K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob Når du er visiteret til fleksjob og skal igang med at søge "JOBBET" er der nogle ting der er værd at vide!

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-01-2009, 12:10   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Ligebehandlingsnævnet

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=117192

Nu kan der klages til

http://www.ligebehandlingsnaevnet.dk/

Ligebehandlingsnævnet

Fra den 1. januar 2009 kan Ligebehandlingsnævnet behandle klager over forskelsbehandling inden og udenfor arbejdsmarkedet på grund af køn, race, hudfarve, religion eller tro, politisk anskuelse, seksuel orientering, alder, handicap eller national, social eller etnisk oprindelse.

Du kan klage til Ligebehandlingsnævnet, hvis du mener, du er blevet forskelsbehandlet.

Forskelsbehandling inden for arbejdsmarkedet

Nævnet behandler klager over forskelsbehandling inden for arbejdsmarkedet på grund af køn, race, hudfarve, religion eller tro, politisk anskuelse, seksuel orientering, alder, handicap eller national, social eller etnisk oprindelse.

Kontanthjælpsmodtagere visiteret til fleksjob har ikke samme rettigheder som fleksere på ledighedsydelse.

to mennesker med de nøjagtige samme diagnose begge visiteret til fleks..

Den ene må holde ferie den anden må ikke, den ene kan rammes af kontanthjælps loft, den anden kan ikke, den ene mister sin indtægt hvis vedkommen arver en lille slat penge den anden gør ikke , den ene optræder i statistikker som arbejdløs den anden gør ikke..
citat af Hejdien I en anden tråd som jeg ikke kan finde igen...:
eek:

Der er en oplagt sag for fleksjobbere der enten får starthjælp kontanthjælp særligydelse eller ledighedsydelse der ikke har rettigheder inden for det bevægelige arbejdsmarked ...


her er tråden om forskelsbehandling...


http://www.k10.dk/showthread.php?t=7...ng+af+fleksere

Sidst redigeret af Stella; 25-01-2009 kl. 12:49.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2009, 18:06   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Når først det går op for folk hvad det kan bruges til, tror jeg ski de bliver bombarderet med sociale sager, stakler... Jeg frygter faktisk at det vil betyde at det inden bliver lukket, eller at de nogle af de ting man kan klage på, som fx handicap, akkurat lige som "mit ansvar" (var det ikke det hjortens side hed?)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2009, 18:28   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Her kan man læse, at der er mange, der i ÅREVIS med samme diagnoser IKKE er fleksvisiteret... 45.000 med massive problemer.

Når disse 45.000 - kun på Sjælland - på starthjælp eller kontanthjælp IKKE engang kan få arbejde, hvordan skal fleksjobbere, som er mere syge så kunne?

Der er voldsomt mange problemer med, at arbejdsgiverne gider ansætte folk.

Vi er åbenbart over 100.000, som IKKE fik en chance på arbejdsmarkedet på trods af regeringens pisk og påståede mangel på arbejdskraft. Virksomhedernes sociale ansvar ligger vist også på et lille sted.

Prøv at læse her, om hvor ELENDIGE sagsbehandlerne er klædt på til at håndtere arbejdsløse... især match 4-5.

Citat:
Brug af de handicapkompenserende ordninger

En af de interessante sideeffekter af sagsgennemgangen har været et indblik i sagsbehandlernes
overvejelser over for målgruppen.

I den forbindelse er det interessant, at ikke
én sagsbehandler har nævnt de handicapkompenserende ordninger (personlig assistance,
personlig assistance ved efteruddannelse, hjælpemidler, isbryderordning og fortrinsadgang),
som kunne være relevante for målgruppen, særligt de kontant-/starthjælpsmodtagere
med svære fysiske og psykiske lidelser.


Dette kunne indikere, at der er behov for
at synliggøre ordningerne – særligt over for de ikke-arbejdsmarkedsparate kontant-/
starthjælpsmodtagere.
Man er åbenbart totalt kold i rø... over for handicappede og deres muligheder for at komme ind på arbejdsmarkedet.

Men læs rapporten. Det er IKKE godnatlæsning for børn.

En interessant ting er, at MANGE er gået fra fleksjob til kontanthjælp.... HVORDAN KAN DET LADE SIG GØRE?

http://www.brhovedstadensjaelland.dk...januar2009.pdf

Ligebehandling er åbenbart, at INGEN - uanset handicap - får hjælp. Det er åbenbart ligebehandling i dagens Danmark.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 25-01-2009 kl. 18:31.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2009, 18:52   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
åhh nej...hvor står det...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2009, 18:56   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det står i de skemaer, der er lavet, hvor man kan se, hvilken forsørgelse borgerne havde, FØR de overgik til kontanthjælp.

Det er vist cirka 80, der var i fleksjob, som overgik til kontanthjælp.

Jeg går ud fra, at det er det, du spørger om, ikke?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2009, 19:06   #6
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Jo...det må være folk der var kontanthjælpsmodtagere visiteret til fleks som har været i et fleksjob , men ikke i 9 måneder ...jeg ved at kommunerne giver midlertidige fleksjob der var lige præcis 8 måneder...så de ikke når at komme på ledighedsydelse... ergo går de tilbage til kontanthjælp.

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2009, 19:12   #7
tuxon
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2007
Indlæg: 181
Styrke: 17
tuxon er rigtig godt på vej
Det gælder vel også folk der kommer fra ledighedsydelse - som forlader jobbet uden gyldig grund ?
tuxon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2009, 19:28   #8
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
interessant !

Ja, jeg vil lige spytte ud -mere end kolde i r..... zuza

At ikke en eneste sagsbehandler nævner mulighederne for yderliger hjælp mm undrer mig ikke, for som du siger -de er ikke klædt på til jobbet!

Omvendt rundt kan jeg da så lige prale og sige at når borgeren spørger netop om dette fx personlig assistance tja, så bliver der ikke talt mere om det.
Vi spurgte fx om ikke vi kunne få en handicapordning vedr bil incl chauffør(og også gerne mulighed for en liggende transport) for så var der da mulighed til næsten enhver tid at min mand ville møde op.
Hmmm, det fik vi aldrig svar på

Men ret beset, mulighederne er der fra lovgivningens side så er der jo desværre bare den lille notabene -hvor er den rummelige arbejdsplads
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2009, 22:21   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hmmm hvis man vil klage over forskelsbehandling af flekser ledighedydelse konta kontanthjælp så kan jeg altså ikke rigtig se åbningen for det i det der står at ligebehandlings nævnet kan behandle kan i ?

Citat:
§ 1. Ligebehandlingsnævnet behandler klager over forskelsbehandling på grund af køn, race, hudfarve, religion eller tro, politisk anskuelse, seksuel orientering, alder, handicap eller national, social eller etnisk oprindelse, jf. stk. 2-5.

Stk. 2. Nævnet behandler klager over forskelsbehandling på grund af køn efter:

1) §§ 2 og 2 b i lov om ligestilling af kvinder og mænd.

2) Lov om lige løn til mænd og kvinder.

3) Lov om ligebehandling af mænd og kvinder med hensyn til beskæftigelse m.v.

4) Lov om ligebehandling af mænd og kvinder inden for de erhvervstilknyttede sikringsordninger.

5) Lov om børnepasningsorlov.

6) Lov om ret til orlov og dagpenge ved barsel.

Stk. 3. Nævnet behandler klager over forskelsbehandling på grund af race, hudfarve, religion eller tro, politisk anskuelse, seksuel orientering, alder, handicap eller national, social eller etnisk oprindelse efter lov om forbud mod forskelsbehandling på arbejdsmarkedet m.v.

Stk. 4. Nævnet behandler endvidere klager over forskelsbehandling på grund af race eller etnisk oprindelse efter lov om etnisk ligebehandling.

Stk. 5. Ligebehandlingsnævnet kan behandle klager fra en lønmodtager om brud på bestemmelser i kollektive overenskomster, der indeholder tilsvarende pligt til ligebehandling eller lige løn som lov om ligebehandling af mænd og kvinder med hensyn til beskæftigelse m.v., jf. denne lovs § 1, stk. 9, lov om lige løn til mænd og kvinder, jf. denne lovs § 1, stk. 5, eller lov om ligebehandling af mænd og kvinder inden for de erhvervstilknyttede sikringsordninger, jf. denne lovs § 2, eller tilsvarende pligt til ikkeforskelsbehandling som lov om forbud mod forskelsbehandling på arbejdsmarkedet m.v., jf. denne lovs § 1, stk. 6 og 7, hvis lønmodtageren godtgør, at vedkommende faglige organisation ikke agter at iværksætte fagretlig behandling af kravet.
Nu skriver vi en alligevel den kan jo altid bruges til andre formål men ve mig om ikke den bliver afvist ...

Endnu en grund til at vores velfærdsminister ikke ønsker at underskrive FN tillægsprotokollen for tror sq at vi havde bedre muligheder den vej...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ligebehandlingsnævnet får deres egen hjemmeside Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 05-01-2010 21:30
Ny afgørelse fra Ligebehandlingsnævnet Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 15-10-2009 09:30
Ligebehandlingsnævnet zuza Nyt om loven 1 20-03-2009 12:52
Ligebehandlingsnævnet er en realitet... superhoax Dit og Dat 7 16-01-2009 15:43
Nu kan der klages til Ligebehandlingsnævnet Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 03-01-2009 04:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension