K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-12-2008, 18:16   #1
cape
Elsker at være her på K10
 
capes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2008
Lokation: ODSHERRED
Alder: 45
Indlæg: 72
Styrke: 16
cape er ny på vejen
27 månder og lang vej igen......

Hejsa - så blev det vist min tur igen for at lettet lidt af....

Den 6 november 2008 blev dagen hvor jeg modtog mit revuderet afslag på fleksjob og sygedagpenge..27 månder er det gået siden jeg blev syg.....

Den 31. marts 2008 stoppe mine sygedagpenge og har ikke modtaget nogen form for økonomisk hjælp siden, jeg er jo gift og derfor skal han jo passe mig også økonomisk - jeg valgte at anke sagen og min sagsbehandler har så brugt ca. 8 måneder på at revuderer om jeg skal have sygedagpenge el. ej. som så blev et afslag. selv i mod lægekonsuletten vudering som gav mig medhold...

Jeg har valgt at anke min sag, det har jeg så kæmpet med siden den 6. november 2008 - jeg har snakket med ankestyrelsen ca. 2 gange om uge ind til i fredags hvor fagforeningen tråtte til.

I ankestryelsen har de ikke modtaget min sag og min sagsbehandler står fast at sagen er sendt afsted - men selv i fredags er der ikke modtaget noget, men efter fagforeningen tråtte til og sendte nye sagsakter som er person sent til beskæfigelsesnævnet, skulle de MEGET gerne være fremme til Mandag, så jeg kan få at vide de er modtaget, inden jul, det er i hvertfald mit store juleønske.

Jeg syntes det har været og er en hånd tid lige nu - denne måned fremkalder jo ikke lige den store endergi, når man ikke har midlerne og slet ikke når man har to børn, som godt ved hvad de ønsker sig...selv om pengene er små.
Men midlerne er meget små i vores familie og har været det længene og man kan godt mærke nu at man ikke har ret meget kamp geist tilbage..... efter 7 månder økonomisk kamp og en mand som arbejder i byggebranchen som er på nedgang.... Men vi er glade for vi har hinnaden og hvis vi ikke have dette, ved jeg ikke hvad jeg havde gjort..

Så mit største jule ønske er: bare være sammen med min familie og vide at min sag er modtaget i ankestyrelsen...


Kæmp for dig selv - for der er ingen andre der gør det.

Glædelig jul
Cape
cape er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2008, 23:46   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Cape det vil jeg da i den grad kalde et beskedent ønske

Din sag lyder helt vanvittig, håber i får besked om at din sag er i ankenævnet og at din mand ikke kommer til at mærke nedgangen på byggemarked...

Glædelig jul til dig og din familie ....
håber du får julefred
  Besvar med citat
Gammel 15-12-2008, 00:46   #3
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Sender dig mange tanker.. jeg har jo også min sag samme sted,, både kommunen og beskæftigelsesankenævnet.

jeg har ved aktindsigt hos kommunen fået en udgave, ved aktindsigt i be..ankenævn fået medsendet en ekstra seddel, uha en grim mail imellem min sagsbehandler og jobkonsulent. og aktindsigt fra arbejdsskadestyrelsen dukkede endnu et ark papir op.. godt nok var det min egen mail til en af de 2 jobkonsulenter som var på min arbejdsprøvningssag.

jeg er så lidt mere heldig end dig,at jeg har fået kontanthjælp,, fordi jeg har 2 børn som min mand ikke er far til. af de ialt 4 levende børn jeg har.. og min mand er førtidspensionist. men hvor længe jeg kan få det aner jeg ikke. de er dog noget hurtigere til at holde kontakt med mig fra kontanthjælpssystemet, så hvad det ender ud med er ikke til at vide.. rask er jeg ihvertfald ikke blevet..
jeg håber I klarer jer igennem, selvom det er svært.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2008, 09:15   #4
cape
Elsker at være her på K10
 
capes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2008
Lokation: ODSHERRED
Alder: 45
Indlæg: 72
Styrke: 16
cape er ny på vejen
Svar ankestyrelsen

Hejsa.

Jeg har kontaktet anke - som oplyste at de har modtaget min sag, det varmet helt ind, det måtte jeg også lige sige den søde rarer mand som oplyste at min sag enderlig er modtaget til anke.

Så nu skal jeg bare modtage et brev om hvor længe det være inden der falder afgørelse - og den frygter jeg - han sage de havde travlt...

Men min jul er redet - sagen er enderlig kommet frem efter 9 måneder vente tid.......


Rigtig glædelig jul til jer alle og en ekstra lille en til jer som har hørt og skavet til mig i gennem året.....

Glædelig jul..
Cape
cape er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2008, 10:53   #5
perbeer
Hvor skulle jeg ellers være
 
perbeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 138
Styrke: 16
perbeer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af cape Se meddelelser
Så nu skal jeg bare modtage et brev om hvor længe det være inden der falder afgørelse - og den frygter jeg - han sage de havde travlt...
Hvis det er Region Sjælland, så har jeg i sidste uge modtaget et brev fra dem, angående en ankesag jeg selv kører, og der oplyste de, at deres gennemsnitlige sagsbehandlingstid er ca. 6 mdr
Så man skal desværre nok væbne sig med meget tålmodighed.
perbeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fik så lige mit afslag på §17 efter kun 6 månder skivehansen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 23-05-2013 09:48
Lige blevet godkendt til flex med skal på barsel om max 3 månder ?? missmotter Spørgsmål ang fleksjob 4 22-08-2011 21:19
har måtte aflyse igen igen (lidt klynk) ace dk Din historie 8 26-06-2010 21:53
For at gøre en lang historie kort...eller lang... chico Din historie 5 12-02-2010 10:37
Borgere med handikap snydt i årevis (København igen-igen) Morgause Politik og Samfund 1 07-09-2009 09:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension