K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg er kommet i praktik.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg er kommet i praktik. Her kan du skrive om din praktik og forløbet af din praktik.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-01-2009, 19:40   #1
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
Ny vanvidspraktik

Jeg er lige blevet stoppet på det praktiksted jeg har været i de sidste 6 mdr et lille kontorjob med en smule lager. jeg nåede aldrig længere op i tid end 10.5 time og måtte undervejs lige ind og repareres på sygehus da skulder gik i stykker for 3 gang jeg har 2 dårlige skuldre en ødelagt fod og et par diskusprolabser i nakken jeg eksisterer på metadon men kommunen pisker stadig rundt med mig. nu har kommunen sendt meg et nyt sted hen hvor det skal ende med jeg bliver selvforsørgende, nu skal jeg bare reparere gaffeltrucks. pallevogne, hjulskift og lign jeg har været startet op men måtte i knæ efter 3 dage og det var 3 dage hvor ingen kunne komme i nærheden af mig da jeg enten sov eller var helt umulig pgr af piller nu skal jeg til møde atter en gang hvor de vil have mig til bage og fortsætte praktikken.
Jeg er kommet dertil hvor jeg siger ja til alt for at de skal lade mig være men min kone vil have stoppet det. der er møde imorgen og konen vil ikke have mig med da hun er bange for at de får presset mig til og fortsætte.
Hvad pokker gør jeg, er der en der har en eller anden paragraf eller udtalse der kan stoppe dette vanvid
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2009, 20:07   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvad du gør? DU LYTTER TIL DIN KONE!

Mon ikke hun kan få forklaret dem din situation i morgen på mødet?
Din praktikplads på 10,5 time i ugen, må jo give dem et vink med en vognstang om, at du nok ikke bliver selvforsørgende sådan lige med det samme (hvis nogensinde - nu ved jeg jo ikke havd du ellers fejler) og hvad meningen med praktikpladsen var.....??

Det værste man kan gøre er, at lade sig trække rundt i manegen, du skal ikke finde dig i at få overtrådt dine grænser. Meget muligt at de har en masse planer for dig, men du er altså den eneste der ved hvad du kan holde til og om deres tilbud er realistiske. Det er HELT legalt at sige fra, så længe man kan begrunde hvorfor...

Måske de andre herinde har nogle bedre og mere konkrete ideer og breddere kendskab til pargraffer mm du kan bruge til noget.

Velkommen til
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2009, 21:45   #3
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Din kone lyder til at være ganske fornuftig, måske du skulle udnævne hende til at være din partsrepræsentant, så må hun føre ordet for dig ved mødet.
Uanset hvad de får overtalt dig til at deltage i, så er det VIGTIGT at du siger fra, når du render ind i noget du ikke magter.
Det SKAL være så du også er menneske når du har fri. Et eller andet sted i loven står der, at der skal være sammenhæng mellem job og det derhjemme.
Der er kun en (foruden din kone altså) der ved hvordan du har det, og hvad du kan klare.
Jeg går ud fra, at din praktik er at betragte som en arb.prøvning, og hvis det er tilfældet kan det jo ikke nytte, at du giver dem indtryk af, at du bare kan klare det hele. Så ender du jo bare med, at skal hele møllen igennem igen inden længe.
På bumsen skrev du, at du har fået aktindsigt. Findes der et eller andet papir hvoraf det fremgår, hvilke oplysninger praktikstedet har fået om dig, fra kommunen. Jeg spørger fordi jeg selv har sådan et stykke papir, fyldt med løgnehistorier.
Har kommunen alle relevante lægepapirer som beskriver dine "skavanker"?
Som skrevet før, kan det være guld værd at have sin læge med på sidelinien.
Det kan virke dødssygt at skulle rende til læge "i tide og utide", men i en situation som din kan det altså være det eneste rigtige.
Din kone vil ikke have dig med til mødet i morgen!
Betyder det, at HUN vil gå til mødet alene? Hmmm, lyder mystisk.
Jeg synes ihvertfald du skal tage din kone med som bisidder, og hvis de skulle være så frække at bede hende om at tie stille, så udnævn hende til partsrepræsentant.
Godt du fandt herind, der kommer sikkert flere kommentarer til dit indlæg.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2009, 22:28   #4
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
Jeg ved de har alt der er værd og vide da jeg til sidst blev træt af og høre på de skulle ave det ene og det andet så tilsidst ringede jeg alle steder hen og bad de forskellige parter sinde hvad de havde til sagsbehandler i jobcenter.
Sidste sted havde ikke fået noget overhovedet og jeg fik det indtryk at de den første dag troede jeg var en i aktivering. jeg måtte selv sætte dem ind i hvad det gik ud på
Om praktiken kan betragtes som arbejdsprøvning tvivler jeg på da jeg hele tiden hører den private aktør kommunen har nævne at de har det sorte bælte i dit og dat og jeg skal bare have et eller andet job så jeg kan være selvforsørgende.
Jeg tør ikke lade hende køre alene der op da jeg jo så ikke møder op til mødet og de så kan knalde mig for dette.
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2009, 22:43   #5
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Hmm, det er ikke arbejdsprøvning og heller ikke aktivering. Hvad f..... er det så?
Er du visiteret til flex?
Udover din kone, så tror jeg det er en god ide, hvis du kan tage en MP3 afspiller med og optage mødet, der er også nogle mobiltelefoner der kan bruges til det.
Du skal ihvertfald kræve at få oplyst hvad meningen er med den praktik.
Bed evt. om at få lavet en handlingsplan (det har du ret til). Den skal beskrive hvad der skal ske, og hvad formålet er.
Hvad siger din læge til det her?
HVIS det ender med at du skal fortsætte i praktikken, og du har smerter så du er nødt til at tage metadon, så synes jeg du skal tage en seriøs snak med din læge, og så få en sygemelding. Og når den udløber så få en ny.
Som jeg forstår det burde du allermindste være berettiget til flex-job, måske endda pension.
Uanset hvad de kommer med af påstande om hvad du har pligt til o.s.v., så bed om at få det på skrift, og helst med henvisning til lov og paragraf.
Nu ved jeg ikke hvordan du tidligere har været i kontakt med dem, men fremover bør al kontakt foregå på skrift, brev eller mail. Så kan det dokumenteres hvad der er sagt/skrevet.
Du skriver at de har alt om dit helbred. Fremgår det af aktindsigten?
Jeg spørger, fordi papirer har en tendens til at forsvinde i kommunerne, medmindre borgeren har en kvittering på, at det er afleveret.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2009, 23:48   #6
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af pinballs Se meddelelser
Jeg tør ikke lade hende køre alene der op da jeg jo så ikke møder op til mødet og de så kan knalde mig for dette.
Det skal du så men ikke være bange for *ss*
Jeg har en mail liggende fra Karen Jespersen hvor i der står:
"Du har ret i, at en person, der er part i en sag, kan lade sig repræsentere af en partsrepræsentant. Partsrepræsentanten træffer som udgangspunkt beslutninger og deltager i møder på partens vegne.

Efter forvaltningslovens § 8 kan en myndighed imidlertid kræve, at parten medvirker personligt, hvis partens personlige medvirken har betydning for sagens afgørelse. Det drejer sig ikke om inhabilitet hos partsrepræsentanten, men derimod om, at det kan være påkrævet for sagen, at parten selv medvirker. Det vil for eksempel være tilfældet ved udstedelse af kørekort og pas samt ved lægeundersøgelser til brug for behandling af sager om førtidspension."

Det redigere vi så til noget brugbart til dig:
Karen Jespersen har i en mail, udtalt: "Partsrepræsentanten træffer som udgangspunkt beslutninger og deltager i møder på partens vegne." Yder mere tilkendegiver Karen Jespersen at i hen hold til forvaltningslovens § 8 kan personligt fremmøde, kun kræves (citat) "ved udstedelse af kørekort og pas samt ved lægeundersøgelser til brug for behandling af sager om førtidspension."

Det sender du bare til dem hvis din kommune begynder at forsøge på noget pjat... får du brug for det, får giver jeg dig gerne en kopi af hele min mail.... Der står at du IKKE behøver deltage i noget møde, det er KUN hvor din fysiske person, er påkrævet for at belyse sagen, at de kan tvinge dig til at møde.
Men det skal du altså først bruge, når/hvis kommunen begynder på juleleje, i 1. omgang vil de sikkert bare sende et "pænt" (læs truende brev) hvor de skælder ud over at du ikke mødte, og gør opmærksom på forvaltningsloven § 8, og så er det at du sender overstående til dem, godtager de den ikke anker du deres pjat, OG klager til borgmesteren over sagsbehandlingen (det bliver jeg indirekte opfordret til i den mail, af Karen Jespersen)

På følgende side: http://www.depweb.dk/social_info/si_...krivelser.html et lille stykke nede, kan du i åbne flere ting omkring partsrepræsentant, lige så kan du finde en samtykkeerklæring til at din kone er din repræsentant, det udfylder i bare, og hun tager det med til mødet, er hun helt smart, gør hun lige opmærksom på at din person ikke er en nødvendig del af mødet for at belyse sagen, da de jo ikke kan foretage en lægeundersøgelse ell på stedet (med hendes ord naturligvis)

Så brug du/i bare den formular, og lad din krop blive langt væk, så din kone har en chance for at fortælle dem hvad hun mener om deres, måde at behandle mennesker på.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2009, 00:53   #7
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
Jeg har faktisk klaget til borgmester over jobcenter og den private aktør så sent som idag, jeg har til og med givet hende fuldmagt til og gå min sag igennem formanden for Udvalget for Arbejdsmarked og Integration har fået sammeklage.
Jeg ved der ligger et svar fra vor kære beskæftigelses minister på om kommunerne har ret og pligt til og sende folk ud i urealistiske arbejdsprøvninger/praktiker jeg kan bare ikke støve den op
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2009, 08:42   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
pinballs.

Du SKAL have en job-plan efter kap.9, i LAB. Job-planen SKAL indeholde, den lovgivning du er under, handlingsplan, og formål, timer og skånebehovl. Alt andet er ulovligt. Uden den, ingen arbejdsprøvning/praktik eller lign.

Dernæst det skriftlige, som tidligere nævnt. Vigtigt.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2009, 20:45   #9
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
Jeg er lidt spændt på hvad det ender med da jeg nu kan se at sagsbehandler har skrevet til beskæftigelses medarbejder i kommunen at ;der er skånehensyn for begge skuldre samt fod da plg ikke kan gå ret meget, der bør ud over dette lægges særlig mærke til at plg siger fra når han ikke kan mere da han ellers muligvis vil gøre sine skader værre; beskæftigelses medarbejder har ignoreret det i breve videre til den private aktør.
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2009, 22:46   #10
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af pinballs Se meddelelser
beskæftigelses medarbejder har ignoreret det i breve videre til den private aktør.
Det minder lidt om de løgnehistorier jeg var ude for.
De fysiske problemer er blevet totalt ignoreret.
Min plan er, at når min nuværende sagsbeh., som virker helt ok, har sendt mig de papirer hun har lovet mig (noget af det skal bruges som dokumentation), så ryger der en klage af sted til borgmesteren, over den (eller de) medarbejder som har forpurret min sidste arb.prøvning med løgnehistorier.
Og det vil jeg da også anbefale dig at gøre.

Jeg sidder lidt og tænker, at med 2 dårlige skuldre og en ødelagt fod, og nakken har det vel heller ikke helt godt, der må da være en masse skånehensyn.
Hvilke former for jobs mener sagsbeh. at du vil kunne klare?
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension