K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-12-2006, 13:35   #1
cirkeline
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2006
Lokation: århus
Alder: 45
Indlæg: 71
Styrke: 18
cirkeline er rigtig godt på vej
KAN DET VIRKELIG PASSE AT DET SKAL VÆRE SÅ BESVÆRLIGT ??????????????????????????

Jeg er frustret.........hvad gør jeg ??????????
Kan det virkelig passe at det skal være så svært bare at få et møde igennem med sin sagsbehandler.
Syntes min sag ser ret umulig ud

Dumme dumme sagsbehandler.........

Det var bare med til at vælte mig helt...........så jeg nu gik helt ned.

Jeg fik for en uge siden afviden at det ikke var muligt..............
at få lavet et møde med min sagsbehandler.

Det var min bostøtte der have forsøgt at lave mødet.
Da det var nemmere at hun ringede og lavede aftalen i forhold til hedes kalender.

Nu er det så endelig lykkedes mig at få fat i min sagsbehandler selv i dag,efter at ave prøve flere gange.

Jeg fik så den samme besked som min bostøtte, at hun ikke kunne se at der var noget at mødes om.........og om det da ikke bare kunne ordnes i telefonen.

Og hvis at jeg ville søge så skulle min psykiater skrive en status vudering.........

Efter meget laaaaaaaaaaaaaaang tids kamp..........efter hun faktisk lagde røret på over for mig, foprdi jeg blev så gal og at jeg hissede mig meget op.........fordi jeg følte mig bare så magtesløs og frustrer.................hjælp.

Så ringede jeg hende op igen og blev forsat ved med insitere på et møde (som psykolog have forslået mig at gøre..........men det kan hun sgu sagtens sige.........for det er gu da ikke sjovt at gøre det)

Jeg syntes bare jeg skal bruge så mange kræfter på det her SOM JEG BARE OVERHOVDET IKKE HAR I ØJEBLIKKET.

Jeg orker bare slet ikke at skulle kæmpe den kamp..........hjælp.

SÅ JEG HAR BARE LYST TIL AT OPGIVE DET !

Men efter at jeg blev ved med at insistere længe i telefonen på at jeg altså gerne ville ha et møde om mine muligheder og hvad det ville indebære hvis jeg valgte at søge pension og hvilke muligheder jeg har hvis jeg ikke gør det. Og hvordan jeg evt skal gøre det?
Og hvad sker der ellers med mig kan jeg være sikker på at jeg får ro nu........eller kan jeg blive tvunget ud i noget.Og hvis jeg søger skal jeg så arbejdsprøvet osv.........der er nok af spøgesmål.

Men jeg blev ved med at sige at det altså ikke var nok for mig at ta det i telefonen.MEN AT JEG MEGET GERNE VILLE HA MIN BOSTØTTE MED.DA JEG GERNE VIL HAVE EN ANDEN MED SOM KAN HØRE HVAD DER BLIVER SAGT............

JEG KAN DA OVERHOVEDET IKKE FORSTÅ AT DET SKAL VÆRE SÅ SVÆRT AT FÅ ET MØDE MED SIN SAGSBEHANDLER..........

OG AT MAN SKAL BRUGE SÅ MANGE RESOUSER OG KRÆFTER PÅ AT FÅ ET MØDE MED SIN SAGSBEHANDELR.

Menm jeg blev som sagt ved.......og insiterede også på at det skulle være før jul for at der overhovdet var nogen mulighed for at jeg får en god jul...................

Jeg ved endnu ikke om det bliver før jul.men det hvis det er muligt så gør jeg.............men lige nu er jeg bare så træt af at skullle bruge så mange kræfter på at få et møde igennem!Men det lykkedes mig da trods alt at få hende med på at jeg altså ville ha et møde! Så nu får jeg forhåbenligt et!

Jeg kan selvfølgelig godt se at det måske ikke var så smart at jeg hissede mig op og blev gal........
Men på den anden side så følte jeg bare så magtesløs og frustret at jeg ikke kunne se noghen anden udvej.

Men lige nu tænker jeg bare om jeg overhovdet orker at søge en pension..........for hvis det skal være så svært bare at få et møde i gang..........så tror jeg altså ikke at jeg har kræfter til det her.

Jeg har godt nok lyst til at opgive på forhånd..........jeg orker det ikke.
Især fordi hun så oveni det hele sagde at der ikke fandtes en midlertidig pension..........og det hjalp heller ikke at jeg kladte den tidbegrænset.og refterede til det jeg have fået af vide herinde på siden.........men hun sagde åbenbart at det ikke passese??????????+++

Hun forslog mig så at ringe til en jeg kunne stille spøgesmål til.Jeg ringede så til hende........og hun sagde næsten det samme........men alligevel ikke helt.
For hun sagde at der fandtes en med kontrol............
Men at den var meget svær at få!

Og at når jeg ikke var så gammel (jeg er 28 ) så lød det til at det var nesten umuligt at få en pension.

Og at hvis man får en pension tildelt så er det varigt.....og så skal de ikke følge op........men jeg kan selv henvende mig hvis jeg får det bedre,,,,,,,,men det er mig der skal henvende mig.

Og forøvrigt så skulle ALLE BEHANDLINGS OG AFPRØVNINGS MULIGHEDER VÆRE UDTØMTE.
Så det vil sige at jeg fore det første højst sandsynligt vil skulle i arbejdsprøvning..........dvs det som jeg frygter alle mest.......og som jeg ikke under nopgen omstændigheder vil kunne klare i øjeblikket.........men med stor risiko for at gå helt og fuldtændigt ned OG DET VIL JEG UNDER INGEN OMSTÆNDIGHEDER KUNNE KLARE I ØJEBLIKKET.

FOR DET ANDET VILLE JEG SKULLE SE MIG SOM FØRTIDSPENSIONIST RESTEN AF MIT LIV.DA HUN BLEV VED MED AT SIGE AT DET ER EN VARIG YDELSE.og det har jeg bestemt ikke lyst til..........det tror jeg ikke jeg kan leve med, at skulle se mig selv som førtidspensionist resten af mit liv!

For det trejde og måske aller vigtigste så kan jeg lige så godt opgive på forhånd.Da lokal psykiatrien jo helle tiden have sagt at de ville indstille mig til en pension der var tidsbegrænset for at jeg kunne få ro og forhåbenligt få det bedre efter et par år.
Og når kommunen nu så tydeligt siger at hvis der er behandlings mæssige muligheder at kan jeg altså ikke få en og slet ikke set i lyset af at jeg er så ung som de siger.........
Ja så er der jo ingen grund til at søge overhovedet
SÅ KAN JEG JO IKKE GØRE ANDET END AT OPGIVE PÅ FORHÅND.

Suntes altså ikke det ser særligt lyst eller god ud.............æv osse jeg føler det bare sådan her:@ som jeg hele tiden banker hovedet ind i en mur OG KOMMER INGEN VEJNE !
cirkeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2006, 15:44   #2
OdinTor24
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2006
Indlæg: 54
Styrke: 0
OdinTor24 er ny på vejen
RE: KAN DET VIRKELIG PASSE AT DET SKAL VÆRE SÅ BESVÆRLIGT

Kære Cirkeline

Jeg bilder mig overhovedet ikke ind, at jeg kan overskue eller forstå din situation, men jeg faldt over denne sætning:

"FOR DET ANDET VILLE JEG SKULLE SE MIG SOM FØRTIDSPENSIONIST RESTEN AF MIT LIV.DA HUN BLEV VED MED AT SIGE AT DET ER EN VARIG YDELSE."

Lad os antage du får FP. Hvis du senere bliver så rask, at du kan påtage dig en uddannelse eller noget arbejde, så kan du bare gøre det. Du er kun FP, så længe din sygdom kræver det. Der er ingen der kan tvinge dig til at være FP resten af dit liv. Hvis dit liv ændre sig således at du bliver rask, så kan du vælge at melde dig rask og indtræde på arbejsdmarkedet på lige fod med os andre.
Jeg tor ikke det er ofte det sker, men der er ikke noget der hindre det.

Sig endelig til hvis, hvis jeg har misforstået noget.

Kærlig HIlsen
OdinTor
OdinTor24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2006, 19:03   #3
Guffi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2006
Indlæg: 52
Styrke: 18
Guffi er ny på vejen
RE: Hej Cirkeline

Jeg er helt enig med Odin Tor , du kan til enhver tid fra sige dig en Ftp. Kommunen kan ikke tvinge dig på den resten af livet. Jeg er 100% sikker på hvis/når du hendvender dig på kommune og fortæller dem at, du er rask og kan arbejde eller evt. have en uddannelse, vil tage imod din udtalelse med kyshånd.
Mvh. Guffi
Guffi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2006, 19:18   #4
cirkeline
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2006
Lokation: århus
Alder: 45
Indlæg: 71
Styrke: 18
cirkeline er rigtig godt på vej
RE: KAN DET VIRKELIG PASSE AT DET SKAL VÆRE SÅ BESVÆRLIGT ??????????????????????????

næ i har ikke misforsået noget.

Jeg kan bare ikke forstå at det kan passe at det skal være så svært at få et møde igennem med sin sagsbehandler.

Jeg mener jeg ved godt at de har travlt og sikkert helst vil kunne ordne alt ting igennem telefonen.........så de slipper for at skulle mødes med os trælse klieneter.

Jeg syntes bare at det er frustrende at man skal bruge så mange kræfte på bare at få et møe igennm KAN DET VÆRE RIMMELIGT?
Det er sådan set det der er mit spøgesmål!

Og hvad er mine retigheder for at få et møde i stand.?

Og hvad er mine rettigheder i det hele taget?

Og er det virkelig helt umuligt at få en pension når man er 28?

Og er der så ikke noget der heder en tidsbegrænset pension ( det som også er blever før omtalt som en midlertidig)

Jeg er meget forvirret omkring alle disse ting.
Jeg vil som sagt gerne vide hvad mine rettigheder og muligheder er!

ER ked af hvis jeg ikke var tydliger med mine spøgesmål tidliger på dagen.Men jeg var åbenbart så frustreret at jeg ikke kunne få dem fumuleret klart nok tidliger.

Håber der er nogle der hart nogle svar på mine spøgesmål der vil hjælpe mig ?

Hilsen Line :@
cirkeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2006, 20:28   #5
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: KAN DET VIRKELIG PASSE AT DET SKAL VÆRE SÅ BESVÆRLIGT ??????????????????????????

hej Cirkeline

Det er rigtigt at hvis man vil have et møde med sin sagsbehandler så skal de aftale et møde med dig.

Stella.

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2006, 23:14   #6
fiemie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2005
Alder: 51
Indlæg: 160
Styrke: 19
fiemie er rigtig godt på vej
RE: KAN DET VIRKELIG PASSE AT DET SKAL VÆRE SÅ BESVÆRLIGT ??????????????????????????

Hej!

Man kan til en hver tid få gjort sin førtidspension "hvilende", d.v.s. hvis du får det bedre og vil prøve kræfter med et fleksjob/alm. job, så kan du forsøge dig i en periode. Hvis det ikke går alligevel, så får du "bare" din pension igen.

Så du behøver ikke at se dig selv som pensionist resten af livet.

Fiemie
fiemie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2006, 19:08   #7
cirkeline
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2006
Lokation: århus
Alder: 45
Indlæg: 71
Styrke: 18
cirkeline er rigtig godt på vej
RE: KAN DET VIRKELIG PASSE AT DET SKAL VÆRE SÅ BESVÆRLIGT ??????????????????????????

lige en god nyhed.

da jeg var så frustrert over at det skulle være så svært for mig at få lavet et møde.
Så syntes jeg lige at det var på sin plads at fortælle jer at det rent faktisk lykkedes mig at komme igennem med at få lavet en aftale.

Så nu har jeg en tid på tirsdag .9

Hilsen Line.
Og ha en go dag
cirkeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2006, 01:45   #8
Ely
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2006
Indlæg: 7
Styrke: 0
Ely er ny på vejen
RE: Ved ikke om du har set, at jeg har skrevet privat til dig?

Så jeg skiver det også lige her!

Hej cirkeline.

Jeg vil bare sige til dig, at det kan altså lade sig gøre at få førtidspension selvom man er ung.

Jeg fik førtidspension for 2 år siden da jeg var 30 år.

Min sagsbehandler var imod det netop pga min alder. Men jeg havde et møde med pensionsnævnet, hvor jeg fortalte om min side af sagen og fik dem til at tage kontakt til min praktiserende læge, som min sagsbehandler slet ikke havde haft kontakt til. Det hjalp, og jeg fik pensionen.

Jeg er glad for at jeg ikke har systemet hængene over hovedet, og bare kan have en stille og rolig hverdag.

Hvis jeg så føler jeg bliver bedre, kan jeg jo altid henvende mig til kommunen og få evt. et flexjob.

Held og lykke med din sag.:-)
Ely er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2006, 12:37   #9
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: KAN DET VIRKELIG PASSE AT DET SKAL VÆRE SÅ BESVÆRLIGT ??????????????????????????

Flere unge får invalidepension

23. dec. 2006 DR nyheder

Antallet af unge mellem 25 og 35 år, der mister arbejdsevnen midlertidigt eller permanent, er steget med 25 procent, viser en opgørelse fra Nordea Liv Pension.

Samtidig er der sket et tilsvarende fald i antallet af dem over 45 år, som får invalidepension. Samlet set er udbetalingerne stort set uændrede.

- Før var det i gruppen over 45 år, at hovedparten af de syge var. Det har nu flyttet sig til gruppen af unge, og det synes vi er tankevækkende, siger områdechef Marianne Damkjær.

Undersøgelsen dækker Nordeas 175.000 pensionskunder.

Sportsskader og stress
Marianne Damkjær peger på, at mange unge får alvorlige sportsskader, som udløser længere sygeforløb. Desuden betyder den lave ledighed, at nogle kommer på arbejdsmarkedet, som ikke har været der før. Det kan være tale om personer med latente psykiske problemer , som udløses af det øgede pres.

- Og så er stress en faktor for de unge. At få familie og arbejde til at hænge sammen er en opgave i sig selv. Kravene på arbejdsmarkedet er langt højere i dag end for blot 10 - 15 år siden, og man skal i sit liv leve op til at have et spændende arbejde, være ambitiøs, have pæne børn og så videre, siger hun.

For dem over 45 år trækker et generelt sundhedsløft i den modsatte retning.

- Vi bliver sikkert mindre nedslidte, og mennesker i den aldersgruppe lever mere sundt end tidligere generationer. Arbejdspladserne er blevet bedre til at fokusere på arbejdsmiljø, og den lave ledighed betyder, at man har brug for flere hænder, så virksomhederne bliver bedre til at lave seniorpolitiker, siger hun.

Unge løber stærkere og stærkere
Arbejdsmiljøinstituttet har ikke statistik, der kan understøtte eller afkræfte Nordeas konklusioner. Men professor Tage Søndergaard Kristensen, kan godt genkende tendensen blandt de unge, der løber stærkere og stærkere.

- Der er indikationer på, at stadig flere, især sygeplejersker, lærere og akademikere, går ned med stress. Det er svært at sige, om det er fordi, der bliver talt meget om stress, eller om det er reelt. Man kan dog endnu ikke se det i statistikkerne for hospitalsindlæggelser eller i langtidsfraværsstatistikken, siger han.

At der skulle blive færre over 45 år, som må forlade arbejdsmarkedet i utide, tror han til gengæld ikke holder stik, hvis tallene bredes ud over hele arbejdsmarkedet.


Stellas mening :

!4.000 sygdomsramte på ledighedsydelse eller særlig ydelse, der er lavere end FTP er losset på fleksjobydelse ! Det er folk på 45 til 55 år de fleste..med fysiske sygdomme.......DERFOR !
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan det virkelig passe jeg skal straffes? Singed Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 10-12-2012 17:34
Kan det virkelig passe?? samp Spørgsmål ang fleksjob 5 10-12-2011 20:16
kan det virkelig passe ? girly35 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 08-09-2011 07:23
Kan det virkelig passe?. Tullee Alt det andet 17 29-10-2010 10:55
kan det virkelig passe? jensen79 Spørgsmål ang fleksjob 34 15-03-2010 14:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension