K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-12-2008, 14:52   #1
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
kommune har udsat min fp

Øv har lige fået brev om at kommune har valgt at udsætte min fp, den skulle havde været afgjordt her i dec, dette skydes at jeg for snart 3 måneder siden har fået operet et anurisme i hjernen, men alle læge papir skev at min operation ikke havede indflydelse på min erhversevne, og inden sagen gik til pensionsnævnet var jeg operet uden men, min sagsbehandler og alle de speciallæge erklæringer der ligge i min sag siger at jeg ingen erhversevne har jeg har lige fået anerkendet min rygskade i Ask med erhvesevne tab på 65% jeg er også i vente position for sclerose men allene min rygskade siger speciellægerne gøre at jeg ikke har nogen erhversevne tilbage, nu vil man så have papir fra Riget vedr min operation af anurismet for de mener at det skal med i vurderingen , men det er jo ikke det jeg søger fp på ,jeg forstår det ikke andet en at de er ude på at trække tiden ud, jeg er på sygedagpenge nu når de nu har udsat min pensionsansøgninen må de så fratage mig sygdagepenge det har jeg nemmelige på fornemmelsen at jeg får et brev om inden længe jeg tror nemmelige de lave kassetænkning,.ØV ØV havde regenet med at jeg kunne gå ind i det nye år med en afklaring.


Mai-Britt Det skal mærkes at vi lever
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2008, 15:24   #2
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Hei Mai-Britt.
Først tillykke med din vel overstået operation. Så skulle den bombe gerne være elemineret.

Med hensyn til din pensionsindstilling er det ærgerligt at det ikke bliver afgjort inden jul. Men jeg tror ikke kommunen får så meget ud af kasse tænkning. For er der rejst en ansøgning om pension, og du får du tilkendt pension, mener jeg du skal have det med tilbage virkende kraft fra ansøgningstidspunktet.

God jul
Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2008, 15:56   #3
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af velcro Se meddelelser
Hei Mai-Britt.
Først tillykke med din vel overstået operation. Så skulle den bombe gerne være elemineret.

Med hensyn til din pensionsindstilling er det ærgerligt at det ikke bliver afgjort inden jul. Men jeg tror ikke kommunen får så meget ud af kasse tænkning. For er der rejst en ansøgning om pension, og du får du tilkendt pension, mener jeg du skal have det med tilbage virkende kraft fra ansøgningstidspunktet.

God jul
Velcro
Ja men betyder det så at jeg så skal betale noget at min sygdagpenge tilbage hvis det gælder for den dato hvor der er rejst en pensionssag, kan sku snart ikke finde hoved eller hale i alt det kommune lort. eller som jeg skrev før at de fratager mig min sygdagpenge?

Mai-Britt Det skal mærkes at vi lever
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2008, 22:16   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
De kan ikke stoppe sygedagpengene når man der er en sag om førtidspension , og hvad ang at betale sygedagpenge tilbage hvis du får den med tilbagevirkende kraft ja det skal du ...

Kommunerne er endnu ikke begyndt at give noget væk så mon ikke bare de modregner i den pension du skal have udbetalt tilbagevirkende det kunne jeg forestille mig...
  Besvar med citat
Gammel 10-12-2008, 01:33   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der findes engang i mellem nogle udmærkede sagsbehandlere derude, nogle af dem véd sågar, at det er svært at få en førtidspension i hus, hvorfor de (for klientens skyld!) prøver at få så mange diagnoser med indover for fyldens skyld. Og når det gælder ftp, så hellere lidt for meget, end lidt for lidt....

Du skal også huske på, at anurismen sikkert står nævnt i din ressourceprofil, og hvis pensionsnævnet føler det ikke er belyst nok, jamen så ryger det tilbage igen som afslag. Så din sagsbehandler vi nok bare sikre sig at ALT er med og skåne dig mest muligt.

...........og så har jeg hørt en lille fugl synge om (apropos kassetænkning), at det altid er bedst at søge ftp i et nyt år, istedet for i slutningen af et gammelt.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2008, 15:16   #6
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Hej alle


Tak Heidi for dit svar.

og Helene nu er det nu ikke min sagsbehandler men brevet er fra formanden for pensionsnævnet, og alle mine papir har jo været forbi social service også inde de gik vidre til pensionsnævnet, han skriver bare at de vil have de sidste papir og så skal de vidre til lægekonsulenten og så vil pensionsnævnet få sagen, denne skulle jo være afgjordt her i dec, så kan ikke lige finde ud af hvad de er ude på, men noget er de, det er jeg sikker på for hvorfor skal de ellers bruge de papir da jeg ifølg alle specillægerne ingen erhversvne har og det var uden mit anurisme, når men jeg må vente at se hvad de er ude på, så det bliver ikke før i det ny år, men de skal få kamp til stregen det kan jeg godt fortælle dem, for hvis de tror at de bare kan løbe om hjørnet med mig så ved de ikke hvem de har med at gøre hehe Jeg har jo i forvejen klaget 2 gang til borgmesterne så de må da snart kende mig.

Mai-Britt Det skal mærkes at vi lever
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2008, 03:23   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jo men som du ved, så skal alt dokumenteres, dokumenteres, bevidnes og dokumenteres igen og igen, og nej, man ved aldrig rigtig helt hvorfor! Det er jo næsten det der er det værste ved at have en sag kørende, man bliver aldrig informeret, selvom loven siger at klienten skal informeres og skal være med i sagen. Men spørger man i Vest, så svare de i Øst....hvis de altså svarer!

Jeg kan også godt regne ud at jeg heller ikke får flere svar FØR jul, men må vente til efter. Jeg venter selv på svar fra lægekonsulenten som har haft min speciallægeerklæring til gennemsyn siden Juni i sommers!!!!!

Men godt Maj-Britt du har kampgejst og selv ved hvad du står for!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2008, 16:01   #8
Trigger
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-11 2008
Indlæg: 23
Styrke: 16
Trigger er ny på vejen
Hej Mai-Britt

Jeg tror ikke du skal bekymre dig om at skulle betale sygedagpenge tilbage, for man får meget sjældent ftp med tilbagevirkende kraft.

Min mand er lige blevet tilkendt ftp d. 19/11 08, og det træder i kraft d. 1/12 08.

Venlig hilsen
Trigger
Trigger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2008, 17:15   #9
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Så vidt jeg ved kan man sagtens få udbetalt pension med tilbagevirkende kraft. Dette dog især i tillfælde, hvor man vinder en evt. ankesag. I de andre tilfælde acceptere man jo kommunens afgørelse (tilkendelse).
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2008, 18:42   #10
Havmanden
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2008
Lokation: Ålborg
Alder: 64
Indlæg: 56
Styrke: 16
Havmanden er ny på vejen
Hej Mai-Britt

Er du indstillet til FP § 18 eller har du bedt om at blive afgjort på det foreliggende § 17.

Ved § 17 skal du have en afgørelse inden 3 månder fra den dag du søgte, hvis du ikke kan få en afgørelse, skal du have en skriftlig begrundelse for at de ikke kunne afgøre din sag, og med en ny dato om afgørelse dato. Bliver du tilkendt FP, er det fra den dag du søgte.

Jeg mener at FP og max dagpenge er det samme så det er lige meget.

Ved §18 skal RP være opdateret, godkent og underskrevet af dig. Der må være nyt, der skal tilføjes RP siden at de mener at afgørelsen skal udskydes, men bed om en skriftlig redegørelse for deres beslutning, og ank den hvis det er noget, der ikke er i overensstemmelse med, hvad du har på skrift fra læger og ligende.

MVH Havmanden
Havmanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sagen udsat... Hvorfor? modic Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 20-06-2013 15:11
Har du været udsat for en arbejdsskade? henrikj88 Din historie 1 21-10-2010 14:34
Fp som er udsat ? Mai-Britt At søge førtidspension 2 28-01-2009 16:41
Førtidspensionsrapport mv. udsat af arbejdsmarkedskommissionen zuza Midlertidig Førtidspension 0 10-08-2008 23:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension