K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-01-2009, 12:20   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Hjort amok - til kamp imod de syge.

har I læst det her ...man begynder at spørge sig selv om det er lovligt det Doktor Hjort presser ned over syge I DK ? Kan man gøre noget her...han går for vidt nu ? Det er hårdere for syge end almindeligt ledige det her...

http://www.arbejderen.dk/index.aspx?...S_ID=1&C_ID=76

Jobcentrene sætter ind med straks-aktivering af syge

- døende er dog undtaget . ( )

Metal Horsens advarer om, at lægefaglige vurderinger sættes ud af kraft

Sytten jobcentre landet over deltager i projektet, hvor tilfældigt udvalgte syge og fleksjobbere udvælges til at deltage i en fire måneders periode. Udover den ugentlige samtale på jobcentret skal de senest fire uger efter start deltage i såkaldt 'aktive tilbud' mindst ti timer om ugen.

Indtil nu har en lægerklæring været nok til at afgøre, at man er syg. Men hvem er det, jeg nu skal til møde hos på jobcentret, som har til opgave at presse mig til at blive rask?

Sidst redigeret af Stella; 24-01-2009 kl. 12:39.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2009, 12:54   #2
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Er lidt forvirret her... det her handler om folk på sygedagpenge ikke? ... for sådan som jeg ser det, er det med den mødepligt hver 3. måned stadigvæk pligt for kontanthjælpsmodtagere, og de har da også været underlagt aktiveringstilbud siden juli sidste år?

Handler det her om, at dem i fagforening skal underlægges samme krav og pligter som kontanthjælpsmodtagere mon?

Hvis dette er tilfældet, så synes jeg det er utroligt dobbeltmoralsk at der først himles op og laves presse tiltag, så snart det er fagforeningerne der begynder at røre på sig... det er altså dybt uretfærdigt for en på sygedagpenge at blive hunset rundt med, men ikke for kontanthjælpsmodtagere?
Det er sådan jeg læser det.

Jeg er enig i, at det er fuldstændig hul i hovedet politik fra Hjort det her (igen), men får en dårlig smag i munden hver gang man piver fra fagforeningerne, når der ingen røre er i andedammen når det drejer sig om ikke forsikrede borgere.
  Besvar med citat
Gammel 24-01-2009, 13:09   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Question

...det drejer sig her om sygemeldte regner jeg med...men sandt nok så har kontanthjælpsmodtagere jo ikke ret til sygedagpenge når de er syge jeg tror det er syge meldte med sygedagpenge eller syge meldte fleksere der tales om...enig med dig om fagforeningerne .

her står der hvem det går ud over...

http://www.fagligtansvar.dk/upload/att/Probes.pdf

Det er jobcenteret, der tager stilling til, hvilke tilbud den enkelte har behov for
. Der skal dog være tale om ”rimelige og relevante” tilbud, som det hedder.
citat fra dokumentet..

HOLD DA OP...før var i samarbejde med borgeren...NU ER DET JOBCENTERET DER BESTEMMER HVAD JEG HAR BEHOV FOR...

Sidst redigeret af Stella; 24-01-2009 kl. 13:56.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2009, 13:53   #4
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
...det drejer sig her om sygemeldte regner jeg med...men sandt nok så har kontanthjælpsmodtagere jo ikke ret til sygedagpenge når de er syge jeg tror det er syge meldte med sygedagpenge eller syge meldte fleksere der tales om...enig med dig om fagforeningerne .

her står der hvem det går ud over...

http://www.fagligtansvar.dk/upload/att/Probes.pdf
Allerede andet afsnit i det link giver jo svaret... det handler i bund og grund om at Hjort vil have samme krav givet til alle der modtager en ydelse.

Før i tiden har det været sådan lidt "a kasse snobbet" at man mener man ikke skal have samme pligter som kontanthjælpsmodtagere, fordi man jo "har betalt a-kasse!" ... Det er som om man skal have specielle privilegier fordi man har betalt ekstra, og skal behandles bedre end ikke forsikrede.

Til dels kan jeg godt forstå den tankegang... problemet er at den ikke harmonerer med Hjort sang om manglende hænder... manden har jo øjensynligt ikke opdaget at der sker stribevis af fyringer pt. (eller måske er han bare bange for, at hans "ekspertise" ikke længere er nødvendig, og vælger at tage skyklapper på).

Problemet for mig at se går bare begge veje når det handler om sygdom og forsvarlighed... man kan ikke fra samfundets side stille det sådan op, at det er åh så forfærdeligt det Hjort nu laver, når man befinder sig i en a-kasse, og så når det sker for ikke forsikrede bare vende ryggen til problemet.

Sygdom er sygdom lige gyldigt HVAD man befinder sig i, og det er forkasteligt, at Hjort bliver VED med at lange ud efter syge på den måde han gør, Forsikret, som ikke-forsikret. Jeg vil dog indrømme, at SKAL han vælge at gøre det ene eller andet, så er ens behandling trods alt det mest fair, når det handler om sygdom. At han så altid vælger "the dark way", er så en anden sag.

Men når man læser hvordan der pludseligt er blevet mega pressebevågenhed IGEN, når Hjort fiddler med forsikrede ledige, så må jeg erkende at jeg er ved at brække mig over samfundets dobbeltmoral.

Der er en klar indeling i "syge på 1. klasse" og "syge på 3. klasse"... førstnævnte er åbenbart forsikrede ledige, og resten tilhører de ikke-forsikrede.

Sidst redigeret af Razmo; 24-01-2009 kl. 13:56.
  Besvar med citat
Gammel 24-01-2009, 14:04   #5
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
selvfølgelig Razmo...alle syge skal behandles med værdighed.

Nu er jeg ikke ude efter en diskussion om kontanthjælpsmodtagere versa ledige I fagforening.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2009, 14:05   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nå! Det var sgu da underligt, endelig noget jeg kan bruge personligt!!

De tilfælde hvor sygemeldte undtages fra indsatsen er:

• Hvor sygdom ikke muliggør tilbagevenden på arbejdsmarkedet, herunder
personer, som har påbegyndt en førtidspensionssag, i de tilfælde
hvor kommunalbestyrelsen har truffet afgørelse om, at sagen på
det foreliggende dokumentationsgrundlag skal behandles som en
sag om førtidspension jf. § 17-18 i lov om social pension.

Men resten fatter jeg ikke en meter af!
Og jeg undre mig fortsat over at det er forbudt at være syg i Danmark, og at én uden lægefaglig uddannelse kan dirrigerer sådan rundt med syge borgere uden at have dokumentationsgrundlaget iorden for, om det også reelt gavner dem med psykiske lidelser, dysfunktioner, major depression mm. Der er kun dokumenteret at et mildt aktiveringsførsøg SER UD TIL at gavne dem med de såkaldte lettere skelet-lidelser. Men resten bliver altså brugt som forsøgspersoner. Går den så går den! Og går den ikke, jamen så var det forsøget værd. Der bliver bare ikke tænkt på konsekvenserne for dem, hvor forsøget altså ikke gik og hvor der kan være tale om en direkte forværring af personernes fysiske og/eller psykiske tilstand. FØJ!!!!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2009, 14:08   #7
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
selvfølgelig Razmo...alle syge skal behandles med værdighed.

Nu er jeg ikke ude efter en diskussion om kontanthjælpsmodtagere versa ledige I fagforening.
Nej det ved jeg godt... det er blot mig der tit sider og læser nyheder og tænker "HVAD!? Hvorfor er det nu så forfærdeligt, når det ikke var det for os på kntanthjælp!?!?"... fik bare lige lyst at kommentere det aspekt af det

Jeg bemærkede i øvrigt en anden ting i den skrivelse du linker til:

"Sygemeldte kontanthjælpsmodtagere
Sygemeldte kontanthjælpsmodtagere indgår ikke i projektets målinger, dvs. de er
ikke omfattet af evalueringen, finansieringen og forsøgsbekendtgørelserne. I den
praktiske tilrettelæggelse af indsatsen kan kommunerne dog uden problemer vælge,
at sygemeldte kontanthjælpsmodtagere kan indgå i samme forløb, som forsøgets
målgruppe, hvis det vurderes hensigtsmæssigt."

Synes det forklarer tydeligt, at det handler om sygedagpenge... men at han ligefrem tillader sig at give kommunerne lov til at hive kontanthjælpsmodtagere ind i en undersøgelse, hvor de skal pines og plages på den måde, uden at deres medvirken på nogen måde gør sig gældende i analysen... det er altså FORRYKT! ... det stinker langt væk af at kontanthjælpsmodtagere bare er noget man "svinger rundt med" som man har lyst til, for der er jo aligevel ikke en skid danskere der bekymrer sig om dem aligevel.

Jeg kan simpelthen ikke TA' det menneskesyn på ikke-forsikrede... det er stort set dem der har det værst, og har været i lortet i længst tid.
  Besvar med citat
Gammel 24-01-2009, 14:13   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Man kan læse lidt om Hjortens nye vanvidspolitik hér - det er en rystende omgang!!

Så nap lige en valium INDEN du læser!!!

http://www.ugebreveta4.dk/2008/20083..._grundlag.aspx

Sidst redigeret af Ninja; 24-01-2009 kl. 14:15.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2009, 14:16   #9
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Og igen har vi så Hjort i sin lette omgang med skatteydernes kroner.

Der skal deltage min. 2000 sygedagpengemodtagere.
Der afsættes 7.500,- pr. deltager til forsøget.

Hjort fyrer altså lige 15 millioner af på et "eksperiment"... sig mig er der ikke nogen der snart spærer den mands tilgang til skatteydernes statslige konto?
  Besvar med citat
Gammel 24-01-2009, 14:18   #10
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
ja det er forsøgspersoner og sagsbehandlerne skal nu til at lege med dem eller os...det er som om de helt har mistet den sunde fornuft dette forsøg læser jeg som om man slet ikke har noget at skulle have sagt ...men der står i loven at de skal gøre ting i samarbejde med borgeren ?

stort set kan de tvinge folk til hvad som helst de finder sjovt...de leger med nogle meget alvorlige ting som sygdom og risiko for forværring og endda døden til følge og det er ulovligt.

jeg er målløs !!!!

det her er ulovligt...

ARBEJD DIG RASK! Psykisk nedbrudte, stressede og depressive danskere kan fremover tvinges op af sygesengen og tilbage til arbejdet. Mantraet i regeringens nye politik for sygefravær er, at syge har bedst af at gå på arbejde, uanset om *diagnosen er ondt i ryggen eller svær depression. Men den påstand er der intet forskningsmæssigt belæg for. Sådan lyder det samstemmende fra syv af landets førende forskere på området.

»Hvis den dokumentation findes, så kender jeg den ikke. Og i al beskedenhed plejer jeg at kende de undersøgelser, der findes om sygefravær og tilbagevenden til arbejdet,« siger en af *sygefraværsforskningens tunge drenge, seniorforsker Thomas Lund fra SFI Det Nationale Forskningscenter for Velfærd.

ugebrevet A4

Tænk at man skal læse sådan noget ....det er utroligt.

Sidst redigeret af Stella; 24-01-2009 kl. 14:32.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
9.z imod kina. hejhejhej Politik og Samfund 0 22-05-2013 13:16
en statslig sammensværgelse imod de syge einstein Lægekonsulenternes Rolle 66 13-08-2012 17:31
fb gruppe imod "folk under 35 er ikke syge" filosofien.Skal vi lave en Tzari Politik og Samfund 17 28-10-2011 14:31
amok frklarsen Politik og Samfund 21 29-11-2009 09:39
Claus Hjort!Er du uddannet læger/psykiater?Hvordan kan du lave lov for syge UDEN DET? lionesse Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 03-11-2007 00:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension