K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-12-2006, 14:18   #1
mimmi
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-12 2006
Indlæg: 13
Styrke: 18
mimmi er ny på vejen
Endnu en håbløs samtale

Efter at være "trukket rundt i cirkus fleskjob/pension" i 3 år, er jeg glad for at være faldet over denne side. Jeg har idag været til endnu en "depri" samtale men en sagsbehandler som jeg ikke har den mindste kemi til fælles med. Jeg har søgt om en anden, men fået afslag.
Jeg har været prøvet 4 steder på 3 år, men samme resultat, ingen løn, arbejdsgiver glad for mig, men jeg kan ikke magte at være på en arbejdsplads, jeg er "gammel" børnehjemsbarn, og hvad derfra følger, masser af traumer, socialt forbi,kronisk personlighedsforstyrrelse, nu skal der så forsøges at søge pension, så kommer spørgsmålet, "HVOR STÅR JEG HVIS DET ER AFSLAG? Min sagsbehandler siger, så hedder det kontanthjælp, hvad jeg ikke har krav på, min mand tjener for meget, og desuden kan jeg jo ikke stå til rådighed 37 timer........hvad gør jeg?
Trist hilsen Mimmi
mimmi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2006, 14:37   #2
Randerspigen73
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2006
Indlæg: 64
Styrke: 18
Randerspigen73 er ny på vejen
RE: Endnu en håbløs samtale

Hej Mimmi..

Ja, kender godt til situationen og det kan være så deprimerende, men det er vigtigt at du også finder noget i livet at glædes over, så det ikke fylder det hele. Svært - ja, men meget meget vigtigt! Hvilken ydelse er du på nu? Så vidt jeg ved, beholder du den ydelse du er på på ansøgningstidspunktet til pension, hvis det bliver et afslag - dvs, hvis du er visiteret til fleksjob og er berettiget til ledighedsydelse, bibeholdes denne. Mht kontanthjælp, er det rigtigt at du ikke kan få noget da du er gift og din mand derfor er forsørgerpligtig over for dig -en regel der er så grotesk og desværre går ud over mange, der i forvejen har det svært. Ved ikke om man så har mulighed for at søge en anden ydelse?? Det vil jeg da også gerne blive klogere på..

Mist aldrig håbet og glæden..

Varme hilsner herfra

Ps. Du må få afslaget om at få en anden sagsbehanler på skrift, så du kan anke den afgørelse inden 4 uger..
Randerspigen73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2006, 14:45   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Endnu en håbløs samtale

hej Mimmi

Jeg er selv midt i det du beskriver og jeg siger dig at hvis du har fleksjob ydelse så kan de ikke bare tage den fra dig og hvis de gør det så skal det i ankestyrelsen...prøv at bevare roen.

Er du fleksjobber nu ?

Håber andre kommer ind og svarer dig ..

Stella
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2006, 15:07   #4
sysse
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2006
Indlæg: 15
Styrke: 19
sysse er ny på vejen
RE: Endnu en håbløs samtale

Hej Mimmi
Jeg føler med dig, jeg syntes det er forkastelig hvis kommunen kan sætte os på kontanthjælpefter at vi har fået afslag på føp. Jeg håber at der kommer en anden løsning. Jeg håber at du kan holde humøret oppe. Jeg skal til samtale med min sagsbehandler på torsdag. Jeg ved ikke så meget om lovgivninge men ville lige vise min medføelse

Sysse
sysse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2006, 19:02   #5
PBC
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2006
Indlæg: 56
Styrke: 18
PBC er ny på vejen
RE: Endnu en håbløs samtale

Hej Mimmi,

Jeg bliver simpelthen så vred, når jeg læser det her!

Vi er i gang med at undersøge, om det virkeligt kan være rigtigt, at man mister sin ydelse, hvis man selv søger pension.
Prøv at kigge her:
http://www.k10.dk/forum/viewthread.p...ost_4175<br />

Og ja! Så skal du få det afslag vedr. skift af sagsbehandler på skrift!

KH Pia
PBC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2006, 22:15   #6
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Endnu en håbløs samtale

her er et svar fra K10 forhenværende sagsformidler PiaB som Horbelev har
sat ind ..

Jeg hat tidligere spurgt om det samme herinde på K10. Jeg fik dette svar fra Pia

Forfatter RE: Ansøgning af førtidspension

PiaB
Ordstyrer


Tilmeldt: 26.10.05 Lagt på d. 07-02-2006 20:52

Det er bedst at sagsbehandleren undersøger dine muligheder for at rejse en ansøgning om førtidspension - da lovgivningen siger, at alle muligheder efter den sociale lovgivning skal være udtømte i forhold til tilbagevenden til arbejdsmarkedet, før man kan tilkendes førtidspension. Ved at sagsbehandleren undersøger sagen, er man sikker på, at sagen er ordentlig belyst i forhold til, om man kan rejse en ansøgning om pension.
Såfremt du modtager ledighedsydelse under din ansøgning og får afslag, kan du fortsat få udbetalt ledighedsydelse såfremt du stiller dig til rådighed for et fleksjob. Såfremt du ikke ønsker at stå til rådighed for et fleksjob, risikere du helt at miste et forsørgelsesgrundlag, der er mulighed for at du kan modtage kontanthjælp, men det indebærer at du så er villig til at deltage i aktivering. Så hvis man får afslag på føp når man modtager ledighedsydelse kan det bedst betale sig økonomisk at stå til rådighed for et fleksjob.


Mvh Horbelev
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
3 mdr samtale når man er syg søsser98 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 16 08-11-2012 16:00
Samtale Skade2006 Alt det andet 17 17-02-2010 17:11
Håbløs beretning fra Mariagerfjord Kommune zuza Er det overhovdet til at få fleksjob? 1 13-01-2008 19:39
til samtale Jens Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 17-12-2005 12:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension