K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-12-2008, 02:41   #1
calamityjane
Hvor skulle jeg ellers være
 
calamityjanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2008
Lokation: Hvidovre
Indlæg: 163
Blog Indlæg: 22
Styrke: 17
calamityjane er ny på vejen
lovgivningen hvad er det?

kort fortalt er jeg selv førtidspensionist og derud over også pårørende til en sindslidende (som også kom på førtidspension), jeg har indtil i år haft et skånejob 15 timer om ugen, Så jeg syntea at jeg har haft en del at se til, uden oven i også rende på internettet et eller sted, Så i 96 finder man ud af af ens mor lider af depression, KENDTE intet til depresion, men tog en dag af gangen og lærte på den måde sygdommen. Endelig i 2004 en pause i alt hvad en depression KAN medfører, og får aktindsigt, og finder ud af lovgivningen, og gud hjælpemig om man SÅ ikke kommer og fortæller en at man kommer for sent? og oven i dette OGSÅ lige har glemt at nedfælde om besøg i hjemmet og ingen skriftlige afgørelser, oven i dette kommer at kommunens sagsbehandlere laver samme fejl med forkerte oplysninger TIL TRODS FOR at en fra socialpsykiatrien er med ved mødet.
jeg fandt et brev fra vores tidligere borgmester, dateret i 2004, den har jeg sendt op til vores nuværende borgmester, dette gjorde jeg den 17. November 2008, SÅ der er jo gået noget tid, efter min mening FOR LANG TID. SÅ jeg mailede igen, og fik svar her omkring den 15. December, MAN havde IKKE glemt mig, (det var da rart) MEN man forsøgte at finde de oplysninger som jeg efterlyste.
OG hvad var det SÅ lige jeg efterlyste??? Joh det var såmen bare det at jeg mente at vi burde have haft hjemmehjælp evt. som aflastning eller permenent tilbage fra mindst 98 og til idag hvor vi har fået det, MEN i 2004, sendte borgmesteren det til "min sagsbehandler" for at få undersøgt sagen, men som jeg kan læse det gik man KUN til 2004 og tilbage til 98 til trods for at jeg havde skrevet dette.
Og så søger jeg om penge efter servicelovens §94 med tilbagevirkende kraft, dette forstå den person som har sagen ikke, og ISÆR nu hvor man har fået hjemmehjælp, så det blev i første omgang et afslag, SÅ bad jeg om en klagevejledning? Hvorfor skulle jeg dog klage??? SÅ smuttede jeg ind til "vores" afvokat inde hos københavnsretshjælp og fik en lille sludder her inde jul og div. julefrokoster, og sammen med ham, fik jeg lov til at klage, og det har jeg gjort, den ENESTE som har svaret er det socale nævn FLOT KLARET, SÅ endnu engang venter jeg på at få svar fra kommunen, ligesom med hensyn til visitationsområdet og hjemmehjælpsområdet hvor jeg bad om aktindsigt i hvornår var det lige???? NÅRH ja, det var den 20. Oktober og jo det er fra i år, jah det kunne da være fra 2005 hvem ved i dag, de forsøger da trætte een rigtigt godt. Probelemet er bare, de ved ikke hvad de har gjort ved mig, i stedet for at blive svag bliver jeg stærk, og SÅ kæmper jeg til sidste blodsdråbe.
calamityjane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2008, 15:42   #2
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
Ja, det vi ikke dør af bliver vi ofte stærkere af. Og netop det at vi sætter os ind i loven forstærker jo vores ønske om retfærdighed, selv om det ofte bliver til endnu en hård kamp.
Jeg har ofte tænkt på om der måske et eller andet sted ligger nogle statistikker, som kan belyse effektiviteten af afslag, for for mig at se går der rigtig mange løntimer til, når vi endelig klager.
I min egen sag (§100) har jeg virkelig den opfattelse at de direkte er ansat til at finde muligheder for afslag eller opfinde nogle, hvis der ikke er nogle. Selv hos det sociale nævn.
Jeg tror at det lukrative i et afslag / dårlig undskyldning ligger i at kun meget få klager og derfor tager de det med i købet når der kommer store sager der klages over. Forstået på den måde, at afslagene i sidste ende dog giver overskud.

Mvh
majs
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2008, 21:17   #3
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af majs Se meddelelser
Jeg tror at det lukrative i et afslag / dårlig undskyldning ligger i at kun meget få klager og derfor tager de det med i købet når der kommer store sager der klages over. Forstået på den måde, at afslagene i sidste ende dog giver overskud.
Det er også min opfattelse.
Jeg har søgt om hjælp til tandlægeregninger rigtig mange gange, og de fleste af gangende er jeg endt med at få hjælpen bevilget, men jeg kan ikke mindes, at nogen af ansøgningerne er gået igennem uden en anke.
En gang var min mor her, da jeg modtog afslaget, og min kommentar var jo, at "så må jeg jo anke den".
Det kunne min mor ikke forstå, at jeg ville bruge krudt på, "for det er jo de samme mennesker der skal revurdere den", men den gik (også) igennem.
Min veninde søgte på et tidspunkt om hjælp til briller, og fik afslag.
Hverken hun, eller hendes voksne datter, troede på, at det ville hjælpe at anke den, og ville ikke bruge krudt på det, så jeg bad hende om at komme ned til mig med div. papirer, og så skrev jeg anken, og vupti, så blev brillerne bevilget.
GÅR DEN, SÅ GÅR DEN.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2008, 19:32   #4
Kimse
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kimses avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2007
Lokation: Mors
Indlæg: 154
Blog Indlæg: 5
Styrke: 17
Kimse er rigtig godt på vej
Det har igennem flere år være fast praktiks i kommunen, at kunne give et afslag på næsten alle slags ansøgninger.

Det er sådan, at de personer der ikke anker deres afslag, nok ikke har brug for hjælp og måske vil de finder en anden løsning efter afslaget.

Hvorimod de personer som bestem anker afslaget og derved ønsker at gør det til en klagesag - ja de har nok et behov for at søge om hjælp.

For først ved klagens ankomst i kommunen for anden gang, tvinges kommunen til at skulle følge loven. Fordi hvis kommunen herefter stadig vil fastholde afslaget, "skal" de fremsende klagen til rette ankeinstans.
Kimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2008, 19:51   #5
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Question Et spørgsmål

Jeg er ikke så inde i det med paragrafferne, og vil da gerne have lov at stille et spørgsmål.

Ikke fordi jeg er på udkik efter ting at søge, men fordi jeg altid er endt med samme svar, hver gang jeg har søgt noget, hvilket jeg kun gør når der virkelig er et akut behov.

Spørgsmålet lyder:

Eksisterer der overhovedet noget man som gift førtidspensionist på brøkpension hvor den totale pension er på under 100.000 per år før skat, kan søge om uden evig og altid at rende ind i den "gensidige forsørgelsespligt"?

Dertil skal så også siges, at da min mand og jeg stod med kun min pension at leve for, og den var p.gr.a at jeg/vi opholdt os udenlands var på under 70.000 kr om året, før skat. Og min mand p.gr.a familieforpligtelser ingen indkomst kunne få, da kunne kun halvdelen af vores udgifter pålægges mig, altså ingen "gensidig forsørgelsespligt".

Mvh. &

Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lovgivningen Tullee Alt det andet 11 04-10-2010 14:43
Er fysioterapeuter også udenfor lovgivningen hvad angår journalføring? buster Alt det andet 17 29-07-2010 14:59
Er alle behandlinger udtømte? Hvad menes der iht lovgivningen? V_Brask Alt det andet 10 25-11-2009 09:13
Hvad er der egentlig galt med lovgivningen? Odenseaneren Politik og Samfund 10 23-11-2008 09:28
Lovgivningen Lotte A. Spørgsmål ang fleksjob 9 22-02-2008 23:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension