde ikke også bliver ramt af sådan en røvtur.


lidt om mig mvh baldur
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2009, 02:15   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej baldur godt at høre lidt om hvordan du går og har det , og ja det kan godt passe at de indstiller efter både en 17 og 18 jeg har i hvertfald hørt den før men hvorfor det aner jeg ikke ...

Du kan håbe at når du nu har været i arb prøvning osv ja så går det måske lidt hurtigere der er jo ikke så meget mere at gøre , så vi kan krydse fingere for at det kommer med på første møde

Og jeg kan godt forstå at din kone er ved at være træt af det , det er lige så belastende for omgivelserne som for en selv ...

Man tænker på og snakker om den pension næsten hele ens vågne liv og kan sgi ikke være nem at leve sammen med he he

Så godt gået af din kone at hun holder ud nu , krydser fingere for at det går hurtigt nu....
  Besvar med citat
Gammel 27-01-2009, 15:37   #3
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
hej og tak for svar

Kender du den :når nogen siger du bare skal tænke positivt og tænke fremad sådan nogle bemærkninger kan selv om det da er rigtigt nok , gøre mig skidesur , da jeg syntes det er meget letter sagt end gjordt . Ja da jeg kender et par stykker efterhånden som jeg godt kunne tænke mig ,at de fik lov prøve hvordan det er at miste sit forsørgergrundlag et års tid . for 3 år vil jeg ikke udsætte dem for . og stakkels dem som køre på femte-tiende år``

mvh baldur
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2009, 16:04   #4
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Min sagsbehandler søgte pensionen på § 18 og i bevillingen står der at den er bevilliget efter § 17..Det forstår jeg så heller ikke en dyt af...men det giver vel det samme når ...ja jeg skriver når..smiler...du får den bevilliget...

Det tærer virklelig på kræfterne og hovedet er ikke noget man helt selv kan styre,,,Jeg kan ihvertfald ikke ...
Jeg gjorde det i ventetiden at jeg sagde til mig selv: NU er min sag overgivet til afgørelse og jeg kan hverken gøre til eller fra nu..Jeg kunne så vælge at sidde og hænge med hovede og stresse mig mere- eller så kunne jeg også gå rundt og forestille mig hvordan det er at være førtids pensionis...Det var ligesom en leg...noget jeg bare forstillede mig...Det virkede nogen gange..og jo helt sikkert har jeg også været helt nede og vende i den tid...og andres bemerkninger om at tænk nu på noget andet...ja det var trls, fordi det ikke kan lade sig gøre på kommando
Held og lykke med ventetiden og håber at den ikke bliver så slem
__________________
Selvom det kan være svært- så tro alligevel altid på at alt bliver som det skal være

Sidst redigeret af lunamaria; 27-01-2009 kl. 16:06.
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har jeg mulighed for at søge førtidspension når jeg både er fysik og psykisk syg?? Frk følsom Nyttigt at vide for Førtidspensionister 15 30-05-2012 20:54
Sjællandske: Jeanette både for syg og rask? buster Politik og Samfund 2 29-03-2011 09:54
Både Socialdemokraterne og SF går frem ! 1970girl Politik og Samfund 0 28-01-2011 11:45
både godt nyt og intet nyt lillesine Spørgsmål ang fleksjob 23 22-11-2009 14:33
jeg er både lykkelig og ked af det Ole-Oliver Dit og Dat 7 27-02-2009 22:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension