K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide for Førtidspensionister

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide for Førtidspensionister Er du faldet over nogle oplysninger, eller bare generelt har et godt råd ang ftp så er det her stedet

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-01-2009, 22:29   #1
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Nu bliver jeg utryg igen ..nogen som kan hjælpe??

Ja som i ved at jeg fået bevilliget førtids pensionen fra den 1 februar...fint ..men...

Lige med et kommer jeg da i tvivl om det der med genoptagelse af pensionen..

Der står..

>Du er fra den 1 februar berettiget til førtidspension i henhold til lovens § 16 og § 20 stk 1.idet din arbejdsevne vurderes varig nedsat og nedsættelsen er af et sådant omfang at det vurderes at du ikke vil være i stand til at blive selvforsørgende ved intægtsgivende arbejde..<

Der står ikke noget om at den skal tages op på et senere tidspunk, ej heller nogen dato for evt genoptagelse... Hvis det havde været sådan at den skulle genoptaget, skulle det så havde stået her?

Det der bekymrer mig er at § 20 stk 1 omhandler En underparagraf som hedder 16 og der står kommunalbestyrelsen kan samtidig beslutte at en sag skal genoptages til vurdering på et senere fastsat tidspunkt..( Det står så i pensions loven)

Er det bare en mulighed de har via § eller betyder det at de kan komme "uanmeldt " og sige , nå nu skal du lige vurderes igen..eller skulle det så havde stået på skrivelsen ..at for eks om 5 år skal den optages igen..
Jeg er helt forvirret og håber at i kan hjælpe

Jo forresten : Modtager man flere pairer hor der står at den er bevilliget eller er det her den endelige og sidste..altså det "vigtige" ofiicielle stykke pair?

Ak det er slet ikke nemt at finde rundt i et forvirret hovet...
__________________
Selvom det kan være svært- så tro alligevel altid på at alt bliver som det skal være

Sidst redigeret af lunamaria; 25-01-2009 kl. 22:32.
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2009, 22:34   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
lunamaria når der ikke står noget om at den skal revurderes og om antal år så er den ikke med revudering og de papir du har fået er de endelige ...
  Besvar med citat
Gammel 25-01-2009, 23:10   #3
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Hej Lunamaria
Rolig nu
Det ligner til forveksling den jeg fik i sin tid, så alt er i orden, ingen revurdering, akkurat som Hejdien siger.
Det ER sandt , du har fået en tilkendelse, det du føler er bare de spændinger og den angst der hænger i dit system omkring forløbet og endelig begynder at røre på sig for at blive bearbejdet.
Brug lidt tid på at sidde og drømme om at fremtiden bliver bedre

1000

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2009, 23:50   #4
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Jep, bare rolig nu.
Lunamaria, nu kan du kigge frem, og se på de ting du har kræfter til, når bølgerne i dit sind har lagt sig.

Ja, man kan stirrer sig blind på de papir men når der ikke står noget om en revudering, så er din ftp. hjemme.

Er du stadigvæk i tvivl, så ring til pensionskontoret i morgen og få det bekræftet, af en stemme der sige: Lunamaria, du har fået en førtidspension uden kontrol.

Tillykke med pensionen

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2009, 01:28   #5
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
I har total ret..det er ligesom om man simpelthen ikke fatter det..og alle små ting vækker panik tanker om at der måske er noget man har overset..
Så jeg vil stole på det i siger og sætte mir rolig ned og føle efter hvordan det skal føles ..afslappet og måske også lidt glad

Jeg synes bare ikke rigtig at jeg kommer ud af hullerne her..er stadig sååå træt og prøver hele tiden at tage mig i nakke og siger til mig selv..op nu Maria og gør noget..og så bliver det ikke til helt så meget som jeg kunne ønske...men det kommer nok ..ved det jo..

JEg blev bare lige så bange da jeg læste det med at de kunne gøre det hvis de ville, ..men jo så burrde det nok stå i brevet og ikke kun i lovgivningen...

Ak de kære spøgelser i ens hovede..

glemte takke Kram til jer smiler
__________________
Selvom det kan være svært- så tro alligevel altid på at alt bliver som det skal være

Sidst redigeret af lunamaria; 26-01-2009 kl. 01:31.
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
JEg bliver syltet igen igen søsser98 Alt det andet 28 09-01-2013 15:34
kan nogen hjælpe ? jsm77 Alt det andet 2 10-11-2011 20:54
nogen der kan hjælpe mig nikkoshadow Spørgsmål ang fleksjob 12 28-06-2011 00:12
kan nogen mon hjælpe she Spørgsmål ang fleksjob 18 15-08-2010 13:17
nogen der kan hjælpe aladdin Spørgsmål ang fleksjob 4 26-01-2008 09:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension