K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg er kommet i praktik.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg er kommet i praktik. Her kan du skrive om din praktik og forløbet af din praktik.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-11-2008, 17:26   #1
popcorn
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2008
Indlæg: 115
Styrke: 16
popcorn er ny på vejen
Kan en praktik stoppes

Jeg har været gennem et 8 uger langt forløb på reva center, hvor man her bla. fast slog at kl. 10 blir kontakten i mit hoved slukket og at jeg hver dag var nød til at tage hjem ved middags tid. Jeg skal nu ud i praktik, hvor jeg skal starte med 2 timer 4 gange ugen, jeg er af flinke skole typen, det er også der for jeg er gået ned med stress og depression, og vil gerne behage alle andre end mig selv, har dog lovet mig selv, at NU i denne jobpraktik SKAL jeg tænke på mig selv!!!!. Hvis det nu viser sig at jeg end ikke magter de aftalte antal timer, kan praktikken så stoppes, inden jeg går helt ned med flaget igen...
Både min psygolog og psykriater skriver, at min lidelse er varig og ikke kan behandles mere med medicin, og at der ingen arbejdsevne er.

Håber der er nogen derude der har tid til at svare mig.
popcorn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2008, 17:51   #2
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Altså, jeg skulle have været i erhvervsafklaring, men da jeg sagde at nu søgte jeg førtidspension efter § 17, så måtte de ikke tage mig.

Ved ikke om du kan bruge det til noget? At du f.eks prøver at søger efter § 17?
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2008, 18:26   #3
popcorn
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2008
Indlæg: 115
Styrke: 16
popcorn er ny på vejen
Måtte arbejdsgiveren ikke tage dig eller ??

Fik du pensionen, og evt. pag hvad.??
popcorn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2008, 18:53   #4
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Det var en erhvervsafklaring på selve jobcentret og nej, de måtte åbenbart ikke tage mig.

Sagen er ikke afgjort endnu, venter på min RP fra min sagsbehandler.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2008, 19:04   #5
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
En praktik kan godt stoppes, det bliver brugt i tilfælde hvor det er indlysende at praktikken er til mere skade end til gavn. Men en praktik er jo til at se din nøjagtige arbejdsevne, eller mangel på samme. Det er ikke godt SELV at stoppe sin praktik eller stoppe midt i et afklaringsforsøg, det kan medvirke til at kommunen kan mene at beslutningsgrundlaget er for lille til at de kan træffe den rigtige afgørelse for dig.

Kan du ikke din praktik og kan du ikke den aftalte tid, så er det jo sådan og du er bestemt ikke forpligtet ud over din reelle arbejdsevne. Det handler om i praktikken at du gør hvad du kan, men uden at blive mere syg...du SKAL også have et liv udenfor.

Tal med din rådgiver eller konsulent på Reva om dine bekymringer, de er der for din skyld....min erfaring er at et praktikforsøg bliver stoppet hvis det viser sig at det bare ikke lader sig gøre....din egen læge kan også sygemelde dig, hvis det er oplagt at en praktik ikke lader sig gøre.

Godt at du holder fast i, ikke at gå i flinkeskolen når du skal i praktik....det er så vigtigt at et Revaforløb og en praktik viser de reelle forhold.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2008, 23:03   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
fjolle vil bare lige sige det samme som Ingrid

Og så vil jeg også lige sige at en ting er at sige melder sig ud af flinke skolen og en anden ting er at gøre det , så hold fast og bliver det for svært så kom herind og skrig ...

Så er vi nogen der skal give dig et frisk spark bagi


Du kan også gøre som jeg gjorde da jeg var i praktik i sommers ..

Jeg skrev jobdagbog hverdag fra start af nu viste det sig at være både en elendig praktik , ikke helt lovlig og et heller ikke helt lovligt sted...

Jeg skrev jobdagbog i to uger på to uger var jeg sygemeldt tre gange og havde det af h til når jeg kom hjem (og det kom vildt bag på mig selv at jeg ikke kunne mere ) jeg er selv en af dem der officielt melder mig ud af flinkeskolen men når jeg så kommer på job, ja så er jeg tilbage i det samme (og ja jeg har også stress )

Efter jeg havde skrevet jobdagbog to uger sendte jeg det til sagsbehandler og jobkonsulent og de valgte selv at stoppe min praktik med det samme, da de var bange for at skade mig yderligt...

Så ja du kan sygemelde dig og du skal gøre det hvis du ikke magter det også selv om du er flink (jeg havde selv en til at sidde og sige til mig , nej nej nej du er der for at se hvad du kan , så kravl ikke derud ) og de mennesker der formår at fortælle dig det har du brug for det næste stykke tid..

Og bliver du nød til at sygemelde dig så er det din læge lige med det samme..

Men håber at det hele kommer til at gå gnidningsløst for dig, og som der bliver sagt , meld ud på reva hvordan du har det med det ... og så held og lykke
  Besvar med citat
Gammel 21-11-2008, 17:41   #7
popcorn
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2008
Indlæg: 115
Styrke: 16
popcorn er ny på vejen
Hej Hejdien

Tak for dit gode svar og løftet pegefinger.....
Hvordan er din egen status på nuværende tidpunkt, det kunne være rart at hører hvordan lige stillede er kommet ud af dette her/ eller ikke kommet ud af.
popcorn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2008, 11:53   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
fjolle jeg ved ikke helt om man kan sammenligne vores situationer helt da jeg var sygemeldt da jeg blev sendt i praktik..

Men i hvert fald blev det for mig da de havde stoppet praktikken sådan at jeg intet hørte fra dem af i nogle måneder da de vidste jeg skulle til nogle undersøgelser i oktober.

Så de lod mig helt være til oktober og kaldte mig ind lige så snart datoen for undersøgelserne var slut, men denne gang hos en sagsbehandler ...

Og her oplevede jeg så noget helt nyt, en form for en undskyldning hold da op ..

Jobkonsulenten var der også og de beklagede at jeg var blevet sendt ud (jeg kunne dokumentere at jeg hele tiden at forsøgt at få kommune til at lave den sygeopfølgning de skal i følge loven)og tre dage efter mødet dumpede der et næsten helt rigtigt referat op med posten, sammen med det kom der en ny bevilling på ledighedydelse hvorpå der var krydsede af at jeg var på ledighedydelse ikke mellem to job men som sygemeldt og var kategoriseret som 3.

Nu skulle der forhåbentligt snart (næste uge og næste uge igen ) være nyt omkring mine sygdomme så derfor skal jeg op igen den 4 dec og vi skal have snakket om hvad det er og om der kan gøres noget og om jeg skal ned i timer eller om det er pension der skal kigges på eller om det stadig ikke er lykkedes for hospitalet at gøre noget ved det de ved er galt ..

Og så skal den simpelthen tages derfra ..

Men også inden jeg fik nye sygdomme skrev jeg jobdagbog , og jeg har haft jobkonsulenter der sagde at det var ikke nødvendigt og det tog vi hen af vejen men den hopper jeg ikke på for de "glemmer" at skrive mange af de ting ned som man skriver , så derfor har jeg altid sendt en jobdagbog hver 14 dag og bedt om at de lægger den i min sag, så er det ene og alene deres ansvar hvis ikke de lytter til hvad der bliver sagt og man står meget stærkere hvis man en dag går ned med flaget eller ikke kan mere , så kan man dokumentere at man under forløbet prøvede at få det lavet om og få hjælp fra jobcenteret uden effekt, og at det derfor må være jobcenteret der har en del af ansvaret ..

Selv mens jeg var i job begyndte jeg at skrive jobdagbog da det begyndte at gå ned af bakke for min chef og ingen gad at lytte til os fleksere, og det er jeg glad for i dag , en jobkonsulent der gjorde alt for at prøve at tvinge mig op i tid, udtate til mødet åh ja det job jeg kan huske at xxxx (min gamle jobkonsulent) og jeg kæmpede en kamp for at få dig ud af det job fordi vi kunne se at det slet ikke gik...

Så sidder man bare og tænker hmmm hun var vist ikke med til de samme møder som mig he he.. men også det er der dokumentation for også at det var min gamle jobkonsulent som nu var chef for jobcenteret der måtte komme og sørge for en måde jeg kunne komme ud af jobbet på inden min chef og jeg slog hinanden ihjel samt få hjulpet de andre flekser der arbejde under helt horrible forhold ..

Og alt kunne dokumenteres takke være jobdagbog ..

Så som du kan høre er jeg varm fortaler for jobdagbog især når du også har stress jeg ved at man kan blive så gal og der er så meget at sige og gøre men man glemmer en masse .. Så jobdagbog og sende den hvis der er noget galt hver 14 dag, glider det hele bare så send den en gang hver anden måned ...

Men det er din garanti for at blive hørt og hvis ikke så kan du dokumentere at det ikke er din skyld at du ikke er hørt
  Besvar med citat
Gammel 22-11-2008, 20:29   #9
tsambika
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2008
Lokation: lejre kommune
Indlæg: 6
Styrke: 0
tsambika er ny på vejen
job dagbog

hej
jeg sender job dagbog til job konsulenten hver uge, sjovt at hun svarer det gør mig ondt at du har så store fysiske gener ved at være i job træning.... blir nok bedre i næste uge, men nej tror hun virkelig at jeg har kæmpet mig på arbjede i 4 år efter et overfald/arbejdsskade, for derefter at lytte til læge,foa og gammel kommune om at lade mig sygemelde, for evt at få flexjob/pension, har ventet 1,5 år før de overhoved gider af prøve mig! også er deres undren over min evne ovenstående. Har nu været igang 1 mdr.,med start på 15 timer,dette sættes op hver 14 dag med 5 timer, næste uge skal jeg igang med 25 timer..... kan ikke drejse hoved nakken smerter og venstre arm er hævet og ubrugelig, har kvalme hovedpine og er svimmel, sover dårligt gr smerter, så ser virkelig frem til næste uge. eneste trøst er at arbejdsstedet er på min side, flinke nok, og sagde en del til min favør til mødet i torsdags på arbejdspladsen(nu opfølning om en mdr.) bla skal jeg nu igen til egen læge for udvidet undersøgelse tror det er 6 gang den skal laves, kan høre min læge på forhånd,når jeg nu ringer for ny tid.... tror de jeg kan puste på dig ,og det så går væk...hovedrystendene.
tsambika er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2008, 04:00   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvis du har det så dårligt i din jobprøvnig så skal du sygemelde dig fra den sammen med din læge, jobdagbogen i sig selv gør det ikke jo

Men nu har du skrevet den jobdagbog og sendt den, det vil sige at din jobkonsulent er udmærkret klar over dine problemer , så spørgsmålet er om ikke det ville være smart at du allerede efter første dag med fem timer beder om at gå hjem før tid og simpelthen skriver til din jobkonsulent at det magter du ikke , du har ikke helbredet til det....

Fortsætter du bare med at udsætte dig selv for det du gør og går op i tid som de siger ja så ender du jo med at gå helt ned sygdomsmæssigt , så op og snak med din læge , snak med arbejdspladsen skriv til din jobkonsulent OG din sagsbehandler at nu stopper legen du kan ikke mere...

Jobkonsulenten er der med et formål og det er at se hvor langt op hun kan få dig i tid og det skal være virkelig greelt hvis man skal stoppe den som man gjorde med mig og der var mange andre aspekter inde over også som du kan læse ...

Men det er vigtigt at du selv siger fra for til syvende og sidst er der kun dig selv til at sige fra og kun dig selv til at vide hvad du kan byde din krop og hvad der gør det værre ..
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
for syg til praktik minismandag Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 17-09-2013 11:21
Kan kontanthjælp stoppes, fordi man ikke har været i stand til at finde et fleksjob? Cordulla Dit og Dat 5 06-09-2010 14:02
Brev i dag: Sygedagpenge stoppes på onsdag Nucca Spørgsmål ang fleksjob 11 04-06-2010 16:09
sygedagpenge stoppes siger kommunen hjælp dreamz786 Din historie 23 13-05-2010 18:23
hvad betyder det når revalidering stoppes pr... Blue Alt det andet 11 13-11-2008 14:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension