K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-11-2008, 01:03   #1
Cat 72
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 52
Indlæg: 89
Styrke: 16
Cat 72 er ny på vejen
Hej igen
Undskylder jeg ikke har været meget herinde - kun fulgt de forskellige tråde ganske let og ikke været i humør til at råde..

Jeg blev jo som sagt visiteret til fleksjob og det var jo som sagt ganske herligt og en fantastisk følelse at nu lykkedes den lange kamp endelig - og nu flasker ens liv sig bare derud..

Jeg synes det så så nemt ud at gik straks igang med at søge. Har virkelig haft en gejst at nu ventende der mig et arbejde derude et sted..

Så kom jeg endelig i arbejde - havde en god praktikperiode og da man så havde løst arbejdsgiver vagtplan jamen så synes arbejdsgiver alligevel at jeg var for begrænset med en stol bag disken engangimellem - nå ja også kunne jeg ikke matche julens åbningstider til kl 22 - de tider kom også bag på arbjedsgiver. Så har man så prøvet det og tænker nå ja hun fik 1 måneds gratis arbejdskraft - og jeg slap væk i tide idet det ikke er værd att have sådan en elendig leder. Hendes tab på sigt. Men alligevel var det nedtur..

Herefter har jeg så søgt videre ja og søgt videre og søgt videre og der sker bare intet.. Det gør ondt på mig idet jeg gerne vil bruges på arbejdsmarkedet. Den ene dag tar den anden. Jobkonsulent har jeg talt med det par gange - han har heller ikke noget at tilbyde og sir at med så mange resourcer jeg har og mit gode humør så jeg snart på arbejdsmarkedet.. Ja ja på med vanten igen - men det tærer på en. Det gør ondt og ens selvtillid blir ikke bedre.

Jeg har dog begyndt at bruge tiden på kostomlægning - har tabt 5 kg. Jeg har trods mange rygsmerter fået gang i en lille smule motion. Jeg har fået styr på min indre sukker narkoman og tar også mindre medicin nu for smerter. Så det da det eneste positive..Men intet driver snart noget.

Jeg er så rastløs at det påvirker mig i en grad jeg har svært ved at styre. Tiden står stille - og synes det er urimeligt at der ikke er brug for mig. Hvad gør alle I andre imens i venter på fleksjob??? Jeg havde slet ikke drømt om at jeg skulle alt det her igennem - synes jeg er blevet trukket rigeligt igennem inden man fik fleks.

Tænker også at det snart kan være lige meget - for snart har jeg glemt alle mine færdigheder. Det føles stadig som om ens hjerne stadig er gravet ned ude i haven - ja man blir altså ikke klogere af at gå hjemme.

Og hvor længe kan jeg gå??? Og hvad sker der så hvis jeg ingen job finder?? Ja igen kommer føelsen frem og al ens angst man havde i hele forløbet inden man fik fleks job.

Så alle jer nye visiteret til fleks - stort tillykke herfra. Husker også hvor lettet jeg var. Men hold ud for det kan være at i skal væbne jer med tålmodighed inden et fleksjob lykkedes. Jeg har været alt for naiv..

Mange tanker og suk knus Cat

Ville lige tilføje at jeg blev flekser den 27 maj 2008 - det glemte jeg at skrive..

Sidst redigeret af Webmaster; 19-11-2008 kl. 06:38. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et...brug venligst REDIGER knappen for tilføjelser til indlæg...eller hvis man har mere til samme tråd..
Cat 72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2008, 11:28   #2
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Hej Cat.

Det er trist, at det ikke er lykkedes dig at finde et fleksjob. Håber der kommer noget til dig snart.

At du har overskud til at lave kostomlægning synes jeg er rigtig flot og de 5 kilo kommer du nok aldrig til at savne. Jeg ved hvor svært det er med den motion, for det er min daglige kamp.

Husk at dyrke motion, for det styrker din krop og gavner dig resten af livet. Den sang kender vi alle, men når man hele tiden kæmper med sygdom og medicin, så er motion altså eksta op af bakken. Jeg har min daglige kamp med motion, for jeg vil så gerne og kunne før i tiden sagtens hoppe og springe afsted.

Nu er det meget hårdt at lave bare ½ times motion og ofte er kroppen helt smadret dagen efter.
Hvad er den største ændring i din kost ?
Har du nogen gode tips ?
Skønt at se at du bruger vente tiden til noget fornuftigt.
Jeg vil ønske dig held og lykke med at finde et job og fortsat god fornøjelse med kostomlægningen.

Mvh. Sommer.
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2008, 16:07   #3
Cat 72
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 52
Indlæg: 89
Styrke: 16
Cat 72 er ny på vejen
Griner Sommer godt du fik mig til at smile trodsalt. Nej de 5 kg kommer jeg ikke til at savne. Ja du har ret motion er sgu op ad bakke.
Men sjovt nok kan jeg mærke en ændring i mine smerter - og det ville jeg nok ha svoret inden at det havde kosten ikke indflydelse på. Synes bestemt at jeg har flere gode dage. Uh når man tænker på hvad man spiste før, uden at ane hvad der kom derind..
Jeg får mange forskellige grøntsager - meget lidt pasta og kartofler - meget lidt brød. Og ingen kærgården..Jeg gik igang på et kritisk tidspunkt - ville ha været igang efter sommerferien men undskyldninger havde jeg masser af. Vi skal lige fejre den osv. Så NOK ER NOK og jeg slog igang.
Ellers har jeg bare været standhaftig og sagt nej nej og atter nej nej tak. Alt er skiftet ud med frugter, smooties,, knækbrød, osv så mine piger er også blevet helt vilde og spiser kun usundt hveranden fredag. Så det er et fælles projekt.
Og hvorfor det lykkedes er nok at intet i min verden vil lykkedes pt lige nu - så jeg skal sejre og dette projekt skal lykkedes. Flere af mine venner har også sagt jamen du har da aldrig holdt en kur. Så blir man sej og tænker nu skal jeg vise jer andre vejen. Dog vil jeg sige at jeg gør det for min egen skyld og for mit helbred.. For hvis jeg gjorde der for kærestens el andres skyld ja så ville jeg ha gået i vandet for længe siden..

Så sig til hvis der er flere herinde som vil med på den slanke vogn - så kan vi bakke hinanden op.. For det er stadg hårdt efter 1 måned at man stadig slåes med en indre sukkernarkoman som bare vil ud..

Knus Cat
Cat 72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2008, 16:35   #4
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Et lille tip hvis i bruger sukker eller har trang til det. Jeg bruger birkesukker som er udvundet af birketræ. Man kan ikke smage det ikke er almindelig sukker, og det er rigtig godt for diabetes patienter. Når jeg laver smoothies så kommer jeg birkesukker i,til at søde. Det købes i helsekost butikker og er desværre lidt dyrt. Men min holder i lang tid.
Husk at groft rugbrød også er godt og skift noget af osten ud med lidt pålæg, tomater, agurk mv.
Jeg er ikke hellig og skal heller ikke være det. Men jeg har haft en diætist her og en happening for en masse Quinder. De har haft stor gavn af de få ændringer de har gjort
Rose
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2008, 17:48   #5
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Hvor er det flot Cat. Det er mere end svært, at omlægge sine kostvaner midt i sygdom og modgang og kamp med kommunen.

Jeg havde det som dig for et år siden, hvor jeg var rigtig langt nede, og ikke troede på jeg nogensinde ville få et fleksjob. Så gik jeg også i gang med operation kostomlægning, for noget skulle der bare ske. Jeg kunne jo mærke jeg fik det ringere og ringere, og blev tykkere og tykkere. Så fra 1. januar tog jeg skeen i den anden hånd, og gik min kost efter i sømmene.

Jeg fjernede al sukker og det meste fedt fra min kost. Jeg spiste i stedet læssevis af grøntsager til ALLE måltider, og skiftede det hvide brød ud med fuldkorns rugbrød og knækbrød.

Til gengæld tillod jeg mig at spise alt hvad jeg orkede til alle måltider. Og det virkede. Jeg har til dato tabt 25 kg, men har stået stille et godt stykke tid. Det gør nu ikke så meget, for det er ikke en kur jeg er på.

En lille krølle på historien: Efter en månedstid på den nye kost, var jeg til læge. Han fandt ud af jeg rent faktisk havde diabetes 2. Da han hørte om mit projekt, ville han lige se tiden an med hensyn til medicin. Godt det samme, for i dag er der ingen spor af diabetes! Min læge siger jeg har helbredt mig selv, og er tilpas imponeret

Jeg har fået det meget bedre efter kostomlægningen, og jeg har sørme også fået mit drømmejob. Selvom jeg sidste år var overbevist om at det aldrig ville ske.

Så held og lykke med projektet. Det kan være det kommer til at gå med dig, som med mig. At der også lige pludselig dukker det helt rigtige fleksjob op
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2008, 20:13   #6
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Hej Cat.
Tillykke med din kost omlægning. Det er et rigtigt flot resultat du har opnået med dit vægttab.

Jeg kan så klart anbefale motion, i en periode hvor du går i venteposition. Jeg begyndte at træne hos en fysioterapeut 2 gange om ugen på et hold. Det var bestemt med til at holde mit mod oppe. (Og jeg har bestemt kunne mærke den positive effekt af motion og de berømte endorfiner, selvom jeg faktisk er meget påvirket bagefter).

Jeg håber du som ny flexjobber er blevet gjort opmærksom på at du faktisk har ret til at tage et kursus. Jeg mener man har ret til et kursus i 6 uger. Jeg fik som ny flexjobber en liste over mulige kurser som jeg kunne vælge imellem, dersom jeg havde lyst. Det kunne måske også være en ide, så du ikke føler du går helt i stå.

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2008, 22:22   #7
Cat 72
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 52
Indlæg: 89
Styrke: 16
Cat 72 er ny på vejen
Sun-lady ja du har haft det ligesom mig. Nej hvor er mand da pludselig led ved sig selv - og hvor har man ondt af sig selv. Men det blir jo ikke bedre - så jeg har vendt den så lad os få noget godt ud af det. Det må være små skridt..

Og Rose har hørt om det kære Birkesød - utroligt atl det som skal udskiftes når man skal være sund - men det virker.

Jeep Velcro jeg har haft tanken at jeg skulle gå mere til mht motion i det forhold man kan magte. De sir jo at de endofiner man får ved sport gir energi - men er godt nok mør ganske hurtigt. Talte med jobkonsulent - sagde til ham at jeg føler afmagt i en grad som er svær at beskrive. Han nævnte noget med Privat Aktør til nytår.. Vil det hjælpe mig?? Og kan det skabe et job her i lokalområdet hvor jeg bor - for orker nøsten ikke tænke tanke til ende med en masse transport osv. Nå men jeg må hellere være positiv.
Tak for alle jeres råd
Knus
Cat 72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2008, 01:42   #8
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Jeg blev tilkendt fleks, i 2007, og har sq ikke fået noget endnu!!

Jeg har været på Privat Aktør Kursus her i 2008, i 26 uger, sendte 194 uopfordrede ansøgninger!!

Hvad sker der lige for Fjoget" Jeg er stadig på kontanthjælp??

Nå men .. ja jeg orker ikke lige at skrive mere nu.. men se evt. mine indlæg, måske er der lidt du kan bruge, og ellers så er der jo "Vores allesusammen : Heidien, og ZuZa

Knus Helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2008, 19:22   #9
Cat 72
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 52
Indlæg: 89
Styrke: 16
Cat 72 er ny på vejen
Ups Helle du må ikke give mig sådanne chok.. Ryger jeg også på kontant hjælp hvis jeg ikke kommer i arbejde og hvornår gør man det?? Jeg er forvirret inden man blev godkendt fleks var risikoen hvis man ikke fik fleks osv ja så ville jeg ryge på kontanthjælp el var det bistand..
Hjælp hjælp... det var godt nok også mange ansøgninger du har sendt ud - jeg var ellers så stolt over mig selv og syntes at jeg havde sendt mange ud.. For gud hvor involvere man sig hver gang når man sender en ansøgning - jeg er så omhyggelig at det ku være løgn - og alligevel får man afslag - nogle svare slet ikke tilbage.. suk suk..
Cat 72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2008, 19:51   #10
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
Du har gjort et forsøg Cat.. men husk hver gang du enten ringer eller henvender for og søge job.. skriv dato ned og hvem du har talt med og stedet selvfølgelig. Så kan de ikke smide dig på kontant hjælp, har jeg fået oplyst af sagsbehandler i fagforeningen. Det er kun hvis du ikke sender en ansøgning, for der har du jo alle data.
Jeg har selv gået på ledighedsydelse i 3 mdr. men har ikke orket og søge noget endnu.. var syg i 1 1/2 mdr. efter jeg blev godtkendt til flex, da de havde sendt mig i arbejdsprøvning den sidste tid på kontor, hvilket forværrede mit helbred. Og er syg nu igen, med det samme.. ryg og armen.. har så først nu ringet til sagsbehandler og meldt mig syg, da jeg havde læst indlæg med hejdien at man skulle huske og melde sig syg, selvom man bare går hjemme på ledighedsydelse, dette fik jeg ikke gjort i den 1 1/2 mdr. efter arbejdsprøvningen. Da jeg så ringer til min sagsbehandler og melder mig syg, siger hun... har du kontaktet din læge.. nej det har jeg ikke for han kan ikke gøre mere for mig.. jeg er ligesom blevet afklaret, de fatter ikke en skid rent ud sagt.

Når men bare du søger engang imellem, skal du ikke være nervøs for og ryge på kontanthjælp.

fra Kjersti
Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Måske skal vi bare glemme at vi nogensinde lærte ordet velfærdsstat... §ABC Politik og Samfund 1 22-02-2012 20:01
Modløs og desperat - lykkes det nogensinde?!! Tino Er det overhovdet til at få fleksjob? 9 27-11-2008 13:44
Har lyst til at give op, lykkes det mig nogensinde? Frustreret Er det overhovdet til at få fleksjob? 6 18-11-2008 17:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension