K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-01-2009, 21:06   #1
Duen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 4
Styrke: 0
Duen er ny på vejen
Thumbs up FlexJobber, Jeg er helt flov!!

Jeg har nu været med i K10 en måneds tid og læst en del indlæg, som handler om kvaler, strabasser og problemer.
Sådan har jeg ikke oplevet forløbet med Greve komune, læger, jobcenter mm., jeg er gledet nemt gennem systemet, med positivt resultat.
Hvad der har gjort forløbet så uproblematisk er bl. andet at jeg har været ansat der siden 1984, arbejdsgiver har holdt fast i mig, i mine sygdomsforløb ,som strækker sig over 3 X 7-8 måneder, i disse perioder fik jeg naturligvis sygedagpenge, og da der var nedsat arbejdsevne allerede fra førsteperiode i 1993, var det komunen der indstillede mig til FlexJob, så det var arbejdsgiver der skulle overtales til at modtage tilskud, i starten 50/50 %, og inden for det sidste år 66/33 %, efter sidste sygeperiode, jeg har regelmessigt kontakt til min konsulent på jobcenteret, og møder hos arb.giver er der 1 - 2 gange årligt. Ingen problemer.
Jeg håber bestemt ikke jeg er den eneste der har det så nemt.??
Når jeg læser jeres indlæg har jeg en klar fornemmelse, at de offentligt ansatte som behandler flexjob sagerne ikke aner hvad de har med at gøre, mangler uddannelse, og har for lidt tid til at sætte sig ind i den lovgivning de har påtaget sig, at administrere, det er jo skræmmende.
Så til alle Jer der slås med dem der skulle hjelpe Jer, pøjpøj med kampen!
Hilsen Duen
Duen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2009, 21:34   #2
Andersen23
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2007
Indlæg: 75
Styrke: 18
Andersen23 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Duen Se meddelelser
Jeg har nu været med i K10 en måneds tid og læst en del indlæg, som handler om kvaler, strabasser og problemer.
Sådan har jeg ikke oplevet forløbet med Greve komune, læger, jobcenter mm., jeg er gledet nemt gennem systemet, med positivt resultat.
Hvad der har gjort forløbet så uproblematisk er bl. andet at jeg har været ansat der siden 1984, arbejdsgiver har holdt fast i mig, i mine sygdomsforløb ,som strækker sig over 3 X 7-8 måneder, i disse perioder fik jeg naturligvis sygedagpenge, og da der var nedsat arbejdsevne allerede fra førsteperiode i 1993, var det komunen der indstillede mig til FlexJob, så det var arbejdsgiver der skulle overtales til at modtage tilskud, i starten 50/50 %, og inden for det sidste år 66/33 %, efter sidste sygeperiode, jeg har regelmessigt kontakt til min konsulent på jobcenteret, og møder hos arb.giver er der 1 - 2 gange årligt. Ingen problemer.
Jeg håber bestemt ikke jeg er den eneste der har det så nemt.??
Når jeg læser jeres indlæg har jeg en klar fornemmelse, at de offentligt ansatte som behandler flexjob sagerne ikke aner hvad de har med at gøre, mangler uddannelse, og har for lidt tid til at sætte sig ind i den lovgivning de har påtaget sig, at administrere, det er jo skræmmende.
Så til alle Jer der slås med dem der skulle hjelpe Jer, pøjpøj med kampen!
Hilsen Duen
Hej

Jeg har det som dig, haft det nemt i forhold til mange af de andre fleksere herinde for jeg har haft gode/rare sagsbehandlere og jobkonsulenter.
NU er jeg så, efter 2,5 år med mange jobansøgninger, i et fleksjob hvor de er rigtig gode til at støtte og hjælpe mig og tager mig seriøst og jeg søgte det ikke en gang selv .
Andersen23 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2009, 21:54   #3
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hej Duen

Du behøver ikke være flov, jeg er sikker på at vi alle herinde glæder os usigeligt, når det går en anden godt, det giver lidt håb til os andre, tak

Det er pragtfuldt at høre at det kan gå godt i et system der ellers ser ud til at være gået helt af lave.

Så, jeg glædes med og for dig, og ønsker dig lige så stor held og lykke også i fremtiden.



Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2009, 23:48   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nææ mener bestemt heller ikke at du har grund til at være flov det er kun dejligt at det går nemt for nogen og faktisk endnu mere dejligt når dem det går godt for også lige fortæller det...

Ellers kunne man nemt foranledes til at tro at det var makværk og en stor jammerdal hele vejen , og det er det jo så langt fra ...

Man skal ikke glemme at der er mange tusind flekser i job de er glade for og har haft rimlig nemt ved at komme i ...

Vil også sige at min egen gang til fleksvisitation også gik rimlig nemt , og helt bestemt med respekt for mig og mine sygdomme og aldrig har jeg haft den fornemmelse at der var nogen der troede at jeg prøvede at snyde mig til noget...

I det hele taget har jeg også mødt en hel del søde sagsbehandlere det vil sige jeg har haft 11-12 stk og har mødt de tre , og de var da søde...

Mit problem har hele tiden været jobcenter og jobkonsulenter og bestemt ikke sagsbehandlere (nu skrev jeg til min sagsbehandler i mandags og har ikke fået svar fra hende endnu , og det får mig til at blive arrig er vant til at de svare mig hurtigt ) he he

Så jeg er nok også en af de mere heldige hvad ang visitering til fleks .. når det kommer til jobkonsulenter så er det en helt anden sag , men i mit tilfælde ikke fordi jeg føler de jager mig , men fordi jeg føler de IKKE jager mig *GG* (forstået på den måde at jeg aldrig kan få dem i tale og de ikke følger op men bare lader mig flyde i systemet uanset hvor tit jeg kommer til dem og beder dem om hjælp til det ene eller det andet ) *så som job , jeg må jo være åndsvag hvis jeg tror at de skal lave noget *

Så jeg er da rigtig glad når vi kan se at det går den rigtige vej for nogen og ville ønske at vi hørte mange flere af de posetive historier det giver alligevel håb for os der ikke er kommet så nemt til det

Så kan kun sige TILLYKKE til jer to , er glad på jeres vegne
  Besvar med citat
Gammel 10-01-2009, 00:01   #5
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Jeg synes sq også det er fedt at, høre om positive sager, og kunne ønske mig at, det var sådan over hele linien.

Jeg har bare ikke oplevet det her i min kommune, men tror da stadig at, vi har et håb om fleksjob og kæmper videre for at finde det.

Mange hilsner Helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2009, 10:12   #6
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Dejligt

Det er da kun dejligt og glædeligt,at det ikke er alle der har været igennem en opslidende kamp for at blive godkendt til fleks.

At der er solskinhistorier.....det giver mig selv en tro på,at systemet kan virke og at der er gode og indlevende sagsbehandler og jobkonsulenter.

Min nye jobkonsulent er som sendt fra himmelen..og har fået sat så meneg gang i sagsbehandler,at min sag blir gjort klar til ,at blive sendt afsted til behandling nu på onsdag eller senest torsdag.

Så er det bare at vente på afgørelse...om jeg blir flekser...og det hos en arbejdsgiver..som sådan set har ventet på mig i de 2½ år min sag har stået på *S*

Det varme sq mit hjerte
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2009, 10:32   #7
Duen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 4
Styrke: 0
Duen er ny på vejen
Jamen hvorfor vente

Jeg var i job, da min flexjob sag startede, blev behandlet og afgjort!
Det var ingen hindring ar være i job, tvært i mod. Jobbet gør så, at de dage jeg arbejder, skal der ske noget, andre dage kan jeg så blive hjemme og hvile ud. Og ikke mindst - jeg bestemmer arbejdstider og dage, med skyldig hensyntagen til kunder, vejr, koleger og arb. giver (jeg arbejder udendørs), og egentlig er komunen lige glad om jeg tjener 100, 200 eller 500 i timen i mine akkord aftaler. ligeledes blander de sig ikke til dagligt, om jeg arbejder mere eller mindre end aftalte! Det ses over en længere periode hvordan forholdet ser ud.
Så held og lykke med Jobbet, som venter på dig
Duen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2009, 19:48   #8
mortenand
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2009
Lokation: Holstebro
Indlæg: 5
Styrke: 0
mortenand er ny på vejen
Insiderjob.

Til Duen.
Jeg tror, din positive oplevelse af at komme i fleksjob, hænger 100% sammen med, at du er ansat i kommunen.
mortenand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2009, 21:04   #9
Duen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 4
Styrke: 0
Duen er ny på vejen
Hej Mortenand
Det har du fejl fortolket, jeg er skam privat ansat i et håndværks firma. Bare for god ordens skyld.
Duen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
At være flov over sin tilstand?? sandie86 De Unge 33 08-11-2012 19:12
Flov... Prøver igen Accept fra vores omgivelser 10 25-10-2011 21:21
er det bare mig der er lidt flov ? henningv Alt det andet 17 28-06-2011 14:00
Ny flexjobber Phatamus Spørgsmål ang fleksjob 4 28-02-2010 11:08
Ung flexjobber ja-ma Spørgsmål ang fleksjob 4 14-07-2007 20:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension