K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg er kommet i praktik.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg er kommet i praktik. Her kan du skrive om din praktik og forløbet af din praktik.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-11-2008, 11:11   #1
Mordanmark
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Indlæg: 18
Styrke: 16
Mordanmark er ny på vejen
Når praktikken går galt

Har nu været i praktik i 4 uger.. eller det vil sige fysisk har jeg været der 3 uger og så været syg... fortsat syg.

Min depression og min angst, som ellers har været holdt nede i længere tid, er blusset op for fuld skrue igen.

Har meddelt dette til min jobkonsulent, men har intet hørt tilbage.

Hvad stiller kommunen mon nu op? Kan der forlanges, at min dosis i medicin sættes op? At der skal forsøges anden praktik?
Mordanmark er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2008, 13:23   #2
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Det vil ALTID være en lægelig afgørelse om din medicin skal sættes op, KUN din egen læge eller speciallæge kan tilbyde dig en medicinsk behandling, ligeledes er det en læge der skal medvirke når dosis skal ændres, det skal kommunen ikke begynde at eksperimentere med.

Men de kan godt forlange en anden praktik et andet sted, det er ikke unormalt at man i et forløb er i forskellige praktikker, netop for at se om et givent job kan lade sig gøre for den enkelte....det kunne jo være et andet sted ikke vil give dig angst eller depression.

Du har sygemeldt dig nu, og dermed er bolden på kommunens bane og alt er muligt....er du visiteret til fleksjob og ikke kan klare praktikken, så er det muligt kommunen vil se på muligheder for en pension, og er du i et sygedagpenge/KH forløb er det muligt at kommunen ønsker praktik for at se om du kan revalideres, visiteres til fleksjob eller skal have en pension.

Det KAN være problematisk at sygemelde sig i et forløb, kommunerne elsker at lade tiden gå og så bruge den med, at når man ikke klarer et forløb så har de (kommunen) for lidt til at kunne træffe en afgørelse......ingen er forpligtet ud over sin evne i en praktik, men du gør klogt i at det er din læge der sygemelder dig fra lige nøjagtig dèn praktik der udløser angst og depression.

Det er kommunen der bestemmer antallet af praktikker, og bestemmer hvornår de har nok grundlag til en afgørelse.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2008, 14:24   #3
Mordanmark
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Indlæg: 18
Styrke: 16
Mordanmark er ny på vejen
Tak, Ingrid.

Det er ikke jobbet i sig selv, der har udløst depressionen og angsten igen, det er simpelthen, det pres/ stressfaktoren, der er udløseren.

Hvis kommunen godkender det, så har jeg fået lov til at vende tilbage til praktikstedet engang i det nye år, for vi havde et super samarbejde.
Mordanmark er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor længe skal man blive i praktikken ette74 Alt det andet 28 08-07-2012 08:12
Råb om hjælp ellers går det galt!!! kalona Spørgsmål ang fleksjob 10 22-11-2010 19:56
De har været galt længe Forsyg Et godt link! 1 24-02-2009 01:27
Smerteklinik og praktikken?? mumle_mund Spørgsmål ang fleksjob 29 07-03-2008 10:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension