K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-01-2007, 09:24   #1
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvordan vi slipper af med de andre

En film der kommer i biografen her i Januar der står om filmen.

Hvordan vi slipper af med de andre
(2006)
Hvordan vi slipper af med de andre


Handling

Det står skidt til i lille Danmark, så for at sikre nationens overlevelse og fremgang, har regeringen besluttet, at eliminere alle der har modtaget mere fra det offentlig end de ydet. Pensionister, invalide og kontanthjælpsmodtagere bliver interneret i hobetal, og nu er turen kommet til John, Gerda, Nancy, China og Melanie, der kun er en enkelt samtale væk fra eliminering.



He he ja så grelt er det jo nok ikke lige i danmark i disse dage, men det er da helt klart en film jeg vil se

I kan se en trailer til filmen her
http://www.scope.dk/film.php?id=4794&fil=2

Og nej filmen er ikke en dokumentar

Den går under drama-komedie
  Besvar med citat
Gammel 02-01-2007, 21:23   #2
cirkeline
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2006
Lokation: århus
Alder: 45
Indlæg: 71
Styrke: 18
cirkeline er rigtig godt på vej
RE: Hvordan vi slipper af med de andre

kan godt tænke på om det er fiktion eller virkelighed?

Sjovt nok minder det meget om min families kommetare til en fødselsdag for 2 måneder siden.

Hvor samtale lige pludselig have taget en groft drejning om noget med dansk folke parti.........

Og er der noget der kan få mig op af stolen så er det provekende holdninger som at alle de udlænge der ikke bidragede skulle sendes ud til en øde ø.

Og pludselig da jeg så sputgte gælder det så også alle dansker.............og svarede ja groft sagt.

Ja så kan jeg godt blive i tvivl om sådan en film i virkeligheden er så langt fra virkeligheden..........?

Så sagde jeg at jeg var jo også der i blandet.........at jeg jo sådan set heller ikke bidragde i øjeblikket............så om de også ville sende mig ud på den øde ø?

Dertil svarede de ikke dig Line? (det er da altid noget at min familie ikke vil sende mig ud på en øde ø........men derfor kan sådan nogle kommentar godt gøre ondt alligevel, og det gør de)

Du vil jo gerne arbejde........men kan ikke.
Hallo atlså tror de at alle dem der står uden for arbejds markedet .........er det bare er fordi at de ikke GIDER at arbejde.
Og så kom de selvfølgelig med nogle hisorier hvor der var nogle som de beskrev de syntes bare " nassede" på samfundet og ikke gad arbejde.

det kan da godt være..............og selvføgelig findes der vel sådan nogle eksempler..........

Der er bare ikke spor sjovt når man føles en ret til om man har ret til at være i samfundet eller er en del af samfundet..........det er som om det nogle gange gøres op i hvad man yder eller ej..........og det bliver så dømt på om man kan arbejde eller ej.........
det er ikke sjovt når man føler det sådan ens værdi i samfundet bliver målt og vejet..........nej ikke spor sjovt!

Jeg ved ikke om der er nogle der kan nikke genkende til denoplevelse eller de føleser jeg her beskriver.........men det kunne være rart at vide om der er andre der har det på samme måde?

At de kan føle at deres værde eller ret til at være her i nogles øjne bliver mindre "fordi de jo ikke mner man kan bidrage til samfundet"

Hilsen Line
cirkeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2009, 00:22   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Exclamation

Fiktion eller virkelighed?

Nu vises filmen fredag den 11. december 2009 på DR2.

Jeg kan kun anbefale at se den... og tænke over den.

Se her:

Citat:
For at sikre nationens fortsatte overlevelse har den danske regering indført De Nye Københavner Kriterier, som eliminerer de borgere, som har modtaget mere af samfundet end de har ydet.

Det er bl.a. folk der ikke kan tage vare på deres egne børn, invalide pensionister og folk der varigt har brug for hjælp fra det offentlige.

26 procent af befolkningen er nu interneret og i et venteværelse møder vi John, Gerda, Nancy, China og Melanie. De skal til den samtale, der afgør om de tilhører gruppen der skal elimineres.
http://www.dr.dk/DR2/film_paa_dr2/Fi...1130133117.htm

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2009, 02:04   #4
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
TAK, Oh, skønne Zuza ... Tusinde tak !!!

Sidder limet foran tossekassen på DR 2 i morgen aften ... bare fa'ens den bliver sendt så sent; men det får være

Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2009, 08:32   #5
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser
TAK, Oh, skønne Zuza ... Tusinde tak !!!

Sidder limet foran tossekassen på DR 2 i morgen aften ... bare fa'ens den bliver sendt så sent; men det får være

Hyanna
Ja, det er sent, men så er ungerne færdige med at se TV, og så kan jeg jo også se den.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2009, 09:22   #6
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Hæ Hæ jeg optager den ,den har jeg villet se længe,så længe at jeg havde glemt den igen ,det også længe siden jeg har lånt film,mon der noget der hedder blokboster mere..
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2009, 09:24   #7
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Det....

.... ville ikke være første gang denne regering kunne tage noget fiktion og gøre det til virkelighed.

Så som Jacob Haugaards ironiske bemærkning efter han kom i folketinget, "Hvis arbejde er sundt, så giv det til de syge." Den er da blevet til virkelighed, eller?

Og nej, så langt er vi ikke fra det, i 90'erne da jeg fik bevilget pension, kunne man ikke tage den med hvis man flyttede udenlands, men sådan er det ikke mere, og jeg tror mange politikere i deres stille sind håber på at så mange FPere som muligt vil forlade landet, da der er mange penge at spare på den konto.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2009, 12:17   #8
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
tak for det zuza og jo, den er værd at se -for den sætter virkelig en masse tanker og ting i perspektiv

(må tilstå at vores børn købte den i julegave til deres far, for de havde jo efterhånden hørt en del om det kære system, så det var passende gave til ham, syntes de )
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2009, 13:29   #9
Dorah
Elsker at være her på K10
 
Dorahs avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 97
Styrke: 16
Dorah er ny på vejen
Nøjagtig sendetid

Her er et direct link til en nøjagtig sendetid og omtale

Hvordan slipper vi af med de andre
Så iaften får I alle lov til at være længe oppe.


Venligst
Dorah
Dorah er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2009, 13:59   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tja mon ikke det er lige den tid jeg køre julefrokost brandret rundt i bilen

godt man har harddiskoptager .. har set den i biffen i sin tid ... men vil da klart se den igen .. læg mærke til københavner kriterierne i den .. man skulle tro det var en film baseret på venstre politik ...

og tankerne kom da helt sikkert tilbage da man så de bure som politiet havde fået sat op til klima forbryderne ...
  Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan bor I andre? Cirkel Dit og Dat 60 13-10-2011 09:01
Jeg er sur og her er galden... Hvordan klarer I andre det? Frk. Hvid WG Din historie 21 16-03-2010 12:28
Kræfterne slipper op.. Cat 72 Hjælpemidler til handicappede 2 17-09-2009 01:07
FT? - hvordan og/eller andre muligheder? Mianne Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 26-08-2009 21:33
hvordan undgår jeg Eva Blach og de andre skurke? kurttrold Dit og Dat 14 18-05-2009 10:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension