K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-12-2008, 15:00   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
skriv dine erfaringer med lang sagsbehandling.

Ombudsmanden kritiserer kommunerne for at trække sagsbehandlingen ud - hvad er dine erfaringer med sagsbehandling?

Har du oplevet lang sagsbehandlingstid i din kommune?

Hvilken sag blev behandlet for langsomt?

Hvad betød den lange ventetid for dig?

skriv her...

http://politiken.dk/indland/article614154.ece



Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2008, 15:16   #2
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Tak Stella.
Min historie er nu sendt.
mange hilsner Annasen

Ps. Det lader til at Danmark er ved at vågne.
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2008, 15:35   #3
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
kan ikke bruge linket ...det virker ikke
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2008, 15:41   #4
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Underligt. Den virkede da jeg sendte for ti minutter siden.
Har lige prøvet igen, og nej - kan ikke nu.
Annasen

http://politiken.dk/skriv_til_politi...icle614154.ece

Fandt den på politiken.
Er det den samme mon.

Sidst redigeret af annasen; 16-12-2008 kl. 15:48.
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2008, 20:50   #5
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Det er rigtigt godt I skriver derinde for der er kommet en ny artikel nu om emnet...så skriv mere...

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2008, 21:36   #6
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
Det er rigtigt godt I skriver derinde for der er kommet en ny artikel nu om emnet...så skriv mere...

Ja der skal råbes vagt i gevær nu!... vi har lige fået de udmeldinger fra Hjort om hvor mange der sider fast, og rød fløj er i gang med planlægning af angreb på regeringen omkring det, med journalister til følge...

det er nu det er nu! ... om så jeg skal skælve hele journalist-turen igennem af angst, så gør jeg det... skal jeg trodse grænser, så er det bestemt på denne her måde det skal gøres!

Nu har Hjort fejet syge under gulvtæppet så mange år, at tæppet efterhånden ikke kan kamoufleres længere... det er på tide at få HAM vaffet ind under gulvtæppet også... selv om det nok ikke gør "puklen" mindre.
  Besvar med citat
Gammel 16-12-2008, 21:56   #7
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Har journalister det ikke med fortrinsvis at interessere sig for ekenlt sager og let formidling??

Artiklen er nok en del af den neo-radikale linie på Politiken.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2008, 22:09   #8
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Ha ha Razmo, den er sq god, så bliver det da en kæmpe pukkel, når CHF skal ligge der.

Tror jeg kommer og hopper på den, den skal være helt flad
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2008, 22:19   #9
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg må jo så erkende, at siden 2006 har jeg ikke oplevet at blive syltet.
I den periode er der faktisk sket en del i min sag, at det så ikke altid har været af det gode, er en anden snak, men det kan man vel ikke kalde langsommelighed.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2008, 02:00   #10
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
Jeg må jo så erkende, at siden 2006 har jeg ikke oplevet at blive syltet.
I den periode er der faktisk sket en del i min sag, at det så ikke altid har været af det gode, er en anden snak, men det kan man vel ikke kalde langsommelighed.
Som sagt Trold, så er der nogle der får en ordentlig behandling, fordi det ikke er alle sagsbehandlere og kommuner der opfatter Hjort's "elastik politik" som en politik der absolut SKAL være "slap" hele tiden.

Men med de tal jeg har modtaget, som Hjort har skrevet under på står der følgende om kontanthjælpsmodtagere:

ANTAL ÅR PÅ KONTANTHJÆLP I 2007:

0 til 1 år: 70.000
1 til 3 år: 95.000
3 til 5 år: 55.900
5 til 10 år: 37.200
14+ år: 3.900

Som jeg læser disse tal, så er der vidst en hel del der vil kunne skrive under på, at de er blevet syltet. Min mening er, at hvis man ender på kontanthjælp, og man ikke har fundet problemet og fået folk i arb. inden 3 år, så har vi fat i en sag der bør ruskes op i... der bør laves en fysisk og psykisk udredning, sådan at man kan arbejde imod at nogen ender på en førtidspension, eller hvis ikke muligt, at de får enten fleksjob eller førtidspension.

Fra det tidspunkt en udredning går i gang, bør der ikke gå mere end max 2 år med en afklaring... det burde være mere end rigeligt til formålet.

Altså opfatter jeg alt der har sidet 5+ år på kontanthjælp som borgere, der efter MIN mening BURDE have været udredet, men som ikke er blevet det... disse borgere opfatter jeg som "sylter" i systemet.

For at rydte op i de eksisterende 5+ sager, burde man stoppe mere hets af disse mennesker, og tildele dem en automatisk førtidspension hvis de ønsker det, eller at de kan vælge at få deres sag taget op og afklaret hvis de brændende ønsker et fleksjob eller lign.

Det handler om 37.000 sager, som efter min overbevisning er blevet syltet, og jeg tvivler på at nogen af dem kommer tættere på arb. markedet af at fortsætte i det afklaringscirkus.

Jeg ved godt, at det du tænker på Trold, er tiden det har taget, fra du og jeg bankede i bordet, og til nu der ikke virker som syltning... og det er jeg helt enig i, men jeg tager hele turen igennem systemet med i betragtningen... muligt jeg har væeret i gang med min sag FOR REAL i ca. et år nu, efter jeg slog i bordet, og at der er sket mere på det ene år end de foregående 19 år... men regner jeg de 19 år med, så er JEG bestemt blevet syltet.

Citat:
Oprindeligt indsendt af superhoax Se meddelelser
Har journalister det ikke med fortrinsvis at interessere sig for ekenlt sager og let formidling??

Artiklen er nok en del af den neo-radikale linie på Politiken.
Det har du for så vidt ret i... personligt ville jeg nu ikke have noget imod, at journalister ringede og stilte nysgerrige spørgsmål i netop min egen sag, så DEN i det mindste kunne blive afklaret...

Men hvad disse journalister også kan er, at der bliver spredt lidt viden offentligt om effekten af Hjort's beskæftigelsespolitik... jeg tror det er uhyre vigtigt, at Hjort bliver pillet ned fra piedestalen efterhånden, og at befolkningen finder ud af at han ikke er egnet til posten.

Vi KAN riscikere en borgerlig regering igen efter næste valg, det kan ingen jo garantere, og så så jeg helst, at de borgerlige OGSÅ gerne så ham udskiftet, så vi i det mindste har chancen for at få en af de MEDMENNESKELIGE borgerlige på posten... de findes...

Samtidigt er S og SF ved at profilere sig ser det ud til... mange ting der viser at de står sammen, om en politik der er anderledes end VKO's ... en nødvendighed hvis opositionen skal tages seriøst og trække stemmer fra VKO, og dette er nødvendigt hvis regeringen skal skifte... intern blødning imellem S, SF og EL giver ikke flere røde på vægtskålen.

Så jeg vælger at tro (optimistisk som jeg er), at journalistik og viden om emnet spredt til befolkningen kan rykke nogen ting... hvis ikke, hvad skulle så ku' ku'?

Sidst redigeret af Webmaster; 17-12-2008 kl. 06:30. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et...man kan godt svarer flere i samme indlæg..
  Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fortsættelse af lang sagsbehandling norit Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 15-11-2011 10:05
Lang sagsbehandling norit Din historie 15 09-11-2011 17:28
Det kan man kalde lang sagsbehandling hemala Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 20-09-2010 14:35
SKRIV i Politiken Har du oplevet langsom sagsbehandling? bla-bla Et godt link! 1 23-01-2009 17:58
Skriv om dine værste oplevelser!!!!!!!!!! nille Dit og Dat 19 30-08-2007 09:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension