K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-12-2008, 14:19   #1
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Wink Min historie.

Anna Pedersen
Dato: 20 maj 2008.
Mit møde med det kommunale system.
August 2005.
Sygemeldt, med deraf følgende rundbordssamtaler, div. Undersøgelser på sygehus, vurdering fra kommunens lægekonsulent. Sagen overgår til socialrådgiver, der planlægges virksomhedspraktik, der dog aldrig blev en realitet pga sygdom.

November 2006. DER ER GÅET 15 MÅNEDER:
Min sygdom er den samme som august 2005.
Jeg ønsker nu at få rejst sag om førtidspension, sagen vil blive forelagt på teammøde.
Jeg bliver opsagt fra min stilling pga sygdom.
Januar 2007 DER ER GÅET 2 MÅNEDER:

Jeg sender brev til kommunen, at jeg ønsker at søge den førtidspension, men kommunen har problemer med at modtage post.
Den 17 januar modtager jeg brev om at der indstilles til social myndighed, om behandling af social pension.
Proceduren omkring 1 januar gør at der alligevel ikke er sendt indstilling til social myndighed.
Det erfarede jeg da jeg ringede for at høre til sagen.
Kommunen ønsker uddybning af statusattest og kontakter sygehus. Der kommer tilbagemelding,
som ikke giver noget nyt i sagen, og sagen sendes til social myndighed med påskriften ”der indstilles til at der meldes afslag”.
Jeg ønsker udtale ret og det foregår den 12 juni. Ti minutters ret.
Afgørelse den 14 juni. Afslag.
Juni 2007. DER ER GÅET 5 MÅNEDER:

Jeg modtager brev om, at der nu er stop for sygedagpenge, og jeg henvises til at søge kontanthjælp.
Juni 2007. DER ER GÅET 1 DAG.

”Egen” læge sender brev til kommunen, og med den, ønsker jeg at anke afgørelsen.
Anken annulleres for at få en ny pensionsvurdering efter § 18, indeholdende de nye lægelige oplysninger.
Sagen sendes tilbage til rådgiver, som sender den videre til jobfokus, da jeg er ude af sygedagpenge og på kontanthjælp.
Der er samtaler på jobcenter og der bliver indhentet journaloplysninger fra sygehuset.
November 2007 DER ER GÅET 5 MÅNEDER.

Jeg sender brev til ” social myndighed” at jeg ikke ønsker at stå stand by på kontanthjælp, og gerne vil videre i sagen. Jeg får svar der lyder, at det fremgår af min journal at der pågår sagsbehandling på jobcenter.
Jeg kontakter jobcenter, men der mangler stadig en vurdering af journaloplysning fra kommunens lægekonsulent.
Jeg sender brev til ”social myndighed” at jeg stadig ønsker en ny pensionsvurdering.
De sender nu brev til jobcenter at der skal laves en ny indstilling til ”social myndighed”,
hvor de nye lægelige oplysninger af juni 2007 skal indgå. Sagen drøftes med pensionskonsulent og på socialmedicinsk teammøde med henblik på afklaring.
Førtidspensionen behandles og der er afslag den 12 februar 2008, da sagen ikke kan overgå til behandling efter § 18.
Februar 2008 DER ER GÅET 3 MÅNEDER.

Jeg ønsker atter at anke og sender brev den 3 marts, men jeg ønsker at gennemse sagen akter inden de sendes til ankenævnet.
Jeg modtager sagen, men ved gennemlæsning ser jeg, at det brev fra ”egen læge” som pensionssagen skulle genvurderes på ikke er at finde i sagens akter.
Jeg sender brev fra ”egen” læge atter engang og nu vil kommunen gerne have en generel helbredsattest.
Derefter vil sagen blive genvurderet.
Lægen sender helbredsattest den 20 april til kommunen, men den sagsbehandler der har med sagen at gøre kommer først fra barsel den 2 juni. Og indtil da vil sagen ligge stille.
2. juni SÅ ER DER GÅET 4 MÅNEDER OG HVAD SÅ?

Ved gennemlæsning af sagens akter kan jeg notere mig navne på 21 sagsbehandlere og lign. fra kommunen, der har været inde i forløbet af min sag.
På nogle af de breve man modtager, står der: ”overholder du ikke mødetiderne kan det få indflydelse på dit fremtidige forsørgelsesgrundlag.
• Man overholder mødetidspunkterne trods ”dårlige dage”
På andre breve står der klagevejledning: ”Du kan klage over afgørelsen til beskæftigelsesankenævnet inden 4 uger efter modtagelsen af denne afgørelse. Klagen skal dog sendes til kommunen, der herefter genvurderer afgørelsen. Hvis kommunen fastholder afgørelsen, sendes sagen til afgørelse i beskæftigelsesankenævnet.
• Man klager inden 4 uger for at nå det.
Hvor ender jeg i det kommunale system?
Med et brev om, at jeg også er røget ud af kontanthjælp uden varsel. Eller hvad?


Fortsættelse Den 2 december 2008.
Den 17 juli sender jeg brev til ombudsmanden.
Jeg modtager svar 24 Juli, at min klage er sendt til Borgmesteren.
Den 29 Juli skriver jeg atter til ombudsmanden, da jeg ikke har hørt fra borgmesteren endnu.
Den 19 august får jeg svar , at sagen igen er sendt til borgmesteren.
I mellemtiden modtager jeg svar fra en direktør, der skriver på borgmesterens vegne.
Det er ikke rigtig noget jeg kan forholde mig til, så jeg sender atter et brev den 21 august til ombudsmanden, at jeg egentlig synes at kommunen sidder og ”spiller kort” om mit liv.
Jeg får svar den 29 august, at han ikke på nuværende tidspunkt vil iværksætte en ombudsmandsundersøgelse af sagen.
Den 5 september 2008 får jeg brev fra kommunen, at min sag nu er sendt til beskæftigelsesankenævnet.
Den 8 september sender jeg de oplysninger jeg ønsker skal være afgørende i min sag, og den 18 september får jeg brev fra beskæftigelsesankenævnet, at min sag bliver behandlet og at jeg kan forvente en afgørelse inden for ca 13 uger.
SÅ KAN JEG ATTER VENTE:

Bliver det en god eller en dårlig Jul?
Tjaaaa – det må tiden jo vise.

--------------------------------------

Den bliver nu sendt til 3f (se under "sendt til") - Håber flere vil følge efter.
Annasen
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2008, 14:37   #2
Tino
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Indlæg: 80
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
Tino er ny på vejen
Hej Annasen
Godt kæmpet! Det er hårdt arbejde at være syg og udenfor arbejdsmarkedet! Håber du kan finde ro her i ventetiden og at du på trods af alt, får en god jul!
Tino er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2008, 14:42   #3
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Smile Tak Tino

Ja - man kommer ikke sovende til en pension. Der gælder janteloven i den grad.

Det jeg kan være nervøs for, er når man har fået ro for kommunen engang, så går man ned med sådan et brag pga af efterveer fra "kampens hede".

Så er det godt vi har hinanden og k10. ik?
annasen
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2008, 15:06   #4
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hol da op, en figther ånd -yes

Hold ud og hold ved, men det kræver som sagt et godt helbred at være syg i DK.

Ønsker at du trods alt får en god jul og glæder mig hver gang over når du er herinde, at jeg kan se at du handler, det er bare godt
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2008, 15:37   #5
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Smile Ja buster

Jeg hader uretfærdigheder. Jeg kan ikke få det ind i mit hovede. - alle mennesker er ens. Født med bar mås. Nogle får så en uddannelse der gør, at de mener de har ret til at tryne andre. - Hvad bilder de sig ind.

Hmmmm

annasen
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2008, 17:00   #6
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Hej.

Tak for at du gad skrive din historie. Uhyggelig læsning, men når man selv kan skrive en der ligner (i store træk, jeg har bare været syg siden 2004), så føler man sig ikke helt alene i denne mølle.

Du skriver at de spiller kort med dit liv. Kender det godt, for da de forskellige afdelinger på sygehuset begyndet at sende mig frem og tilbage i mellem sig, sagde min egen læge,"De sidder og spiller kort om dig derud, det er bare ikke så sjovt, når det er dig der er Sorte Per." Ingen afdeling ville tage ansvar. Det var hele tiden de andres bord.

Jeg frygter også som dig, at man går ned med et brag, når sagen (hvis det sker) afsluttes. Jeg er i hvert fald blevet meget stresset af det her. Holder hele tiden øje med postkassen. Får sved i hænderne og hjertebanken når telefonen ringer og det er "Anonym". Flakker hvileløst rundt, får intet lavet og glemmer de mest basale ting. Sidder bare og kikker på k10, som om løsningen ligger her.

Håber for dig at du får en god jul.

Mvh. Sommer.
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2008, 17:47   #7
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Hej sommer.

Så rejser vi os sammen bagefter ik?

Så bruger vi k10, for der er vi alle i samme båd.

Nu vil jeg "kravle" til møde med VILLY.
Gad vide om han har en løsning. Han får alle skemaer (uden navne)

I hører fra mig.

annasen
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2008, 20:49   #8
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
ih hvor jeg kender det, jeg går også og venter svar på om min pension går igennem den skal op i pensionsnævnet her i dec, så har det lige som jer bliver det en god jul eller skal den bruges til at anke og alt hvad der følger med, jeg håber for os alle at vi får den pension som vi er berettigt til og at vi kan fejre en dejlig og glad jul med familie og selvfølige alle jer her på k10

Men vente tiden hvor man kigger i postkassen hver dag og er bange hver gang telefonen ringer er ikke spor rar, og ja jeg tror at der kommer en eftervirkning når vi for fred, men så er det måske også på tide at vi plejer os selv

Mai-Britt Det skal mærkes at vi lever
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2008, 23:33   #9
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Wink Ja Mai-britt.

Det kan være ens indre får lidt ro på.

Jeg har været til møde med Villy Søvndal.
Han er nu en fin fyr. Han har masser af humor, og var lydhør over for de spørgsmål folk stillede ham.
Jeg spurgte hvad Sf vil gøre ved problemet omkring sygedagpenge, kontanthjælp m m .
Villy vil ophæve 52 ugers reglen, så ingen kommer i klemme på kontanthjælp og ægtefælleforsørgelse.
Det er en naturlig ting, at så længe man er syg da er man berettiget til sygedagpenge, indtil man finder en løsning.
Jeg gav ham alle skemaerne og han tog godt imod dem.
Jeg opfordrede ham til at vise dem til Claus Hjort også.
Alt i alt en go´aften, men nu er jeg også grydeklar, og vil finde min dyne.

annasen
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2008, 23:47   #10
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Annasen.

Godt forarbejde. Venter spændt på din afgørelse/fortsættelse og vil gribe dit indlæg.:

Kære alle "nybegyndere". Her ser I et skoleeksempel på hvor vigtigt det er, at I har orden i jeres papirer, aktindsigt af alle papirer og journaler fra læger og hospitaler. Fører dagbog osv. Det giver mere overskud og livet lettere for jer i den svære tid.
Så lyt til vores begynderråd. Hilsen peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Min historie nille60 Din historie 1 30-09-2009 18:19
Min historie. troldepuzz39 Din historie 10 18-11-2008 12:23
Min historie Berit p Hvordan forløb det da du søgte fleks? 0 11-10-2007 11:34
Min Historie TNK Din historie 2 05-06-2007 10:53
Min historie Louise Spørgsmål ang fleksjob 5 20-04-2007 10:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension