K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-01-2009, 20:08   #1
charlott
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2008
Lokation: København, Nørrebro
Indlæg: 4
Styrke: 0
charlott er ny på vejen
Angry Må bare ud med min jammer - er alvorligt bange

Jeg har før prøvet, at nedskrive mine dillemaer og problemer, men udskyder det altid da jeg blir for rasende eller trist.

I 2005 var jeg sygemeldt 1 år grundet 4 knæoperationer. Jeg er uddannet pædagog med speciale i idræt, hvilke betyder mine kompetencer er, jeg hovedsageligt er ansvarlig for at udrette en leg/sportsturnering, hvor målgruppens sociale og personlige kompetencer udvikles(Har hovedsageligt arbejdet med børn mellem 9-18 år)

Jeg vender tilbage til mit arbejde som idrætspædagog efter 1 år, trods stadige smerter og ugenlige genoptræning på hosp - jeg kedede mig jo voldsomt hjemme og savnede ungerne på jobbet. Efter 4 måneder må jeg under kniven igen, og ved efterfølgende konsultation fortæller overlægen mig, at jeg må indse det ikke bliver bedre,- det kroniske smerter, og skal lære at begrænse mig - enhver aktivitet har en konsekvens. De ord var desværre korrekt og et halv år efter må jeg erkende jeg ikke kan holde mit job længere(Jeg er 37 år uden børn, så job var eneste aktivitet)

Så det ca 2 år siden jeg erkendte jeg ikke kunne holde til mit job. Søger derfor revalidering, men modtager overraskende et nej. OK,- så starter mit maridt med Kbh. kom.

Juni 2007 stoppede jeg som aftalt med arbejdsgiver på job med en fratrædelsesaftale-og modtager derfor løn i 7 måneder efter.
Jan. 08 starter jeg på sygedagpenge. Min skadessituation er værre end nogensinde da jeg gennemgik en 6 knæoperation i dec. 2007. Og værst af alt..Min ryg begynder at gå amok, da jeg jo har kompensenteret. Hele 2008 er et sandt fysisk og psykisk mareridt.

Jeg får diagnosticeret en diskupprolaps, en depression da jeg må erkende mit fysiske helbred ikke vil bære at få børn - hård beslutning, men den rigtige...det er bare stadig et afsavn.
Eneste aktiviteter i 2008 er besøg hos pskiateren, og siden i sommers smerteklinikken( er tilknyttet psykologen, lægen, fysio osv) og begynder at tro på livet efter krisen.

Jeg mangler bare lige noget socialt...og gerne gennem job. Så er helt afklaret med jeg vil søge revalidering igen eller flex.. Jeg vil bare så meget ud i en arbejdsmarkedsprøvning.. Jeg kimer forvaltningen ned for at komme til samtale,- da jeg endelig efter et ½ år kommer ind til en sagsbehandler, fortæller hun mig bare om mine muligheder for forlængelse af sygedagpenge og jeg skal aflevere flere journaler.

For 1 måned siden kom brevet, som ødelagde mig fuldstændigt...total sammenbrud...mine sygedagpenge bliver ikke forlænget, da de mener jeg kan arbejde fuldtid på et værested!
Tiltrods for både min egen læge, smerteklinikken, og operationslægerne skriver jeg har kroniske smerter i ryg og knæ, og behov for revalidering eller flex. Selv deres ubehagelige lægekonsulent Jens Bang har bøjet sig og skrevet det samme.

Hvordan kan man sende en så arrogant afvisning. Jeg ringede grædende til både min socialrådgiver og teamchefen. Kun med et formål. Jeg ville høre dem mundtligt sige de mente alvorligt jeg kunne finde arbejde på et værested 37 timer. Det kunne de, men ikke nævne mig nogle eksempler eller steder.

Så i dag skulle jeg ha' været på bistandskontoret og melde mig ledig, men brød i gråd, hver gang jeg rejste mig. Dertil skal siges, at jeg jul og nytår kun har kunne ligge ned da diskusprolapsen igen trykker så meget på nerveroden at mit ene ben er delvis lammet.

Både min fagforening og socialkonsulenten er i rødt felt, og jeg mangler ikke støtte derfra. Men jeg er så opsat på at det her skal ikke ske for andre.

Nogen herinde som ved, hvor man kan skrive med effekt. Borgenrepresæntationen, socialministeriet eller hvad.

Hele 2008 psykeregulerede jeg og hjernevaskede migselv med de ikke ville få lov til at knække mig,- men det har de...har grædt så meget..min retfærdighedssans er hårdt ramt. Men jeg rejser mig igen - hvad fander er det for en måde at behandle kronisk syge mennesker på..

Grrrr.
charlott er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2009, 20:25   #2
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Hejsa.
Tag den lige vej til OMBUDSMANDEN.
Han svarer dig på hvad du nu skal gøre.
Spring alle de andre led over, og forsøg.
Det du er udsat for, er dybt godnat.

Du kan finde oplysninger og adresse på ombudsmanden på nettet.

Mange hilsner
Anna
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2009, 22:29   #3
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Kære Charlott
Jeg synes sgi Du også har kæmpet bravt selvom der er mange tapre sjæle herinde der desværre har måttet det samme.
Med dit sagsforløb og det faktum selv JB har støttet dine erklæringer, ville jeg som minimum klage til det sociale ankenævn, for de(sagsbehandler, team ) skal anvise konkrete arbejdsopgaver Du kan udføre. Mht til kvalitet så har Kbh. kommune et alvorligt problem i deres sagsbehandling , så Ombudsmanden er måske den der hurtigst får råbt vagt i gevær som Annasen anbefaler.

Med ønsket om retfærdighed for dig og os alle i et forhåbentligt bedre nytår



Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2009, 00:35   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Jeg har et par spørgsmål, som du ikke behøver at svare på herinde, mine tanker er....:

1. Har du klaget over afgørelsen på stop af sygedagpenge?

2. Har de fået lavet en ressourceprofil på dig? Hvis nej, kan du skrive det i klagen..

3. Er du blevet arbejdsprøvet for at få afklaret, hvor megen arbejdsevne, du har? Hvis nej, kan du skrive det i klagen...

Du kan evt. henvise til §27-§29 om forlængelse af sygedagpenge, hvis du mener, du har ret til det (en af de 6 punkter i §27):

https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=30746#K9

Ovenstående skal du klage til der, hvor du har fået at vide, at de ville stoppe din sygedagpenge.

Noget helt andet eller oveni kan du klage til Jacob Hougaard, som er borgmester for beskæftigelsesforvaltningen i København.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2009, 00:47   #5
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Hej igen Charlott

Hvis jeg var dig, ville jeg sende det du netop har skrevet på k10, og som fortæller alt om din frustration over din behandling. Afslut mailen med : Hjælp mig - hvad skal jeg gøre.

Send den til: [email protected]

Du får så svar pr brev og ikke mail.

Blot et lille råd

Venlig hilsen
anna
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2009, 14:30   #6
Løvetand
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Indlæg: 81
Styrke: 17
Løvetand er ny på vejen
Systemet er vanvittig hårdt at være i. Jeg forstår ikke hvorfor der ikke har været en arbejdsprøvning til dig, når du har papir på dine operationer, og din læge har nævnt det med at det er kronisk.
Arbejdsprøvningen er til for at se hvor meget du kan holde til, og hvis det ikke har været afprøvet lyder det urimeligt at de konkluderer hvad du kan på trods af lægelige udtalelser. Hvis du vælger at klage så ville jeg skrive hvis jeg var dig, at du er uforstående overfor at de mener du er fuld arbejdsduelig når en arbejdsprøvning ikke har været på tale, selvom du har udtalelser fra læge der siger dit problem er kronisk, og du ikke selv kan se dig i et 37 timers job med det knæ.
Løvetand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2009, 15:10   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Charlot jeg formoder at din fagforening og socialekonsulent vil hjælpe dig med at anke stoppet ikke ?

Derfor er der nok ikke så meget at sige andet end det der allerede er sagt her i tråden for jeg formoder at din fagforening har styr på hvad de vil klage over og ikke klage over (sådanne ting som at du ikke er arbejdsprøvet ) og hvad mener de med at du kan være på et værested i 37 timer , hvad er det ?

I følge loven skal du have mulighed for at blive selv forsørgende og da du ikke kan blive det i gammelt job pga dit knæ og du med det knæ bestemt ikke kan blive det i ufaglært job ja så er der ikke mange andre muligheder tilbage end at få dig revalideret til andet job , men det har du garanteret snakket med din fagforening om allerede ...

Det lugter lidt af at din sygedagpenge bare skal stoppes og det går efter devisen går den så går den ...

Så jeg håber at det lykkedes din fagforening at få skrevet en god anke så den kommune kan få en over snotten..

Du skriver heller ikke noget om ressourceprofil og om den er udarbejdet og i orden og parts hørt , men sjovt nok kan man se at du nu er inde i forlængelse af dine sygedagpenge og det er så derfor du skal have dem stoppet , men der kan vist ikke være meget tvivl om i din sag at det er kommune der fjumre og bestemt ikke dig ...

Har du fået aktindsigt ? ellers bed om det med det samme så du er lidt på forkant med det hele...

Og hvad med din fagforening er de bisidder for dig eller er de parts repræsentant ?

Jeg kan godt forstå at du vil have din historie skal høres og ville gøre som de andre skriver og sende den til ombudsmanden , og til alle socialeordføre samt arbejdsmarkedsordfører og kommunal bestyrelsen og ikke mindst din borgmester ...

Jo flere der ved det jo bedre , for det ser da klart ud til at der er så mange fejl at nogen har sovet i timen .. held og lykke med det hele og råb op hvis der er noget nogen her kan hjælpe dig med og ikke mindst hvis du trænger til at brokke dig og råbe lidt , det kan også være godt at komme af med luft
  Besvar med citat
Gammel 04-01-2009, 14:45   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.734
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Charlott.

Du skal følge de foreløbige råd de andre har givet dig, samt følgende hurtigst muligt:
http://www3.kk.dk/Borgerraadgiver.aspx som er linket til din Københavns kommune BORGERRÅDGIVER som er din lokale "ombudsmand"

Læs lidt om denne nye funktion og videre på k10 linket "Har din kommune en BORGERRÅDGIVER.?" som du søger på, her på k10.

Videre skal du hurtigst muligt kontakte sideløbende www.dukh.dk

Hold orden i dine papirer og indhent aktindsigt i SAMTLIGE journaler fra læger og hospitaler. Slap af og læn dig op af k10. Stop med at græde men stille og roligt sæt dig ind i regler og love. Held og lykke og lad os andre vide hvordan din sag forløber her på DIN tråd. Mange hilsner Peter

Sidst redigeret af phhmw; 04-01-2009 kl. 14:46. Årsag: stavefejl
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tag piskesmæld alvorligt Jørgine Den nyttige viden vi alle har 30 20-02-2011 18:28
Danmark har et alvorligt retssikkerhedsproblem Molly-1 Politik og Samfund 9 06-02-2011 13:20
Alvorligt syg sendt i ingenmandsland buster Politik og Samfund 8 18-11-2010 14:39
jeg har alvorligt brug for Hjælp! Kimmo89 Alt det andet 5 25-03-2009 22:51
SÅ bange Lund Dit og Dat 37 26-10-2008 12:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension