K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-12-2006, 11:57   #1
losuma - Slettet Medlem
Banned
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2006
Indlæg: 52
Styrke: 0
losuma - Slettet Medlem er ny på vejen
Julegave fra kommunen

Hurrrraaaa for kommunesamenlægningen.

Ja ok SÅ stor en julegave er det heller ikke, men for mig er den stor nok.

Jeg har i dag fået brev om at jeg for ny sagsbehandler.... Yes yes yes
Og ja jeg er hamrende ligeglad med at det er nr regtig mange i rekken (jeg er i nærheden af 10 på 6 år) Bare jeg slipper af med den kælling jeg har nu.

Men jeg har ondt af den sagsbehandler jeg får, personen for i den grad sin sag for, jeg er jo blevet totalt ødelagt af hende jeg slipper af med, og jeg er ikke sikker på at jeg bare lige kan "finde ud af" at få et mere normalt forhold til det kommune tam tam igen, det kommer i hvertfald til at tage meget lang tid, men skidt pyt... jeg håber det er en der er til at tale med og som ikke begynder at lave numre, er det tilfældet vil jeg også over tid kunne få opbygget et mere normalt forhold til dem, og ind til det er bevis om det er til den ene eller den anden side, vil jeg forsøge at kæmpe for at finde et mere normalt forhold frem.... Spørsmålet er så oom jeg kan, men det må tiden så vise.

Hovedsagen er at jeg nu kan slappe af slippe min sag og bare nyde julen, sjældent har jeg mærket så stor en lættelse som da manden vækkede mig med den gode nyhed, så jeg er slet ikke i tvivl om at jeg aligevel får mig en jul med ro i sindet.
losuma - Slettet Medlem er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2006, 12:17   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Julegave fra kommunen

Hej Losuma

Jeg kan godt forstå du er glad , men kors hvor er det sørgeligt at folk skal være bange for deres egen sagsbehandler...:@

Håber du får en bedre sagsbehandler og ro i sindet og fred her til jul...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2007, 03:34   #3
Trylledyr
Banned
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2007
Indlæg: 152
Styrke: 0
Trylledyr er ny på vejen
RE: Tillykke

Hej Losuma og tillykke med sagsbehandlerskiftet. Håber du får en, der er bedre. Jeg vil ikke engang tilbyde dig, at du kan få min - værre mokke bli'r svær at finde

Håber selv på en ny sagsbehandler. De 5 jeg havde sidste år har ikke just fremmet ekspeditionen, men hvad...det kan vel kun blive bedre, når man har været nede og skrabe bunden
Trylledyr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2007, 20:21   #4
cirkeline
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2006
Lokation: århus
Alder: 45
Indlæg: 71
Styrke: 18
cirkeline er rigtig godt på vej
RE: Julegave fra kommunen

Hej Losuma

jeg forstår ikke dit indlæg..........for jeg have da fået det indtyk at du fik førtidspension............?

Og min sagsbehandler har sagt til mig at hvis jeg får førtids pension så har jeg ike mere med hende at gøre, og så er det jo en permanent ydelse og man klare sig selv?

Er der noget jeg har fudstændig misforstået eller er det fordi du ikke har fødtidspenson,men stadig søger at det har så stor betydning for dig hvem du ha som sagsbehandler?

Hilsen Line

Og PS godt nytår til dig........og tillykke det er da dejligt at at du er så glad for skiftet(selvom jeg som sagt ikke trode det ville ha noge betydning hvem du have som sagsbehandler, da jeg trode du fik førtids pension.......og trode faktisk ikke man have en, når man fik førtidspension?)
cirkeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2007, 01:52   #5
losuma - Slettet Medlem
Banned
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2006
Indlæg: 52
Styrke: 0
losuma - Slettet Medlem er ny på vejen
RE: Julegave fra kommunen

*ss* cirkeline

Du kan tro der er noget du har misforstået, men altså jeg kan ikke holde styr over hvem der får hvad forfor, eller hvor langt de er i hvilket forsøb, så forlanger entlig heller ikke at andre kan

Jeg sider ulovligt på en revalidering, godt nok har kommunalbestyrelsen selv bestemt at det skulle være sådan, men det bliver det jo ikke mere lovligt af. Jeg opfylder ikke betingelserne på nogen måde (længere) Og fra første dec sidste år (06 altså) blev det dobbelt ulovligt for der havde jeg fået ydelsen i de 5 år man kan få den.

Det er ikke fordi jeg ikke vil give en opsumering af hele min sag, for det vil blive evigt langt. Nederstående er kun i meget korte træk for det sidste 1½ år, og så kan du jo selv gætte på længden af min 6 år lange sag.

Den sagsbehandler jeg havde truede lige fra det sek jeg hørte fra hende første gang, det næste nr hun lavede var at tage mig af den automatiske udbetaling af pengene, dvs vi skulle kontakte hende for at få dem frigivet, og aligevel kunne vi aldrig vide om vi havde penge til mad d 5 i måneden eller den 18 og hun har forsøgt at misbruge loven for at få mig over på en kontanthjælp (hvilket jeg med hjælp udefra fik afværget, fordi jeg er beretiget til sygedagpenge. Sagsbehandler lavede arbejdet så godt at jeg ikke kunne gennemskue hende trods jeg var meget godt inde i loven, og meget opsat på at kæmpe) Jeg får intet af vide om hvad der skal ske, fx fik jeg ikke af vide at hun havde tilmældt mig reva-centeret til trods for at der er over 6 måneders ventetid, og hun havde indkaldt til møde efter tilmældingen og inden jeg skukke starte.

Jeg begyndte sådan for alvor at få det dårligt psykisk for omkring 2½ år siden, og for hver gang jeg hørte noget fra kommunen fik jeg det bare endnu dårligere, det endte ud med flere selvmordsforsøg og en ADHD diagnose med angst som sekundant (det er et år gammel i mitten af marts) Oven i har jeg udtalelser fra psyk af der siger ro, jo mere de piller jo længere tid har jeg brug for, for at komme oven på igen, og jo mere de piller jo mere tager de af den arbejdsevne jeg vil have i sidste ende... en udtalelse sagsbehandler havde inden hun sendte mig på reva-centeret/arbejdsprøvning.

Jeg har disideret angst for kommunen, kan ikke tage til møder med dem uden angstanfald, jeg kan ikke modtage breve uden at få det meget ubehageligt. For at vise hvor slemt det er: Manden skulle for noget tid siden have besøg af en fra tæknisk forvaltning, jeg havde entlig lykkelig glemt alt om det, men manden kom til at minde mig om det (af godhed naturligvis) Jeg havde en ubehagelig følelse det meste af den dag, og valgte at sætte mig oppe i børnehaven med bække unger i 1½ time i håb om at han der filiføjten var kørt når jeg kom hjem, det var så ubehageligt at vide, vi havde besøg af en fra kommunen, selv om at det intet havde med mig at gøre på nogen måde.

Sagsbehandler har forsøgt at arbejdsprøve mig uden held, derfra har jeg en udtalelse om at de mener at det er ALT! for tideligt. Ja altså det ved jeg kun fordi manden har snakket med reva-centeret, ikke fordi kommunen har fortalt mig noget som helst.
Det sidste jeg har hørt fra dem (ud over mit gode brev) var gennem min psyk, de havde bedt om en statusredegørelse, hvilket i sig selv jo er fint nok, bare ikke når der bliver stillet spørgsmål der bryder tavshedsplikten, hvis der skal svares på dem, ej heller når det er fyldt af mistro, bla har sagsbehandler spurt til om jeg faker den når jeg for anfald (hvad H regner hun med? at jeg syntes det er skide sjovt eller hved?)
Men heldigvis har jeg en god psyk, jeg besvarede spørgsmålene (og han så for første gang lidt negativ reaktion fra mig af, godt nok kun vrede, men lidt har også ret) og det er så de svar kommunen får tilbage, omformuleret til psyk sprog naturligvis.

Pensionen kommer ind ved at sagsbehandler i telefonen har sagt at arbejdsprøvningen bla var med henblik på en midlertidig en af slagsen, men jeg troede ikke på hende, og nu er jeg rimelig sikker på at der intet står om det i min handlingsplan, for hun forventede at jeg startede på reva-centeret på "fuld" tid (dvs 30 timer om ugen) fra dag et af.

Men jeg aner intet om hvad d regner med eller forventer, jeg hører intet fra dem overhovedet, med mindre de vil have mig til et eller andet, hvor jeg vel at bemærke ikke kan få af vide hvad det skal gøre godt for, og så de oblikatoriske opfølgningsskemaer.
Jeg ved godt at jeg bør få de her ting på skrift når de kommer frem i lyset, men jeg kan bare ikke overkomme at skal til at kæmpe for det, jeg er nået der ti hvor jeg er hamrendes ligegald med hvad H de foretager sig, bare jeg beholder nok penge til at vi kan få livet til at hænge sammen.

Og nu er jeg så, så hendig at slippe af med min truende og nedværdigende sagsbehandler, som ikke har formået andet end at få mig til at få det dårligere og dårligere, og som har fået min mand til at udvikle forstadiet til angst for sagsbehandler (også, og han er ikke ekstra følsom over for den slags som jeg er) så jo det er skam en julegave der vil noget, godt nok er min sag værgen kommet frem eller tilbage, og gør det sikkert heller ikke forløbig, for angst forsvinder jo ikke bare lige ved at knibse med fingrene, men derfor vælger jeg nu aligevel at se det som et positivt tegn.

Pt, går jeg og venter på at høre fra dem (jeg skal jo vide hvem min nye sagsbehandler er, det ville de sende et brev om) i det øjeblik jeg gør det, går jeg ind og beder om agtindsigt, for jeg bliver nød til at vide hvad pokker der foregår i min sag, den der uvished, er det rene tortur (og det viste min gamle sagsbehandler godt, for da hun fik første udtalelse fra psyk hvor der også stol at det var vigtigt at jeg fik så meget af vide med det samme, for at give mig godt med tid til at venne mig til tanken, stoppede jeg øjeblekkeligt med at høre noget om noget som helst før i sidste øjeblik) Så jeg har haft en meget lang periode med ene af ubehagelige oplevelser med kommunen, det eneste positive har være sagsbehandler skiftet... og så er det første gang jeg har fået brev om at jeg jeg får en anden, en klar forbædring.
losuma - Slettet Medlem er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2007, 02:37   #6
losuma - Slettet Medlem
Banned
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2006
Indlæg: 52
Styrke: 0
losuma - Slettet Medlem er ny på vejen
RE: Julegave fra kommunen

Citat:
Trylledyr skrev:
Hej Losuma og tillykke med sagsbehandlerskiftet. Håber du får en, der er bedre. Jeg vil ikke engang tilbyde dig, at du kan få min - værre mokke bli'r svær at finde

Håber selv på en ny sagsbehandler. De 5 jeg havde sidste år har ikke just fremmet ekspeditionen, men hvad...det kan vel kun blive bedre, når man har været nede og skrabe bunden
Hej trylledyr.

Jeg er sikker på at jeg ville have byttet hende jeg havde med glæde, jeg er blevet udsat for et næsten konstant psykisk pras fra hende, lige siden jeg fik hende, hun startede med ulovligt at hive mig af den automatiske udbetaling af penge, og har trods brev med spørgsmål om hvorfor, har jeg aldrig fået et svar, min kontakt person har også spurt samt forklart for mig at det var en meget uholdbar situration spicelt nu vi også har børn, men svart var at støtte skulle blande sig uden om.
I begyndelsen var hun rimelig til at fortælle havd hun havde tænkt sig som næste skridt, det stoppede da psykriatrisk sygehus gorde hende opmærksom på at det var meget vigtigt for mig at jeg fik tingene af vide så hurtigt som muligt... ligende tiltag har hun gjordt løbende, for hver gang hun har fået af vide hvad der ville være positivt for mig, har hun handlet stikt modsat.
Hun har ikke lavet andet end at mistænkliggørre mig, bla har hun i seneste status forespørgelsel fra psyk spurt efter om jeg faker mine angstanfald (selgfølgelig gør jeg da det, der er da intet sjovere i hele verdenen end at lide af en så ekstram angst, jeg går ligefrem hjem bag efter og holder party for at jeg kunne holde skuespillet til punkt og prikke. Hvad H regner hun med?) Og hun har oven i købet set mig midt i anfald hele 2 gange, den sidste gang besvimede jeg oven i købet, men næ nej fysiske beviser er ikke tilstrækkeligt.
Hun har direkte beådret min mand til at blive skildt. Som om mit privatliv kommer hende ved?
Hun har bevist overset at jeg har sat min mand på som partsrepensentant (til trods for at jeg har sendt hende hele 2 breve hvor jeg giver ham fuldmagt, og bedt om svar tilbage. Sendt betyder at manden personligt har afleveret det på rådhuset, eller at det er afleveret til genboen som er rådhusbetjent, og altså bla sørger for at uddele post, og han er villig til at skrive under på at han har afleveret det personligt til sagsbehandler)
Hun har udtalt at hun ikke tror på at jeg har ADHD.
Hun har nægtet at deltage i samarbejds møder, både med min støtte kontakt person, og med psyk, deres indvitation gad hun ikke en gang svare på, der måtte jeg bede min kontaktperson om at gå ned og spørge sagsbehandler på vegne af sygehuset, for de kunne ikke komme i kontakt med sagsbehandler, for at få svaret, sitat: "Det gider jeg ikke"
Hun har gentagende gange direkte løget for mig (min mand for jeg stoppede hurtigt med at kunne tale med hende på nogen måde, jeg fik simbelthen angst... hvad fandt hun nu på at sige true med eller forlange?) den alvorligste løgn har jeg sort på hvidt.
Og hun har naturligvis truet med de typiske ting... hvis jeg ikke sååå xxx og jeg har bare af at xxx ellers xxx
Hun har nedværdiget vores børn, uden nogen side at have så meget som set et glimt af dem.

Behøver jeg gøre listen længere? Jeg kan godt, hvor utroligt det end lyder.
Med den bahandling tror jeg nu de fleste ville være villige til at skifte selv til en med dårlige anbefalinger.

Jeg var for noget tid siden ved at tælle antallet af mine egne sagsbehandlere, nogle af dem er oven i købet gængangere, dvs de har været af min sag en periode for at komme på den igen (en har jeg haft af hele 5 omgange) Alt i alt har jeg haft 15, dvs et gennemsnit på 2,5 sagsbehandler pr år, hvor gengangerene er talt en gang, skal der tælles for hver gang jeg har haft dem er vi oppe på hele 32 næser, et snit på 5,3 pr år... Jeg er lige gået ind i mit 6. år i systemet. Dog til deres forsvar skal det siges at jeg i starten havde to som deltes om mig, det blev jeg informeret om, men dem havde jeg altså kun i ca 5 måneder, så skiftede jeg til en der til første møde sagde at det var både første og sidste geng jeg så hende for hun skiftede kommunen om 14 dage, god start ikke?
Det uhyggelige er at det ikke en agng er unormalt at folk har så mange sagsbehandlere.
Men det positive er vel at vi sørger for en masse mennesker har sig et job.

Tusinde tak for lykønskningen, jeg håber også at det bliver så godt at jeg (med tiden godt nok, det tager jo tid) kan få et mere normalt forhold til mine plageånder, end den sidste har sørget for at få skabt.

Og så får du lige en masse kryssede fingre ben tær ja selv det mindste fimrehår på armen, her fra, for at du også får lov til at trække en bilet til en anden og forhåbentlig bedere sagsbehandler.
losuma - Slettet Medlem er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så fik jeg årets Julegave eskemand Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 25 23-12-2012 20:50
min julegave :-) Sutsko Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 08-12-2012 17:23
En tidlig julegave LOS Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 06-12-2011 01:09
En stor julegave. slagteren Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 15-12-2010 11:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension