K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-11-2005, 19:11   #1
kiru47
Gæst
 
Indlæg: n/a
Mig og mit fleksjob

Jeg fik en hjerneblødning for 5 år siden. Er venstresidet lammet og har meget mindre kapacitet rent hjernemæssigt. Jeg arbejder 15 timer om ugen i mit gamle job, og jeg tror min oplevelse må være en ægte solstrålehistorie. Jeg oplevede, at fra dag 1 i mit sygdomsforløb, var min boss og mine nærmeste kolleger på pletten og fulgte mit forløb på vej til en ny og meget anderledes tilværelse. Jeg vidste under hele optræningen at jeg kunne komme tilbage til mit arbejde- kommunalt ansat er jeg - på helt andre betingelser selvfølgelig, men jeg kunne bruges igen! Det betyder naturligvig utroligt meget, at jeg igen kan fungere med et arbejdsliv, som er tilpasset min nuværende formåen. At jeg især i starten som fleksjobber måtte igennem en voldsom og smertelig erkendelsesproces - fordi jeg jo ikke kan de samme ting som før - har da gjort ondt, men efterhånden er jeg helt afklaret med, at sådan er mit arbejdsliv nu, og det fungerer rigtig, rigtig godt . Mine nærmeste kolleger, og de øvrige på rådhuset, er helt med på, at nu fungerer jeg på denne måde, og er stadig en del af personalegruppen.
Jeg ville ønske flere kunne få samme positive forløb som fleksjobber som det jeg har.
Vvenlig hilsen
Kiru
  Besvar med citat
Gammel 27-11-2005, 19:30   #2
DRAGEN
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Indlæg: 109
Styrke: 19
DRAGEN er ny på vejen
RE: Mig og mit fleksjob

det er da bare så skønt at læse din histrorie,jeg er så glad på dine vegne.
Kærlig hilsen Dragen
DRAGEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2005, 19:39   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Mig og mit fleksjob

Det er da rigtig godt at se at der også er solstrålehistorier imellem

Og ja det er en smertlig procces man skal igennem når man pludselig skal erkende at man nu skal på fleksjob og at man er blevet syg og ikke længere er det samme aktiv for arbejdsmarkede som man har været...

Det ville være rigtig rart hvis langt flere arbejdsgiver kunne opdage at fleksjobbere trods alt stadig har nogle rigtige gode ressourcer at byde på

Tak for at du tog dig tid til at dele en posetiv historie med os
  Besvar med citat
Gammel 07-12-2005, 19:04   #4
Heidi
Slettet Medlem
 
Heidis avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-12 2005
Indlæg: 12
Styrke: 19
Heidi er ny på vejen
RE: Mig og mit fleksjob

Hej Kiru,

Ja, jeg kan jo kun tilslutte mig Dragen & Hejdien og sige at det virkelig er dejligt at høre at der er nogen derude der er kommet lidt nemmere igennem dette forløb. Held & lykke med det hele i fremtiden.

Med venlig hilsen

Heidi
Heidi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2006, 16:42   #5
Bea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2006
Indlæg: 108
Styrke: 18
Bea er ny på vejen
RE: Mig og mit fleksjob

Dejligt at læse, at der er steder for hvem det går efter bogen. Det kunne da også bare passe, efter en sådan omgang som du har været igennem. Håber det fortsat må gå dig godt!!!!!!
Desværre er det langt fra alle, der får en god behandling

Bea
Bea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2006, 22:58   #6
Borroe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Borroes avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2006
Lokation: Slagelse
Alder: 42
Indlæg: 174
Styrke: 19
Borroe er ny på vejen
RE: Mig og mit fleksjob

Hejsa

Super dejligt med endnu en solstrålehistorie alt held i fremtiden
keep on!!

Knus Borroe
Borroe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2006, 10:27   #7
Lotas
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Indlæg: 16
Styrke: 18
Lotas er ny på vejen
RE: også de gode historier!

Hej!

Dejligt at, læse, din historie. Det viser bare, at det ikke er alle arbejdsgiver, der er nogle røvhuller – ups. undskyld udtrykket, men kender ikke andre ord, der dækker At man føler sig værdsat, både i forhold til sin chef, sine kollegaer og ikke mindst i forhold til de mennesker vi har kæreste! At man får en sygdom, om man bliver ramt af en hjerneblødning, brækker ryggen 2 steder, piskesmæld, nervebetændelse, eller andre mere usynlige lidelser. Er ens arbejdsliv grundlagte for, at man føler sig som helt menneske. Vi mennesker er skabt til at nyde og efterfølgende nyde. Hvis man betvivler vores indsats eller man gør en indsats, som man ikke bør gør, men af andre årsager finder resurser til, så rammer det, på det mentale plan. DERFOR er det meget vigtig, at folk der har haft gode og positive oplevelser i forbindelse med sygdom og efterfølgende nedsat arbejdsevne også fortæller deres historie her, for den kan give en kick til os andre, der har været knap så heldig og vi kan måske finde lidt resurser gemt på kistebunden og komme videre i vort liv på en lidt bedre måde.
Tak fordi du deler din historie med os og held og lykke i fremtiden..

Knus lotus




quote]kiru47 skrev:
Jeg fik en hjerneblødning for 5 år siden. Er venstresidet lammet og har meget mindre kapacitet rent hjernemæssigt. Jeg arbejder 15 timer om ugen i mit gamle job, og jeg tror min oplevelse må være en ægte solstrålehistorie. Jeg oplevede, at fra dag 1 i mit sygdomsforløb, var min boss og mine nærmeste kolleger på pletten og fulgte mit forløb på vej til en ny og meget anderledes tilværelse. Jeg vidste under hele optræningen at jeg kunne komme tilbage til mit arbejde- kommunalt ansat er jeg - på helt andre betingelser selvfølgelig, men jeg kunne bruges igen! Det betyder naturligvig utroligt meget, at jeg igen kan fungere med et arbejdsliv, som er tilpasset min nuværende formåen. At jeg især i starten som fleksjobber måtte igennem en voldsom og smertelig erkendelsesproces - fordi jeg jo ikke kan de samme ting som før - har da gjort ondt, men efterhånden er jeg helt afklaret med, at sådan er mit arbejdsliv nu, og det fungerer rigtig, rigtig godt . Mine nærmeste kolleger, og de øvrige på rådhuset, er helt med på, at nu fungerer jeg på denne måde, og er stadig en del af personalegruppen.
Jeg ville ønske flere kunne få samme positive forløb som fleksjobber som det jeg har.
Vvenlig hilsen
Kiru[/quote]
Lotas er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension