K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-12-2008, 18:29   #1
Louise
Hvor skulle jeg ellers være
 
Louises avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Lokation: København
Alder: 48
Indlæg: 127
Styrke: 18
Louise er ny på vejen
Har lige et spørgsmål ang pensionsansøgning

Hej alle i gavede kræfter her på k10
Idag har jeg modtaget en opdagteret ressurceprofil fra min sagsbehandler, alt ser udmiddelbart ud til at være i orden andet end jeg ikke kan se andet end en lille bid af lægekonsulentens udtagelse er det normalt at dette ikke fremkommer i profilen( er nu lidt ligeglad da han ikke ligefrem skriver noget til gavn for mig)
Min socialrådgiver har vurderet at der skal søges fp til mig og derfor
har jeg så modtaget en pensionsansøgning og min socialrådgiver sat en lille lap og har bedt mig skrive under på den, den hedder:
Henvendelse om førtidspension i forhold til alle de muligheder der findes for at yde hjælp efter den sociale lovgivning jf. pensionslovens §17, stk. 1, 1. punktum. og § 18
Men der ligger også en anden ansøgning som hedder: ansøgning om førtidspension efter pensionslovens § 17, stk. 1, 2. punktum.
Den har hun ikke sat nogen seddel på, tror i at jeg også skal skrive under på den eller er det kun fordi de skal sende begge ansøgninger ud?
Hvad med alle de lægelige papirer de har indhentet vil de fremgå når sagen kommer op på sådan et pensionsmøde?
Håber nogen kan svare mig
Louise
Louise er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2008, 20:04   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ang ansøgninger...

Citat:
Henvendelse om førtidspension i forhold til alle de muligheder der findes for at yde hjælp efter den sociale lovgivning jf. pensionslovens §17, stk. 1, 1. punktum. og § 18
Dette er den hvor de indstiller dig og undersøger alle muligheder.....der kan stadig hentes papirer til sagen....evt lægepapirer og andet...

Citat:
Men der ligger også en anden ansøgning som hedder: ansøgning om førtidspension efter pensionslovens § 17, stk. 1, 2. punktum.
Denne ansøgning er på forliggende grundlag...det vil sige at der ikke kan indhentes nye papirer til sagen...
De afgør sagen på de papirer der ligger i sagen nu...

De skal oplyse dig om begge muligheder....og konsekvenserne af dit valg...

Hvis du er i tvivl om hvilken en du skal underskrive....så ring derop og spørg hende om hvad forskellen er på de 2...

Der ligger normalt ikke ting fra lægekonsulenten i ressourceprofilen...da han/hende jo kun er rådgiver/oversætter og har intet med din pension at gøre...lægekonsulenter MÅ IKKE ytre hvad de synes du skal have for en ydelse...de skal kun oversætte lægens sprog så sagsbehandleren forstår det...

Din sagsbehandler skulle gerne have udfyldt den så hendes vurdering har alt med....
Det vil sige...at hun har læst alt i din sag....og ud fra det...så skriver hun hendes mening i ressourceprofilen...

Dine egne kommentarer skal jo selvfølgelig også ligge i profilen....hvis du har nogle...

Dem der skal afgøre din ansøgning får alle papirer i din sag...og hvis det er den ansøgning hvor de skal undersøge alle muligheder....ja så kan de altid indhente flere oplysninger hvis de mener at der ikke er nok til en afgørelse...

Du skal have et tilbud om at du har mulighed får at få et møde med dem der skal afgøre din sag...inden de træffer en afgørelse....dette er lovpligtigt...

Håber at det hjælper dig lidt...
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2008, 20:13   #3
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Kan kun bifalde Webmasters forklaring I min sag har min sagsbehandler indstillet mig jf §18, hvilket tydeligt fremgår af ressourceprofilen, men pensionsudvalget har behandler sagen efter §17... Det blev også prompte anket...

Citat:
Der ligger normalt ikke ting fra lægekonsulenten i ressourceprofilen...
I min ressurceprofil fremgår kun lægekonsulentenrnes udtalelser og ikke dem fra min læge, psykolog og psykiater.... Min sagebehandler sagde, at det var lægekonsulentens sammenfatning af lægepapirene, der skulle stå deri og ikke den faktiske ordlyd af læge eller andre behandlere....???

Ps. Lægekonsulenterne skriver forresten ikke noget om, hvilken ydelse, jeg skal have, men gengiver bare lægepapirene og foreslår så videre opfølgning...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2008, 21:04   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det kan selvfølgelig se sådan ud under punktet helbred...da sagsbehandleren som regel får lægens ord oversat og så skriver det ind...
Men lægekonsulenten må ikke lave om på ens andre læger´s udsagn og diagnoser...de skal KUN oversætte...

Så i sidste ende burde det jo være egne lægers diagnoser der stå der....

Der kan selvfølgelig stå noget fra lægekonsulenten om han/hun mener at sagen er nok oplyst...eller der skal indhentes flere lægepapirer...

Der behøver ikke stå den faktiske ordlyd fra egen læge, speciallæge osv...Men ens diagnoser og evt betydning heraf skal med...

Jeg ved at i mit tilfælde...da startede min sagsbehandler også med at skrive lægekonsulentens ting ind...

Lægekonsulenten havde bare fjernet alle mine diagnoser og givet mig 1 ny diagnose og dermed så det jo ud som om jeg ikke rigtigt fejlede noget..

Ihvertfald ikke det som mine egne læger var kommet frem til...

Det klagede jeg over til vores borgmester...da lægekonsulenter jo ikke må gøre sådan...

Efterfølgende kom så de rigtige ting ind i profilen...og det var diagnoserne fra mine andre læger...altså både min egen læge og flere speciallæger...

Jeg fik efterfølgende pension....og det havde jeg helt sikkert ikke fået...hvis der kun havde stået de ting som lægekonsulenten havde opfundet til lejligheden...

Så det er temmelig vigtigt at se hvad de har skrevet under det punkt...helbred...at det hele er korrekt....
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2008, 22:11   #5
Louise
Hvor skulle jeg ellers være
 
Louises avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Lokation: København
Alder: 48
Indlæg: 127
Styrke: 18
Louise er ny på vejen
Rigtig mangwe tak til jer der har svaret indtil videre og i kan tro jeg kan bruge svarene til noget!
Jeg har kigget under helbred og det er der lægekonsulentens udtagelser står, bla. skriver han at der ikke er dokumenteret varig lidelse, hvilket jeg ikke helt forstår da de har modtaget en speciellægeerklæring fra hvidovre hvor der står:
Tilstanden er kronisk stabil(varig). der forventes ingen bedring. Behandlingsmulighederne for det aktuelle symtombillede er udtømte.
Hvis det ikke er dukumentation for varig lidelse hvad er så? jeg lider af gigt og jeg har aldrig hørt om folk bliver helbredt ej heller min reumatolog, man kan være velmidicineret og have gode dage, men det er en kronisk tilstand, jeg kan desværre ikke tåle medicinen pga leverpåvirkning.
Min sagsbehandler virker til at være rigtig sød, og hun har også skrevet egen konklution: Bla At hun vurdere at min arbejdsevne er varig nedsat til det ubetydelige i ihvert tænkeligt erhverv.
Kan jeg godt komme med en kommentar til lægekonsulentens udtagelse, eller tror i at det er lige meget hvis de har speciellægeerklæringen når afgørelsen træffes?
Louise
Louise er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2008, 03:10   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg ville klart skrive det under borgerens kommentar....

Så det klart fremgår at du er uenig og hvorfor...evt skriv ordret ned hvad der står i din speciallægeerklæring...lige på det punkt...

Du kan jo bare skrive at du ikke forstår at de skriver som de gør...når der klart står noget andet i speciallægeerklæringen...og så skriv hvad der står der i...

Det faktum at de har alle papirer...gør jo ikke at man kan være sikker på at de får læst alle papirer...

Men det lyder da som om at din sagsbehandler mener at du skal have pensionen...og det er en rigtig god ting at have med...
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2008, 08:04   #7
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg vil bare gøre opmærksom på, at når du så har kommenteret på de ting som sagsbeh. har skrevet (rettelser o.s.v.), så SKAL sagsbeh. forholde sig til de ting du har skrevet. Hun skal kommentere på dine kommentarer.
Hvis du skriver, at du ikke er enig i de helbredsmæssige ting de har skrevet, og du så skriver de rigtige ting (f.eks. diagnoser), så skal hun skrive, om det du har skrevet er korrekt, eller om hun fastholder sit synspunkt.
Det er ikke nok, at hun blot vedlægger dine kommentarer som bilag.
Øverst på siden er der et sted der står "Nyttige links", der kan du finde "bog om hvordan man vurdere arbejdsevne" .
Deri kan du se hvordan en rp skal laves.

Sidst redigeret af Trold; 12-12-2008 kl. 08:07.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2008, 12:36   #8
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
web du skriver til Louse at lægekonsulenten ikke må ytre, hvad de mener.
Meennnn det gør de nu alligevel.
Da min midlertidige pension, skulle tages op efter 2 år, valgte jeg at sende fuldmagt til at indrive oplysninger omkring mig sammen med en status fra min psykolog. Da jeg var til mødet med min nye sagsbeh. sagde hun at hun havde været omkring lægekonsulenten og at denne havde sagt efter at have læst status fra psykolog at der ikke var tvivl om at jeg måtte have en varig ftp. så de har skam ordet i sin magt. Jeg fik en varig ftp.

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2008, 12:48   #9
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
bmdc, det tror jeg nu godt Web ved at de gør, det har været fremme maaange gange her inde, der har sågar været et radioklip omkring det her inde, det er flere år gammelt (ved ikke hvor det ligger gider ikke lede *s*) og der høres det tydeligt at man er klar over problemet, men at der bare ikke gøres noget ved det, fordi det altid har været sådan og fordi alle gør det, dårlig begrundelse, men det er den begrundelse der er.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2008, 13:48   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja ja vi ved skam alle at de gør det, og sjovt nok er det os den almindelige borger der gør noget alle gør ja så er der ingen undskyldning men er det hos det offentlige så er det bare pyt ...

der står i bekendtgørelsen at de ikke må ,,jeg er igang med min ressourceprofil og der kan jeg se at lægekonsulenten også skriver at det skal være fleks .. men det har jeg ikke klaget over

Det samme med dig formoder jeg , du har heller ikke klage over at lægekonsulenten sagde varig pension... men ikke desmindre er det forkert og fik jeg en afgørelse der gik mig i mod pga lægekonsulent ja så ville jeg med det samme påpege det ved en anke

Kunne heller ikke lige finde det radio klip men leder senere når jeg er klar det er nok et der er meget godt at have fremme engang i mellem meget lærerigt at høre hvad sådan en lægekonsulent mener om loven og os borgere
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lige et spørgsmål kristella Spørgsmål ang fleksjob 6 23-06-2012 11:23
Lige et par spørgsmål.... Susanne2412 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 29-05-2011 23:39
Har lige et par spørgsmål KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 1 27-02-2011 09:45
Lige et spørgsmål kristella Spørgsmål ang fleksjob 3 13-02-2011 23:53
er der en advokat herinde man må stille et spørgsmål lige nu og få svar lige nu ? pjuske Alt det andet 2 08-04-2009 01:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension