K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob Når du er visiteret til fleksjob og skal igang med at søge "JOBBET" er der nogle ting der er værd at vide!

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-01-2009, 23:21   #1
fighteren
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2007
Indlæg: 14
Styrke: 17
fighteren er ny på vejen
Hvordan er Jeres skånehensyn defineret? (stress/depression/angst)

Jeg har læst i flere tråde at det er vigtigt at få skånehensyn specificeret grundigt, men er meget usikker på hvordan dette skal gøres hos mig selv. Jeg spørger specifikt til dette, da jeg i dag modtog psykiatrifondens endelige rapport for mit forløb, som bliver sendt til kommunen i morgen. I rapporten fremgik kun 3 meget overordnede skånehensyn, som er meget udefinerbare:

1 nedsat arbejdstid (uden timeangivelse)
2 Nedsatte kognitive funktioner i form af nedsat hukommelse, overblik og koncentration
3 Øget sårbarhed for stressbelastninger (uden nogen form for udspecificering af hvilke sårbarheder jeg har)

Jeg skal selv lave indsigelser/tilføjelser til det, jeg er uenig i eller mener mangler, men har selv svært ved at konkretisere sårbarhederne ). Jeg kunne godt bruge en lang liste over sårbarheder, som jeg bare kunne krydse ja og nej ud fra, i forhold til om dette er væsentlig for mig......

Hvis der er nogle med stress/angst/depression som er visiteret til fleksjob, kunne jeg godt bruge lidt info om hvordan Jeres skånehensyn er defineret?
fighteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2009, 09:12   #2
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Hej! Jeg har samme diagnoser som dig, er pt i venteposition til afklaring, og har de samme skånebehov som dig. Under "sårbarhed for stressbelastninger" har jeg yderligere fået udspecificeret, at det gælder mht. tidspress (ingen skarpe deadlines), støjniveau (ingen larm fra fx maskiner) og antallet af mennesker omkring mig må ikke være for højt. Håber det hjælper dig lidt videre...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2009, 12:53   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
fighteren kan se at de tre du har er blandt dem jeg også har, så prøver lige at sætte det ind der står ved mig her ...

1 nedsat arbejdstid (uden timeangivelse)

Her er jeg vurderet til 15-20 timer, begrundelse hukommelse og koncentration gør at jeg ikke kan huske mit eget navn når jeg kommer ud over de timer
Det burde være kommet frem ved evt arbejds prøvning hvornår du løber ind i muren ..

2 Nedsatte kognitive funktioner i form af nedsat hukommelse, overblik og koncentration

Denne her er hos mig med til at danne grundlag for de 15-20 timer

3 Øget sårbarhed for stressbelastninger (uden nogen form for udspecificering af hvilke sårbarheder jeg har)


Mon ikke det er fordi det er de mest gængse som hos de fleste af os med kronisk migræne, jeg har bla i mine papir påskrevet...

Ikke pres i form af deadline, ikke pres i forhold til arbejde med øget hastighed , ikke eget ansvar i arbopgaver osv..

Derudover kender du dig selv bedst og skal derfor også være med til at definere hvad det er der skal være dine skånehensyn i forhold til din stress..

Jeg har feks et skånehensyn på min der hedder job tæt på hjemmet helst i hjemmet og kommunen var så sjove at skrive ned at jeg skulle have mulighed for at hvile mig i arbejdstiden . Derudover mener de at jeg skal have mulighed for ca 20 min pause i timen ..

Ret u realistiske krav og har da endnu heller oplevet en arbejdsplads der kan opfylde de skånehensyn ...
  Besvar med citat
Gammel 27-01-2009, 23:56   #4
fighteren
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2007
Indlæg: 14
Styrke: 17
fighteren er ny på vejen
Tak for Jeres svar, det er rart at få lidt input fra andre.

Jeg manglede nok at skrive en kort forhistorie. Jeg har været sygemeldt i lidt over 3 år og har været i et afklaringsforløb hos psykiatrifonden siden august 07. I den periode har jeg deltaget i et 4 ugers kursus vedr stress og depression samt været igennem 3 arbejdsprøvninger! Det blev langt om længe konkluderet på møde med kommunen den 14.01.09 at jeg skal have et fleksjob, og psykiatrifonden skal lave en evalueringsrapport. Det er fra denne rapport jeg har taget de 3 punkter, idet den samlede rapport omfatter en besk. af hele forløbet, en 2 siders lang konklusion med beskrivelser der understøtter skånehensynene og forslag til en revidering af min ressourceprofil.

Jeg syntes bare at jeg har læst et sted herinde, at det kun var de klart definerede skånehensyn som en fremtidig jobkonsulent vil kigge på? Og ikke hele rapporten. Er det på fleksbeviset man skal sikre sig at de bliver beskrevet eller? Ja altså i hvilket dokument har I fået udspecificeret Jeres skånehensyn?

Rosa du skriver at du er i venteposition i forhold til afklaring.... Er du sygemeldt og skal arbejdsprøves eller er du fleksjob visiteret, men afventer afklaring af jobsituation eller hvad er du i venteposition til???

Hejdien hvad med dig, er du i fleksjob og fungere det godt?

Mange hilsner fra
fighteren

Sidst redigeret af fighteren; 27-01-2009 kl. 23:58.
fighteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2009, 09:39   #5
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Hej!
Jeg er i venteposition til, hvad der skal ske nu... Er sygemeldt og på kontanthjælp på 4. år. Blev sidste år indstillet til ftp af min sagsbehandler, men fik afslag, da jeg ikke havde været i arbejdsprøvning (kan ikke arbejdsprøves), så nu skal der arrangeres en rundbordssamtale med mig, min fagforening, min psykolog og min sagsbehandler, for at finde ud af, hvad der skal ske nu...

Jeg var ikke klar over, at psykiatrifonden også kunne hjælpe på dén måde. Troede mere, de "bare" gav rådgivning og eventuelt tog med på møder som bisidder. Er de gode til at hjælpe?

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2009, 11:14   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Hejdien hvad med dig, er du i fleksjob og fungere det godt?
Fighteren jeg har været i fleksjob , har været visiteret siden 03 og gik i mange i tre år uden job på kontanthjælp , så da jeg fik tilbudt et job igennem en som kendte en som kendte osv . ja så tog jeg det...

Også selv om jeg vidste at det var helt forkert med de skånehensyn jeg havde , klarede det et år men tro mig hold dig væk fra telemarketing med salg som stress menneske

Jeg har været sygemeldt i lidt over et år nu skal have mine papir til lægekonsulent den 30-1 og så se hvad der nu skal ske . men regner med en arbejds prøvning sagsbehandler håber lidt på en pension uden , men den tror jeg ikke lige på


Min erfaring med jobkonsulenter er at de ikke læser ret meget, det er dig selv der skal sørge for at fortælle dem om skånehensyn , og tage din ressourceprofil med som backup det er netop her profilen kommer til gavn for det er via den man finder ud af hvad man kan og ikke kan ....


Skal lige sige at jeg har andre diagnoser end stress og i dec fik jeg ligeledes diagnosen fibromyalgi, men det var stress der gav mig fleks da de elleres ville have revalideret mig men min hukommelse og koncentration ville ikke kunne klare en uddannelse
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Idé til praktik (PTSD, angst, depression) jassie Dit og Dat 4 25-07-2012 13:46
Spørgsmål om førtidpension til en med depression og angst... aben Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 16-06-2010 08:08
Stress, depression, angst og førtidspension fra Ankestyrelsen zuza Nyt om loven 1 14-12-2007 12:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension