K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg er kommet i praktik.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg er kommet i praktik. Her kan du skrive om din praktik og forløbet af din praktik.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-01-2009, 14:34   #1
Dorah
Elsker at være her på K10
 
Dorahs avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 97
Styrke: 16
Dorah er ny på vejen
Kan Kommunen forlanger Praktik uden for normal arbejdstid?

Hej Alle
Måske er det ikke det rette sted jeg spørger...??
Men kunne ikke finde en bedre kategori.

Jeg har fået en praktiksplads...forbindelse med en arbejdsprøvning.
Jeg søger om et fleksjob og går ikke ud fra (heller ikke min læge) at jeg kan klare mere end 1/2 tid.

Jeg starter min 26 ugers praktik her 2. febr.

Arbejdet lyder spændende. Det er et godt sted. Det er noget jeg mener jeg kan klare.
Det drejer sig om et Multi Medieværksted.
Men til min store overraskelse...opdager jeg at jeg skal møde kl: 15.00 og slutter ved 9 tiden eller 10 tiden om aftenen.
Søndag skal jeg også på arbejde til sen aften...og møder kl. 15:00
Fredag fri.

Det værste er at jeg skal igennem et meget voldeligt Værtshus kvarter på vej hjem hver aften.(der er ingen andre veje jeg kan gå hjem...skal over en bro)
Jeg kan gå til jobbet...det tager 1 time...men spørger så om jeg får aktiveringspenge ? så jeg kan tage en bus hjem.

Jeg får oplyst at jeg er i forrevalidering..(?) derfor kan jeg kun få kørselsgodtgørelse...såfemt der er over 24 KM til arbejdspladsen. Det er der IKKE.

Er det korrekt at man søger et fleksjob og er i arbejdsprøvning og skal i praktik at man så ikke kan få aktiveringsydelse ????

Jeg er meget nervøs for om jeg klarer 6 måneder helt uden kontakt til min familie og venner.
Min datter er alvorligt syg og alene med 2 børn og behøver megen støtte.
Det bliver svært at hjælpe hende...men jeg kan nå lidt om formiddagen.
Mine børnebørn kommer jeg stort set ikke til at se.
Ingen af mine venner har tid om fredagen (de køber ind tager på landet)
Jeg ser sjældent nogen i weekenderne. Mine børnebørn tager afsted hveranden weekend.
Det er fra kl. 15:00 og resten af dagen jeg har kontakt med venner og bekendte og dyrket fritidsaktiviteter.

Jeg fik oplyst praktikken lå mellem 10:00 og måske 17:00 med forskydelig arbejdstid ?

Altså..
Kan nogen hjælpe mig ?
Kan jeg få aktiveringsydelse når jeg er i arbejdsprøvningspraktik...? Med henblik på at komme tilbage til arbejdsmarkedet...Og...kan man forlange at folk kommer i praktik uden for normal arbejdstid.
Praktikstedet kan ikke tilbyde mig job bagefter.
Det er en kulturel institution og de må ikke ansætte nogen.



Har andre prøvet noget tilsvarende ?

Mange kærlige hilsner
Dorah
Dorah er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2009, 15:28   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du skal have en JOBPLAN, hvor det hele er beskrevet.

Det hænger jo slet ikke sammen med de timer, du kan magte.

Du skal have et brev med klagemulighed og paragraffer.

Du kan klage over det, hvis det er et urimeligt tilbud.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2009, 17:40   #3
Kimse
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kimses avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2007
Lokation: Mors
Indlæg: 154
Blog Indlæg: 5
Styrke: 17
Kimse er rigtig godt på vej
Uddannelsesafklaring og virksomhedspraktik er ikke det samme.

Mange kommune "vurderer" og tildeler bevidst ledige og kontanthjælpsmodtager en For-revalidering, hertil oplyser kommune til de personer som er tildelt denne For-revalidering, at de også er underlagt revalideringsbestemmelserne, der igen ikke giver ret til transportgodtgørelsen op til 1000 Kr. Men ret til kørselsgodtgørelse ved 24 km til arbejdspladsen.

Om Forrevalidering
Bevilliges når der er et "særligt behov" for at gennemføre en uddannelsesafklaring inden en opstart som revalidend.

For-revalidering er bestemt ikke et rent tilbud der kan stå alene, men en ordning under selve revalideringen, For-revalideringen kan, men skal ikke altid tages i brug i den ganske korte fase en For-revalidering er tiltænkt efter loven, inden en egentlige tilrettelagt revalidering bliver iværksat efter en jobplanen / erhvervsplanen og revalideringsydelse kommer til udbetaling.

Ledige og Kontanthjælpsmodtager tvinges og holdes i denne ordning, endda på ubestemt tid, fordi det erhvervsmæssige sigte ikke bliver afklaret i et samarbejde med kommunen, samt tilpasset efter den enkeltes forudsætninger og behov til egne ønsker til fremtidig beskæftigelse.

Unge under 30 år skal som udgangspunkt tage en udannelse på ordinære vilkår. Der kan således som hovedregel ikke gives tilbud om en SU-berettigende uddannelse på starthjælp, kontanthjælp eller aktiveringsydelse.

Det gælder ikke unge under 30 år, der er berettiget til revalideringsydelse. Men de ovennævnte modtager ikke revalideringsydelsen, som fastlåst kontanthjælpsmodtager under rette for-revalidering.
Kimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2009, 19:40   #4
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Dorah Se meddelelser
kan man forlange at folk kommer i praktik uden for normal arbejdstid.[/B]
For mange år siden (efterhånden), hvor jeg på et tidspunkt gik arb.løs og fik understøttelse (det var dengang man stemplede hver 14. dag), da var der en regel om, at hvis AF tilbød en et job som lå udenfor normal arbejdstid, så måtte man gerne sige nej til jobbet.
Om den kan bruges her aner jeg ikke.

Men eftersom du på forhånd ved, at de ikke kan tilbyde dig et job bagefter, så synes jeg da, at du skal prøve at spørge sagsbeh., og forklare problemet som du har gjort her.
Gør det skriftligt, og forlang et skriftligt svar. Så er hun/han nødt til at give et svar som hun/han kan stå ved.

Hvis praktikken skal betragtes som en arbejdsprøvning, synes jeg godt nok 26 uger er laang tid.
Jeg mener at arb.prøvninger plejer at være 3 mdr. med mulighed for forlængelse.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 17:19   #5
Dorah
Elsker at være her på K10
 
Dorahs avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 97
Styrke: 16
Dorah er ny på vejen
angåendende praktik

Hej alle
Tak for svarene...

Dejligt med den hurtige respons...skrev et svar den anden dag...men det kom ikke med LOL

Praktikken har lige ringet...de har fået kolde fødder...men de har foreløbigt lavet et skema...så jeg ikke hele tiden skal have aftenvagter. Kun nogle gange.
Det er altid noget da jeg ikke får hverken aktiveringspenge eller kørselsgodgørelse.
Jeg vil bare gerne tage en bus hjem, når det er sen aften. Hvis det kun er to gange om ugen...bliver det nemmere at skaffe pengene.

Foreløbigt tør de kun binde an på en 14 dages praktik, der bliver for mange arbejdsopgaver hvor de mener jeg kommer i klemme med min talblindhed og dårlig ryg. Der skal vist flyttes borde og stole konstant i nogle møderum.


Nå...men ikke nok med det (og det hører slet ikke ind under dette emne) men kommer til at ødelægge alt for min praktik som jeg har ventet, og ventet og ventet på i et år nu..

Jeg får idag oplyst at fra om een måned....stopper udbetalingen af noget af min hjælp. De har dog tænkt at give mig til maden...
Således at der ville mangle så mange penge at jeg ikke kan betale min husleje.

Jeg ryger altså ud af min lejlighed pr. 1 marts.

Den ligger i et socialtboligbyggeri og jeg har boet her i femten år.
Den er valgt ud fra mine handicap, der er elevator ingen trappevask...alle materialer er sunde og naturlige. F.eks. forsvandt min gigt da jeg flyttede ind her...det var en velsignelse.

Det er kvadratmeter prisen på 50 kr. der er for dyr.

Jeg kan da slet ikke overskue og pakke ..midt i praktikken...

Der var ingen ledige lejligheder de kunne flytte mig ud i selvom de påstod det.
Jeg har lige tjekket i 22 afdelinger på min boligkontor hvor jeg har ancienitet.
To års ventetid ...mindst.

Jeg mente så..at når de ikke kunne genhuse mig...og selvom de kunne...f.eks. om tre måneder...ville de ikke give mig den sædvanlige kontanthjælp som før.
Den stopper uanset hvad pr 1. marts.
Hvis jeg ender med at bo på værelse og møblerne opmaganiseret...så mister jeg min boligberettigelse og er tvunget til at bo på værelse resten af livet.

Jeg kan hænde at få min afgørelse her sent på året...hvor bittert hvis jeg får godkendt fleksjob i september og inden da har mistet et hjem jeg har haft i femten år...til den tid ville jeg så selv have råd og de kunne ikke blande sig

Det har taget for lang tid...sagde manden...Joh over tre år...iår til august 4 år med at søge om et fleksjob...Det kunne han ikke vente på.
Problemet er at når man søger fleksjob ryger man helt ned på den laveste og skal have andre "sociale ydelser"...

Jeg er bare dybt rystet
Undskyld jeg lige skulle have luft...
Snart kan jeg jo heller ikke logge mig på her og få råd og vejledning

Sørgelig hilsen
Dorah
Dorah er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
2241 mindre om måneden? og praktik uden betaling? aso Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 36 11-02-2013 23:49
kommunen kan ikke finde praktik plads ette74 Alt det andet 7 03-03-2012 09:21
Kommunen fjernede timer fra min arbejdstid!!!! PiaCP Skal kommuner ikke overholde loven? 15 28-12-2011 12:48
Sygedagpengesager afgjort uden for kommunen er ulovlig FlemmingLeer Nyt fra Ankestyrelsen 5 15-04-2010 13:43
praktik uden mulighed for efterfølgende ansættelse palette Spørgsmål ang fleksjob 14 28-02-2009 02:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension