K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-01-2009, 01:17   #1
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
700 dage med Københavns Kommune...

Jeg er ny herinde, men kan se, at min historie desværre ligner mange andres.

Jeg lider af bindevævssygdommene Systemisk Lupus og Sjögrens Syndrom samt af kronisk betændelse i det underliggende nervesystem. De to bindevævssygdomme giver mig kronisk træthed, konstante smerter i led og muskler, lysfølsomhed, kognitiv dysfunktion (glemmer ord, kan ikke huske, hvad jeg er i gang med, kan ikke længere læse en bog, koncentrationsbesvær), og når jeg udsættes for stress eller ting, der trætter mig, angriber mit immunforsvar min egen krop (muskler, led, indre organer som nyrer, hjerne, hjerte, lunger). Desuden har jeg nogle antistoffer, der giver en overrisiko for blodpropper (fik en allerede som 21-årig). Betændelsen i nervesystemet påvirker min balance, mit blodtryk, giver mig svimmelhed / besvimelsesanfald, smerter etc. etc.


Forår / sommer 2007
Første gang jeg kom i kontakt med Københavns kommune mhp. på at søge pension var i april 2007. En sød sagsbehandler fortalte mig, at hun ville sætte alt i gang, og at hun ville kontakte mig igen snarest. Jeg hørte ingenting i 1½ måned (jeg regnede jo med, at hun havde travlt), og da jeg så ringede for at rykke, viste det sig, at hun ikke havde opfyldt sin notatpligt. Hun havde intet sat igang overhovedet - de kunne ikke engang se, at jeg havde været der.

Anden gang jeg kom derind (starten af juni), blev jeg afvist med begrundelsen, at der ikke lige var nogen sagsbehandlere, der havde tid til at starte min sag op, fordi der altså var sommerferie - men jeg kunne komme igen i august.


September - Rigshospitalet går ind og hjælper
Demotiveret kontaktede jeg min sagsbehandler fra Rigshospitalet, der lovede at tage over for mig. Hun skulle dog også på ferie først, men hun indgav alle papirer for mig i september 2007. Denne gang modtager jeg en bekræftelse på, at min sag er sat i gang. Jeg skal til div. møder, og på et telefonisk møde får jeg at vide, at de regner med at kunne sende min sag til Visitationsteamet inden nytåret.

Så er der tavshed fra september til december. Først i midten af december modtager jeg en ressourceprofil, som jeg åbenbart skal udfylde selv og derefter indsende, hvilket jeg så gør.


2008 - Gigtforeningen går ind og hjælper
Tavshed igen. Da de jo sagde, at de regnede med at være færdige inden Nytår, rykker Rigshospitalets socialrådgiver dem i februar 2008 og igen i marts og april. Der sker stadigvæk ingenting. Så henvender jeg mig til Gigtforeningens socialrådgiver, der også rykker. Hun finder ud af, at min sag er bliver behandlet simultant 2 steder, men ingen af stederne er det rigtige sted. Og det rigtige sted vil ikke starte behandlingen af min sag, før de er færdige de to andre steder. Hun klager derefter til den overordnede i Kbh's kommune.


Juni 2008
Nu har jeg været på sygedagpenge i 52 uger, og så er det ikke længere staten men kommunen, der skal betale. Vupti, så kommer der gang i min sag. Jeg får at vide, at den ressourceprofil, jeg indsendte i december, er blevet forældet - men Gigtforeningens socialrådgiver får at vide, at de har mistet den, fordi de aldrig fik den tastet ind i deres elektroniske system.


Jeg bliver sendt hen til Contra, som Kbh's kommune har udliciteret udarbejdelsen af ressourceprofilen til. For første gang længe oplever jeg kompetent behandling og en socialrådgiver, der rent faktisk lytter til mig. Jeg får udarbejdet en profil, som er rigtigt god og i overensstemmelse med, hvad jeg selv oplever. Senere hører jeg, at det er ulovligt at udlicitere udarbejdelsen af ressourceprofilen, og i den endelige profil bliver det også sat op som om, det er een af kommunens socialrådgivere, der har lavet den.

Oktober 2008 - lægekonsulenternes udtalelser
Nu modtager jeg så endelig et samlet sæt papirer, hvori der også indgår 2 lægekonsulenters udtalelser og udtalelse fra egen læge og en speciallæge fra Rigshospitalet. Min egen læge og lægekonsulenterne siger samstemmende, at min arbejdsevne er varigt reduceret til det ubetydelige. Speciallægen fra Rigshospitalet siger det samme, dog skriver han, at han ikke kan tage stilling til evt. skånebehov, det må en evt. arbejdsprøvning vise. Han sagde til mig, at der specifikt stod, at han skulle tage stilling til skånebehov, og han formulerede det sådan, fordi han ikke vidste, hvad han ellers skulle skrive.


December / januar 2009 - afslag og trussel om ophør af sygedagpenge
I december modtager jeg så et afslag fra Visitationsteamet på at rejse min sag, da de mener, at jeg burde ha' været i arbejdsprøvning - også selvom lægerne skriver, at det er åbenlyst formålsløst og kun vil forværre min sygdom. Og i januar 2009 har jeg så modtaget et brev om, at de vil til at stoppe mine sygedagpenge.

Vi får fat i min socialrådgiver, og hun erkender, at det er hendes fejl, at hun ikke sørgede for en arbejdsprøvning, før hun sendte sagen til Visitationsteamet 'men hun vidste ikke, at de tolkede loven så strengt'. Nu mener hun så, at jeg skal starte helt forfra med at søge, og at hun ikke på nogen måde kan forlænge mine sygedagpenge, selvom det var hendes brøler, der gjorde, at min sag faldt til jorden.

Vi har fundet en paragraf i Retsikkerhedsloven (7A), der siger, at de ikke må gøre det, og mener i øvrigt, at sagen er så smækfuld af fejl fra deres side, at vi selvfølgelig klager. Jeg er bare nået til et punkt, hvor jeg ikke orker mere. Hvis jeg ikke havde min mand til at ringe rundt til dem alle og til at finde alle de her paragraffer, der kan hjælpe, så ville jeg ikke vide, hvad jeg skulle gøre.



Undskyld, hvis det blev lidt rigeligt langt, men jeg havde virkelig brug for at få lettet mit hjerte.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 02:21   #2
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Velkommen til
Du har heldigvis din mand som god hjælp, og jeg er sikker på en klage nok skal få lidt skub i tingene igen, kontakt evt. norgerrådgiveren, såvidt jeg husker er der nogen der har haft gode erfaringer med den funktion netop i Kbh.s kommune.
At have nogen der forstår en, at lette sit hjerte til er guld værd, det er en hel del også derfor K10 er til
Jeg håber i får styr på det, så du kan koncentrere dig om at udvikle eller forbedre din livskvalitet, og få et godt liv med din mand
Herinde er der altid ører , selvom de ikke er vågne hele tiden

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 03:35   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Velkommen til K10 Morgause

Ja det lyder helt klart grotesk at du skal bøde for deres fejl...
Den skal du klart anke....og husk at tjekke hvilke papirer der evt bliver vidersendt til beskæftigelsesankenævnet...
De skal have alle de fejl de har lavet på skrift...i ankenævnet...så husk at skrive det i anken du sender til kommunen..

Man kan skrive til ankenævnet her: http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=751 (dette er hovedstadens ankenævn)

Af nedenstående link kan du se at du vil få mulighed for at sende yderligere papirer til ankenævnet
efter du har modtaget et kvitterings brev fra dem: Sådan behandler beskæftigelsesankenævnet din klage
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 20:51   #4
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Tusind tak for svarene. Jeg vil bestemt prøve at se nærmere på linkene.
Jeg kan se, at jeg er kommet til at lægge tråden i fleksjob forummet i stedet for i førtidspensionsforummet. Er der nogen måde, man kan flytte den på?
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 23:30   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Morgause nej desværre ikke, men ønsker du den flyttet så skriv til Webmaster så er jeg sikker på at han gerne flytter den for dig

pb til web http://www.k10.dk/private.php?do=newpm&u=2

Og velkommen til siden også herfra mig
  Besvar med citat
Gammel 23-01-2009, 08:35   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Morgause og mand.
Rigtig hjertelig velkommen og tak for en særdeles flot beskrivelse af den virkelighed, som k10 egentlig drejer sig om.

Til jeres orientering er Københavns kommune een af de få kommuner der har ansat en "Borgerrådgiver" som er en lokal ombudsmand der kan klages til. Det vil jeg i første omgang gøre omgående sideløbende med andre tiltag.

http://www3.kk.dk/Borgerraadgiver.aspx

Fortsæt med at beskrive hvad der sker i jeres sag her på tråden. Vi/jeg glæder os til at samarbejde med jer. Held og lykke.
Mange hilsner Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 23-01-2009, 09:04   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Den er hermed flyttet til førtidspension forummet...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2009, 17:50   #8
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Den er hermed flyttet til førtidspension forummet...
Tak.

Foreløbig er vi i gang med at hente nye papirer fra de forskellige læger. Mere er trådt til siden dem, de indhentede - egentlig skulle man mene, at de andre papirer var nok, når de samstemmende skriver, at min arbejdsevne er varigt reduceret til det ubetydelige, men det var det jo så ikke. Så nu vil vi ha' alt med, der tænkes kan.

Og så vil jeg forsøge at få fat på Borgerrådgiveren. Jeg så en artikel, hvor Borgerrådgiveren havde undersøgt, hvad folk klagede mest over i kommunen, og her lå førtidspensionssagerne på førstepladsen. Nu er der jo heldigvis kommet fokus på det i dag både i Politiken og i Berlingske, så håber jeg, at der sidder nogen derude med røde ører, men det er nok meget at forvente.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2009, 19:28   #9
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Tilføjelse:

Jeg glemte helt at skrive, hvor uhyggeligt inkompetente og usaglige nogle af socialrådgiverne er. I min vej gennem systemet (jeg startede med revalidering) har jeg haft mere end 13 forskellige sagsbehandlere (jeg er holdt op med at tælle nu).

Et lille udpluk (der er desværre alt for mange, hvis det hele skulle med):
3 af dem har brilleret med at spørge mig: "Er du sikker på, at det ikke bare er en depression, du har? Jeg synes, det lyder som en depression!" For det første er det da at se ned på folk, der har en depression. For det andet kan jeg slet ikke forstå, at de mener, at de selv har kompetencer til at diagnosticere mig. Især når der foreligger en sagsmappe så lang som et ondt år fra Rigshospitalet, der med al tydelighed beskriver, hvad jeg fejler.

Den værste var dog en (jeg ved ikke, om man må nævne folk ved navn her?), som telefonisk fortalte mig, at han var principielt imod førtidspension, fordi stort set alle i virkeligheden ville få det meget bedre af at komme ud at arbejde. Hvor var det dog trygt at overlade min sags i hans hænder...
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2009, 00:49   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
i virkeligheden ville få det meget bedre af at komme ud at arbejde

Sikke noget forbandet ævl at sige... og totalt NETOP ude af trit med virkeligheden.

Og så nogle modspørgsmål til sådan en kommentar:

1. Hvilken type arbejde? (Skånehensyn er for massive, hvis man bør have pension)

2. Arbejde? Hvor? (Alle fyres, og fleksere fyres først... raske fyres også)

3. Hvornår findes der et job, man kan blive selvforsørgende af med nedsat arbejdsevne? (Tja, hvornår mon krisen vender, så er når samtlige kvalifikationer og arbejdsidentitet da at være på nulpunktet)

4. Når man så er underernæret efter alt for mange år på kontanthjælp, skilt og på randen af hjemløshed, bliver man så "sund og rask" af arbejde?

Det er simpelthen så uforskammet at behandle mennesker sådan.

Gad vide, hvad det er for et menneskesyn, sådanne mennesker besidder?

Man har nogle gange på fornemmelsen at det er een stor skatte-nedsættelses-klub, som sk.... på deres medmennesker.



ps.... så fik jeg luft for dagens frustrende nyheder.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
københavns kommune chikanerer østerbro Politik og Samfund 6 01-06-2012 20:13
københavns kommune østerbro Politik og Samfund 2 13-05-2012 17:45
Langtidssyge i Københavns Kommune afrodite Et godt link! 3 21-08-2008 21:03
Ny hjemmeside fra Københavns kommune. Stella Den nyttige viden vi alle har 0 19-10-2007 14:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension