K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-12-2006, 11:03   #1
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
7 GODE RÅD

Her er lige 7 gode råd.
De er tyvstjålet over fra LAFS hjemmeside, men ikke desmindre meget relevante for os alle sammen



1 Det er en god ide, at kommunikere skriftligt med kommunen, idet du står bedre med en skriftlig aftale, og kommunen har pligt til at svare dig indenfor 3 uger.

2 LAFS anbefaler alle at være medlem af en fagforening, idet disse involveres når lønnen i et fleksjob aftales.


3 Husk at fleksjobbere har ret til både pension og feriepenge. Snak med din fagforening.


4 Bemærk at nogle fagforeninger har nedsat kontingent for fleksjobbere.


5 Det er altid en god ide, at tage en bisidder med til samtaler med kommunen. Det kan være ven, nabo, familie .....og 4 ører hører som regel bedre end 2.

5 Hvis din kontanthjælp bortfalder pga ægteskabelig status, efter en visitation til fleksjob er du berettiget til en særlig ydelse!, der er af ca samme størrelse som kontanthjælpen


6 HUSK: Du behøver ikke bøje nakken, fordi din erhvervsevne er nedsat.


7 Hvis du kan, så forsøg at undgå at sætte dig ned og vente på at kommunen løser dit problem for dig.
F.eks har du lov at arbejde frivilligt 4 timer om ugen, når du modtager ledighedsydelse.



Også smider jeg lige nummer 8 ind for egen regning

Anskaf dig en diktafon eller en mp3 afspiller, og optag ALLE møder med det offentlige, både så du har en optagelse i tilfælde af tvivls spørgsmål og så du kan sidde i ro og mag derhjemme bagefter og høre HVAD var det enligt der blev sagt
  Besvar med citat
Gammel 27-12-2006, 17:52   #2
bantam
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2005
Indlæg: 92
Styrke: 0
bantam er ny på vejen
RE: 7 GODE RÅD

Hej

Ang. 2 LAFS anbefaler alle at være medlem af en fagforening, idet disse involveres når lønnen i et fleksjob aftales.

Det er meget vigtigt at man er medlem af den relevante fagf. mener jeg, også hvis man senere får brug for hjælp, da man jo har nøjagtig samme rettigheder som andre på ens arb.plads.

Blot skal man huske at der er INGEN grund til at være medlem af en Akasse, så snart man er visiteret til fleksjob, for så står man ikke til rådighed for det alm. arbejdsmarked og har derfor ikke ret til dagpenge, men ledighedsydelse/kontanthjælp

Hilsen

bantam
bantam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2006, 21:49   #3
Per
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2005
Lokation: Kalundborg
Alder: 67
Indlæg: 8
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Per er ny på vejen
RE: 7 GODE RÅD

Det kan da godt være at det er en god ide at være medlem af en fagforening , men jeg har nu ikke gode afaring med det , da jeg skulle bruge hjælp kunde de ikke, kender flere andre hvor de heller ikke kunde(gider ikke) hjælpe min afaring er at de bare vil have mine penge
Per
Per er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2006, 01:55   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: 7 GODE RÅD

Den erfaring er du desværre ikke ene om

Jeg så heller ikke skyggen af min fagforening da jeg skulle ansættes der kom et stykke papir med lønniveau og det var det...

Jeg gjorde det at jeg meldte mig ud og ind i en anden fagforening, og da jeg så opdagede at jeg ikke fik pension og skrev til den nye fagforening om hvorvidt jeg inden for mit erhverv skulle have pension, fik jeg den besked at de desværre ikke kunne hjælpe da jeg var udmeldt i 2005 (meldte mig ind i okt 2006) nå men nu har jeg skrevet til dem igen og de har beklaget så nu venter jeg bare på at der kommer nogen tilbage efter ferien og forhåbentligt kan kigge på min sag :@:@:@

Så jeg kan godt forstå at mange er skeptiske , men samtidig er vi også lidt lost uden en fagforening ( jeg ved i hvertfald ikke hvor jeg ellers skal henvende mig omkring pension)

Drømmen kunne nok være en fagforening af og for flekser, med en god ekspertise i det rumlige arbejdsmarkede
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gode råd tak :0) zen-q Alt det andet 14 14-09-2012 08:27
10 gode råd...... phhmw Alt det andet 5 02-11-2010 13:53
Gode råd rose Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 31-10-2009 23:40
Gode råd dittemor Dit og Dat 20 25-03-2009 00:38
gode råd søges fra gode mennesker;) nille Spørgsmål ang fleksjob 8 30-11-2007 18:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension